Na diskusných fórach o "BRN. mhd" diskutujú pitchoidní šotouši, ktorí hodnotia iné parametre, ako Canis Brunensis, pre ktorého je vozidlo primárne určené.
1) Po meste sa môžu preháňat VarioLF3 s nízkou podlahou pri 3 z 5 dverí a 12 schodmi v interiéri. Netrba byť spanštelý a vyskakovať len tak vysoko, na koľko máme ? .
2) Spínacie frekvencie sú posadené do pásma, kde sú subjektívne menej vnímané.
3) Zvuk vydávajú samotné odporníky a káble, tyristory ani tranzisotry sami o sebe nič nehovoria ? .
Napadlo ma ci by sa 68-ka nemohla tocit cez Vazovovu. Ze by z Trnavskeho pokracovala na Legionarsku (kde by stat nemusela), Vazovovu (kde by bud nestala, alebo by stala na Radlinskeho ako 3,5,7,11 a 17) a odtial na Racko odkial by isla na Trnavske a do Petrzalky... malo by to zmysel?
Vidíš, keď už Ťa tu máme - skús si pozrieť #73336, #73339, #73340, #73342, #73343, a prípadne epsilonové okolie, že čo vravíš na naše navrhované menšie úpravy Tvojej dogmy
Ad brzda na T6: To ziapanie máš úplnú pravdu že ide od strechy, a jeho zdrojom nie sú spínacie tyristory, ale práve brzdové odporníky, ktoré na tej streche sú (meniče sú pod podlahou). Totiž práve v nich sa elektrina spaľuje na teplo, a pri tom intenzívnom spínaní toľkých ampérov cez odporníky to také zvuky vydáva, najpravdepodobnejšie kvôli tepelnej rozťažnosti, ale to už je len môj dohad
Inak ďalšia vec, ktorú si môžeš všimnúť pri pulzných reguláciách je to, že pri rozjazde sa ten bzučivý/pískavý zvuk tiež neozýva z meničov (ktoré bývajú v strede voza), ale práve z podvozkov, presnejšie z motorov, kde sa ten spínaný prúd mení na magnetické pole.
Záver: zdrojom hluku je vždy miesto, kde sa jedna forma energie mení na inú
OK, za chybu sa ospravedlňujem, vedel som len o trolejbusovej linke. V tom prípade navrhujem vrámci nepletenia vlkov linku Dx pre ľubovoľné x, ktoré ešte nebolo použité na žiadnu električkovú linku, aby to bolo dostatočne orientáciu cestujúcich stimulujúce. ?
Aký 10minútový interval? 5 odchodov medzi ôsmou a deviatou večer je pre Teba linka s 10minútovým intervalom?! (Chýba mi tu smajlík ťukajúci si na čelo.)
Nechcel by si zaviesť aj novú linku na tie dve deviatky, čo ráno pokračujú z Karlovej Vsi až do Dúbravky? Veď čo keď cestujúci uvidia v Dúbravke deviatku a nabudúce sa budú sťažovať, že ich vodič vyhadzoval už v Karlovej Vsi? Cieľ oni predsa čítať nebudú, stále je to deviatka! Navrhoval by som linku D15. (15 preto, lebo takú linku sme tu ešte, pokiaľ viem, v električkách nemali, tak aby si to nespojili so žiadnou inou jestvujúcou linkou.)
To si odkiaľ nabral, že výjazdy/dojazdy majú nejaky interval a ešte k tomu 10 minútový? ?
A čo sa týka SV, ten tvoj návrh podľa mňa narobí viac škody ako osohu.
Namiesto VarCB3 určite, ale nie ako jediný spôsob obnovu vozového parku. Čo to spraví s imidžom električiek, keď po meste sa budú preháňať takmer výlučne 100% NP autobusy a trolejbusy (časom k tomu dôjde) a na koľajách bude jazdiť desiata reinkarnácia T3 s nízkou podlahou pri stredných dverách a dvoma schodmi v interiéri? ?
Re #74678 S499.1023: Mne sa upravené Progressy (teda tie v najnovších bratislavských K2S, brnenskú vaňu som nepočul) zdajú v porovnaní so staršími z K2S alebo T3P subjektívne _výrazne_ tichšie. Iste, charakter zvuku je iný, ale pri jazde alebo pri prechode električky okolo po ulici ho vnímam ako oveľa menej výrazný. Starý Progress počuť najmä večer celkom ďaleko.
Re #74564 S499.1023: Kde sú inak umiestnené spínacie tyristory (alebo čo), čo brzdia do odporníkov v TV3? Lebo T6 pri brzdení ziapu až až a vždy som mal pocit, že ten rev ide od strechy. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos