Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #92528:


1. Tym ze obec je mesto... nie male mesto, a primestska doprava sa tam vyuziva aj na prepravu vramci mesta...
ale ked chces iny pripad, tak potom napr taky Senec, konkretne linka ZST Senec - Senec,Svaty Martin

2. Pardon, tak nakoniec je to Presov - http://www.imhd.sk/po/index.php?w=f230212d372f2833ef3930212dea&m=262927eef1f0f9f0f7f0f0f2ef34252933

MHD tam ide aj do urcenych obci..

Re #92529 Emo:
Hm tusim sme sa uplne zamotali...
ale proste lokalna /mestska/ doprava vykonava dopravu vramci administrativnej jednotky (kataster obce) resp vramci zhluku katastralnych jenotiek (mesta BA a KE) ktore su sucastou jedneho mesta... to znamena ze aj linka Senec- Svaty Martin je MHD linka ci to vykonava slovak lines, alebo Mrkvička-trans...

Primestska doprava je doprava medzi viacerimi administrativnymi jednotkami /katastrami obci/ (vynimka BA a KE).. Cize linka 53 je v urcenom case Primestska linka...

potom su este mimomestske linky (nazyvane aj medzimestske) ktore idu aj mimo regionov (u nas kraje), ale o tych sa nebavime...

len ide mi o to, preco sa tak dotovanie primestskych a mestskych liniek rozlisujue, ked v principe su de facto, okrem rozdielnej obsluznosti administrativnych jednotiek uplne rovnake...
Reakcia na: hoppusmark01 #92526:
Ak by sa rátalo len s električkou tak neni problém viesť trať na povrchu. Ak vlak tak fakt radšej pod zemou. Mne je to ale tak úplne fuk. Zvykol som si na dobu jazdu busom do školy a vôbec všade. Jediné čo mi vadí je vynechávanie spojov. Meškania by sa aj dali prekusnúť...
Reakcia na: Ike #92523:


Prípad Stupava: už som dnes niekoľkokrát spomínal, že prímestská doprava môže na území mesta/obce dopĺňať/suplovať mestskú.

Prípad Čierna Voda: Opäť odkazujem na príspevok #92468 Napísal som v ňom: "MHD vykonáva dopravnú obslužnsť PREVÁŽNE na území mesta či obce. To znamená, že MHD vo väčšine prípadov jazdí iba v meste, ALE SÚ VÝNIMKY. Toto považujme za jednu z nich.

Prípad Žilina: nie som si úplne istý, ale mám podozrenie že to bude niečo podobné ako u nás linka do Hainburgu, ktorú DPB síce nemusí robiť, ale robí ju (resp. plánuje ju robiť). ?
Reakcia na: Ike #92523:

1. Čím sa prejavuje charakter MHD prímestských liniek v Stupave?
2. Kde v Žiline ide linka MHD do "urcenych obci mimo katastra Ziliny"?
Reakcia na: 810zssk #92502:
Asi tak.. dosť dobre si to pomenoval..
Reakcia na: enumaelish #92513:
V Petržalke mala byť normálne električka. Tá by bola v pohode na povrchu a zakomponovala by sa do mestského prostredia. Petržalku by nerozdelila, ale spojila..
Bohužiaľ blbci rozhodli, že Petržalka bude napojená na trať TEN-T, takže to bude normálna železnica... Tá samozrejme Petržalku brutálne rozdelí, keďže železničný násyp, profil trate, a iné parametre musia byť železničné.... ?
Asi preto chce Petržalka tunel, a ani sa im nedivím..

Môj názor je taký, že tam mala byť normálna električka, a električková sieť v BA by mala byť úplne oddelená a nezávislá od trate TEN-T, a mala by mať vlastné trate a tunely..
Reakcia na: bwd #92522:
Ale linka 21 obsluhuje aj iné oblasti.
Reakcia na: Ike #92523:
respektive to delenie na lokalnu (miestu) primestsku a mimomestsku je velmi velmi relativne a nie je to delenie dopravy ako takej...
a presne ako som spominal ze de facto primestska linka je sucast MHD a defacto lokalna linka je obsluhovana spolocnostou co prevadzkuje primestsku dopravu 🙂
Reakcia na: Emo #92521:

to nie je pravidlo...
Stupava je mesto a tiez tam nejazdi MHD ale primestska, ktora ma charakter MHD...
Cierna voda patri do katastra obce Chorvatsky Grob... ta obec a jej kataster nepatria do BA ale do okresu Senec...
cize rovno pod "oknami" mas 2 pripady ktore tvoju teoriu rusia...

a to nespominam MHD v Ziline, kde do urcenych obci mimo katastra Ziliny ide MHD a do inych "len" primestska...

cize podla mna su to vsetko linky rovnake, akurat niektore su normalne, potom su expresne a potom su extra-expresne (primestske)...

