neviem ale ci bol naozaj taky velky problem, a povedal by som ze ani financny problem to urcite nebol velky - keby u vyrobcu objednali Solarisy a Tr25 S INYMI OKNAMI. Vobec nie som z tych ludi, co si zivot bez klimatizacie nevedia predstavit, ale v Solarise som isiel raz za najvacsieho tepla a to tam bolo menej ludi ako miest na sedenie - a nedalo sa tam zit! ako to bude vyzerat ked tam bude plno - to si nechcem predstavit. Chapem ze DPB nema peniaze na klimu - OK, tak si mal objednat autobus s velkymi oknami, pochybujem ze by to bolo nejak enormne drahe alebo ze by to vyrobca nevedel (aj ked to mozne je, lebo okrem DPB neviem kto by setril par desiatok tisic z desat milionoveho autobusu, a tak je celkom mozne ze velke okna sa na Solarisy nevyrabaju... nuz potom sa treba zamysliet, kde je chyba...)
Otazka neznie tak ze kde mal usetrit, ale ze ci je normalne kupovat Tr25 alebo Solarisy bez klimatizacie??? Ked DPB nema peniaze, mal kupit nejaky balkansky typ autobusu S VELKYMI OKNAMI. Tieto nove Solarisy a Tr25 maju mini okienka, a su jasne stavane na klimatizaciu, ktora tam ale nie je. Nemam nic proti, keby kupovali vozidla s velkymi oknami stavane na to, ze nemaju klimatizaciu - to je vpohode. Ale kupovat nove moderne vozidla, takmer bez okien, a nedat tam klimu... no a co tak kupit vozidlo bez sedadiel, alebo bez kolies ? to by tiez usetrili. Ked chcu setrit, nech to robia inteligentne, nech kupia balkanske vozidlo s velkymi oknami (len to asi nebude nizkopodlazne, na tom ale zahadne nesetrili... ? )
Invalid si nedáva sám dole ani manuálnu ani elektrickú plošinu. Pre cestujúcich nie je medzi manuálnou a elektrickou plošinou žiadny rozdiel. Rozdiel je len pre vodiča.
Prosím ťa, koľko máš rokov? To si naozaj myslíš, že si na všetky tie úžasné objavy prišiel sám a v DPB o tom nevedia? A k tej klimatizácii - a odkiaľ by ako mal DPB dať korunky? Si myslíš, že má na korunky tlačiareň?
Neviete prosím koľko stoja displeje BUSE a R&G Mielec.
R&G Mielec sú asi lacnejšie ,že? Lebo ak by boli R&G Mielec lacnejšie DPB by tak mohol ušetriť. A sú oboje tak rovnako kvalitné?
121/2004 Z.z. ZÁKON z 3. februára 2004 o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave
DRUHÁ HLAVA
PRACOVNÝ ČAS A DOBA ODPOČINKU ZAMESTNANCA V MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVE A VODIČA AUTOBUSU V PRÍMESTSKEJ AUTOBUSOVEJ DOPRAVE
§ 17
Prestávka v práci
(1) Zamestnávateľ je povinný rozvrhnúť pracovný čas tak, aby vodič mal
a) po uplynutí štyroch hodín vedenia vozidla bezpečnostnú prestávku v trvaní najmenej 30 minút, ak nenasleduje nepretržitý denný odpočinok (§ 18) alebo nepretržitý odpočinok v týždni (§ 19),
b) prestávku na odpočinok a jedenie podľa § 15.
(2) Bezpečnostnú prestávku podľa odseku 1 písm. a) možno rozdeliť na niekoľko častí v trvaní najmenej 10 minút.
(3) Bezpečnostnú prestávku v čase podľa odseku 1 písm. a) a odseku 2 zamestnávateľ neposkytne vodičovi, ak mu v tomto čase poskytne prestávku na odpočinok a jedenie podľa § 15.
______
§ 15
Prestávka na odpočinok a jedenie
Vodič motorového vozidla musí mať okrem bezpečnostnej prestávky
a) najneskôr po šiestich hodinách trvania pracovnej zmeny prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní najmenej 30 minút,
b) ak celková pracovná zmena trvá dlhšie než deväť hodín, prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní najmenej 45 minút, pričom táto prestávka môže byť rozdelená na dve časti v trvaní najmenej 30 minút a 15 minút.
hm, tak som dobre vedel, ze to bolo uz zrusene, to citovane je z neaktualneho ZP z roku 2002, sa mi to hned nezdalo ze som to min. rok nevedel najst, v aktualnom z 2003 sa uz ten paragraf zmenil:
§ 91
Prestávky v práci
(1) Zamestnávateľ je povinný poskytnúť zamestnancovi,
ktorého pracovná zmena je dlhšia ako šesť hodín,
prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní 30 minút.
Mladistvému zamestnancovi, ktorého pracovná zmena
je dlhšia ako štyri a 1/2 hodiny, je zamestnávateľ povinný
poskytnúť prestávku na odpočinok a jedenie v trvaní
30 minút. Ak ide o práce, ktoré sa nemôžu prerušiť,
musí sa zamestnancovi aj bez prerušenia
prevádzky alebo práce zabezpečiť primeraný čas na odpočinok
a jedenie.
(2) Podrobnejšie podmienky poskytnutia prestávky
na odpočinok a jedenie vrátane jej predĺženia zamestnávateľ
dohodne so zástupcami zamestnancov.
takze o nejakych 30min po 4hod prace si moze zamestnanec nechat zdat, kedy bude prestavka nie je nikde urcene, jedine ze nesmie byt na zaciatku a konci prac. doby (ak sa nezmenilo aj to)
hm, zaujimave teraz to najdem bez problemov, len ktovie ci mam aktualny ZP:
Par.91
(1) Zamestnávatel je povinný poskytnút zamestnancovi najneskôr po styroch hodinách prestávku na odpocinok a jedenie v trvaní 30 minút. Ak ide o práce, ktoré sa nemôzu prerusit, musí sa zamestnancovi aj bez prerusenia prevádzky alebo práce zabezpecit primeraný cas na odpocinok a jedenie.
Kde v Zakonniku prace sa spomina ze po 4 hodinach musis mat 30min prestavku? Spominam si ze mi bolo kedysi este v min. praci tvrdene, ze po 4hod prace mam narok na 30min prestavku (ak o nu mam zaujem, nie je povinna). Hladal som to vsak v Zakonniku prace a nic take tam nie je ze by si mal po 4hod prace narok na prestavku. Narok na prestavku ma zamestnanec ktory pracuje dlhsie ako 6hod. Ale mozno pre vodicov autobusov platia ine zakony.
2 vozy mozu vyprestavkovat to, co bude treba A zvysok moze mat PP pred alebo po nocaku. No a okrem toho nevidim dovod, aby posledna 515 musela ist az na stanicu - kludne by na nu pri ZST Vinohrady mohla nadvazovat L3. Podobne aj 514. Len sa s tym treba pohrat.
Mike: Ludia si nevedia zapamatat ani tri celkom logicke odchody teraz... styri celkom logicke odchody si nezapamataju uz vobec Navyse tretina cestujucich v nocakoch je aj tak podgurazena, takze take pekne cisla ako 0.00, 1.11, 2.22 a 3.33 budu asi jedine, co si maju sancu zapamatat
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023