mne by stacilo, keby v K2Skach na obrazovkach recar vision aspon islo po tom, ako do recaru vstupil big board...a ked to bude riadit niekto rozumny, tak to hadam nedopadne az tak zle;)
ak si si nevsimol, tak NB18 co bol v BA bol len prototyp, na ktorom budu este niektore muchy vychytane, preto sa podrobuje testovacim a prezentacnym jazdam v DP na slovensku aj v cechach...a kedze nema zatial ziadne referencie, tak urcite poskytne jednu z najnizsich cien, co by bolo sice jednou vyhodou, ale s perspektivou do nasledujucich rokov neviem ci prave vhodnou...uvidime;)
jo, v USA stoji Prius cca 21.000 dolarov! Neviem prec sa u nas predava tak draho. Ani cca 12% rozdiel v DPH nesposobi taky rozdiel.
Co sa udrzby tyka, hovoril som o znizeni servisnych prehliadok. Myslel som tym menej casto. Co moze ale aj nemusi znamenat ze budu lacnejsie...
"Autobusy s hybridným pohonom sa v štúdii ukázali ako najspoľahlivejšie. Pravidelnú údržbu si totiž vyžadujú po najazdení 7 000 míľ, kým vozidlá s pohonom na stlačený zemný plyn po 5 000 a na motorovú naftu už po najazdení 4 000 míľ. V teste dosiahol systém HybriDrive dokonca lepšie výsledky, keďže zvládol bez údržby 10 000 míľ. Vozidlá na CNG 8 000 a dieselový pohon 5 000 míľ."
To ci su hybridne vozidla slepou ulickou ukaze cas. Toto smerovanie vsak nesposobili vlady, ale skor nadnarodne ropne spolocnosti. Vlady hovoria o znizovani emisii a nie o sposobe ako to urobit. Ropne spolocnosti zafinancovali ten sposob aby sa znizili emisie no spotreba ropnych produktov nezastavila.
No jedine, že by Bruno blafoval a snažil sa nám nekecať, že práve ten jeden testovaný tam zhorel ? ešte keby povedal Ostravu, tak by som uvažoval ale rozdiel je aj tak v starostlivosti o vozidlá
Prius je vozidlo, ktoré veľkosťou svojho interiéru zodpovedá Fóbii, batožinovým priestorom je ďaleko za ňou (kombi) a moja Fóbia nebola v základnom prevedení ani nebola nijako oklieštená (stála 600.000,- CZK, čo je ešte stále skoro polovica z ceny Priusu).
Ešte k tej oklieštenosti a výberu: Škodovka ponúka také vozidlá, o aké má trh záujem. Ale existujú aj iné verzie ako 1,2 HTP Easy Žobrák. Autami sa nejaký ten rok zaoberám a pokiaľ budem zvažovať okrem "bodiek v katalógu" aj kvalitu spracovania, cenu servisu a podobné neviditeľné veci, tak sa môže s Fóbiou provnávať jedine ten Cee´d.
Žabožrútske produkty so zlosovacím zariadením namiesto kulisy radenia, interiérom z tvrdého plastu a sedačkami, ktoré sú po troch rokoch zodraté, z hodnotenia úplne vypúšťam, ako konkurenciu Fóbie vnímam nejaký ten Sopel, Volkswagen alebo niečo podobně.
Ďalej mi nie je nič známe o tom , že by hybridné vozidlá mali mať lacnejšiu údržbu - z logiky veci plynie, že to bude presne naopak. Jediným prínosom je SĽUBOVANÉ zníženie spotreby a emisií, čo však BMW hravo zvládne so stopovaním motora a rekuperáciou aj bez hybridného pohonu.
Hybridné vozidlá pokladám za slepú uličku vynútenú vládami. Len ako dorbný príklad, kam takéto hovädziny vedú, uvádzam, že používanie nafty s nízkym obsahom síry povedie k radikálnemu zvýšeniu emisií CO2.
Budúcnosť majú palivové články alebo závislá trakcia, nie hybridný nezmysel.
to s BigBoardom ma naozaj "teší"... Viem si dobre predstaviť, ako budú vozidlá MHD oblepené reklamou aj na poslednom m2 plochy ?
a k tým SORkám... Ak tender vyhrá SOR s jeho 18m klobásou s veľa nedotiahnutými vecami, ktorú zatiaľ ešte nikto nekúpil=žiadne referencie, tak to bude dobrý podfuk ?
na hlavnej stanici je platene parkovisko, ale to by vyslo na cely den asi moc, takze pokojne mozes zaparkovat v ulickach v okoli hlavnej stanice...nepocul som tam o kradeziach ani nicom podobnom;)
a poplatok je dobrovolny...to znamena mozes prispiet kolko chces, kto nezaplati, nedostane pamatny listok a pojde v poslednom autobuse a bude este o nejake drobnosti ukrateny ?
Zdravím, protože Bratislavu moc neznám, dovolil bych si pár otázek k sobotní akci. Dá se někde v blízkosti Hlavnej stanice zaparkovat bezpečně na celý den? A ta cena 34 Sk je na celý den? (finanční výše není problém, jen kvůli výměně). Za odpověď díky.
Toyota Prius nie je prave najvhodnejsie zvolene vozitko, kedze ide o typ vyrabane hlavne pre USA, kde mi neverili, ze s mojim Peugeotom 206 jazdim zmiesanu 5,5l/100km. Prius je pomerne velke auto a s velkostou Fobie sa neda porovnat. Porovnanie vsak s porovnatelne velkymi autami v statoch a ich spotrebe 9-10l na 100km je uz o niecom inom. V statoch sa taktiez diesel pouziva zriedka aj pri vozidlach ako je Ford F150,250,350 ci Dodge Ram 2500. Vacsina ich na cestach vidis benzinakov a tankuju 85oktanovy. Na Shellke najdes 91 oktanovy benzin pod oznacenim V-power ?
Nepochybne ide tiez aj vyvoj v tomto segmente vozidiel dalej a tak vozidlo Prius bude uz mierne zaostavat. Inak ked hovoris o tej sume, za kolko sa predava v nasich zemepisnych sirkach novy Prius. Pri cene vozidla tiez treba mat v uvahu dva airbagy v zakladnej vybave fobie a tusim 6 v Priuse. Skody su vobec velmi okliestene vozidla a keby si clovek mal prilatit to co ini davaju v zakladnej tak Skoda sa zacina vyrazne predrazovat. Naposledy som sa otom znovu presviedcal, ked sme s kamaratom riesili ake auto kupi a porovnaval Fobiu, 207, Clio, Punto, C3 a Ceed. Hadaj co vyhralo.
Okrem ineho dany Solaris (ci iny) by sa dal zapozicat ci inak overit tvrdenia o znizeni spotreby, servisnych prehliadok a podobne.
DP Praha ziadny Solaris nevlastni, ziadny vlastnit neplanuje a dokonca ani medzi ostatnymi dopravcami Prazskej integrovanej dopravy sa tento typ vozidla nevyskytuje. V oktobri 2007 ste sa vsak mohli v Prahe odviezt Solarisom patriacim Plzenskym mestskym dopravnym podnikom, ktore ho zapozicali na testovacie jazdy sukromnemu dopravcovi Martinovi Uhrovi, ktory s nim jazdil na linke 317 Smichovske nadrazi - Dobris.
Mal som teraz možnosť nejakú dobu jazdiť s Toyotou Prius. Okrem toho, že vozidlo má zvláštne, príjemné vlastnosti, som bol hybridným pohonom hlboko sklamaný. V žiadnom režime (mesto, diaľnica, zmiešaný režim) neklesla spotreba pod spotrebu Fóbie 1,9 TDI (= neklesli ani emisie), takže z pohľadu zákazníka nevidím dôvod platiť takú nepríčetnú cenu.
DPhlmP urcite Solaris nevlastni, neviem ci jazdi vramci IDS u nejakeho sukromnika. V kazdom pripade jeden klbovy Solaris sa v Prahe nachadza(l) s hybridnym pohonom. Bol tam na skusoch ci na vystave, nepamatam uz.
Inak dany typ Solarisu by predsalen mohol SOR vytlacit z Bratislavskych ulic, ak teda budu postupovat podla svojich dokumentov. Kedze cena autobusu pri obstaravani by sa mala skladat aj z financii nutnych na jeho prevazdku pocas doby zivotnosti. Napriek tomu, ze obstaravacia cena Solarisu s hybridnym pohonom je vyssia, celkove naklady by mohli byt nizsie ako u bezneho busu.
Samozrejme Solaris nie je jediny vyrobca autobusov s hybridnym pohonom.
Máš pravdu. Inak v nedávno pridaných fotkách kde figurovali aj Citelisy 18 metrové tak boli trefné komentáre, že ani tento napriek modernému designu neobohatil vozový park. Fatk nechápem vôbec čo malo DPB proti Irisbusu. Inak dúfam, že 18 metrové SORky budú na plyn, lebo DPB argumentovalo pre Solarisy najmä tým, že sú na plynový pohon a chcú len autobusy na plynový pohon.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
richardhudec
ak si si nevsimol, tak NB18 co bol v BA bol len prototyp, na ktorom budu este niektore muchy vychytane, preto sa podrobuje testovacim a prezentacnym jazdam v DP na slovensku aj v cechach...a kedze nema zatial ziadne referencie, tak urcite poskytne jednu z najnizsich cien, co by bolo sice jednou vyhodou, ale s perspektivou do nasledujucich rokov neviem ci prave vhodnou...uvidime;)