Nie ja som to skor myslel ako cobusy na letisku. Jednoducho by prirazil k elektrickovemu nastupistu a otvoril dvere na lavej strane. Nemyslel som obojsmerny trol, ale jednosmerny s dverami na oboch stranach.
a to spojenie zastávok na Trnku má 2 možné najväčšie riziká:
- či tak idú upraviť signálne plány
- bolo by treba zvoliť taký povrch (a podložie trate), aby mohla byť pojazďovaná aj autobusmi a to je zatiaľ v DPB stále nepredstaviteľný problém... (napr. ako nábrežie, teda Ch.Sófer - Nový most, alebo Nový most - šafko ako L70)
Re #87450 AAA: lebo obrat z výstupišťa na nástupište L33 už dnes trvá 2 a pol min +- a navyše po novom ak má byť nástup hneď za výstupišťom tak trolejbus nestihne tú zelenú, čo teraz a tak môže čakať celý ďalší cyklus (110s)
Žiaľ to je iba schematická mapka, ktorá nevypovedá o situácií pruhov, t-bus vedenia, napojenia lidlu a presného umiestnenia zastávok nič. Príklad: dnešná zastávka Molecova na Molecovej ul. bude presunutá vyššie, niekde doprostred ulice, lebo tým že sa zruší v dnešnej polohe vzniknú v smere z DD 3 pruhy. Lenže ak by sa presunula o 150 m. vyššie, tak tie pruhy budú iba na tej dĺžke nejakých 130 metrov, čo neviem, či nebude málo. Takže to je len odhad kam až sa tá zastávka preloží. A ďalej, v novinke sa píše že teda bude tesne (cca 250 m.) pri zastávke Janotova. Ale potom by bolo celkom logické zast. Janotova zrušiť (dnes je využívaná minimálne a kúsok povyše je zast. Pri podchode!). Ale toto sa zatiaľ vôbec nerieši.
Ja zas nechápem prečo plný bus robí 250 m vzdialenosť dlhšie o 3 minúty?
Re #87444 Jezo: Nový most by sa dal do istej miery odľahčiť prestávkovaním čo možno najviac liniek na opačnej konečnej.
Trnavské mýto by sa spraviť dalo, len je otázka, či to nepokazí signálny plán križovatky.
Aj vodiči majú pocit, že je tam veľmi tesno. A zvlášť po rannej špičke, kedy prestávkujú L30, L37, 91, 191, 28 a do toho prebiehajúce 70 a 88 a cez prestávku, ktorá je neplatená vodič 15 min šaškuje a čaká, kým sa mu uvoľní vhodný flek, kde môže zaparkovať aby tam bez pohnutia mohol počkať až do odchodu.
#87446 tbus: Aj tento variant sa posudzoval, nie je odveci, ale by sa tým znížila kapacita zastávky Molecova na 1 el. súpravu, v prípade že by tam stál "duobus". Ale dnes tam ráno, a niekedy aj cez deň, bežne zastavujú 2 súpravy 2xT zasebou a verím tomu, že by sa našli vodiči, keby sa dalo by tam zastavil aj ako 3. súprava v poradí.
Všetci čo ste z okolia DD, tak by ste mali tú mapku zo strany 12 vytlačiť, dopísať aká linka bude na ktorej zastávke stáť a vylepiť to po zastávkach, nech sa to aj nezainteresovaní spoluobčania dozvedia. Možno sa tým ešte podarí niečo zmeniť.
Máme vedenie DPB plné paradoxov:
- Nevypravujú sa spoje MHD vrámci BA písané v grafikone, denne viacero služieb, niekedy aj naraz 10, ale ide sa zavádzať nová linka do Rakúska.
- Najstaršie a v najhoršom technickom stave (niektoré po 2 GO vo veku 15 -20 rokov) sú autobusy Karosa B732, ale vyraďovať sa budú 14 ročné tambusy a ročné solarisy odstavia z premávky
- Najakútnejšie potrebujeme kĺbaky a tých bolo aj v uplynulom období najviac vyradených, ale nakúpia sa autobusy MIDI, lebo vraj kým by sa vypísal tender na nové kĺbaky a kým by sa vyrobili to by dlho trvalo,... a keď sa toto má urobiť budúci rok už to nebude dlho trvať?
- Väčšina cestujúcich uvítala novú nočnú dopravu ale v dotazníku sa tiež vyjadrilo (tušim 70%? opravte ma), že v prípade zvýšenia ceny lístku na 44 sk a neplatnosti električenky na nočáky využiju taxík alebo pôjdu peši; teda keď sa nová koncepcia nočákov dostane ako tak do povedomia bude po 4 mesiacoch zrušená. Ale Gardener vie, že aj po zdražení ostane v nočných spojoch taký istý počet cestujúcich ako dnes, lebo on je väčší expert na verejnú mienku ako nejaké dotazníky a v nich odpovedajúca väčšina...
- Nákup ďalších 6 25Tr bol zrušený, hoci už ani dnešných 6 nepostačuje pre výpravu na DD v špičke, ale pri trolejovaní obratiska Riviéra bol vybratý variant, ktorý bude vyžadovať ešte zvýšenie výpravy 25Triek (resp. trolejbusov) oproti dnešnému stavu
menej narocne by sa mi videlo ak by trolejbusy stali na spolocnej zastavke s elektrickami... cize by zastavovali na kolajniciach a vystupna zastavka tbusu by bola nastupnu eliny. Sice je to dost problematicke, mohli by nastat kolizne situacie v hustej premavke ale teoreticky je to jednoduchsie ako obojstrannodverove "duôbusy". Neviem ako to tam vyzera nebol som tam este osobne, ale len chcem vediet ci by sa taketo riesenie dalo realizovat alebo je to absolutne chory vyplod? ?
Ano takto akosi som pochopil Amosa. Vdaka za nacrtok. To bola len reakcia na S499.1023. Ale osobne sa s tym moc nestotoznujem.
Otazka: Ak sa planuju linky do rakuskych a madarskych prihranicnych obci, tak je este miesto pod novym mostom? Lebo ako "civilista" mam niekedy pocit, ze je tam dost tesno. Ci sa rata s ich inym ukoncenim? Koniec petrzalky a prestup na elektricky, ci pripadne inde?
Otazka: Bolo by mozne a vhodne po pripadnej rekonstrukcii trnavskeho myta spojit elektrickove a autobusove zastavky na kriznej? Aspon by ludia tak neprebiehali cez cestu.
Bavíme sa o plánovaných odchodoch. Je jasné, že interval sa v praxi dodržať nedá (iba v izolovaných dopravných systémoch typu metro). Ale keď viem, že autobus má ísť vždy 03,23 a 43, tak prídem na 02 a na väčšine liniek mám celkom slušnú šancu, že do 08 príde. Ak neviem, kedy bus pôjde, a pôjdem "na blind", tak môžem pri teoretickom 18-minútovom intervale čakať hoci aj 25 minút. Toľko k rozdielu medzi intervalom 18 a 20 minút.
Neviem si to predstaviť tak, ako to popisuješ ty. Musel som načmárať nejaký náčrtok, lebo vôbec neviem prísť na to, ako to chceš robiť. Zo štvorprúdovky dvojprúdovku? Nikdy sa to tak nerobili, cestujúci by to nepochopili...
Amos mam pocit iba chcel, aby sa mohlo nastupovat aj z lavej strany. Ze by pri ostrovceku stala zlava elektricka a zprava trolejbus. Nie aby bol obojsmerny.
Duobus je nieco uplne ine. Meni to DOST na podstate veci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek