Takže Ikarus znova ožil už od marca vyrába autobusy. No to sa čudujem ,že či sa nakoniec nebudú po vypísani nejakej súťaži dodávať už len Ikarusy lebo sú určite lacnejšie než iné autobusy. A má aj staro nové typ autobusov Ikarusy a to rady :
IKARUS 260.3AG
IKARUS 280.4AG
IKARUS 411
IKARUS 412
IKARUS 415
IKARUS 416 - USA
IKARUS 417
IKARUS 435
IKARUS 436 - USA
IKARUS 480 - UK
IKARUS 489 Polaris - UK)
Takže vyrába aj radu 280!! Ale dnes už len tuším len CNG. Viac informácii na http://www.ikarusbus.co.hu/
Ako vidím tak si ďalší z tých, ktorí uvažujú smerom postavte a my to použijeme. BID je otázkou blízkej budúcnosti, podstatnejšia je spoločná tarifa. To že jedno s druhým súvisí je jasné.
Dopravcovia vedia byť na takejto forme dopravy ziskoví. Stačí naplniť autobus a ide sa. A SAD stratová nie je ! Len sa tak často tvári.
O tom, či je úsek okraj Nivy stratový alebo nie sa dá diskutovať, ale nemyslím, že sa k niečomu dostaneme a že by to bolo pre záležitosť podstatné. Postatné je, kto ten úsek bude voziť - musí to byť MHD !
A je jedno, kde cestujúci vystupuje alebo nastupuje teraz, pretože aj tak využíva MHD. Podstatné bude odsledovať správanie týchto klientov v nových podmienkach - posilňovať, rušiť, pridávať, uberať. Ale nevidím v tom zásadný problém.
Mám na mysli investície - výkony SAD DS a SAD BA klesnú - nižšie opotrebenie vozov, ktoré sú oproti DPB v stave jaký šmak, takže minimálne 3 roky na tieto linky nebudú musieť kúpiť nič.
Hlavne sa jedná o cestujúceho, ktorého musí DPB získať.
Pre každé mesto, štát či skupiny štátov bude a je na základe poznatkov o nastávajúcej ropnej a plynovej katastrofe (čo je slabé slovo) potrebné hádzať na elektrickú trakciu všetko čo sa dá. A to SAD robiť nikdy nebude a mesto na to nemá peniaze, pričom ich práve takto musí získať.
A plne by som súhlasil aj s riešením trolejbusov do DS ☺. Sú nejaké, ktorých premávková rýchlosť je aj okolo 90 km/h ? Viem, že sú blokované na tých 65 alebo 70...
Mozes pocitat s SAD BA, menej s SAD DS (dialkove linky tam ukoncovat nemozes).
Vyznamna cast cestujucich co vystupi napr. na Bajkalskej, pri ceste spat vyuziva Nivy.
#61068: ci je trasa cez Slovnaft rychlejsia neviem, nemeral som.
V prvom rade by som si nebol taky isty ze skratenim spojov SAD ziskas zdroje na posilnenie MHD. Stratove totiz nie su useky okraj BA - Nivy (ludia v busoch ten usek v pohode zaplatia), ale doprava v dedinach v regione. Aby sa nestalo ze BSK sa zvysia naroky na financovanie strat SAD a nebude mat z coho pomoct MHD.
Najprv chcem vidiet fungujucu BID, potom sa da uvazovat kde budu prestupne terminaly. Cintorin Ruzinov vyzera dobre, na Patronke si neviem predstavit otacanie autobusov.
Re #61065 hoppusmark: zapchy vytvaraju jedine a jedine pri vyjazde z Niv. Vsade inde idu rovnako rychlo ako osobne auta (zaberaju pri tom menej miesta ako auta s rovnakym poctom cestujucich), na rozdiel od MHD.
To koľko dostáva SAD BA a SAD DS za ten úsek Nivy - Cintorín? Lebo jeden krátky nízkopodlažný trolejbus stojí 12 miliónov, takže keby ich bolo dajmetomu 8, tak to by bolo skoro 100 miliónov.
2007 - konečná Cintorín Ružinov
v tom istom roku - Nemmóžem dostat centrum pohodlnejšié ?
- nákup pár nízkopodlažných trolo vozov, za korunky, ktoré tento rok SAD DS nedostal.
Rok 2008 - Nemmóžem dostať do felvídek rýchlejšié ?
Tak v prvom rade sa na zyšok trasy dorobia BUS pruhy
V druhom rade sa začne uvažovať nad novou trasou...
Rok 2011 - minister dopravy klepe po základnom kameni trate plynárenská - slovnaft (prievozská) - Dolné hony, - Rovinka, Dunajská Lužná, ...
Igén.
Pretože keď budú autobusy SAD vytvárať zápchy, tak to bude trvať omnoho dlhšie ako keď by ľudia museli prestúpiť do trolejbusu, ktorý ide cca každé tri minúty (tým by došlo k rovnomernejšiemu rozloženiu cestujúcich)
Plný súhlas. Poloprázdne autobusy SAD sa nemajú čo premávať cez celé mesto až kým dorazia na Nivy..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK