Myslim ze to je dobre...V jednoduchosti je krasa...Cize volim treti variant...Ale predsa niesme ZSR a tak sa asi v najblizsom case unifikovat nebude...
Tie semafory: Podla mna by mohli byt.. akurat by mohli fungovat nieco ako svetla na zeleznicnom priecesti.. tj s plnou preferenciou elektriciek.. teda ak nie je ziadne vozidlo dost blizko.. ..mozu mat chodci vklude stale zelenu a ked sa nieco priblizi tak by im mohlo hodit cervenu ze sa nemaju co trepat na trat.. ☺
My sme robievali na ZŠ a teraz robievame na gymply, akurát na branných. Aj keď je pravda, že v II. triede na ZŠ sme dostali takú knižku že Dopravná výchova, no nikdy sme s ňou v škole nič nerobili.
Re #60249 Ike: Ja som za CVR, busboardy a pod. za podmienky, že sa to prenajme za sumu, ktorá bude môcť aspoň trochu zlepšiť stav vozidiel/tratí.
Re #60256 Sepctre: Cez trať by podľa mňa nemali byť ani semafory pre chodcov možno na pár výnimiek (Kamenné nám., Račko)
Re #60257 citelis: Myslím, že by nebolo na škodu nejak odlíšiť CNG bus od dieslu, nech substrát vidí, že DPB je ekologicky, napr. tým, že by červený pás bol zelený.
---
A čo sa týka tej reklamy na Little Big City, vôbec sa mi osobne nepáči.
Hej ten LBC je celkom vydareny nater.. len na druhej strane je uz viac dopravcov ktori maju podobnu schamu.. a fakt by to bolo mozno na moj vkus v meste trochu prilis cervene.. aj ked mozno je to vsetko len vecou zvyku.. ..ale urcite by to bolo oveeela lepsie ako dnes..
Mne sa pre vase vozidla pacil ten celocerveny nater Little Big City. Je prekvapivo pekny, jednoduchy a kedze cerveny, tak tradicny pre vozidla MHD. Preco nestanovit ako mestsky nater prave ten?
Mimochodom, mestsky nater maju na Slovensku len Zilina a Presov, zato v oboch pripadoch ich maju na vsetkych vozidlach. Bratislavske riesenie, kedy co autobus to ina farba, plynaky v inej scheme, trolejbusy v inej, tramvaje v inej a este plno vozidiel v starom povodnom natere - to nie je ziadny mestsky jednotny nater.
Noo ved ako nehovorim ze by museli byt odlisene trakcie.. ..to bol len taky napad.. a nemozes sem hodit nejake linky na tie navrhy? Celkom rad by som si to pozrel.. Ved v jednoduchosti je krasa..
ja som sa teraz akurat hral s natermi a spravil som aj 3 pokusne varianty na Karose dlhej, no zistil som ze cim jednoduchsie, tym krajsie... najviac sa mi (z toho co som vytvoril) paci 10cm cerveny pas na spodku a 5cm pas pod oknami...
urcite by som zmenil tu odpornu cervenu, co maju karosy a iky teraz na bordovu az tmavobordovu..
farby by som nemiesal... ked raz su farby mesta biela a cervena (+zlta brana v erbe) tak by som ine farby nedaval
Aj mne by sa pacil nejaky vpodstate jednotny nater.. ..eventuelne by mohli byt nejako odlisene trakcie / ina farba alebo nejaky iny farebny pas/ no nemusi byt.. Ale aj natery trakcii by mali korespondovat.. A urcite by som tam zakomponoval nejaky symbol bratislavy.. ..najlepsie mi pripada bratislavske logo co jej aj na tych litle big city.. (posoby to modernejsie nez erb) ale ani erb by nebol zly.. A ta farebna schema litle big city - noo je to fakt az moc cervene - keby take boli vsetky busy.. este ked aj sadka ma teraz cervene aj rakusky blaguss co sem jazdi tusim a aj zssk ide mat cervene vlaky.. ..aj ked zase cervena je bratislavska farba ale mohli by to trochu niecim vyvazit.. A preco SPP reklama nemoze mat cervene aspon pasiky (nech to tu nevyzra jak v ziline) ? Chapem ze zelena symbolizuje ekologiu ale malo to zmysel kym tam boli pasiky a drak teraz ked je tam veelka zlta plocha a napisy ze jazdi na plyn to trochu stratilo zmysel a rozhodne by to bolo krajsie.. ☺
Myslim,ze na temu naterov uz bolo povedane dost,ale ja osobne sa tiez priklanam k nazoru,ze dobre spravene CVR su prinosom.Aj v BA bolo dost prikladov,kedy som si povedal "wow great".Je to normalna bezna prax vsade vo svete.Ale CVR musia mat protipol v jednotnom kvalitnom mestskom natere.A ten by mal byt rovnaky pre vsetky vozy,elektricky,trolejbusy aj autobusy-plynove aj normalne.Prirodzene drobne prisposobenia jednotlivym typom vozidiel su samozrejmostou.
Zrušiť je moc radikálny krok. Najprv by stačilo nastaviť preferenciu tak, aby tam tramvaj nečakala kým sa vlkä pokorzujú cez prechod. Tramvaj musí mať v tomto prípade absolútnu prednosť pred všetkým. Semafor púšťajúci substrát cez trať by mal byť riadený úplne nezávisle na semafore, ktorý púšťa substrát cez cestu.
Ja by som sa prikláňal k takému konceptu, aby boli jednotlivé vozidlá jasne odlíšiteľné, avšak v rovnakej schéme. Napr. z diaľky by si podľa nejakých poznávacích znakov vedel, že ti ide napr. nízkopodlažák. Okrem iného sa jedná o trademark mesta a hlavného mestského dopravcu.
Odlišovať náterovo normálne a CNG vozidlá je blbosť, substrátu je jedno, čo do toho tankujú.
CVR následne voliť tak, aby zapadali do tohoto konceptu. ideálny by bol systém busboardov, ako napríklad vo Viedni.
a najma zrusit semafory na zastavkach ako napr. Brestovka, Lackova, Segnerova...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Eury