myslená celá bundesrepublík, aj v dederónskej časti aj v endéer je toho veľa k videniu. Napr. vzorové mestečko Halle nojštadt.
Moc som tam nepobudol, väčšinou krátko alebo tranzitne...
Tak áno, niektorí ľudia ju odmietajú, sú na to rôzne názory. Nevysvetľuj to, prosím, mne, ja petržalskú električku a jej napojenie na súčasnú električkovú sieť cez Starý most podporujem, samozrejme s podmienkou zrýchlenia električkovej dopravy v BA a s podmienkou fungujúcej preferencie všada, kde sa dá.
Čo sa týka vzácnych druhov v lužných lesoch, to, čo hovoríš, asi nie je celkom pravda, t.j. niektoré tie vzácne druhy živočíchov tam asi naozaj žijú.... do tohto ja nevidím, ale myslím, že ani ty do toho nevidíš natoľko, aby si mohol vynášať nejaké kategorické úsudky, a zvlášť ešte obviňovať tu paušálne všetkých "ekológov" bez toho, aby si riadne povedal, o koho ide. Pokiaľ viem, tak projekt električky by v zásade nemal nejako ohroziť tú faunu.
Pozor, nie vzdy len ako sotohracka. V Australii maju medzimestsku linku cez pust, ktora je obsluhovana autobusmi vedenymi v pevnej drahe. Autobusy boli myslim od Mercedesa. Tato pevna draha je tvorena cca 10 m dlhymi prefabrikatmi a je polozena priamo na piesok. Nieco ako autobusova dialnica.
Cize Bratislava opakuje davnu chybu Prahy. Aj tam sa metro povazovalo za natolko vsespasne, ze po zavedeni metra pod centrom mesta sa v centre mesta dokonca zrusili elektrickove trate (az na Vodickovu a Spalenu). O 25 rokov neskor zistili, ze to az taky dobry napad nebol, a preto je v plane na najblizsie roky obnova tram trate o.i. na Vaclavskom namesti.
Mam taky neodbytny pocit, ze obyvatelia Bratislavy, kedze nie su zvyknuti pouzivat dennodenne metro, v nom vidia akusi vseobecnu spasu MHD. Co im uz nedochadza, je to, ze metro (ale pozor - ani rychlodrazna elektricka) nebude v Petrzalke (ani inde) zastavovat tak blizko obytnych domov, ako im dnes zastavuje autobus. Teda, hypoteticky, keby sa metro zaviedlo, predpokladam, ze po pociatocnom nadseni by sa zacali rozmrzene stazovat, ze kedysi im do stareho mesta isiel autobus rovno spred domu, zatialco teraz musia cestovat autobusom-napajacom dve zastavky na metro, potom metrom do stareho mesta, a potom este elektrickou ci autobusom do ciela ich cesty. Lenze vopred si to neuvedomuju.
Vzhľadom k tomu ako sa tieto systémy uplatnili (pri porovnaní s klasickými koľajovými) môžeme bezpečne prehlásiť že nie sú asi veľmi vhodné z prevádzkového a ekonomického hľadiska. Je to fajn šotohračka v mestách, kde si to môžu dovoliť. Ono sa dnes skôr podobajú na električky na pneumatikách ako na autobusy alebo trolejbusy.
Ad autobusy vedene v pevnej drahe: O tejto tematike bol dobry clanok v casopise ABC niekedy v roku 1988 alebo 1989. Mam ho kdesi doma odlozeny. Ak sa mi podari ho najst, oscanujem ho.
Heh, samozrejme že 98. Kombinácia 51 plus čokoľvek by nebola, nevhodný prestup a zastávka 201 ako aj 68 je od Apollo BC ďalej ako zaparkované auto. Jediná zastívka, ktorá je bližšie ako auto (a kľudne aj 5x bližšie) je zastávka Turčianska.
Myslel som tým časové pásmo (doba), čiže platnosť lístka, do 10 minút. Nie tarifné pásmo pre predplatné lístky.
Re #91173 Emo: To by už bolo so zbytočnou vyhliadkou po meste. Kombináciou 51+68 sa to dá stihnúť za 20 minút. Čo oproti 10tim autom nie je až taký nárast (síce o 100% ale je to len 10 minút).
Dá sa to odsledovať veľmi jednoducho. Hodiny sú na vnútornom transparente aj na samotných označovačoch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo