Reakcia na: Marcelllooo #97059:
1. Ale mozes. Samozrejme, ze mozem pouzivat neformalny jazyk a pritom sa vyjadrovat jasne. Viackrat som podobnu zazil, na vysokej odbornej urovni pri diskusii s profesromi a docentmi pri pive ci na trave v medickej zahrade.
2.Ano akcia reakcia. Vtom mas pravdu. Oko za oko. Zub za zub a za klamstva vytrhnut jazyk. Tak sme to kedysi mali, ze ano?
(donesie mi niekto klieste ? /just joke/ )
3. Cim by si sa dopustil podla mojho pravneho vedomia (uznavam vobec nie je dokonale) trestneho cinu vytrznictva ak by doba liecenia presiahla 7 dni tak trestneho cinu ublzenia na zdravi. Jeho pocinanie by bolo kvalifikovane maximalne ako priestupok.
Samozrejme, ze nie je tvojou povinnostou znasat jeho spravanie. No mudrejsi ustupi a strielanie faciek je prejavom nizkej inteligencie. Lebo len ludia s nizkou inteligenciou riesia konflikty nasilne.
4. ak nehovoris o metre potom ocakavas, ze ta jedna severojuzna vetva ako nosny system bude stacit? Alebo ocakavas, ze ZSR budu stavat pod Bratislavou dalsi tunel?
Inak vies ze ZSR pytaju poplatok 9 eur za kilometer pouzitej zeleznicnej cesty a vozen? Si si vedomy tejto financnej narocnosti na jazdenie pre cestujucich prijatelnom intervale 3-5 min?
Marcelllooo
- Ááano_. Vhodne naprojektovana a postavena elektrickova siet. Avsak to, co sa prezentuje (valo) ako projekt elektricky do Petrzalky za vhodne riesenie nepovazujem.
Znovu opakujem ze momentalne je k dispozicii binarna volba:
1. elektricka za 8mld cez Stary most do centra bez oprav centra a dalsich casti s tym, ze bude treba zobrat cca 5mld uver a teda sa neujde na ine druhy dopravy ani na opravu a prestavbu elektrickovej siete.
2. spolupraca so ZSR a ZSSK na jednej casti NS MHD, usetria sa 2 az 5 mld podla realizovaneho variantu a rozsahu, nemusi sa brat uver, usetrene peniaze sa daju pouzit na rozvoj inych druhom dopravy, ci prestavbu existujucej elektrickovej siete.
Dnes sa rozhoduje len medzi tymito dvomi variantami, ziadnym inym. Jediny iny variant, ktory by bol mozny teoreticky je nerobit nic.
- Stratila by opodstatnenie ako subsystemu, ktory prepravuje v ramci celeho mesta. Nestratila by opodstatnenie na cestovanie v ramci danej radialy. To v Petrzalke budu musiet obsluhovat autobusy a trolejbusy. Ich obstaranie a prevadzka je vsak lacnejsia ako obstaranie a prevadzka autobusov a to aj pri zapocitani roznej doby zivotnosti.
A to som este zatial nehovoril, ze elektricka ne neflexibilna (prekazku nemoze obist, je zavisla na kolajniciach a dodavkcah elektriny). Trolejbus je flexibilnejsi, jedine obmedzenie je doavka elektriny a teda dostupnost troleji. Lokalne prekazky (havarovane auto) vsak obist vedia. Najflexibilnejsie su samozrejme busy.