Nemas pravdu... zelena sipka je v principe to iste co zlte svetlo, lebo to nie je absolutna prednost
"g) signál doplnkovej zelenej šípky alebo šípok svietiaci súčasne so signálom s červeným svetlom Stoj! alebo so žltým svetlom Pozor! možnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým šípka alebo šípky ukazujú; pritom vodič musí dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere a cyklistom prechádzajúcim cez priechod pre cyklistov vo voľnom smere, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť vozidlo. "
jediny rozdiel tam vidim v tych chodcoch. Ak maju za krizovatkou (pri odboceni do prava) priechod (teda ze nie je cez ostrovcek) tak vtedy ma zelena sipka opodstatnenie... takisto ked nie je ta "skratka" mimo krizovatku, ale je spolocny pruh pre smer rovno aj doprava...
a preto sa mi zda nelogicke:
ked ides z mlynskych niv smer Krizna (ako 21) tak tam mas pri odboceni doprava zlte svetlo... je tam prechod bez signalu na ostrovcek a potom prechod so signalom cez cestu (ten nekrizujes)... je to logicke... navyse po karadzicvej ide vela aut a takisto z uli 29. augusta tiez vela aut odbaca...
ked si v mlynskej doline smer od patronky a ides k internatom, tak je tam ta ista situacia ako v pride mlynskych niv, akurat... od chodnika na ostrovcek je signal pre chodcov (zbytocny), a pri tom odbocovani tam mas cely kruhovy semafor (pritom ked si uz na nom, tak mozes odbocit doprava - zbytocny) a je tam zelena sipka (zbytocna)...
nemozes porovnavat mnostvo dopravy na karadzicovej s dopravou v mlynskej
? ?
Re #94941 Ike: oranžový blikač pri pravej odbočke môže byť jedine v prípade, ak toto odbočenie ide poza ostrovček, aj to nie vždy, určite nie podľa toho kedy a ako dá siemens peniaze.
všetko má svoje dôvody... aj odbočenie doprava, ktoré sa berie ako bezkolízne v mnohých fázach signálneho plánu predsa len niekedy prechádza do kolízie s nejakou fázou (ľavé odbočenie náprotivného smeru) a niekedy je nutné riadiť pravé odbočenie tak, aby tieto vozidlá nevchádzali do križovatkového priestoru a nespomaľovali dopravný prúd v zelenej fázi. Toto sa robí na základe kartogramu križovatky - prepočtov pohybov dopravných prúdov v križovatke.
Žlté svetlo NIKDY nemôže byť to isté, ako trvalo svietiaca zelená šípka - zelená DOPLNKOVÁ šípka, ktorá sa používa pri odbočení doprava má svoj význam a informuje vodiča, že môže odbočiť doprava (má voľný bezkolízny smer), môže však byť na základe normy do tohoto vložená chodecká kolízna fáza a vtedy je povinný dať prednosť chodcom (často sa to využíva). Naproti tomu, žlté blikavé svetlo informuje vodiča o povinnosti dať prednosť vozidlám prechádzajúcim križovatkou v smere, do ktorého sa zaradzuje.
Neviem ti presne povedať citácie z normy, nakoľko ju nemám tu u seba, ale voľne povedané je to takto. Dopravný inžinier si nemôže len tak niečo vymyslieť a dať do do projektu, rovnako ani ako policajt, ktorý tam dá razítko pri schvalovaní.
Na Kulaťáku (Velké říjnové socialistické revoluce ?) ďaleko od centra si to viem, na rozdiel od centrálneho bratislavského námestia ktorého rozloha je niekoľkokrát menšia, celkom dobre predstaviť
a tvrdim niekde ze je to ekvivalent? a mimochodom zlte blikajuce svetlo je de facto trvale svietiaca zelena sipka... rozdiel je len v dvoch veciach -> priechod pre chodcov za krizovatkov pri zltom svetle nie je, alebo je bez signalizacie. A zlte svetlo sa vacsinou umiestnuje tam, kde je speci odbocovaci pruh, kdezto zelena sipka sa umiestnuje tam, kde je spolocnu pruh pre viacero smerov...
A mozes mi tvrdit co chces, umiestnit zelenu sipku tam, kde sa odbaca do prava a je tam vyhradeny jazdny pruh a dokonca je to ten pripad, kedy vodic z prava ani nejde cez krizovatku... tak to je kravina... a ked je tam este kruhovy semafor, tak to je duplom kravina a plytvanie financiami...
Zelená šípka doprava NIE JE ekvivalent blikajúceho žltého a značky "Daj prednosť v jazde" a NIE JE to kravina. To by sio mal uvedomiť každý držiteľ vodičského preukazu.
Šotodoplním: Kruhový objazd by bol PRAVOtočivý, pričom by stredová plocha tohto kruhového objazdu bola súčasne nástupným ostrovčekom a prestupným terminálom. Už dlho snívam o tomto riešní na Kulaťáku (Vítězné náměstí) v Prahe.
Na križovatkách, ktoré sú zapojené v koordinácii ("zelenej vlne") a/alebo v pevnom cykle, mi pripadajú byť dopytové tlačidlá absolútne zbytočné, keď signálny plán križovatky sa nemení, akurát tá konkrétna zelená pre chodcov sa narozsvieti vždy, keď tam má "slot".
Takisto aj tu v Prahe ma irituje, že keď idem do Vystřeleného oka a idem od jednotky na Ohrade smerom k Husitskej, tak se križovatka nedá prekonať na jedenkrát, pretože jednak nesvieti Voľno pre chodcov vždy, keď by to bolo bezkolízne, jednak preto, že prioritou signálneho plánu je plynulý prejazd IGK, ktoré tam aj tak stoja v kolóne.
Chcem pochváliť imhd za novú anketu.. Dúfam, že DPB si jej výsledky všimne a bude to realizovať..
Ak by mal napr. niektorú linku prevádzkovať iný dopravca, bolo by to dobré na porovnanie kvality služieb(teda stavu, čistote vozidiel), aké sú v DPB a aké iného dopravcu.. Samozrejme by som poradil vybrať nejakého rakúskeho dopravcu, kde je kvalita viacmenej zaručená (viď Blaguss do Avionu a Tesca), ako nejakého lacného slovenského dopravcu s linkovými Vrakosami.. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd