Reakcia na: LUK #61091:
and BeusTo si myslíte, že by niekto mohol ucítiť absolvovanie prestupu pred miestom obvyklého prestupu za tak tragické, že by sa rozhodol SAD a MHD nepoužívať ? 90 % občanov prestupuje ! A to za oveľa horších podmienok s výhladom zlepšenia situacie na bode nula.
Kedy ste boli naposledy na dedine páni ? Je to úplne, ale úplne jedno. Robí sa to systémom je na benzín - nie je na benzín. A váš predpoklad ešte v mnohých prípadoch potrebuje ešte máme auto - nemáme auto.
Pritom každý vie, že to časovo v mnohých prípadoch vyjde čistá remíza počas hladania miesta na P.
Takže, tan kto prestupuje na Novej Dobe na električku, prestúpi už na ZP. Rozdiel 5 minút. Koli tomuto zavola pohotovost a kupi v Darexe šajt za sto papierov a poistenie, možno 2 x a do troch mesiacov tridsat litrov v servise a benzin za kolko ? 47 ?
Áno, áno áno. Čaká nás povodeň automobilov, ktoré sa vznesú do mesta ako armáda mravcov a začnú nás požierať za živa, dokonca niektoré aj v spánku.
Martin Fundárek
Postaviť na kraji mesta prestupné terminály nie je zlá myšlienka, ale podľa môjho názoru je realizovateľná až vtedy, keď z týchto terminálov pôjde do mesta nový NDS (myslím tým zrýchlodrážnenú električku, nie metro). Potom si viem predstaviť ukončenie liniek zo Záhoria na Dúbravčiciach, od Pezinka v Rači a od Senca, Mostu a Šamorína pri letisku (prípadne od Senca na ZP, ak by bola Vajnorská radiála tiež prebudovaná na NDS).
Za súčasného systému električiek a trolejbusov nevidím takúto možnosť reálne. Tieto systémy sú jednak pomalé, takže by sami osebe znamenali predĺženie času cestovania (prosím terajšími extrémnymi zápchami na Patrónke neargumentovať - nebudú tam donekonečna) - nehovoriac už o čase prestupu a čakania na spoj MHD -, jednak nespoľahlivé (výpadky, meškania), takže pri ceste von z mesta by cestujúci musel ísť s rezervou 15-20 min., aby mal slušnú pravdepodobnosť, že spoj SAD mu nezdrhne. Pri takomto zhoršení kvality cestovania by veľkú časť cestujúcich od SAD neprevzal DPB, ale IGK. Tým by si dosiahol väčšie zápchy, viac exhalátov, väčší tlak na parkovacie miesta a pod., čiže presne opak toho, čo by si chcel.