Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #94955:
?

asi sme sa nepochopili 😃
ja som myslel osamostatnene zlte svetlo pod znackou daj prednost v jazde, co podla vyhlasky znamena:

"Prerušované žlté svetlo použité samostatne alebo v spojení s dopravnou značkou upozorňuje na nevyhnutnosť dbať na zvýšenú opatrnosť."

a v praxi to znamena ze so zvysenou opatrnostou das prednost (znacka) - pripad na Mlynskych Nivach

zelena sipka (ak svieti) znamena v praxi, ze ides, opatrne sa pozries ci mozes vojst na hlavnu cestu + si povinny dat prednost chodcom za krizovatkou..

vidis tam ako vodic nejaky markantny rozdiel medzi zltym svetlom so znackou daj prednost v jazde a zelenou sipkou?
Reakcia na: Ike #94953:
Len taká drobnosť, ty Citátor Vyhláškový: S akým svetlom svieti doplnková zelená šípka a s akým svetlom svieti prerušované žuté svetlo?
Reakcia na: mirkobb #94930:
zahradnik trepe bludy tak jak vzdy
Reakcia na: VLK #94943:
na zaklade toho co pises, je prevedenie tejto krizovatky blbost

http://maps.google.com/maps?f=d&hl=sk&geocode=5141546703243036340,48.154565,17.075941%3B15433348134539073374,48.154248,17.075085&time=&date=&ttype=&saddr=Nezn%C3%A1ma+cesta+%4048.154565,+17.075941&daddr=48.154331,17.075163&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=18&sll=48.153958,17.075865&sspn=0.002541,0.004914&ie=UTF8&t=h&z=18&om=0

(je tam zle georeferencovanie, ale ide sa z A do 😎

pretoze
- aut odbacajucich z A do B je malo
- ziadne protiiduce auta odbacajuce do lava nie su, pretoze je to jednosmerka
- intenzita dopravy z nadjazdu podnad D2 do Slavicieho udolia je sice velka, no nie taka velka ako krizovatka karadzicova-mlynske nivy
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=sk&geocode=11492244855952539089,48.146529,17.125127&time=&date=&ttype=&saddr=Mlynsk%C3%A9+nivy+%4048.146529,+17.125127&daddr=48.147169,17.12436&mra=mi&mrsp=1,0&sz=18&sll=48.146464,17.125009&sspn=0.002541,0.004914&ie=UTF8&t=h&z=18&om=0
kde je navyse aj kolizny smer protiiducich vozidiel odbacajucich do lava 😉
Reakcia na: S499.1023 #94951:
citujem vyhlasku...
Reakcia na: Ike #94946:
Poučuj VLKa o svetelnej signalizácii...
Reakcia na: bwd #94942:
Říjnové revoluce, Platz der Wehrmacht ? .
Reakcia na: Tramway #94800:
Všetky linky z Dúbravky rôznymi cestami na všetky ostatné konečné v BA?
Reakcia na: Tramway #94770:
Prestup zakázaný? Dunčo sa presťahoval do Dúbravky?
Reakcia na: Tramway #94763:
S linkou 7 som roky jazdieval (tam úplne vpredu som sedel). Nebolo v prepravnom sedle menej vyťažených liniek ako d-7 a jej Jurácky ekvivalent d-6.
Reakcia na: VLK #94943:
Nemas pravdu... zelena sipka je v principe to iste co zlte svetlo, lebo to nie je absolutna prednost 😉

"g) signál doplnkovej zelenej šípky alebo šípok svietiaci súčasne so signálom s červeným svetlom Stoj! alebo so žltým svetlom Pozor! možnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým šípka alebo šípky ukazujú; pritom vodič musí dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere a cyklistom prechádzajúcim cez priechod pre cyklistov vo voľnom smere, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť vozidlo. "

(Riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi (k § 63 ods. 4 zákona) bod (2) §9 )


jediny rozdiel tam vidim v tych chodcoch. Ak maju za krizovatkou (pri odboceni do prava) priechod (teda ze nie je cez ostrovcek) tak vtedy ma zelena sipka opodstatnenie... takisto ked nie je ta "skratka" mimo krizovatku, ale je spolocny pruh pre smer rovno aj doprava...


a preto sa mi zda nelogicke:
ked ides z mlynskych niv smer Krizna (ako 21) tak tam mas pri odboceni doprava zlte svetlo... je tam prechod bez signalu na ostrovcek a potom prechod so signalom cez cestu (ten nekrizujes)... je to logicke... navyse po karadzicvej ide vela aut a takisto z uli 29. augusta tiez vela aut odbaca...

