Reakcia na: hoppusmark #79946:
Menšie namáhanie vĎaka vyššiemu výkonu a lepšiemu zrýchleniu? To som asi nejako nedával v škole pozor...A teraz vysvetlenie:
Tvrdenie o dvojnásobne dlhšej životnosti trolejbusu sa traduje od čias, keď nám tu premávali rámové 9Tr a samonosné ŠM11.
Dnes to už samozrejme neplatí, odhadoval by som dlhšiu životnosť karosérie vďaka menším vibráciám od rotačného stroja povedzme o 10% a skrátenie životnosti prenosovej cesty (diferenciály, nápravy) výkonu kvôli výrazne vyššiemu krútiacemu momentu asi o 20%.
marian555
Inac som sa dnes znovu pobavil na tom co povedal Zahradnik, ze co tvrdia odporcovia trolejov, ze taky trolejbus je nevyhodny aj z toho hladiska ze stoji tolko co dva busy, takze kupime teraz 18 malych Sorov za 9,5 kus pricom jeden trolej je za 12 max 15 mil, ak si pamatam ako to bolo v clanku.