Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
22Tr??? Ked tu taky trolejbus bude, tak mu rucne namalujem evidencne cislo 🙂
No, docital som sa tu aku mame udrzbu a ake je to komplikovane s tymi 22Tr. O tej udrzbe mozem suhlasit, privatizacia je +. Co sa tyka uz samotnych 22Tr: Este ani jeden tu nie je a uz sa tu vadime, to je sranda 🙂. Ale ci chceme alebo nie, potrebujeme rozsirit vozovy park klbovych trolejbusov a ked Skodovka uz 15Tr/6M nevyraba tak mame smolu. Musime si uvedomit ze prave kvoli Bratislave Skodovka vyrabala 15Tr/6M ako vybehovy model a tym bol brzdeny typ 22Tr. Lebo 22Tr bezi na montaznej linke 15TrM-ky. Tu treba k vyrobe 22Tr prestavat a potom uz 15Tr bude minulostou. Takze aj o tom je to. Ostatne Ceske mesta urcite neboli radi, ze prave kvoli nam nebola v ponuke Skody 22Tr. Ale nech pride cokolvek, hlavne nech to pride. Dalej tu niekto spominal ze ake je to nevyhodne mat vozidla z overovacej serie. Suhlasil by som, ak by islo o take serble ako RT6N1. Ale 22Tr je odvodeny od 21Tr a ten je velmi uspesny, preto sa nebojim o to, ci bude jazdit alebo stat v depe. Vseobecne mame z trolejbusmi Skoda dobre skusenosti (aspon si to myslim). Ked si to vezmeme, tak kazdy novy typ vozidla mal pri zavadzani problemy, ved si spomente ako to vyzeralo s T6A5. Zo 17-tich suprav jazdili dve, ostatne boli na poruche. A dnes su to najspolahlivejsie vozy. To iste ked dosli prve 14Tr-ky. Zmena typu vozidla znamena aj novu udrzbu a to vzdy chvilu trva. Nemozeme donekonecna jazdit na starych typoch, treba vozovy park obnovovat. Technicky aj moralne.
Alien: K2S ak sa nemylim cca. 10 mil. Sk

Bon-Cu: Netusim...

Peto: NZC 🙂
Nechodili mi prispefky, prvy az #7207 ...moja chyba abo vseobecna?
ALIENI NA NETE. Kto ma rad cierny humor na temu ALIENI (dochodcovia) nech neleni a hupsne na stranku www.cossack.cz Su tam bezva historky. Len pre silne zaludky. :-)))))))) 🙂 🙂 🙂 🙂 :o)
Spectre: na nic, ja sa iba pytam...
Darro> 2215/2 je ex! Ma nalomeny ram. Asi bude plynova, alebo pojde uplne do srotu.

hmmm> Naco ti je dieselagregat?
J: s tou transformaciou dielni s tebou uplne suhlasim, vsetko co je sukromne funguje efektivnejsie ako statne ci mestke, sukromnik moze mat kludne aj 60%, pokial bude v zmluve zakotvene ze mesto ma vacsinu v dozornej rade.

Ja suhlasim ze dielne treba modernizovat a taktiez suhlasim ze nemozeme donekonecna jazdit s 14Tr a 15Tr, akurat si myslim ze kym sa nezmeni ten system prerozdelenia dani, tak je dost velky luxus a mozno aj zbytocne kupovat nizkopodlazaky. Totiz aky uzitok bude z troch nizkopodlaznych t-busov? Ked ich bude 20-30 tak to je ine... Ale 2-3 nic nevyriesia, suhlasim ze raz treba zacat, ale ja osobne by som najprv preorganizoval a zlepsil pracu dielni, pockal na zmenu systemu prerozdelovania dani a potom by som rozvijal mhd jedine nizkopodlaznymi vozmi. V sucasnosti sa mi to skutocne zda unahlene. Viem ze je to krasna predstava ze Blava bude jedno z prvych miest kde budu jazdit seriovo vyrabane 22Tr, ale treba zvazit ze ci si to mozme dovolit a co ine okrem prestize nam to prinesie.

Totiz sam pises ze sa maju zvysit najma kapitalove dotacie, ale to nic neriesi. Totiz naco sa maju kupovat nove vozy, ked vdaka nekvalitnej - ba az ziadnej udrzbe tu za par rokov uplne zhniju. Aky to ma vyznam?
chcem sa spytat, kolko stoji 22Tr??? a ci tie co maju prist na konci roku budu s diesel agregatom???
Dik
!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KED NIEKTO VIETE CO JE S 2215/2 TAK MI TO POSLITE E-MAILOM. !!!!!!!!!!!!!!!!!!
tbc: diky. Mam otazku este - preco sa skusa ta nova vyzbroj z dubnice? Cim je lepsia? He - to brzdy suvisia s nastavenim softwaru?

diky
No co sa tyka Tr22 - tak (aspon, co viem) sa v blizuckej buducnosti pripravuje spustenie seriovej vyroby. Este sa robia posledne upravy na troch prototypoch (vsetky tieto tri jazdia v nejakom meste ceskom - neviem si spomenut ktore presne - v praci pozriem do mailu od kamosa, tam to je napisane), resp. ak som to dobre pochopil prve dva prototypy upravuju po vzore tretieho - zhruba finalneho.
Takze je kludne mozne, ze do konca roka uz bude bezat seriova vyroba (ale sa ho cez tyzden popytam, ako to asi bude - snad uz bude o tom nieco vediet).


No mam otazku. Vcera som videl elinu - novu kratku rekonstruovanu (typ neviem urcit). A chcel by som vediet, co to bolo zac - cislo 7303 - isla hore do dubravky - isla sama, mala napisane skusobna jazda a co bolo zaujimave, ze nemala vpredu, ani vzadu spriahadlo. Cely predok, zadok a aj boky boli uplne zakrytovane.
To je ta, na ktorej sa skusa ta detvianska vyzbroj, ci co? Lebo som si vsimol,ze zberac nemala taky ako ostatne K2s (ted dvojramenny), ale mala ho taky ako ma T6A5 - teda tiez dvojramenny s tym, ze horne rameno nebolo iba jedno, ako pri K2s, ale bolo rozdvojene.

Teda, co to bolo za elinu? - diky
tulenique: Ešte som zabudol. Možno by bolo najlepšie keby sa dieľňe privatizovali (napr 60% aby mesto malo kontrolu) a súkromník by sa postaral o ich dobré fungovanie. A DPB by dávalo len zákazky tak ako si otom uvažoval skrz trolíky. Oni by sa postarali o tech. zázemie a know-how. Mesto by len platilo za prácu. Bolo by to efektívnejšie a lacnejšie.
tulenique: Je výhodné kupovať z prvej série, lebo cena je nižšia. Ak dve 22Tr v pojode jazdia, tak by nemala byť nejaká prekážka. V meste nieje predpoklad, že by DPB malo dostať nabudúci rok menej peňazí ako tento. Skôr by chceli ešte trochu zvýšiť dotácie - kapitálové. Ak by sa tento rok kúpili 3 a nabudúci 5 či 6 nových 22Tr, vybavenie dieľne je potrebné pre ďaľší rozvoj t-busov v BA, lebo MHD sa bude uberať len s nízkopodlažnými prostriedkami. A nezabudni na projekt t-busov v Petržalke. Ak sa rozbehne tak určite nie s 14TrM a 15TrM ale 21Tr a 22Tr. Ako náhle sa prejde na nový spôsob prerozdelenia daní Bratislava bude mať na dobrú MHD. A bude si mocť dovliť nízko podlažné busy t-busy a neskôr aj nejaké eliny.
chcem sa spytat co stoji taka new elektrika k2s 7101?
Spectre: to tech. zazemie musis raz kupit, nemozes donekonecna pouzivat tech. a moralne zastarale vozy. Hoci Turbo tu minule vynachvalil odp. vyzbroj, tak ja si myslim ze buducnost je v novych technologiach, akurat ako som pisal pred chvilkou, netreba sa pri ich nakupe unahlit...

Otazka je ci sa oplati kvoli trom trolikom investovat do vybavy novej dielne (jej cena nie je mala). A je tu este moznost ze udrzba sa bude mesacne / stvrtrocne platit u nejakej externej organizacie a ta sa uz postara o to aby mala tech. zazemie a know-how. Odpada potom aj problem s nekvalitnou ludskou pracou v dielnach dpb a takisto aj vysoka vstupna investicia na vybudovanie dielne v dpb. A ked bude dpb platit ext. organizacii za udrzbu, tak si snad uz konece da pozor na to aby to bolo kvalitne.

Zial si myslim ze bratislavsky dpb este nedospel do stadia aby dokazal pochopit ze nestaci voz zakupit, ze rovnako dolezite, ba i dolezitejsie sa je o neho primerane (a mozno i nadstardadne) starat. A tak si myslim ze 22Tr sa tu mozu kludne objavit a potom budu dva z nich a mozno aj vsetky stat vo vozovni, lebo to nebude dpb schopny a opravit (spomente si na Ikarusy 435 v Petrzalskej kolone).
No tie 22Tr sa mi pacia, akurat neviem ci to nie je trosicku unahleny krok. Sa mi zda ze Skoda Ostrov este ani nespustila ich seriovu vyrobu. A aby sa nam nestalo to co sa stalo v Brne s elinami RT6. Je sice fakt ze dva prototypy 22Tr jazdia vcelku uspesne v Cechach, ale i tak si myslim ze je to svojiim sposobom riziko kupovat trolik hned z prvej serie...

ale i tak sa na ne velmi tesim, len aby potom viac nestali vo vozovni ako jazdili...

v utorok idem na otocku do Brna a mozno mi ostane trosciku casu i na MHD tak mi dajte tipy na nejake pekne elinove trate. dik

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.