ked si v mlynskej doline smer od patronky a ides k internatom, tak je tam ta ista situacia ako v pride mlynskych niv, akurat... od chodnika na ostrovcek je signal pre chodcov (zbytocny), a pri tom odbocovani tam mas cely kruhovy semafor (pritom ked si uz na nom, tak mozes odbocit doprava - zbytocny) a je tam zelena sipka (zbytocna)...

nemozes porovnavat mnostvo dopravy na karadzicovej s dopravou v mlynskej 🙂
Reakcia na: Mike #94944:
"...nie podľa toho kedy a ako dá siemens peniaze."

Netušil som doteraz, že Siemens je dobročinná organizácia, ktorá financuje dopravnú signalizáciu v Bratislave. ?
Reakcia na: VLK #94943:
? ?
Re #94941 Ike: oranžový blikač pri pravej odbočke môže byť jedine v prípade, ak toto odbočenie ide poza ostrovček, aj to nie vždy, určite nie podľa toho kedy a ako dá siemens peniaze.
Reakcia na: Ike #94941:
všetko má svoje dôvody... aj odbočenie doprava, ktoré sa berie ako bezkolízne v mnohých fázach signálneho plánu predsa len niekedy prechádza do kolízie s nejakou fázou (ľavé odbočenie náprotivného smeru) a niekedy je nutné riadiť pravé odbočenie tak, aby tieto vozidlá nevchádzali do križovatkového priestoru a nespomaľovali dopravný prúd v zelenej fázi. Toto sa robí na základe kartogramu križovatky - prepočtov pohybov dopravných prúdov v križovatke.

Žlté svetlo NIKDY nemôže byť to isté, ako trvalo svietiaca zelená šípka - zelená DOPLNKOVÁ šípka, ktorá sa používa pri odbočení doprava má svoj význam a informuje vodiča, že môže odbočiť doprava (má voľný bezkolízny smer), môže však byť na základe normy do tohoto vložená chodecká kolízna fáza a vtedy je povinný dať prednosť chodcom (často sa to využíva). Naproti tomu, žlté blikavé svetlo informuje vodiča o povinnosti dať prednosť vozidlám prechádzajúcim križovatkou v smere, do ktorého sa zaradzuje.

Neviem ti presne povedať citácie z normy, nakoľko ju nemám tu u seba, ale voľne povedané je to takto. Dopravný inžinier si nemôže len tak niečo vymyslieť a dať do do projektu, rovnako ani ako policajt, ktorý tam dá razítko pri schvalovaní.
Reakcia na: S499.1023 #94937:
Na Kulaťáku (Velké říjnové socialistické revoluce ?) ďaleko od centra si to viem, na rozdiel od centrálneho bratislavského námestia ktorého rozloha je niekoľkokrát menšia, celkom dobre predstaviť
Reakcia na: S499.1023 #94940:
a tvrdim niekde ze je to ekvivalent? a mimochodom zlte blikajuce svetlo je de facto trvale svietiaca zelena sipka... rozdiel je len v dvoch veciach -> priechod pre chodcov za krizovatkov pri zltom svetle nie je, alebo je bez signalizacie. A zlte svetlo sa vacsinou umiestnuje tam, kde je speci odbocovaci pruh, kdezto zelena sipka sa umiestnuje tam, kde je spolocnu pruh pre viacero smerov...

A mozes mi tvrdit co chces, umiestnit zelenu sipku tam, kde sa odbaca do prava a je tam vyhradeny jazdny pruh a dokonca je to ten pripad, kedy vodic z prava ani nejde cez krizovatku... tak to je kravina... a ked je tam este kruhovy semafor, tak to je duplom kravina a plytvanie financiami...
Reakcia na: Ike #94710:
Zelená šípka doprava NIE JE ekvivalent blikajúceho žltého a značky "Daj prednosť v jazde" a NIE JE to kravina. To by sio mal uvedomiť každý držiteľ vodičského preukazu.
Reakcia na: zakaznik #94708:
Tak keď bude niekto jazdiť pravidelne, bude mať VOR mesačník/ročník, zatiaľ čo The Very Best Slovak Lines nič také neponúkajú 😃 .
Reakcia na: 810zssk #94675:
Nepleť si zákazníka so záchranárom, keď už nevieš používať Re:

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.