Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #68525:
ked ma niekto 20000 na 3 mesiace, 50sk ho nezabije a pocet sa urcite nezmensi...

a tunel SITINA je DOLEZITY!!!! ten stat musi... uz ma to nebavi stale opakovat... ten tunel by mal stat ak keby v BA nebola IAD... proste je to clanok, ktory chyba v cestach europskeho vyznamu...

ci ako si to predstavujes?

ze TIR budu chodit cez patrkonku, platit 50sk a nehorazne nicit nase cesty tak ako to robia doteraz (bol si na patronke? videl si tie vyjazdene kolaje) a namiesto toho aby 130, na kratkom useku 80 isli bez zastavenia traverzom cez SR, sa budu musiet zastavit v BA na najvacsich krizovatkach a trepat sa 60kou, pricom nam budu nicit cesty a nebudu sa vediet vysomarit z nasho mestskeho znacenia?

kukam ze myslis "perspektivne".... si az prilis zaslepeny MHD a na jej ukor by si degradoval cele mesto, mozno repubiku (pretoze s tvojim pristupom by dialnice neboli)
Reakcia na: Beus #68513:
aky nater? ked som ho naposledy videl, tak mal klasicky LC-ckovsky nater...
Reakcia na: Andy #68524:
zavadza sa system elektronickeho myta - postupne ho zaviest na vacsinu ciest, najma tych, kde sa tvoria zapchy (teda dopyt po pouziti cesty prevysuje ponuku cesty) - regulovat samozrejme cenu podla casu a miesta - cas ukaze cenu - zvolim konkretny dobry priklad: Patronku: ked bude cena za prejazd napriklad Patronky 50Sk v case spicky, tak sa ukaze, ze pocet aut klesne na polovicu, a ziadne zapchy nebudu, mimo spicky samozrejme menej a v noci to moze byt daleko menej, vtedy dopyt po pouziti cesty je nizky a tak je logicke, ze cestu mozno vyuzit lacnejsie - vyzbierane peniaze sa opravnene potom pouziju na stavbu mosta Sitina, najma vtedy, ked bude dopyt vysoky, aj pri vysokom poplatku - vtedy urcite nebude problem rychlo vyzbierat dost penazi na tunel (i si pozicat a splacat potom) - a tunel si zaplatia ti, kto ho potrebuju - teda najma vyuzivatelia tejto cesty, a aj to nie vsetci, ale najma ti co jazdia v dopravnej spicke. Alebo po zavedeni ceny 50Sk za prejazd sa ukaze, ze vlastne ziadny tunel netreba, lebo pocet aut klesne na taku uroven, ze sucasne komunikacie akurat postacuju... to je samozrejme len hypoteticky priklad, tunel Sitina podla mna treba najma pre tranzitnu dopravu a tak by sa peniaze nanho urcite vyzbierali len od kamionov - a tak by stal aj v trhovom prostredi. Ale stavba ako most Apollo - silne pochybujem...
Reakcia na: eripmav #68522:
Povedz mi presne, čo chceš urobiť. Aký vysoký poplatok, ako by sa platil, za čo a komu by išiel.
Reakcia na: Nick #68521:
ved ja vravim ze treba vyuzivat to co je efektivnejsie...
obcas mam k dispozicii auto, ale viem ze ked idem rano do mlynskej do skoly na 8mu - 9tu, tak pojdem radsej elinou, pretoze vsetky tri mozne cesty do mlynskej su beznadejne zapchate...

naopak, ked idem na 11tu az neskor, tak vyuzijem auto... a nebudem sa rozculovat ze elina mi ide za 7 minut (no dobre to je v poho) alebo ze mi bus zdrhol pred nosom a musim na nho 20 minut cakat...

