Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #85981:
Aj vo Viedni celý deň niekto vystupuje a nastupuje na každej zastávke. Lenže nie je dôvod, aby autobus (električka, trolejbus) na každej zastávke pootváral všetky dvere, aj keď vystupuje (nastupuje) len jeden človek. Preto je to vo Viedni zariadené tak, že si cestujúci ovládajú otváranie dverí sami, od čoho sa ďalej odvíja aj zastavovanie "na znamenie". Dokonca aj na konečnej "dáva cestujúci znamenie" presnejšie, otvára si dvere sám. Teda nie naopak, ako v Bratislave, že zastávka je na znamenie a cestujúci dáva vodičovi znamenie, že chce vystúpiť (čo niekedy nevyjde, ako mne pred dvoma týždňami). Vo Viedni jazdia autobusy a električky podľa grafikonu a preto ak príde na zastávku skôr, aj keď nikto nehlási výstup či nástup na zastávke zastaví a odíde bez otvorenia dverí presne načas. Ak na zastávke nikto nie je, ani nikto nehlásil výstup a ide presne podľa grafikonu, tak na zastávke ani nezastaví.

Okrem odstránenia nejasností, ktorá zastávka je, alebo nie je na znamenie, tento spôsob nemálo šetrí aj mechanizmus dverí a v zime aj teplo vo vozidle.
Reakcia na: bwd #85980:
Nevidím dôvod na porovnávanie absolútne odlišných situácií.
Z argumentov si vyberám:
Zamysleli sme sa napríklad nad tým, že v prípade takýchto liniek sa môže jednať o absolútne iné vzdialenosti, nároky a funkcie dopravných prostriedkov, ktoré majú na posudzovanie a rozhodovanie o zastávkach na znamenie značný vplyv ?
Zamyslel sme sa nad stavom techniky, ktorá nám v mestečku jazdí ?
Zrejme nie.
OT: Nepoznám slovo problém ?
Reakcia na: bwd #85980:
Napríklad je otázka, či sa oplatí mať počas pracovného dňa medzi 6:00 - 20:00 všetky zastávky na znamenie. Viem ti len z hlavy napísať aspoň 20-30, na ktroých stále niekto vystpuje/nastupuje.
Reakcia na: Peto02 #85979:
"V Manchesteri su vsetky autobusove zastavky na znamenie"

Nemusíme ísť tak ďaleko, je to aj vo Viedni. Je to normálne a naozaj nechápem, kto s tým môže mať nejaký problém.
V Manchesteri su vsetky autobusove zastavky na znamenie a je to v pohode ? Uvital by som keby sa to aj u ans viac rozsirilo. Napr. celkovo aj Chatam Sofer by tiez mohlo byt.
Reakcia na: AAA #85977:
koľko trolejbusových zastávok na znamenie máme ? 10 ? 15 ?
Myslím, že vieš čo tým chcem povedať... ? Aplikovať toto na viac ako 5, 10 % električkových zastávok je nemzysel.
Reakcia na: Sommelier #85973:
V t-busoch s dopytom to tak funguje. Najprv dávaš znamenie a potom stlačíš dopyt, tak prečo by to tak nemohlo byť aj v električkách?
Reakcia na: slavius #85975:
v poho ? Ihneď ako sa rozvýrila diskašn na tému zastávkové znamenia, tak prvé čo ma napadlo boli jedny druhé Krčace. Ono, vyskúšať si tieto 2 zastávky, hoc aj celodenne - k tomu by som sa priklonil, ale cililingať celoplošne - to je zatiaľ našťastie niekde medzi nemožným a neskutočným ?
Reakcia na: Sommelier #85973:

Porovnával som, lebo bola reč hlavne o zastávkach Horné/Dolné Krčace a o alternatíve zastávok na znamenie po 20:00 - ospravedlňujem sa, nespomenul som všetky súvislosti. Na tých zastávkach dôchodci málokedy v tom čase vystupujú a keď by aj náhodou, tak vždy je možnosť niekoho poprosiť o pomoc. Inak máš pravdu, technicky by to bolo najlepšie spojiť s dopytom - dosť škoda, že sa o tom neuvažovalo už pri projektoch zavedenia dopytového otvárania dverí do električiek. Či by sa to využilo? Cez spomínané Krčace cestujem často hlavne vo večerných/nočných hodinách a určite by sa to využilo.
Reakcia na: risko1 #85960:
V elektricke sa nebojim, ta vzdy vyhrava pri nehodach, jedine pri zrazke s kamionom ma problem. Viem aj o nudzovom otvarani dveri, ale ak napr bus lezi v priekope s pravou stranou na zemi, tak mi ten gombik je nanic, jedine zeby som sa prekopal spod bus. A preto su kladivka, ze ked cez dvere sa neda, tak aspon cez okno na druhej strane.
Reakcia na: slavius #85971:

Načo porovnávaš Karosy s električkami ? Myslíš, že neviem, kde majú tlačítka ?
A v nočákoch sa obyčajne vyskytuje 155 cm geriatrický substrát tak ako na električkových radiálach ?

