No, takto riesene veci sa mi sice nepacia, ale co,aspon mam radost z toho, co sa stalo, aby si trulkovia "kvaziekologovia" mozno niekedy raz uvedomili, ze to co je kvaziekologicke je vlastne antiekologicke a ze ich cinnost je kontraproduktivna. Oni mi presne sedia do definicie, radsej nesprav nic ako daco pokaslat...
Je to síce nezmysel, ale je to skutočnosť. To OZ neprotestovalo konkrétne proti trolejbusom. Oni protestovali proti výstavbe diaľnice ako takej, požadovali zastrešenie diaľnice a vybudovanie biokoridoru. Nakoniec to však dopadlo tak, že nedosiahli zhola nič ani oni, ani mesto. Diaľnica sa vybudovala len v nevyhnutnom rozsahu a stojí tam bez toho, aby z nej malo mesto -- alebo aj daní občania -- akýkoľvek "profit"...
V Karlovke bol dôvod iný, ale fakticky sa obratisko nepostavilo tiež kvôli tomu, že MŽP na základe stažnosti občanov požadovalo vykonanie štúdie o vplyve na ŽP, čo by celú stavbu časovo posunulo až za horizont po komunálnych voľbách... ?
Pockaj, to sa mi dako nezda, aby dake OZ protestovalo proti ekologickej doprave...to mi dako nesedi...nepoviem proti dakej vyskovej budove alebo danej dialnici,ale proti ekologickej doprave?Nezmysel, dovod bude asi dakde inde...
Mesto robí veľa chýb, ale z toho, čo som počul, o výstavbu trolejbusovej trate v Mlynskej doline, ako aj prestavbu križovatky Patrónka, malo _eminentný_ záujem. Zhatili to vraj protesty OZ Za zdravú Patrónku, ktoré spôsobili, že nič okrem najnevyhnutnejších stavieb úseku Lamačská cesta - Staré Grunty sa nerealizovalo. Ostatne, pre podobne produktívne protesty iných občanov sa budú trolejbusy otáčať v Karlovke na naftu, že...
1.Chces povedat, ze je v silach bratislavskych elektriciek vyvinut take prepravne rychlosti ako metro?
2.Dakujem za cenu demagogie,cenim si to, ale co potom tebe dat za cenu?
3.U teba existuje iba elektricka, rychloelektricka, tazke metro a VAL? Je vela typov metra, a napriklad taky Turín...je to gumokolove?S tymi prepravnymi kapacitami, zalezi konkretne od situacie a od typu, širky vozov, poctu vagonov...
Neviem kto tu daco odtrhava o kontextu, ale preco pises zrovna v Prahe tuto relaciu?Preco tam zrovna spominas najhlbsiu stanicu v strednej Europe?A dobre vies aj ty, ze vzdy cez centrum prejde metro daleko rychlejsie ako elektricka, aj keby bola segregovana, proste nema tie parametre, teda aspon tie vozy, co sa v nasom regione nachadzaju. Isiel by si 80km/h po Obchodnej?Chodi na tych tvojich super segregovanych radialach popretinanych semaformy, prejazdmy a neviem este cim elektricka tak rychlo a bezproblemovo ako metro?Si len kukni, 52 minut...to je zufale v pripade L5, to by metro daleko rychlejsie preslo, ale to len na margo tvojich radial
Re #66998 aquila: no neviem, ci zrovna teraz nutne riesit podzemku v smere na Zlate Piesky...ale asi si mal na mysli Janíkov Dvor, ale to je sakra rozdiel chlapce...
dva postrehy suvisiace s trolejbusmi na DD:
1: vcera som mal moznost cestovat mlynskou dolinou a to aj inkriminovanym "nizkym" podjazdom; moj dojem z neho vsak je taky, ze podjazd pod zeleznicou na kramaroch ma nizsi prejazdny profil ako ten pod dialnicou v mlynskej doline (obdobne podjazdy popod zeleznicu pri cintorine ruzinov alebo na trnavskej)
2: v clanocku "Klady a zápory trate na Dlhé diely" (http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3780) mi formulacia "Zvýšená poruchovosť vozidiel v dôsledku neustálych štartov a využívania pomocného pohonu na dlhé jazdy s cestujúcimi." neznie prilis rozumne, skor by som to formuloval ako zvysenu pravdepodobnost poruchovosti...
Pretože:
1) Oprava Sanosu by bola podstatne drahšia a náročnejšia.
2) Keby sa opravoval Sanos, tak by si sa pýtal, prečo sa miesto neho neopravuje 9Tr.
Pri intervale 15 minút je stredná doba čakania 7,5 minúty, okrem toho MHD tu nie je len pre mladých, zdravých a zdatných, ale aj pre tých dôchodcov, ktorí si, mimochodom, do 70 rokov platia polovicu, rovnako ako študenti.
Ad Praha: To je daň z neznalosti miestnych pomerov ? a mimovoľne si tak dokázal aj zmysel existencie d-13 - každý iný zdravý človek by šiel pešo buď cez Františkánsku záhradu alebo cez Palackého a Jungmannku či Charvátovu (podľa toho kam na Národní ideš), zatiaľ čo ty si podnikal ešte aj pokusy s metrom ?.
Pri súčasnom prevádzkovom režime L 5 a 9, je to, čo sa stalo celkom rozumné. No ak by tieto linky premávali celú dobu prevádzky dennej dopravy, 1 by som vrátil cez Šafko a 4 dal cez Jesenského.
Re #66961 S499.1023: A poznáš niekoho okrem dôchodcov, co sa vozia zadarmo, aby čakal na Poštovej 15 minút, lebo sa chce dostať na Ľ. Štúra?
Re #66990 fobust: A druhý zatiaľ hrdzavie na pred Hroboňkou. ?
Re #66994 S499.1023: K tomuto len jedna príhoda: Raz keď som bol v Prahe chcel ísť z Václaváku na Národní třídu, ušla mi L 9, tak som skúsil Bčko. Ako som vystupoval z metra, došla na Národní ďaľšia devina.
ok, takze:
zelena trasa:
- kam chces premiestnit vozovku z dotknutych ulic ? (dunajska, ul. 29. augusta nie su tak siroke aby si tam zmestil vedla seba cestu a trat, spolocne teleso je hovadina (to tam mozes kludne nechat tie trolejbusy, zacpami trpia rovnako), na podzemne riesenie nemas priestor na vstup do podzemia
- obluk na 29 augusta je uplne genialny pre kolajovu dopravu, aj trolejbusy tam musia ist hodne pomaly...
- obluk mlynske nivy-svatoplukova tiez nie je zrovna ideal a v kombinacii s tak nevytazenou krizovatkou ako je mlynske nivy - kosicka je to uplne super
fialova trasa:
- obyvatelia kutuzovovej ta ukamenuju
- opat obluky s velmi malymi polomermi
- koliduje so zeleznicou
- krizovatka vajnorska bajkalska nie je nafukovacia
- trnavska bajkalska detto (priamy prejazd by sa dal ale prepojenie s tou sedozelenou trasou nerealne)
- ruzinovska bajkalska no to by som si rad pozrel v reali... ja ani neviem prist na to ako rozumne premiestnit trat zo stredu cesty na jednu stranu a mat pritom bezkolizny prejazd (cielom by bolo polozapustenie celej ruzinovskej radialy a mimourovnove krizovania s cestami) a nieto tam este zbuchat taku naznacenu kolajovu krizovatku...
- bajkalska prievozska - kde chces prejst zo stredu bajkalskej na okraj ? planujes to urovnovo (kolizne) s tak frekventovanou cestou ?
- obyvatelia prilahlych panelakov ktore by si musel dat asi odstrelit aby sa tam zmestila trat by ta nadosmrti zboznovali
sedivozelena trasa:
-planujes prerozchodovat elektricky a zmenit trakcne napajanie alebo aku mas predstavu ked jeden koniec ukoncujes na elektrickovej trati na trnavskom myte (1000 mm a 600V-) a druhy na zeleznicnom nasype (1435 mm a 25000V~50Hz)
- ak si odmyslim krizovanie s fialovou a modrou trasou a troska rozumnejsie ukoncenie na trnavskom myte tak by to mohlo byt priechodne
cervena trasa:
- aky rozpocet planujes na sanaciu budov na uzemi vymedzenom ulicami dostojevskeho rad, mlynske nivy a kosicka ? stoji tam totizto nemalo novych budov ktore v tej mape ktoru mas ako podklad nemas
- obluky pri napajani tej vlecky na oboch koncoch sa mi zdaju byt male; opat planujes menit rozchod v sieti ? (aj ked vlecka by sa mozno dala zdvojrozchodnit)
modra trasa:
- na tomasikovej opat uz stracas priestor kvoli novej vystavbe
- krizovatky s inymi trasami su problem
modru trasu v oblasti zony pribinova predpokladam ze myslis podzemnu, nevyjadrujem sa
hnedocierne trasy nemaju prakticky prepravny vyznam a ich realizaciu znemoznuju sklonove pomery ako aj novovzniknuta zastavba v oblasti
p.s. a co si budeme nahovorat o nejakych schopnostiach metra.
mesto nedokazalo zmanazovat ani priblbu trolejbusovu trat a nevyuzilo moznost postavit suvislu trat, ked bola cela mlynska dolina doslova rozkopana.
a hlavne ako ucastnik konania mohlo hodit tieto naklady na stat.
a to nehovorim o tom, ze durkovsky grandiozne suhlasil s tym, ze stat nemusi stavat mimourovnovu krizovatku na saratovskej, ktora bola sucastou schvaleneho projektu.
aj nad tým uvažujem ☺ Nemajú zlé víno... Metro je úplne pasé, ani sa nehodí.
Nie, nie, mňa mimoúrovňovým šafkom (a centrom) nikto neopije. Neverím tomu, nepáči sa mi to a nechcem to. Bol by to krok, ktorý by sme oľutovali. Aquilo, ja mám to mesto rád a viem, že vyriešením tranzitu inak ako cez mesto sa dá dosiahnuť viac.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Nie, nie, mňa mimoúrovňovým šafkom (a centrom) nikto neopije. Neverím tomu, nepáči sa mi to a nechcem to. Bol by to krok, ktorý by sme oľutovali. Aquilo, ja mám to mesto rád a viem, že vyriešením tranzitu inak ako cez mesto sa dá dosiahnuť viac.