presne si to popisal, slovensko ma uz teraz problem cerpat EU fondy a to uz vymyslaju kde co, aj ked je fakt, ze kopu projektov je hrozne slabych a jedine co za nieco stoja su dopravne. cize nejde ani tak o megaprojekty, ako o to ze stavebne projekty su spravocane na velmi dobre urovni a navyse su v ramci 30tich prioritnych EU projektov ... cize ich schvalenie je vzdy temer iste ...
problem s EU fondami je ten, ze my musime prachy do EU budgetu odviest, ale nemusime ich dostat spat.
v roku 2004 slovensko dalo do EU rozpoctu viac ako dostalo. za rok 2005 to vyslo len tak tak. vsak aj usek dialnice viedenska - einsteinova - pristavny most bol este financovany z predvstupovych fondov a to este stale nie je dokonceny (v decembri bol len predcasne dany do uzivania). alebo skor 20km usek rychlostnej komunikacie zarnovica - ziar nad hronom je stopnuty a nevie sa ci sa stihnu vycerpat fondy ...
a to budeme mat v obdobi 2007-2013 niekolkonasobne viac penazi z eurofondov.
vsak pre porovnanie, tento rok je rozostavanych asi 100km dialnic, rychlostnych komunikacii a prislusnych privadzacov. odovzdat sa ma nieco okolo 40-50 km. zatial najviac v historii. na to sa ani meciar nechyta, po ktorom zostalo v roku 1998 70 km "dialnic" v polovicnom profile ...
filialka jeden z dvoch projektov, na ktore je EU ochotna dat prachy do bratislavy (este je mozne dostat fondy na zvysenie gabaritu pri starom moste).
a hlavne filialka moze aj realne (za istych okolnosti) zlepsit dopravnu obsluznost bratislavy a okolia. no je fakt, ze by to chcelo aj asi 20 novych primetskych jednotiek a zdvojkolajenie/elektrifikovanie useku BA NM - DS - KN ..
No vidíš, a ja ho jednoznačne podporujem z prostého dôvodu - na to, aby si získal peniaze z EÚ, MUSÍŠ mať dostatočne megalomanský projekt. A ak si tie peniaze nezoberie Slovensko na tento megalomanský projekt, nedostane ich Slovensko na niečo rozumného, ale zoberie si ich niekto úplne iný na iný megalomanský projekt. A tie peniaze nevznikajú niekde vo vzduchoprázdne, ale idú aj zo Slovenska.
Máš pravdu, veď ja som s ním už na túto tému raz diskutoval. Ale človeku to občas nedá nezamiešať sa do vecnej diskusie, aspoň diskutér vidí, že je oponentov viac a nie iba jeden (ktorý by mohol byť jednostranne zaujatý).
"pokial sa nemylim, na mnohe sa vztahuje tzv. 10 ročné obdobie, kedy od patentu máš 1é rokov na to aby si zarobil"
Mýliš si autorské právo s patentovým. Autorské práva pri spoločnom diele (čo sú napr. mapy) trvajú 70 rokov po zverejnení. A inak, mapa Bratislavy z roku 1996 je dnes na dve veci (buď vhodná do zbierky, alebo na ... ba vlastne na tú druhú vec už nie, lebo lesklý papier sa na tento účel nehodí:-) ).
Nič proti, ale keby som sa niekedy súdil so štátom, neželal by som si nič iné, než aby protistranu zastupoval istý E.V. Zatiaľ som totiž nepočul o významnom procese, v ktorom by zastupoval štát a vyhral.
Poprosim detto co som napisal Emovi, bud rad ze to uz stichlo, nerozputavaj to tu znova, lebo sa fakt unsubscribnem a nebudem sam, pretoze sa to uz prestalo dat citat...
"Slovensko je v reformách omnoho ďalej!"
V reformách všeobecne asi hej, ale v reforme dopravy ťažko. Ak, pravda, za reformu nepovažujeme začiatok likvidácie železníc...
PROSIIIIIIIIIM, nereaguj na tie prastare prispevky... 95% ludi je rado, ze sa ta siahodlha nikamneveduca debata skoncila, tak to tu znovu nerozduchavaj. Navyse pred tym, nez zareagujes, je vhodne si precitat aj zvysok, aby si nepisal to, co uz raz niekto iny napisal. Ale v tejto konkretnej debate to skutocne nema ziaden vyznam, beriem to uz len ako flood...
malé zníženie kvality cestovania... Pojem "malé" je veľmi gumový. Kedysi som kupoval syr Lunex. Keď klesol obsah tuku zo 60 % na 48 (tiež sa nezvyšovala cena, len sa "trochu" znížila kvalita), vys..l som sa na Milex a prešiel som na výrobky konkurencie. Dosaď si Milex = DPB+SAD a konkurencia = IAD.
Sú štyri skupiny ľudí.
Prvá má na auto a bude ním jazdiť, pretože jazdiť "sockou" by bolo podľa nich pod ich dôstojnosť. Túto skupinu nemá zmysel brať do úvahy, pretože VHD používať nebudú za žiadnych okolností.
Druhá skupina nemá na auto a tým pádom bude jazdiť VHD, pokým bude VHD existovať.
Tretia skupina má na auto, ale si ho zatiaľ nekúpila, pretože VHD je pre nich v súčte rozhodujúcich faktorov výhodnejšia (rýchlosť, pohodlie, cena).
Štvrtá skupina má auto a používa auto alebo VHD podľa situácie - opäť podľa toho, čo je pre nich na tej-ktorej trase výhodnejšie.
Tretia a štvrtá skupina sú tí, o ktorých musí VHD neustále(!!!) bojovať. Akákoľvek zmena k horšiemu môže prevážiť misky váh na stranu IAD.
"získa prostriedky na nové vozidlá počnúc po budovanie nových systémov končiac. "
Netvrdil by som, veď my máme problém financovať pár km trate do Petržalky, nebyť EÚ, tak tie peniaze stále nie sú. A Ty chceš budovať nové dopravné systémy až niekam do Senca, Trnavy či Malaciek?
Nedávno (2-3 týždne dozadu) som išiel z Nív smerom na Rohožník a ten autobus bol plný už na Nivách. Je pravdou, že bol piatok poobede, ale aj tak si myslím, že na Nivách nastupuje dosť ľudí, takže žiadne jalové km.
Malo si pamatas. Bol tu 12m NP Neoplan N4014, bolo to v 1995-tom, par mesiacov pred dodanim kratkych TAM-ov Jazdil tu nejake mozno 2-3 mesiace, vystriedal myslim vsetky kolony, snad okrem 4.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.