Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #98457:
No porovnávať odtrhnutie Kosova a rozdelenie ČSFR je na dlhšiu debatu, ale rozhodne porovnávaš neporovnateľné.
Reakcia na: Kami #98451:
sucastou zmluvy moze byt naozaj klauzula o predkupnom prave za zostatkovu hodnotu.
Reakcia na: Ike #98449:
ja nevravim, ze je jednoduchsie. Ale Cesi tiez mohli trvat na celistvosti statu.
Reakcia na: Di #98455:
ked je v kociku dieta tak nie, ak je kocik prazdny, tak ano.
Ahojte.
Neviete mi niekto poradit ako je to s cestovnym listkom na kocik? Treba ho vobec?
Dakujem.
Reakcia na: hoppusmark01 #98453:
a keby bola v tendri podmienka, že autobus musí byť PLNE nízkopodlažný, tak by vypadol aj SOR BN12.. teoreticky by sa mohli uchádzať ešte s NB 12, ale ten sa zrejme ešte nevyrába... Takže opäť by mali väčšiu šancu Mercedes a Man ?
Reakcia na: stevo #98452:
Toto by mohol byť dobrý argument, prečo nekúpiť Citelis aj pre Bratislavu.. Lebo pochybujem, že v Brne zanedbávajú údržbu..

Takže o to väčšia by mohla byť šanca špičkových výrobcov autobusov (Man/Mercedes) v tendri ?
Reakcia na: hoppusmark01 #98446:
zalezi ako stanovime ekonomicku zivotnost. V jednom podniku odpisuju autobusy 6 rokov. Viac ako 8 rokov uz nema vyznam. Pri podniku ako DPB je 8 rokov akurat hranica ked su tie vozidla vyzmykane, opotrebovane, moralne zastarane a kazdym rokom sa zvysuje pravdepodobnost "samovyradovania".

Tu je vyhoda 8 rocneho prenajmu, ak je v cene aj servis. DPB sa bude starat naozaj len o jazdenie, po 8 rokoch si zaobstara nove, lepsie, neopotrebovane autobusy. Alebo ich odkupi, ale uz musi mysliet na to, ako ich udrzat v prevadzke este par rokov (udrzba vacsieho rozsahu).
Reakcia na: S499.1023 #98359:
inac cudujem sa ze to este neurobili
Reakcia na: Ámos #98448:
ale tvoje riesenie "proste zobrat" je lepsie... OSN su preto take papiermi lebo sa za ne nikto nestavia... je to o ludoch... na Kosovo este budeme spominat...
Reakcia na: Ike #98424:
rezolucie OSN su uz dlho zdrapmi papiera pozitelne akurat na jednu cinost pri navsteve toalety. OSN nefunguje.
Reakcia na: hoppusmark01 #98446:
avsak zostatkova cena (rata cez amortizaciu, odpisy, tabulky a boh vie co este moze byt ina ako trhova.
Reakcia na: Ike #98445:
to bol Citybus. A bol starý 5 rokov, takže 2-3 mil je zostatková hodnota toho autobusu po 5 rokoch..

To sa vlastne hodí aj k našej téme o prenájme/kúpe autobusov..
Môžme si vypočítať, aká je zostatková hodnota autobusu po 8 rokoch a zistiť tak, či je výhodná kúpa alebo prenájom.. ?
Reakcia na: Mike #98444:
"Škoda byla 2 miliony korun" - to bol mikrobus? ?
Reakcia na: Andy #98439:
aby si pochopil moje obavy tak je to napísané tuto #98438
? ? ? Mám super správu ,historický voz č.18 získal vo štvtok 21.2.2008 papiere od drážneho úradu !!! ? ? ?
Reakcia na: stevo #98437:
"Ibaze do ceny vstupi treti subjekt, ktory zhltne peniaze navyse."
Podľa mňa nemusí vstúpiť.. Autobusy môže prenajať priamo ich výrobca..

Okrem toho tá cena 170 mil. je v podstate rovnaká, ako keby sa tie autobusy kúpili.. Dá sa argumentovať, že pri kúpe by nám po 8 rokoch tie autobusy zostali.. Lenže práve po tých 8 rokoch budú potrebovať GO, takže výdavky by mal DPB tak či tak.. Takže je jedno, či sa po 8 rokoch budú rekonštruovať staré autobusy, alebo sa kúpia/prenajmú nové..

Okrem toho si myslím, že marža výrobcu autobusov bude pri prenájme rovnaká ako pri kúpe..
samozrejme ešte bol len vyhlásený tender, takže sa to ešte nedá presne porovnávať..
Reakcia na: enumaelish #98431:
Podľa mňa sa jedná o úplne bežný prenájom známy aj pod pojmom operatívny leasing. V takomto prípade celú údržbu zabezpešuje prenajímateľ, samozrejme je určite zahrnutá v cene nájmu, aj keď nie vo veľmi vysokej miere pretože po skončení zmluvy ostane vozidlo prenajímateľov a ten ho môže potom predať. Funguje to tak vo veľa nemeckých mestách, kde si dopravný podnik prenjame autobusy ale dokonca aj električky a tie po skončení nájmu výrobca predá (zopáro rokov dozadu takto predávali autobusy do Bulharska a Rumunska). A keď si niekto prepočíta cenu, tak 170 mil. za 20 autobusov je 8,5 mil / bus. Čo si myslím že zas až tak moc nie je. A ono to ešte zďaleka ani toľko nemusí byť.

Ako len tak mimochodom, čítal niekto ten tender vo vestníku? Teda myslímj z tých, žo tu do toho tak úspešne typicky rýpu.

Inak zmluva v takomto prípade by sa nerobila na Slovensku, keďže sa do toho ťažko prihlási nejaký slovenský výrobca autobusov. V takomto prípade zmluvu vždy robí prenajímateľ.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement