Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak kto este nevidel nove logo ZS a.s. si ho moze pozret na www.zsr.sk ..www.zs.sk zatial jaksik nefunguje...
si - ja mom taky dojem ze by sa zacalo stavt- teda znicili by sa trate, vykopalo a zakopalo by sa metro a v tom by dosli € 😉 ...a mozno by uz nikdy nedosli...spravili by sa trojprudovky 🙂 Nu, neviem ci to naozaj nemaju za lubom...:-D
Jojoj...ta 7304 je fakt krasna...;-) Potom bude jazdit samostatne, abo ju zapoja do dvojice? Bolo bi zaujimave T3Mod+T3S 😉

deko...jasne ze si to pamatam...ale most SNP za centrum nepovazujem 😉 A pokial by auta v centre vobec neboli, kone by sa zrazali iba ak tak medzi sebou...;-)
Pozi: este vzdy to nebude financne porovnatelne s metrom, lebo to metro naozaj planuju tak, ze zrusia elektricku, pod jej tratou vyhlbia jamu, postavia metro, zahrabu a postavia nazad elektricku. Okrem toho, na radialach mimo centra nemusis ist pod zem aby si dosiahol bezkolizny rychly system a taky zmiesany system sa da napriklad robit aj tak, ze mam elektrickove trate v centre aj na povrchu aj v podzemi, pred vstupom trate do centra je vyhybka a vjazd do podzemia a mam urcite mnozstvo liniek ktore sa mi motaju po centre pomaly a dalsiu cast liniek ktore centrum preletia rychlo cez podzemie. Na radialach rychlodraznost povazujem za samozrejmost a treba k tomu este priratat neaku doplnkovu dopravu ako sa tu uz spominalo :-)) Neviem preco ale mam inac z Teba a aj z Andy008ho dojem ako keby boli na vyplatnej listine Ing. Kovalcika :-))
Tu uz ani nejde o problem metro ci elektricka, ale o celkovej koncepcii hromadnej dopravy v Blave.

Myslim, ze potrebujeme nosny a doplnkovy system dopravy. Niektori hladaju kompromis #5995), co ale nie je spravna cesta. To proste fungovat nemoze, aby elektricka na jednej trati splnala obe funkcie. Je to nesystemove riesenie, ktoreho jedina vyhoda je cena a vyuzitie dnesnych trati, ide len o doplnenie dnesnych elektrickovych trati s malo zmenami. Nic to neriesi.

Musime si uvedomit, ze ak chceme nieco vyriesit, tak to bez penazi nepojde. A bude nato treba vela penazi, ktore musime najst.

Celkom sa mi pozdava koncepcia schnellbahn, potom ale uplne zrusme dnesne elektricky a prerobme ich totalne na nieco rychle, co nebude ani raz krizovat cestu (napr. v ako karlovke medzi kazdou zastavkou) a v meste by to muselo ist nutne pod zem. To uz ale financne bude asi porovnatelne s metrom, takze neviem... Doplnkove by boli busy, trolejbusy a popripadne napr. v meste dnesne elektricky (suchtave pomale, tak ako ich pozname :- v meste by to nevadilo), ktore by neboli s shnellbahnom kompatibilne, resp. mali by nezavisle trate, kedze kazda ma ine naroky na pocet zastavok, kvalitu trate a rychlost.

Este sa spytam laicky: Preco sa system VAL zavrhol a preco je to samozrejme?
jaaj jaj.
Chlapi, ale dve veci si uuplne odporujuu:

bud budu mat eliny prednost, alebo budu stat na kazdej krizovatke

zapojte mozog a spravte si v hlave simulaciu ako to bude vyzerat napr. na Racku a na Trnavskom myte v roku 2020

1, eliny maju prednost: kedze uz je vybudovany noasny system na baze eliin a eliny maju vsade prednost, a idu tak v 1 min. intervaloch, na Racku sa vytvaraa automobil. kiometrovaa zapcha vo vsetkych smeroch. Skuste tadial ist teraz v spicke
2, eliny nemaju prednost: kedze ide ich vela za sebou, a musia staat na kezdej krizovatke pre zmenu sa vytvaraju "elektrickove zapchy"

Takze tak

A sa vsetci ohanate, ze elina moze ist pod zem a metro nemoze ist nad zem! To je daaka blbost, ved sa planuje metro vyviest do regioonu na tratiach ZSR. Vidite dalsiu nevyhodu elektriciek a to nemoznost napojit sa na regioon a napriklad aj do Viedne!!!
d3ko #6015: A elina chodi v zakrutach rychlo, ze? 😉 S tou cenou si to tiez dufam myslel na metro, lebo neviem si predstavit, ako moze byt t-bus vyrazne drahsi ako tramvaj. Co sa tyka krizovani, je to opodstatnena vytka, ale myslim, ze pri kvalitnych krizovatkach tie palice moc casto padat nebudu...
Andy008: Mozes mi, prosim, vysvetlit, preco chces lokalnu (ci pomalu) dopravu riesit kolajovymi vozidlami? Existuju aj trolejbusy, midibusy a mimo centra aj normalne autobusy (do centra by som ich nepustal z vcelku logickych dovodov). Su jednak lacnejsie a dvak "mensie" (= vojdu sa aj tam, kde eliny uz tazko). Aku maju nevyhodu?
Eliny ako "pomalu" dopravu si viem predstavit asi len tak, ze rychlo prefrci mestom, dojde do nejakej prilahlej dedinky, co ma 3700 obyvatelov a bude tam mat konecnu a tam bude stat pri kazdej pupave, lebo viest tam autobus sa neoplati.
Andrej (Anndy008): ked si myslis ze elektricka v petrzalke bude krivolaka, tak si dobre pozri ten projekt ktory sme dali s Turbom a este dalsimi ludmi dokopy. Cela trasa ide koridorom vytvorenym pre tazke metro este v casoch stavania Petrzalky za sociku, s vynimkou odbecenia na obratisko a samotneho obratiska tam nenajdes "ostrejsi" obluk (ostrejsi v zmysle s r
no bru noc - aj tak sme nic nevyriesli
No, dobru, uz bolo dost i-netovania 😃
Myslime si, ze celkovo su lepsie a jednym z faktorov je aj cena. Trolejbus chodi pomaly v zakrutach, navyse je tam velmi vela krizovani, a tym padom aj moznych padov palic 🙂 Inak, ani povodna trat metra nema ist pod tymi krivolakymi ulicami, ale priamo koridorom pri ramene. Samozrejme, najlepsie by to bolo pod zemou aj na sidliskach, ale az taki bohati nie sme. To si dokonca netrufli ani autori povodnej verzie metra 🙂
??? 🙂 - nejako nerozumiem - trolejbus sa tam snad zmesti skor ako elina ne? (sice neviem vobec na co ale aj tak :D)


No a chcem sa preto spytat - kedze petrzalka je taka aka je - naozaj ma vyznam tam pchat eliny, ktore ani neuvidis ist rovno, lebo nebudu mat kde?

Nebolo by lepsie ich popchat pod zem (spolu so starym mestom), alebo urobit fakt nejake to metro?


Este jedna otazka: ty (vy) si za eliny iba preto, ze je to lacnejsie ako metro, alebo existuje este iny dovod?
No hej, myslim, ze viaceri by si za toto chceli podat tych, co projektovali Petrzalku 🙂 Ale ked zvazis to, ze tam podla planu bude trolejbus, tak aj elektricka je lepsia. Ona sa tam niekde zmesti 🙂
d3k0: predpokladam, ze anketove otazky robis ty.

Co sa mysli pod vyssou urovnou cestovania? Ja si (v sucasnej dobe) pod tym predstavujem kratke intervali medzi spojmi (to by mi vzhladom na sucasny stav MHD uplne stacilo 😃 - ci skor 😞 )
Tak preco potom sa nepouzije ten variant eliny? (ale nemyslim ten vas kompromisny, ale radikalnejsie - dve eliny pomalo a rychlo v centre pod zemou a tak)

to potom suhlasim, ze eliny by mohli byt ako-tak rovnocenne metru


Este inak ma napada ja si neviem predstavit, ze by v petrzalke po tych klukatych cestach mali jazdit eliny - hlavne rychlo... 😃 - zase by museli chodit inakade ... 😃
Ibaze na metro potrebujes tolkoto prachov: €€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€ a na elektricku iba €€€€€€€€€€€€€€€€ 🙂
...teda nie len k rekonstrukciam, ale aj napr. k vystavbe podzemnych trati...
hmm no jo - cize prachy - to v principe by uz mohlo byt aj to metro 😃
Jaaaj, v centre - to by slo. Ale predpokladam, ze najskor by to chcelo urobit trate, kde nie su, a potom by sa pristupilo k rekontrukciam starych trati. Mozne je vsak hocico, pokial bude hodne vela €€€€€€€ 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.