KLF : #9579 - suhlas...
Podla mna, nemala by sa elektricka s vlakmi moc mixovat, su to dva rozdielne druhy dopravy a tak by to aj malo ostat...Sulhlasim aj s ozpvenim Filialky, z kt by chodili "lokalky" do okolia BA (Trnava, Malacky, DS, Galanta). Tiez by som vybudoval vlakovu trat Petrzalka - Wolfstahl, vyhodou je ze ta trat je elektrifikovana...a zaviest lokalku aj tym smerom ...jo, deko, s "mrakodrapmi: na filialke sa pocita, ale co ja viem (pisali myslim aj v BA niovinach pred letom este), mala by tam byt budova, vp prizemi kt. by bola stanica...nadhera, ne?
Dalsie vec: neviete ci sa nechysta DPB vyuzit nejak novy D usek Mierova - Senecka? Co takto linka Petrzalka - prievoz - (letisko) - vajnory - raca?
Letisko: V sept. sa spusti kopa liniek z M.R.Stef. (poprad, milano, mnichov, berlin) ...preto by myslim bolo na mieste zacat uvazovat o nejakej takejto linke na letisko...iba jedna mozno bude malo...a ak by tam iba zachadzala, nemusel by to byt az taky problem...
Podla mna, nemala by sa elektricka s vlakmi moc mixovat, su to dva rozdielne druhy dopravy a tak by to aj malo ostat...Sulhlasim aj s ozpvenim Filialky, z kt by chodili "lokalky" do okolia BA (Trnava, Malacky, DS, Galanta). Tiez by som vybudoval vlakovu trat Petrzalka - Wolfstahl, vyhodou je ze ta trat je elektrifikovana...a zaviest lokalku aj tym smerom ...jo, deko, s "mrakodrapmi: na filialke sa pocita, ale co ja viem (pisali myslim aj v BA niovinach pred letom este), mala by tam byt budova, vp prizemi kt. by bola stanica...nadhera, ne?
Dalsie vec: neviete ci sa nechysta DPB vyuzit nejak novy D usek Mierova - Senecka? Co takto linka Petrzalka - prievoz - (letisko) - vajnory - raca?
Letisko: V sept. sa spusti kopa liniek z M.R.Stef. (poprad, milano, mnichov, berlin) ...preto by myslim bolo na mieste zacat uvazovat o nejakej takejto linke na letisko...iba jedna mozno bude malo...a ak by tam iba zachadzala, nemusel by to byt az taky problem...
si
2. vyzerali by v principe uplne rovnako a predpokladam ze tam nemaju rozbite trate a ani by nemali, takze z pohladu cestujuceho by sa nic nezmenilo... naklady vyplyvajuce zo zmeny by sa im v dlhodobej perspektive vratili v cene vozidiel.
A ty vidis zmenu rozchodu ako nieco strasne drahe... ale neuvadomujes si, ze vacsian trati ktora bola opravovana v rokoch minulych je uz nachystana k lahkemu a relativne bezbolestnemu prechodu na 1435 a tie trate co su starsie by aj tak potrebovali opravit, a naklady na budovanie trate su myslim +- rovnake bez ohladu na rozchod. Vozdila (s vynimkou T6 a generalkovanych K2) maju uz celkom slusny vek, netvrdim ze nie su schopne sluzit dalej, ale voci ich vymene za novsie modernejsie a nizkopodlazne vozidla by asi ziaden cestujuci nenamietal (a vodici asi tiez velmi nie, aj ked to by uz dost zalezalo aj od ich technickych parametrov)
Papyr: prechod medzi roznymi napajacimi systemami je z tohto celeho to najobtiaznejsie, pretoze musis vozit so sebou de facto malu meniaren (co zebarie neake miesto a aj nieco vazi), ale nie je to nerealizovatelne !!!
prestupne systemy zeleznica - elektricka a podobne ludi prilis lakat nebudu, ich nelaka ani ked maju prestupovat na zastavke z jedneho vozidla do druheho a nie este ze vystupim kdesi z vlaku na nastupisti a potom kus prejdem zas na zastavku a pod....
CeCo: aspon kusok normalnejsi prispevok... 1. poskytovanie dopravnych sluzieb vo verejnom zaujme nie je nikdy ako take ziskove, je dobre ked je aspon nestratove... Ale na projekt zmeny rozchodu a rozsirenia a prepojenia siete by sa v rozumnom pripade mohli najst financie tak zo strany mesta, regionu, statu a aj EU (pretoze to zasahuje a obsluhuje uzemie 3 statov)
Vystavba novych trati na 1000 a ich nasledna prestavba na 1435 by bola o hodny kus drahsia...
KLF: a kto tu vravi zeby si sa mal do viedne trepat kachnou ? :-))