Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #72878:
Nápoveda: Prečo muselo ísť Pendolíno práve 253 ? ?
Reakcia na: ufo #72875:
130 som nikdy v literatúre nevidel. Vždy len 120 alebo 140. Kde sa spomína 130?
Reakcia na: S499.1023 #72877:

Prečo práve 154?
Reakcia na: ufo #72875:
Na stanovišti mali 140, konštrukčne mali 140 ale schválené boli len na 120, bo nie všetky boli schopné pri TBS dosiahnuť 154.
A podvozky laminátky sú úplne v poriadku, akurát nie sú konštruované na jazdu po oranisku z koľajníc R 65 ? .
Reakcia na: ufo #72875:
Ja si pamätám, chodil som za kamarátom do Malaciek rýchlikom o 14.44 z Hlavnej stanice, ako ťažné HDV bola r. 350. A BDs, v ktorom som išiel pri rýchlosti nad 120 km/h hádzalo do strán a mal som pocit, že čoskoro sa vykoľajíme... 😃
Nemali S499.1 nahodou len 130km/h? V starsej doveryhodnejsej literature je tento udaj.

LifeStar: Zase az taka blbost to nebola, tu rychlost nemali kde vyuzit a vtedy to behalo raz na naklade raz na rychliku, takze vhodnejsia bola vyssia tazna sila. A dnes by to bolo tiez viacmenej na nic, navyse na laminatke ist 120 na jej podvozkoch je uz samo o sebe rodeo.
Reakcia na: S499.1023 #72872:
Keby mali rozum, tak takú vyslovene blbosť by nezopakovali. Teraz by sa ZSSK určite rýchliková laminátka zišla 🙂
Reakcia na: S499.1023 #72872:
140 ešte stále je na obidvoch koľajách Devínske Jazero - Kúty. Len v staniciach Zohor a Malacky je 120. Na maďarských rovinách je 140 medzi Sencom a Sládkovičovom.
Reakcia na: LifeStar #72867:
Keby len rekonštrukcii prevodov, bola im odobraná aj rýchliková brzda podľa obľúbenej teórie ČSD že brzdiť stačí súpravou, bo by sa mohli obruče pootočiť ? . Rýchlosť by bolo kde využiť, v jednej koľaji Kúty-Malacky už 140 bolo a kdesi na Maďaroch smerom na východ okolo Széncza tiež.
"Svoju" 240.141 som naposledy videl v Leopoldove, ale to už je pekných pár rokov.
Reakcia na: Martin Fundárek #72870:
To je odvodené od rumunských CFR - Calatori (cestujúci) osobná doprava a Marfa nákladná ? .
Reakcia na: S499.1023 #72851:
Calatori - ???
Reakcia na: jandro #72834:
Zabezpečovačku tam vôbec fasa spravili. Raz som videl, ako pri jazde osobáku cez zhlavie smerom na odbočku Vinohrady semafor trikrát zmenil návesť (A-stoj-A-stoj, za A si dosaďte príslušnú návesť dovoľujúcu jazdu).
Reakcia na: LifeStar #72867:
Píšem ako ugrofín...
"A hlavným dôvodom prestavby rýchlikových laminátok na obyčajné bol fakt, že ich maximálnu rýchlosť t.č. nebolo kde využiť..." ?

Ospravedlňujem sa.
Reakcia na: S499.1023 #72865:
S499.1 boli všetky tieto zachovalé mašiny na nariadenie boľševikov podstúpené rekonštrukcii prevodov na vmax = 120 km/h. Tá tvoja teraz jazdí ako 240.141 stavom Bratislava - Východ 🙂

A hlavným dôvodom prestavby rýchlikových laminátok na obyčajné bol fakt, že ich maximálna rýchlosť t.č. nebolo kde využiť...
Reakcia na: Beus #72846:
Ój, ďakujem 😉 pomýlil som si čísla. ?
Reakcia na: Sommelier #72856:
Samozrejme, lenže Rýchliková, s vmax.=140 km/h. Bohužiaľ už žiadna taká neexistuje, všetky boli downgradované na S499.0 ? .
Reakcia na: Papyr #72861:
L70 sa vtedy NEZRUŠILA, ale stala sa z nej špičková linka. Zrušila sa až 1. 4. 2005.

Re #72862 Dopravák: Pominul sa velikán národa a budovateľ socializmu komulík Schuster do zabudnutia na smetisko dejín, pominuli sa s ním aj trolíky...
Reakcia na: KLF #72859:
ja som to tiez len asi pred 3 mesiacmi zistil, ked som sa nudil a pozeral som mapy MHD v inych mestach slovenska....a odrazu cumim, ze v kosiciach troflaky:Dheh....
Reakcia na: KLF #72859:


27.09.1993 slávnostné zahájenie trolejbusov v Ke... /Lingov - Mlynská Bašta/

05:12.1995 predĺženie trate o cca 2km po Námestie osloboditeľov - Bottova/...

18.12.1998 - predlženie trate až na sídlisko KVP - Kláštor...

máj 1999 - predĺženie trete o cca 900m /KVP - Myslava/... //začali premávať 15TrMky//...

august 1999 začali premávať 14TrMky, ktoré aby boli využité začali premávať iba cez víkend na trase Lingov - Myslava...

? ?
Reakcia na: KLF #72859:
Od roku 1993. Teda rok pred Zilinou. V Kosiciach sa najprv postavila trat c. 70 z Lingova na kruhovy objazd pred byvalym DK VSZ (zastavka Mlynska Basta), neskor boli pretiahnute na Namestie Osloboditelov (linka 71), neskor okolo Magistratu na sidlisko KVP, kde sa trat deli na dve vetvy, 71 na Klastor a 72 do Myslavy. Po otvoreni useku nam. Osloboditelov - KVP sa zrusila linka 70. Donedavna jazdila linka 71 aj v noci.

Moznosti otocenia na trati okrem 3 konecnych:
Mlynska Basta
Namestie Osloboditelov
vozovna Hornadska (pri Hypermarkete Tesco, Trolejbusova ulica)

MHD zabezpecuje 20 trolejbusov 15Tr/TrM a 7 trolejbusov 14TrM, napatie v sieti je 750 V.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.