Ano, doprava sa podla odbornikov deli na mestsku, primestsku a mimomestsku, no toto delenie nie je v sucasnosti nejako dolezite a nedava sa na neho doraz
Reakcia na: Emo #92520:
"Čo tým získaš, keď Ti v jednej trase pôjdu vlak aj autobus?"

Vlastne nič. Z DNV tiež jazdia súbežne vlaky aj autobusy na Hlavnú stanicu, treba zrušiť linku 21.
Reakcia na: Ike #92517:
Presne ten, čo som napísal v #92468 ?
Reakcia na: 810zssk #92483:
To mi príde ešte horšie ako linka do Hainburgu. Akurát tým spravíš súbeh s vlakom. Čo tým získaš, keď Ti v jednej trase pôjdu vlak aj autobus?
Reakcia na: Peon #92471:


2. "A za bývalého režimu tam bola nejaká non-stop hraničná stráž?"

Asi hej, tak ako vtedy na celej hranici s Rakúskom.

2. Autobusová asi nie, aspoň nie priama. Ale tam zas chodí vlak z Petržalky. ?
Reakcia na: eripmav #92493:
Ako som už povedal v #92516:

"Akurát že prímestská doprava môže na území mesta/obce aj dopĺňať, resp. nahrádzať MHD."

Petržalka má dopravnú obslužnosť na takej úrovni, že linky SAD tu ani nepotrebujeme. A obyvatelia Devína a Čunova tú možnosť nemajú proste preto, že tadiaľ prímestské linky proste nepremávajú. Keby tam napr. Slovak lines chcel zaviesť prímestskú linku, prosím. Nech. Len nech ju nezavádza DPB, ten má problém zabezpečiť MHD v Bratislave a nie aby robil ešte prímestkú dopravu (čo ani nie je jeho povinnosťou).
Reakcia na: Emo #92516:
tak mi napis ake su rozdiely medzi primestskou a mestskou hromadnou dopravou... okrem toho ze u nas je v kompetenciach roznych dopravcov...?
Reakcia na: Ike #92492:
Nesúhlasím. Stojím si za tým, čo som napísal v #92468 Akurát že prímestská doprava môže na území mesta/obce aj dopĺňať, resp. nahrádzať MHD. ?
Reakcia na: Papyr #92491:
Ja som písal, že ju treba preskočiť? Nie, ja som len vysvetľoval rozdiely. ?
Reakcia na: enumaelish #92513:
Ja uz som za to nech sa na Petrzalku s***. Bolo im predlozenych XY rieseni, pokial nieco nejde pod zemou oni to nechcu. Preto bude najlepsie ak sa na nich proste vybodneme, nema zmysel stracat cas hladanim vhodneho systemu pre Petrzalku. Radsej nech sa mesto venuje ostatnym MC. Mozno raz v Petrzalke pochopia...
Nečítam moc príspevky nazad takže dosť možné, že dakto sa už vyjadril k tomuto http://www.bratislavskenoviny.sk/61506/doprava/petrzalka-chce-viest-nosny-system-pod-zemou
Môj názor je ten, že ak mesto počíta s rozvojom Petržalky tak bude aj potreba rozvíjať samotný nosný systém v Petržalke, ktorý sa určite potom neobmedzí len na jednu trať. Vedením trate v tuneli by vyšla celá stavba a neskôr údržba a rozširovanie trate oveľa viac. Okrem toho by slúžila čiste len pre potreby dopravy a odpadla by tým možnosť trať aktívne zakomponovať do celkového vzhľadu územia čo je škoda. Ale pochybujem, že trať bude vyzerať inak ako sucho zabetónovaná a väčšinou v násype ak by bola na povrchu. Akurá tak cash za práce by bol akoby sa budovala tá trať neviem ako extra, čo pochybujem, že bude...
Reakcia na: 810zssk #92504:
Kamarat mi hovori. Ja som rad ze Durkovsky je primatorom. Vies, kto nic nerobi nic nepokazi ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement