Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #89961:

Ja sa obávam akurát toho že tam sa trolebusy budú utlmovať, ak nie rušiť. Ja by som s tým nemal problém za jednej podmienky. Existujúce napájacie zariadenia (meniarne, káble) by sa využili pre stavbu električky na Dlhé diely ktorá bude kopírovať trolejbusy a na strane "mesta" pôjde od Nív na Šafko. Lenže to je utópia.
Reakcia na: fobust #89960:
Aha, tak vtom pripade potrebujes menej sol a teda menej ako 8 sol troflov rocne.
Pri busoch ak ratas 500 vozov tak, treba pri 15 rocnej zivotnosti cca 33 vozov rocne. Ok ak by sa prvy rok kupilo 70 tak tie dlasie uz mozme ist po normlanej obnove..

DPB by teraz mal vyhlasit tendre na nakup autobusov a trolejbusov na roky 2008 - 2013. Zisti kolko ho jednotlive vozy budu stat a moze kazdy rok pytat od mesta dotaciu alebo si vytvorit vnutornu rezervu, ci vziat uver a rozhodnut co sa kupi.
Reakcia na: fobust #89960:
a Zahustiť ešte Dolné Hony
Reakcia na: Ámos #89958:

Ja som rátal s nahrádzaním sól kĺbakmi. Na 208 by sa zaiste uplatnili. A možno aj 204.
Reakcia na: Ámos #89957:

Rátal som životnosť 15 rokvo (akože by sme mali taký "luxus" a 15 ročné autobusy vyraďovali). Rátal som na súčasný počet kĺbakov. Zanedbaním obnovy vozového parku je nutné už v najbližších rokoch kúpiť viac vozov. Ak by sme mali 300 kĺbakov, tak pri životnosti 15 rokov je to 20 ks ročne. Lenže treba dohnať roky od 1998! OK, splynofikovali sa nejaké Vrakosy B741, ale tie nemožno považovať za nové vozy. Akurát nám umožnili nekupovať nové kĺbaky, ale ich čas sa tiež už blíži. Od roku 2011 by stačilo 20 nových kĺbakov ročne. Samozrejme môžeme rátaž že nové vozy budú mať možno vyššiu životnosť, povedme 17 rokov a pod... Záleží od špecifikácie výrobcu.
Reakcia na: fobust #89949:
to iste pri trofloch. Pri dnesnom stave 43 klbakov pri 12 rocnej zivotnosti treba vymenit kazdy druhy rok 3,5 vozu. A trofle mozu kludne jazdit aj 15 rokov.
Reakcia na: fobust #89949:
A ako si dosiel na pocet 50 busov rocne? S akym celkovym poctom a akou zivotnostou si ratal?
Reakcia na: Mike #89944:
Dopravne stavby v tomto meste radi financuju.Na tom sa totizto lahsie nabaluje.
Reakcia na: Mike #89954:

Myslím že to tu alebo čítajú, alebo aspoň dávajú monitorovať. Ja iba nechápem, ako môže mať napr. BB aleob KE takú "veľkú" rezervu vo výprave trolejbusov. Na BA pomery by to hádam bolo také, že v špičke nám všade všetko behá a ešte nám vo vozovni postáva 20 kĺbakov a 40 sól. To je už opačný extrém.
Reakcia na: fobust #89953:
OK presne takto by to šlo. Resp. bolo by to ideálne. Ale ideál neexistuje; aj keď je záhada, že taký Prešov, alebo toľko sprofanované Brno si vedia zabezpečiť pravidelnú obnovu voz. parku ešte v životnosti.

To by chcelo vybaviť automatickú notifikácku príspevkov z diskusie ako sms do súkromných mobilov p. Záhradníkovi, Kadnárovi a Cílekovi.
Reakcia na: Mike #89952:

Samozrejme, máš pravdu. Prvé tri roky to musí byť viac, nakoľko sa posledné roky zanedbávala obnova vozového parku. Zároveň si myslím že sólo trolejbusy by sme mohli nahrádzať aj kĺbakmi, nakoľko to má význam pri posilňovaní ďalších liniek )(napr. 207, 208). Ideálne by bolo:
2008: 50 ks abus kĺbak, 15 abus sólo (12m) 6 tbus kĺb (25 Tr na DD), 20 ks tbus sólo, 4 tramvajové súpravy (alebo osem vozov, kľudne VarCB3)
2009: 50 ks abus kĺbak, 15 abus sólo (12m), 6 tbus kĺb, 15 tbus sólo, 4 tramvajové súpravy (alebo zasa osem x VarCB3)
2010: 35 abus kĺbak, 15 sólo abus (12m), 6 tbus kĺb, 15 tbus sólo, 35 tramvajových súprav pre trať do Petržalky. Tu by som išiel cestnou úplne nových vozidiel.
Reakcia na: fobust #89949:
OK - to pri pravidelnej obnove. Ale v súčasnosti nám 36 kĺbakov zabezpečí akurát tak náhradu za ik 28x + cez deň už nebude msuieť behať 12 sól namiesto kĺbakov, ale tam kde majú byť aj budú kĺbaky. Ale zanedbaním doterajšej obnovy treba dohánať stratené. Začnú sa lámať rámy na TAMoch (1408), karosách diesel po GO, karosách CNG a ani sa nenazdáme a už dojdu na rad aj ik 435.18A 12 ks z roku 1996. 12 rokov bez GO je už slušný vek na bus, akurát v DPB je to mládenec v najlepších rokoch.