Keď si pozornejšie prečítaš môj príspevok - myslené: predísť tomu, aby vodičovi pred každou zastávkou (na znamenie) 6 krát nepískalo v kabíne - t.j. svetelné tlačice + nový oznamovací systém v kabíne.
Systém by sa dal skombinovať s dopytovým otváraním. A dostávame sa ku géniu loci v električke - zazvoniť + dopyt ? Alebo len dopyt ? A toto chceš vysvetliť cestujúcej verejnosti a naučiť ju to používať ?

A otázka - a myslím, že vodiči električiek by mohli povedať, v koľkých prípadoch by sa to využilo. Mojim odhadom by počas kola prešli bez zastavenia 3 zastávky.
Mne to nepríde ani ako zlý nápad, len s jeho realizáciou to nevidím reálne.
Reakcia na: intony #85968:
A čo tak zaoblenie T3 pri posledných dverách ? už pri druhom vozni to je na pováženie. Porovnávať vozy či súpravy výlučne ich dĺžkou nepadá v tomto prípade na úrodnú pôdu.
Ele - ja nebojujem proti tomu nápadu ako takému - len si myslím, že to nie je to pravé orieškové, čím by sme sa mali zaoberať. Napísal som si k tomu svoje a netvrdím, že nemáte pravdu. Len uznať, že situácia 3T3 je natoľko zložitá, nie je pozitívne naklonená, ani sa s ňou do budúcna nepočíta.
Takže prebudovávať zastávky na "štandard", ktorý tu možno bude šaňtiť na dvoch linkách po dobu troch rokov - také myšlienky a diskusie mi pripadajú značne zhýralé.
Reakcia na: Sommelier #85965:

Nevhodne umiestnené tlačítka? Ani nie, určite sú umiestnené lepšie ako na strope v Karosách, ktoré bežne premávajú na nočákoch, kde sú všetky zastávky na znamenie.
Reakcia na: Själavrak #85953:
Je to zložitejšie.
Reakcia na: Själavrak #85954:
To je pravda, je množstvo takých miest, dokonca bez zarátania výhybiek, ale vrav to niekomu... ?
Reakcia na: Sommelier #85958:
Tých niekoľko zastávok nie je neriešiteľný problém. Na Trnavskom mýte v smere do mesta sa nezmestia ani dve dvojvozňové súpravy, ostatné zastávky majú miesto na predĺženie a zdôrazňujem, že nie na každej linke boli trojičky, takže reč o dvoch zgrupených trojiciach nemá význam.
Btw.: aj vodiči v Budapešti asi nie sú nadšení, keď musia dovidieť na koniec 50-metrového vlaku, všakže?
Reakcia na: El Sergio #85966:
Ťažké metro ? ?
Reakcia na: Själavrak #85880:
V Brne sú vybudované veľké prestupné terminály, niekedy ani tie nie, a prestupy na hrane nie sú vobec. A dosť často tá vzdialenosť v termináloch je značná, občas aj hore a dole schodmi, cez cestu a podobne. Vzdialenosť na Šafku by som preto vnímal ako veľmi blízku a prijateľnú. A čo sa týka centra, do toho sa dostaneš iba električkou, nanajvýš trolejbusom, čiže prestupné miesta ako asi ty myslíš tam ani nie sú. ?
Systém v Bratislave nie je až taký hrozný, ale stále tomu čosi chýba. ?
Reakcia na: 810zssk #85963:

nevhodne umiestnené tlačítka
- vyžadovalo by kompletnú inštaláciu nového zvukového aj svetelného systému vo všetkých vozoch. Doláre ❓
- z prevádzkového hľadiska by sa systém dal využívať napr. po 20tej hodine (podobne ako v Brne), cez deň by spôsoboval skôr komplikácie, tak cestujúcim ako vodičom.
Reakcia na: Mikimaus #85961:
By si inštaloval x kamier a obrazoviek za tisíce peňazí do T3 ? Nemblózni. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.