tomuto ani ja nechapem... kedysi som mal taku hru, volala sa Locomotion... spocivala v tom ze si mal ostrov s dedinami a mal si zabezpecit aby kazda dedina mala dopravnu dostupnost... dal som si najtazsiu uroven, vela dedin a pozical si maximalne prachov kolko sa dalo. postavil fungujuci dopravny system, dlh som splatil a potom som si uz mohol uzivat zarobene peniaze a stavat trate + kupovat lokomotivy + zhustovat intervaly... splatenie dlhu mi v hrovom case trvalo sice 8 rokov (1 rok = cca 7 minut) ale tam to nebolo realtime....
nevravim ze v skutocnosti je to to iste (mozno je to neporovnatelne), je tu viacero inych malych i velkych faktorov ovplyvnujucich zisky podniku, no aj tak si myslim ze dpb predtym dpmb existuje dost dlho na to, aby mal poriadne zisky... ono problem je v tom ze...
1) bud su neschopny
2) tie peniaze niekde "miznu"
nie som ziadny ekonom (prave mam prijimacky na ekonomicku v plnom prude ), ale podnik je neuspesny ked ma vysoku konkurenciu alebo blbe zazemie...
preto mi to nejde do hlavy - dpb je monopol a v ba ma priam idealne podmienky.... ?
1. To, či sa kompetentní vozia v BMW nijak neovplyní MHD, pozri si koľko také BMW stojí, je to pri tých prachoch, čo do dopravy idú, dosť zanedbateľné..
2. Kompetentní sa aj tak na BMW nevozia... To je len nejaká idiotská predstava obyvateľstva..
klbaky plynove su super... jedny z naj busov v meste... ale maju nedostatky...
- nater
- velmi velmi malo vetrakov (minule som isiel v narvatej 21ke, vonku asi 32°, vnutri 2x tolko) a nikde naokolo ziadny vetrak... bolo vidno ze ludia maju problemy s dychanim... vratane mna... sa mi uz zelenilo pred ocami, jedine stastie bola flasa vriacej mineralky co som mal po ruke
Mozno preto, ze to tam bolo zbombardovane maju novsie autobusy lebo museli kupit nove ?. A myslim, ze BA by nevyzerala az tak najhorsie keby to ta MHDčka nakazila, lebo vsetko predsa len ide dopredu. Aj SADka sa tusim zmaha. Pomaly nevidiet ani stariny, ale SORky a nove Karosy. Len MHD je uplne našalat. Kam idu vsetky peniaze? A preco sa o to nikto kompetenty nestara? AHA! Lebo typujem, ze sa vozi na novom BMW ?.
SMRAD!
Inak toto je pravda. Tiež si to často uvedomujem, že Bratislava ako mesto je už dosť pekné, ale kazia to autobusy MHD.. Zvláštne je, že magistrát si to nevšíma...
Tiez sa cudujem, ze mame nove busy a este ani raz som sa v ziadnom neviezol i ked vcera som jeden zahliadol ked som isiel okolo plnicky kde jeden stal. By ma zaujimalo, ze keby sa stalo ze by prislo viac autobusou ako teraz (priklad 100) ze kolko by trvalo sprevadzkovanie. Aj tak bratislavska MHD = rumunska MHD. A neviem ci aj vy ste si to vsimli, ale nasa MHD najviac spati cesty a okolie. Vsetko vyzera fajn pokial nepride nejaky IKarus 280, alebo stara Karosa. ? Trochu odveci, ale tak musel som..
Neuveriteľné čo všetko ma cestujúca verejnosť za problémy. Čo takto sa opytať DPB prečo už viac ako mesiac stoja na dvore odstavené nové BUSY. V každom podniku kde sa rozumne hospodári s financiami by do 48 hod. museli byť BUSY na tratiach aby si na seba - ale i podnik zarábali. DPB sa neustále sťažuje na nedostatok finanč. prostriedkov, ale Busy za 100.000.000. SK sa pekne vyhrievajú na odstavnej ploche. Vôbec sa tomu nie je čo diviť,veď na zlom hospodárení DPB / defravdovanie vo veľkom, rodinne sročky v DPB, atď. / sa predovšetkym podieľa vedenie DPB - veď nieje nič jednoduchšie ako udržiavať v takom kolose, aky je DPB dobre organizovaný chaos a rozkradanie si nik nevšimne. V DPB sa proste hospodári ak v roskvitajúcom socializme. ?
Bolo by načase... 510 by mohla byť trolejbusová s tým, že by išla na Čiližskú a 512 do Biskupíc (síce obchádzkou - ale v záverečnej časti cesty znesiteľné + mohol by sa garantovať prestup na Toryskej). Je to ale aj technický problém - niekto tu spomínal (tuším si) niečo s nočnou šťavou a ja pridám odbočku zo Šancovej na Štefánikovu.
to je síce pekné, ale už teraz je jasné, že sa ťažká doprava (zbytočne ?) nahrnie do už dnes predisponovaného Kamenného námestia (kde sa otáča a motá všetko čo môže) a od Mierka to bude musieť zázračne ísť na pylónoch - čo bude 100 % nádhery.
Okrem toho, že Starý Most považujem za zvrhlé riešenie, kde je prestupná stanica medzi ŽST Petržalka a Prístavným mostom ?
Tá trasa je čistá priamka a svojim riešením mi pripomína D1 Praha - Brno, Staromestskú v BA, či Céčko v Prahe - riešenia, ktorých následky sa prejavili pár rokov neskôr.
Momentálne sa mi nejedná ani tak o pylóny, zapustenia, ale celkové vedenie trate.
S kapacitou tramvaje je to nepochybně pravda, ale i tak se dají terminály regionální dopravy třeba v Rači nebo Dúbravce docela dobře udělat! V Záhřebu metro nemají a přesto terminály návazné autobusové dopravy mají- např. Crnomerec, Dubec, částečně Mihajlovac... Rozhodně bych byl pro ukončení regionální dopravy u konečných tramvají- z Mlynských Niv stejně většina lidí někam pokračuje a z nutného posílení tramvajové dopravy by měli něco i bratislavští!
Akože sorry, ale nemusíš hneď vyskakovať. ? To som len tak poznamenal, keďže platí #63352 tak potom to do tej ekologizácie až tak nezapadá. Ale o nič nejde, v podstate zbytočná debata toto... Je mi jasné, že ako ZV môže ísť aj diesel...
Šuhajík, tým, že si sa presťahoval do BA, si sa nestal bratislavčanom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
nevravim ze v skutocnosti je to to iste (mozno je to neporovnatelne), je tu viacero inych malych i velkych faktorov ovplyvnujucich zisky podniku, no aj tak si myslim ze dpb predtym dpmb existuje dost dlho na to, aby mal poriadne zisky... ono problem je v tom ze...
1) bud su neschopny
2) tie peniaze niekde "miznu"
nie som ziadny ekonom (prave mam prijimacky na ekonomicku v plnom prude ), ale podnik je neuspesny ked ma vysoku konkurenciu alebo blbe zazemie...
preto mi to nejde do hlavy - dpb je monopol a v ba ma priam idealne podmienky.... ?