Pre ozrejmenie: v koľajniciach nikdy nebol, nie je, a ani nebude elektrický prúd. Ten z nich môže akurát tak tiecť do vozidla pri uzavretí el. obvodu, ale nie v nich byť. Koľajnice sú totiž uzemnené, a teda majú rovnaký el. potenciál ako zem. To, čo máte na mysli, je elektrické napätie, a to nie je absolútna, ale relatívna veličina, teda vždy sa dá merať len voči niečomu. A keďže väčšinou sa napätie meria práve voči zemi, tak ani to napätie v koľajniciach nie je, a ani nebude. Napätie (voči zemi) je v troleji, a v prípade systémov s treťou napájacou koľajnicou (časté u metra, kvôli zmenšeniu prierezu tunelov odbúraním strešného zberača prúdu), v ktorých je z bezpečnostných dôvodov prísne zakázaný vstup do koľajiska, v tejto tretej koľajnici.
A na pohon vozidla sa v prípade elektrickej trakcie vždy využívajú AJ koľajnice, v ktorých voči zemi napätie nie je, pretože elektrický prúd môže vzniknúť len tam, kde je nejaký rozdiel elektrických potenciálov medzi dvomi bodmi, teda el. napätie Jedným z týchto bodov je totiž trolej/tretia koľajnica, a druhým sú vždy koľajnice, teda el. potenciál zeme Rozumieme?
:: dnes mi dali do rúk noviny Bratislavské echo a na predposlednej strane je scifi foto (videl som ho tu na webe) električky do Petržalky, cez tú drevenú lávku... ?
:: asi si myslel v jednej koľajnici + a v druhej - potom o.k., pretože teraz je jeden pól v troleji a druhý v koľajnici a tento pól je tiež uzemený...
:: zdá sa, že výhodnejšie by bolo vybudovať samostatnú trať pre vlaky a samostanú trať pre vlaky, pretože skombinovať rôzne rozchody a ešte aj rôzne napájacie sústavy bude technicky náročné... ?
To bol 6704 na 202/4. Má vraj nejakú dlhodobú poruchu toho dieselagregátu, a tak nemôže jazdiť na Dlhých Dieloch. A tak ho vypravujú na trolejbusové linky. Aj keď potom by som rád vedel, prečo ho nedajú radšej na nejakú celodennú službu, nech sa čo najviac využije. Predpokladám, že to má nejaký dôvod.
P.S. Pre prehľadnosť odporúčam pri písaní vypnúť CAPS LOCK.
Ale houby. Ziaden elektricky prud v kolajniciach nebude.
Re #74049 girafet: 1) vypni si Caps Lock
2) je to trolejbus s pomocnym diesel elektrickym agregatom nie duobus
3) 25Tr jazdia castejsie aj na inych linkach ako 33 a 133. Casto su aj na 212, zazil som jednu uz aj na 201
Ved to mi jasne..bola tu uz davnejsie o tom diskusia. V EU im to bude jedno hlavne, ze to bude akoze zeleznicno-elektrickova trat resp. ich tak chcu zblbnut ?
Ja si to aj tak neviem predstavit. Ak to má byť železnica, všetko sa bude museť robiť ako železničná trať - nástupišťa, vedenie, koľaje. Predpisy železničné. Nevidím to reálne.
Ak to tak bude, je jasné, že normálne nízkopodlažné električky (Astra, Trio, Combino, Cityrunner, Končar) sa sem nebudú môcť kúpiť kvôli Petržalke. Len na obyčajnú mestskú sieť.
Ludia zase nadavate na kockopsa co bude-ma byt v Petrzalke. Ved vsetci nadavali ,ze tam neni a teraz ,ze tam bude ? Budme radi , ze tam bude aspon kockopes , financovany EU pre tretiu kolajnicu ? Vravi sa tomu: Vlk sa nasyti aj ovca ostane cela ? ?
"Mesto Bratislava po zrealizovaní tunelového prepojenia (rok 2015) popod Dunaj prispôsobí v úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor prevádzku mestskej hromadnej dopravy na systém s rozchodom 1435 mm. " ? ? ? to moze byt len vtip (alebo oje* EU). Takze v roku 2015 akoze v petrzalke sa jazdi elektrickami na 1435mm... dobre (takze sa kupia nove elektricky na 1000mm a potom nove o pat rokov nove na 1435)... veri tomu niekto??? Podla mna budeme radi, ked v roku 2015 sa bude vobec jazdit elektrickami v petrzalke, ale tento skvely projekt rata s tym, ze tam bude 1000mm a o pat rokov 1435...
dneska bol zaujimavy den 3 14tr s vyletenimi palicami ale na inych miestach a nepokracoavli v jazde....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
C734.00