Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
K smradlavym gumokolom (Vrakosa, Ikraus) sa nebudem vyjadrovat. Dovod: Naco? Vyriesi sa tym nieco?? Nie, ale moj nazor poznate... Spectre, Martyk a ostatni, necham to na Vas. 🙂

Martyk:
Tvoj popis koko v Brne vysvetluje hrozne piskanie a vrzganie v oblukoch. Ale podla mojho vedomia je sprievodnym javom zvysenia okolkov aj znizenie max. rychlosti v oblukoch (aj ked rozsiris zlab). Lebo vacsi okolok znamena vacsie trenie a pri jazde vonkajsieho kolesa v obluku sa lahsie "vystvera" na hlavu kolajnice (cize aj pri nizsej rychlosti). Este k tomu na 1435-ke. Nehovoriac o zvyseni frezovania samotnych stykovych ploch. V Bratislave som zvyknuty, ze tramvaj vleti do obluku v pohode aj 40 km/h. V Brne to podobneho idu max 30 km/h a to uz poriadne rachoti, kvili a piska (najma Mendlovo nam). Hadam aspon ciastocne pomoze rozsirenie zlabu. Okrem toho aj na tratiach s klasicoku kolajnicou S49 (alebo podobnou, neviem aku tam maju) to pri velkych polomeroch tiez piskalo (napr. rychlodraha na Lisen alebo Bystrc). K rozsirovaniu rozchodu trate v oblukoch mozem povedat toto: V Bratislave mame jedine fakt dobre obluky pri Chatamovi Soferovi, vyustenie z Tunela. Tam som uz zazil jazdu pri znacnych rychlostiach a vozidla isli uplne ticho, bez otrasov a kmitov (to potvrdia aj vodici, napr. KLF). Keby mali vsetky obluky v BA spravnu geometriu, tak by to bola balada. Ale nasi Trabusti preferuju nazor typu: "Vsak spravime to takto a tramvaje si profil uz vyjazida same." Co je sice pravda, ale:
1. Budu pri tom piskat, nicit kolajnice a okolky
2. Nevyjazdia si profil aky by mal skutocne byt
3. Je to zvratene myslenie.
Tolko k teme koko v BA. Inac, neopieram vyhody, ktore by priniesla zmena rozchodu (napr. spominana stabilita vozidla), ale napisem ti dovody, preco som proti zmene:
1. Cenovo velmi narocne (asi najvaznesi faktor)
2. Zbytocne sa tym stratia vyhody tisicky
3. Tisicka je povazovana za nevyhodu preto a iba preto, lebo su ludia ako ty (fakt bez urazky 🙂 ) co si nevedia predstavit moderne, nizkokapacitne a tiche vozidlo na tisicke
4. Treba si uvedomit, ze Bratislava je jednym z mala miest, kde sa na rozchode 1000 mm prevadzkuju vozidal siroke 2,5 metra (tym narazam aj na stabilitu). To je tiez znacny faktor a pred vozmi T2 neboli ziadne eliny v BA sirsie ako 2,3 metra. Cize kludne sa mozu zacat kupovat moderne, nizkopodlazne clankove "slize", ktore budu siroke 2,3 alebo 2,4 metra. Tym sa zvysi stabilita, na ktoru narazas. 🙂
5. Ako KLF pisal postreh zo Zenevy, iba sa pridavam. Dalsi priklad najdes v Bazileji.

Dufam ze pochopis. 🙂

T3EV (T3 extra verkel)
Este by som k vsetkemu co uz bolo napisane dodal, ze pri navrhovani interieru vozidla sa zrejme ratalo s usporiadanim sedadiel 2+2 (co sa vsak s pochopitelnych dovodov nikdy nespravi - teda dufam), lebo v streche je iba jedno (!!!) madlo na drzanie a ked sa ten voz nahodou nacpe, tak sa fakt nemate kde drzat. Co mi este vadi je prilis zaujimave zasadenie laminatovych ciel do kovovej casti skrine. Prechod je jasne viditelny, su tam gumy, podobne ako na Vrakosach B9xx. Jedine co sa mi na T3EV pacilo, boli silne trakcaky, narazniky a dvere. Ale okrem toho nic, ba naopak, ostatne veci povazujem za nevydarene. T3EV je klasickym prikladom toho, ako sa da dobry voz pokazit zasahmi do overenej a uspesnej konstrukcie... 😞

ak si nieco spomeniem, este dopisem 🙂
CeCo: Ano, myslel som presne na to. (BTW fotak na film ma sice drahsiu reziu, ale stoji to za to 🙂 ) V kazdom pripade ti prajem stastnu cestu a drzim palce!

Po dnesku mam taky dojem, ze DP sa ani neunuva vypravovat zalozaky. Na X7 sa pokazila 1009 a dve a pol kola namiesto nej nic neslo. Dlhsie sa mi to sondovat nechcelo, lebo je tam strasne vela komarov.

Prave som dostal nove cestaky, spracujem ich a zajtra budu na nete.
Divne umiestneny koniec nastupista na Slovanoch- nie je to kvoli zabezpecovaciemu zariadeniu,co vypina svetla na priecesti???

Teda, neda mi to pokoj, niekto kritizoval Ikarus 412 kvoli usporiadaniu sedadiel 2+2 vzadu, ale vsak tak to maju aj vsetky Karosy 732 932.
A ked sa uz porovnava Citybus a 412, nemyslim si ze 412 je na tom horsie. Hlucnost je rovnaka ako v Citybuse (nemyslim tie co su v Karl.Varoch).Citybus ma po karoserii vselijake otvory,412 je pekny sumerny autobus.A z 412 sa vzadu ked stojim,pozeram na cestu, kdezto z Citybusu sa da akurat sledovat obloha a oblaciky.(kvoli stojatej verzii motoru) A Citybusom uz bola venovana aj opodstatnena relacia v Obcankom jude na Nove.No ale aj tak je to jedno,autobus ako autobus...
d3k0: Ak myslis Tokyo, pokusim sa /mam ale len fotak na film, mozno si tam zicam/kupim digifoto, ale urcite nieco bude...
55 vraj od 1.9. nebude, najskorej tak od 15.9.. Je to BORDEL. NAstupiste je na filialke hotove, teda vlastne premiestnene stare z pred stanicnej budovy, ktore ale bolo totalne znicene. Na Slovanoch je divne umiestneny koniec nastupistia, kvoli osvetleniu.
^^^^^^^^^^^^ - pre milovnikov zeleznic 🙂
CeCo: Dufam, ze nieco pekne nafotis a bude aj clanocek, vsak? :o)
Martyk:

No, nebola to lenivost, ale len snaha eperimentu (ako to pojde)...
Do skoly nebudem chodit v Prahe, ale v Tokiu /polrocny studijny pobyt/, takze ja sa bdem vozit vlakmi... 🙂
Aha:
imhd@six:~> mailq
postqueue: fatal: Queue report unavailable - mail system is down
idem SMSknut Sickovi
Hlavne ze uz vcera cestari urobili na Pristavnom moste chaos. A samozrejme, kedze slovencina je svetovy jazyk, tak nikde nie je pri napise "Letisko" aj "Airport" a lietadielko dali, iba kde sa im zachcelo. A ani ten napis letisko nie je vsade. SSC musi byt banda blbcov.
d3k0> ten petrzalsky je jednoduchy 🙂 🙂
all> funguje niekomu notifikacia z imhd na email??
aktualna informacia - dialnicny obchvat bude otvoreny o 18.00
hroch> sak si mohol zavolat na *44 a tam by ti urcite povedali 🙂
Doslaka, mne sa to nexce znovu opisovat! 🙂
d3k0> nove CP Avionbusov su uz nalepene (pri hypernove), platia od 31.8., no z nejakeho dovodu kazdy kto k nim dnes prisiel si to nevsimol a pozeral na ne...stary je tiez vedla takou prisernou lepiacou paskou nalepeny a uz vyblednuty, takze ten si okrem mna nikto nevsimal 🙂 🙂

novy avionbus bude jazdit po trase (asi s vyuzitim dialnice) avion-ekonom.univerzita-technopol-terno-??-avion, odchod od hypernovy je vzdy xx:33 (hodinovy interval...)
Martyk: Inak, do Ostravy ide 14. a 15.9. cely nas klub, takze si pekne popozerame Solarisy. A tesim sa aj na 17Tr. Uz len preto, ze vdaka Bohu sa to nezacalo vyrabat seriovo 🙂
D3ko: Stal pod mostom pri vchode do Incheby, pri nejakej unimobunke a pred nou mali slnecnik a nasvietena bola zozadu, tak som a na fotenie vybodol. Natrena je uplene uboho. Vzadu presvita este cislo 1909.
Juro: Minule tam bola taka provizorna trolejova spojka. 1909 som z 81ky ani nevidel. Skusim 1.9. na Strkovci.
CeCo,
to je jasný, že to okolo magorstrály stojí všude. To je snad jediný místo v Prase(ti), kde busy jezděj dobře. Jinak na tramvaje nemaj ani náhodou. Se ti lenost jít kousek dál na tramvaj trochu nevyplatila, zdá se. Aspoň víš, čim máš ject příště. Ty tady budeš chodit i do školy?
To nasadia do sluzby na Kolarku nejakeho drato-vyhybkara, veda tam nie su vyhybky? Nevadi pojdem sa pozriet a cvakat.
D3ko bol si pozret 1909? Ja som tam bol poobede, ale bolo to nefotitelne. Nevies kde v centre to bude v nedelu?
Juro: A kde inde? 🙂

Martin: Isiel si niekedy s Ik412? Ked ste boli v BA, nevedeli sme, kde jazdia 🙂 Napriek tomu, mne sa Ik412 paci menej ako CityBus. Myslim ze Spectre ma pri hodnoteni Karosy na mysli stale tie iste nedostatky, ktore sa za 20 rokov nepodarilo odstranit (snad pre neochotu alebo uz fakt neviem preco). Tie nedostatky maju samozrejme aj ine znacky (Ik280 nevynimajuc), ale mne osobne sa v Ikaruse nestalo, ze by som sa oprel o dvere a skoro som skoncil vonku na ulici alebo to, ze vy sa podomnou prepadavala podlaha (s vynimkou vozu 4506, co je vsak vdaka "generalnej oprave" DPB). Ak chces pocut nieco, co sa mi zas nepaci na Ikarusoch, tak je to to, ze keby neboli tmavocervene, tak sa uz davno na ne neda divat, lebo ta hrdza by bola viditelnejsia 🙂 A samozrejme, ze niekedy nie je pre ramus motora pocut ani vlastne slovo. No, uz sa mi tu nechce rozoberat co je lepsie a co nie, vsetko ma + aj -. Keby vsade chodili namiesto busov Skody 21 a 22Tr, nebol by ziaden problem 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.