mozem uvies svoj osobny prieskum, kolko mi trva cesta
rano, spicka - dubravska radiala
kombinovane bus-elektrickou: 40 min
autom : hodina

sedlo
B/E: 40min
autom: 12 min

myslim ze kazdy normalny clovek, ktory ma na vyber, si vie vybrat
Reakcia na: Andy #68519:
nuz ja si myslim, ze keby IAD bolo tak drahe - ake ma naklady, tak by viac ludi cestovalo mhd - teda by sa cesty platili len z prostriedkou ich pouzivatelov, a fungoval by trh (teda cena by bola urcena ponukou a dopytom - co by riesilo dopravne zapchy, lebo zapcha je len jasny prejav nepritomnosti trhu, v ktorom by cena prejazdu pri zvysenom, enormnom dopyte bola vysoka a tak by sa reguloval pocet vozidiel a tvorili zdroje na rozvoj - stavbu novych ciest...)
Reakcia na: Ike #68516:
chodil som dosť často autom do práce, ale keďže sú neustále zápchy na Patrónke a benzín dosť zdražel začal som chodiť MHD a kupujem si mesačný celosieťový za 720,- Sk (3-mesačný sa mi z istých dôvodov neoplatí aj keď vyjde lacnejšie), benzín v tej istej sume stačil na cca 2 týždne, takže 720,.- Sk ešte šetrím... ? ale ak bude hotový tunel Sitina, a znormalizovaná doprava na trase Lamačská - Pražská, tak asi budem chodiť opäť autom, nie je to len o 720,- Sk... ?
Reakcia na: eripmav #68518:
sory ale fakt trepes...

predstav si ze ja ked cestujem autom tak nejdem holy, dokonca sa aj kupem a dokonca aj jem... cize neviem ako u teba, ale ja sa umyvam, obliekam aj spim aj ked idem MHD aj ked idem IAD... pricom pri IAD musim platit aj udrzbu a poplatky...
Reakcia na: eripmav #68515:
A čo ty vlastne chceš urobiť? Nejak na silu ešte viac zdražieť IAD? Keby niečo také malo pomôcť, tak by to už dávno nebolo treba, lebo IAD je pre samotného používateľa niekoľkonásobne drahšia ako MHD.
Reakcia na: Ike #68516:
to len potvrdzuje, ze sa nechapeme...
ako si dosiel na to, ze len s elektricenkou mozes jazdit? podla mna aby si mohol 3 mesiace jazdit mhd, potrebujes jest, umyvat sa, byt obleceny, niekde spat... - mam to ratat, kolko to bude??? tak ako na jazdenie autom potrebujes benzin, auto, poistku. Tieto naklady, ktore potrebujes na to aby si mohol byt schopny vyuzit danu sluzbu nemozes predsa ratat do poplatku za danu sluzbu. Ja hovorim o sluzbe vyuzitie cesty, a vyuzitie mhd. Nie o ziadnych predpokladoch, ktore podmienuju vobec moznost ist danu sluzbu vyuzivat.
Reakcia na: jandro #68500:
a VUC-ka prispieva mestu nejakou sumou z tej dane?
Reakcia na: eripmav #68515:
ano?

za elektricenku platim 980Sk a mozem si 3 mesiace bezstarostne raisovat po BA, mozem v MHD pomaly spavat, jazdit kam chcem...

Plna (dajme tomu 40l) nadrz v aute stoji 1500sk, pri priemernej spotrebe a pravidelnom cestovani sa minie tak za tyzden...
3 mesiace su cca 12tyzdnov..
1500x12 = 18000 + poistka + udrzba

to nehovorim o povinnych veciach ako je detska sedacka a (z hladiska vazenia si vlastneho zivota povinna) sada zimnych pneumatik...

zatial co v MHD platis len 1000sk, v pripade aut je to aj 20x viac...
Reakcia na: Ike #68512:
zrejme sa nechapeme, ja tvrdim, ze sluzba vyuzitie cestnej komunikacie je zadarmo (platena 100% z dani), ja netvrdim, ze na vyuzitie cestnej komunikacie netreba auto - samozrejme ze treba auto (a teda ho kupit, udrziavat, platit pohonne hmoty), ale nechapem co to meni na skutocnosti, ze sluzba vyuzitie cestnej komunikacie je zadarmo, a tym ze je nieco zadarmo - platene z dani - sa to zvyhodnuje, dotuje, sa to naduziva, a vysledkom toho su dopravne zapchy a neprirodzeny rozvoj IAD.
Presne tak ako na vyuzitie bezplatnej sluzby pouzitie cestnej siete treba funkcne auto s pohonnymi latkami, treba na platenu sluzbu pouzitie mhd funkcneho cloveka (zdravi, pohyblivy, obleceny, cisty, najedeni...). To s danou sluzbou ale nijako nesuvisi - dolezite su NAKLADY NA DANU SLUZBU, a co PLATI POUZIVATEL ZA DANU SLUZBU (nie co plati za ine veci, ktore su sice na sluzbu nevyhnutne, ale priamo s nou nesuvisia) - a oba parametre su taketo: naklady na cestnu siet su vyssie, a pouzivatel neplati nic, kdezto naklady na mhd (aj s castou cestnej siete ktoru potrebuje) su nizsie a zaroven pouzivatel este musi dost platit!
Reakcia na: TeBeCe #68509:
pred troma rokmi sme z gympla mali vylet na Oravu a isli sme istym busom... na jednej prestavke som si ho pozrel a v zadu mal ecv, a neviem ci to nebolo 1638... jedno co si pamatam z toho busu, ze nepatril zajazdom a vo vnutri mal rozhanace vzduchu zdobene ulomkami plastovych kochlikov
Reakcia na: TeBeCe #68509:
Aha, pardón, tpmm nenapísal že ten voz bol neskôr odpredaný ďalej 🙂 Takže Jaro Matúšek - zrejme si ho zobral do zbierky ako budúci historičák 🙂 V tom prípade ale celkom nechápem ten náter ?
Reakcia na: eripmav #68507:
ty NECHAPES???? cestovne je zhrnute na jedneho cestovatela MHD TO, co plati gumokolista... a sice pohonne hmoty, udrzba, poistka... o akom plateni za cesty hovoris?

vysvetlim ti to po lopate...

mas auto, platis poistku, platis pohonne hmoty, udrzbu (zhrnme to cele do slova udrzba)

ak by si sa s kamaratmi dohodol, ze si auto rozdelite, tak platis len 1/5...

ak by si si kupil 2 auta, a prenajimal, tak kazdy by platil 1/10..

ak by si si kupil 45 miestny autobus, poplatky by boli vyssie, je to ina kategoria, ale kazdy co by sa viezol by platil 1/45 udrzby

ak by si si kupil X autobusov a zalozil dopravny podnik, kazdy cestujuci by musel zaplatit 1/x udrzby, pricom X by muselo byt take cislo, aby si nebol stratovy a stihal pokryt udrzbu...

tak neviem o akom dotovani hovoris... je to fifty:fifty
Reakcia na: Andy #68510:
Pri IAD samozrejme službu poskytujem sám sebe, ale služba to stále je, ak by niekto mal námietky.
Reakcia na: eripmav #68507:
Čo to tu stále meleš???
služba využitie IAD je za cenu auta, benzínu, poistky, údržby
služba využitie MHD je za cenu autobusu, nafty, poistky, údržby, vodiča, avšak cena je menšia, lebo cestu platí dajmetomu v priemere 30 ľudí. Využitie komunikácie je "zdarma" aj pre IAD aj MHD..
Reakcia na: Beus #68506:
pleties sa, 1638 nepatri zajazdom...a cislo 1638 mal naposledy nalepene aj nad bocnou smerovkou ?
Beus: ? OK, diky. Nebol som si totiz isty ci by nejaka sukromna spolocnost nechala premavat bus v takom stave, a navyse by pri prefarbovani (ten oranzovy lak podla mna dosadili az v zajazdoch BA) nechali povodne ev.c....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.