A trolejbusy? za rok 2007 sa vyradilo a niektoré ešte pribudnú spolu asi 12 vozov, možno 14ks 14Tr. Dajme tomu, že to bola "nadmerná" rezerva, ale teraz už sa robí výprava na hrane a to je znížená výprava kvôli reduckií 203, 206 a 207. A postupom času všetky 14tky z roku 1987 pôjdu do šrotu, obávam sa že to bude už budúci rok. Ostane iba 6241 po VP. Ale ani tie z r. 1991 to nemajú ružové. Zmluva na VP v BB vraj tento rok skončila, ďalšia sa neuzatvárala. TrMkové skelety sú tušim ešte 2 -3, ďalšie sa už neobjednali a asi ani nebudú. Aj sólo trolejbusy potrebujú razantnú obnovu už, určite viac ako 8 vozov.
Reakcia na: kecho #89950:

Omyl, to nie je žiadne závratné tempo. To je tempo pre súčasný rozsah vozového parku a životnosť jednotlivých vozidiel rátame (15 rokov autobusy, 20 rokov troleubusy a 30 rokov tramvaje či koľko som rátal, je to niekde v lumpárni na bratislava.sk). Mike si možno pamätá presné čísla.
Reakcia na: fobust #89949:

pri sume 500 mil. na 4 roky obnovovať ročne takým závratným tempom? ? ? ?
Reakcia na: Mike #89948:

Mala by sa začať obnova vozového parku v takom množstve, aby to bolo dlhodobo urdžateľné. Nepotrebujem väčšie merado, len nech sa obnovuje to, čo treba. Dá sa to jednoducho spočítať. Dávnejšie som to rátal. Ročne 36 kĺbakov, 14 sól, 5 trolejbusov kĺbakov, 8 sól trolejbusov a 8 tramvají (štryri súpravy). Nie je problém to presne prepočítať.
Reakcia na: kecho #89946:
No tak aspoň dačo. Ale tá obnova vozového parku vo väčšom meradle by sa už mohla aj tak začať...
Reakcia na: Mike #89944:

Ak napadne veľa snehu tak to vidím tak že tatrovky budú ťahať na DD staré dobré 15 Tr(M)... Predsalen tie aj za zhoršených adhéznych podmienok vyjdú na DD skôr ako autobusy. Len dolu to tá tatrovka nebude stíhať otáčať. ?
http://www.bratislavskenoviny.sk/59080/doprava/cestovne-zostava-v-roku-2008-nezmenene

Cílek: "Až keď budeme presvedčení o tom, že všetky vnútorné zdroje v dopravnom podniku sú vyčerpané, že dochádza k razantnej obnove vozového parku a zlepšovaniu kvality cestovania MHD, potom sa môžeme baviť o tom, že budeme Bratislavčanov zaťažovať vyššou cenou za lístok. "

a nočáky nepatria DPB?
alebo došlo v ich prípade k razantnej obnove vozového parku+zlepšeniu kvality cetovania? ?
A aby tych dobrych sprav nebolo malo, tak "preferencia" v Karlovej Vsi je opat bohatsia o svetelnu krizovatku pri botanickej zahrade. Opat sa da odbocit cez kolajnice k pumpe OMV. Rano zhruba 8:15 odstranili prenosne znacenie a ako som isiel domov, tak uz aj svietila zelena na odbocenie.
Reakcia na: Ámos #89937:
Až tak ružovo by som to nevidel.
-Rozšírenie St. Gruntov s vybudovaním ník ako príprava bude už už čoskoro. OK.
-Ale chvalabohu, aj sám p. Kadnár pochopil, že ak tam má byť t-bus, tak do križovatky Molecova K-Veská sa to môže vyústiť iba mimoúrovňovo. A tu estakádu zaplatí kto? (a kedy?)
- a prečo radšej nerýpu do obojsmerného zatrolejovania Patrónky, čo je čo do drátov nejakých smiešnych pár metrov? Či už zrazu nutný prestup ľudí z Dúbravky, Lamača, DNV ,ZB a celého záhoria na smer Nemocnica Kramáre na hrane už nie je téma č.1? L22, ktorú spolufinancujú m. č. je vyhovujúca úplne dostatočne v špičke?
- A stým vychvaľovaním kĺbových trolejbusov to trocha prehnal podľa mňa. 11.11 okolo poludnia by ho s týmto názorom dlhodielčania asi ukameňovali a zbili, a to má ambíciu byť starosta K.Vsi ? ? A to 25Trky iba čaká druhá zima, asi poriadnejšia ako tá vlaňajšia....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.