- Ááano_. Vhodne naprojektovana a postavena elektrickova siet. Avsak to, co sa prezentuje (valo) ako projekt elektricky do Petrzalky za vhodne riesenie nepovazujem.
Znovu opakujem ze momentalne je k dispozicii binarna volba:
1. elektricka za 8mld cez Stary most do centra bez oprav centra a dalsich casti s tym, ze bude treba zobrat cca 5mld uver a teda sa neujde na ine druhy dopravy ani na opravu a prestavbu elektrickovej siete.
2. spolupraca so ZSR a ZSSK na jednej casti NS MHD, usetria sa 2 az 5 mld podla realizovaneho variantu a rozsahu, nemusi sa brat uver, usetrene peniaze sa daju pouzit na rozvoj inych druhom dopravy, ci prestavbu existujucej elektrickovej siete.
Dnes sa rozhoduje len medzi tymito dvomi variantami, ziadnym inym. Jediny iny variant, ktory by bol mozny teoreticky je nerobit nic.
- Stratila by opodstatnenie ako subsystemu, ktory prepravuje v ramci celeho mesta. Nestratila by opodstatnenie na cestovanie v ramci danej radialy. To v Petrzalke budu musiet obsluhovat autobusy a trolejbusy. Ich obstaranie a prevadzka je vsak lacnejsia ako obstaranie a prevadzka autobusov a to aj pri zapocitani roznej doby zivotnosti.
A to som este zatial nehovoril, ze elektricka ne neflexibilna (prekazku nemoze obist, je zavisla na kolajniciach a dodavkcah elektriny). Trolejbus je flexibilnejsi, jedine obmedzenie je doavka elektriny a teda dostupnost troleji. Lokalne prekazky (havarovane auto) vsak obist vedia. Najflexibilnejsie su samozrejme busy.
nemam pocit, ze by elektricka rozdelovala Racu, Ruzinov ci Dubravku. Ono ani nemoze, ked ide elektricka raz za 4 minuty v jednom smere.
Co tieto MC vsak rozdeluje je cesta, na ktorej auta prudia neustale.
no slovnym spojenim velki ludia (miesto dospeli) by som mu typoval tak 14 rokov resp. neukoncene uciliste.
Aj ked sposobene tomohlo byt nastvanim...
V kazdom pripade ak chcem niekoho nazyvat spolave detsko, nemozem sa spravat ako on, vsak ano.
Pardon, myslel som, načo treba vedieť ako sa tie dokumenty schvaľujú. Ty napr. vieš detailne popísať legislatívny proces pre prijímanie zákonov?
Re #96993 Marcelllooo: Nevedel som že štát je jednotkou samosprávy. 2. Miestna samospráva podľa ústavy neexistuje. Čl. 64: "Základom «územnej» «samosprávy» je obec. «Územnú» «samosprávu» tvorí obec a vyšší územný celok." Pojem miestna samospráva poznajú akurát tak staré ešte nenovelizované alebo zrušené právne predpisy alebo staršie medzinárodné dokumenty, alebo teória správneho práva a správna veda, ale pokiaľ viem, to si neštudoval, takže to, žeby si to vedel z nejakej knihy správnej vedy môžeme vylúčiť. A čo sa týka mojich vedomostí zo správneho práva, tak tie boli preverené postupovou skúškou podľa zákona o vysokých školách a tú skúšku som spravil, takže ja sa to doučiť nemusím. Ty sa douč, že podľa ústavy miestna samospráva nič nemôže schvaľovať, lebo obec a VÚC sú jednotkami územnej samosprávy.
Rozdelenie električkou a diaľnicou je mierne neporovnateľné. Asi tak, akoby si povedal, že Karlova Ves je rozdelená nepriechodnou bariérou, keďže jej stredom vedie trať rýchlodrážneho charakteru.
toto namna neskusaj. V I-netovych diskusiach sa musis vyjadrovat jasne, lebo inak vznikaju nedorozumenia, kedze okamzita spatna vazba, ktora je bezna v hovorovej diskusii nie je mozna. Takze laskavo sa prisposob ty vacsine, ktora od teba ziada presne vyjadrovanie, nie ze sa vacsina bude prisposobovat tebe.
Ano je logicke, ze cokolvek sa da v buse odpojit. Nato sa hadam rozumny clovek nemusi pytat vodica.
Re #97030 Marcelllooo: To nie su tvoje deti, ty ich nemas co vychovavat.
Vulgarizmy su beznou sucastou hovorovej reci a sluzia na dokreslenie nazorov osob o inych osobach ci veciach. Pouzivaju sa hlavne v neformalnom styku a taky na tejto diskusii prebieha.
Ak ti vadia ohrad sa proti ich pouzivaniu nesnaz sa vsak prosim nikoho vychovavat.
Re #97032 810zssk: zelezi akym sposobom by bolo vypnutie vykonane. Ak a la DPB - prestrihnutie kabla - tak by skodu sposobili.
Re #97033 Marcelllooo: V bode 1. si dokazal svoju nekompetentnost podla vlastnych kriterii. Preto prosim prestan so sebou komunikovat.
Doporucujem dostudovat zavery UITP o klasifikovani kolajovej dopravy v mestskych aglomeraciach.
Takisto odporucam navstivit niektore elektrickove prevazdky z zapadnej Europe a pozret sa za hranicami ako to tam funguje.
Treba si uvedomit, ze kym Bratislava nebude mat cez 1. milion obyvatelov metro a elektricka sa dohromady neuzivia. UITP odporuca system rychlodraznej elektricky v relaciach, kde je pozadavana prepravna kapacita 40.000 osob/hod na smer.
Ja som pisal ze tie veci co pises o zaruke su hovadina, kedze DPB zaruku nema a teda o nu prist NEMOZE. Nie, ze DPB nebude mat sankciu (o com pochybujem, ale nemozno to vylucit).
Lenze chodci budu moct prejst elektrickovu trat NA UROVNI POVRCHU na rozdiel od Einsteinovej.
A zdravy clovek ktory ma sily 5 hodin behat po Auparku (takmer nic ine za Einsteinovou nie je), ma sily vyjst na jeden nadchod, ked nie, moze ist vytahom.
A nedozvedel som sa od teba, aký je medzi danými systémami rozdiel v príspevku #96890 ? Nehádam sa, len dávaj pozor, aby si nepoužil niečo, čo môže byť opäť použité ako protipól tvojej predstavy MHD v Petržalke.
"Lebo metro je nosnym systemom, teda prepravuje cestujucich na dlhsie trate a v spadovych relaciach, rychlo a bezprekazkvoo." To isté je schopná spĺňať vhodne postavená, príp. prestavaná električková trať.
Naozaj veríš, že Bratislava bude mať svoje metro od Dúbravky po Ružinov? Ak áno, električky stratia svoje opodstatnenie, pretože podľa tvojich slov ani v Petržalke by nemali svoje opodstatnenie, keďže bude/chcete mať metro.
Ak je skutočná výstavba druhá metra tak v nedohľadne a tak v oblakoch, prečo nepresadzovať a bojovať za to čo tu je, ale sa len bezhlavo držať plánu stavby z roku 1970?
"Elektricka je urcena v centrach miest na lokalnu prepravu, inde na prepravu v ramci mestskych casti."
Prečo by teda Petržalka nemohla mať aj električky aj metro? Keď do Karlovej Vsi a Ružinova by si kľudne nacpal metro, trolejbusy, autobusy a aj električky.
Električky v Petržalke by mohli plniť to, čo by mohli podľa teba plniť výstavbe metra plniť vo zvyšku Bratislavy. A povedz že nie.
Marcelllooo
- Ááano_. Vhodne naprojektovana a postavena elektrickova siet. Avsak to, co sa prezentuje (valo) ako projekt elektricky do Petrzalky za vhodne riesenie nepovazujem.
Znovu opakujem ze momentalne je k dispozicii binarna volba:
1. elektricka za 8mld cez Stary most do centra bez oprav centra a dalsich casti s tym, ze bude treba zobrat cca 5mld uver a teda sa neujde na ine druhy dopravy ani na opravu a prestavbu elektrickovej siete.
2. spolupraca so ZSR a ZSSK na jednej casti NS MHD, usetria sa 2 az 5 mld podla realizovaneho variantu a rozsahu, nemusi sa brat uver, usetrene peniaze sa daju pouzit na rozvoj inych druhom dopravy, ci prestavbu existujucej elektrickovej siete.
Dnes sa rozhoduje len medzi tymito dvomi variantami, ziadnym inym. Jediny iny variant, ktory by bol mozny teoreticky je nerobit nic.
- Stratila by opodstatnenie ako subsystemu, ktory prepravuje v ramci celeho mesta. Nestratila by opodstatnenie na cestovanie v ramci danej radialy. To v Petrzalke budu musiet obsluhovat autobusy a trolejbusy. Ich obstaranie a prevadzka je vsak lacnejsia ako obstaranie a prevadzka autobusov a to aj pri zapocitani roznej doby zivotnosti.
A to som este zatial nehovoril, ze elektricka ne neflexibilna (prekazku nemoze obist, je zavisla na kolajniciach a dodavkcah elektriny). Trolejbus je flexibilnejsi, jedine obmedzenie je doavka elektriny a teda dostupnost troleji. Lokalne prekazky (havarovane auto) vsak obist vedia. Najflexibilnejsie su samozrejme busy.