No ved to som tym prispevkom myslel.Klbove vozy su v BA zakladny problem!!!! Myslim,ze prave na ne sa malo pouzit 203 milionov.Patnastmetrove vozy su urcite lacnejsie,ale tie problem klbakov nevyriesia,iba ho odsunu.Ani argument,ze sa pouziju na kapacitne menej vytazene linky asi neobstoji.Ved na tich staci upravit grafikon.U nas sa ale za riesenie problemu klbovych busov povazuje plynofikacia Karos...Nechcem len pindat,chvala bohu,ze do BA konecne aspon nejake nove autobusy pridu,len sa pytam,ci sa tie peniaze nedali vyuzit efektivnejsie.... A co sa tyka vikendoveho nasadenia,myslim,ze tych 22 vozov postaci na viacere linky.Ved vikendova vyprava nieje az taka narocna na pocet vozov...
Prave sedim v 6267 a kukam na kabinu vodica. Je na nej plagat so Solarisom Urbinom 15. Je to uz velmi zle ked je v ekologickom trolejbuse reklamny plagat na autobus a k tomu ho tam zjavne dal vodic...
co takto dat tie solarisy na L32? najma v spicke by sa to dost hodilo..ved rano sa do nej ludia nezmestia uz na tretej zastavke od konecnej smerom na hl. stanicu..Este k tomu plynove karosy maju dost problem zvladnut stupania na tejto trase..najma ked su plne..
Neviem,aku ma Solaris zadnu napravu,ale nech by ju mal akukolvek,tak manipulovat s 15 metrovou strudlou,bude vzdy problem.Som zvedavy,kto potom bude platit pripadne skody,ktore takto vzniknu,pretoze majitelia poskodenych osobakov si ich urcite na niekom vymahat budu.... Aby potom Dopravny podnik nemusel minut vsetky peniaze,ktore pri kupe Solarisov usetril.Ved vsetci vieme,ze ich v DPB kupili iba preto,ze za 203 milionov im bolo pohodlnejsie kupit 22 patnastmetrovych Solarisov,nez 20 osemnastmetrovych klbakov.Ako sa s nimi bude manipulovat,vrchnost nezaujima.Hlavne,ze si budu moct odfajknut,ze kupili 22 "velkokapacitnych" vozov. Inak,aj ja sa pripajam k nazoru,ze ked uz ich tu budeme mat,tak by bolo idealne dat ich na L88. Davat ich na spickovu L96 je luxus.Myslim,ze tam by stacilo zahustit intervali medzi vozmi a pouzit nato napr. male TAM-busy,ktore aj tak zvysia,ked sa na Dlhe Diely zavedu trolejbusy...A 15 metrove strudle sa podla mna daju pouzit aj na L74.Mam pocit,ze v sucasnosti,to uz nieje az tak enormne vytazena linka,takze ich kapacita by podla mna postacila,a myslim,ze aj tu trasu by teoreticky mohli zvladnut viacmenej bez problemov...... ???
Ad. solaris a L50: kapacitne aj vekovou a pohybovou štruktúrou vlkä určite áno. Ale trasovaním a stými zákrutami... neviem neviem
Kritické miesta:
- dnešné provizórne obratisko pri auparku (bude to do septembra definitívne vyriešené?)
- starý most (solaris je cez späťáky údajne širší ako bežné vozy)
- Šafko celý priestor obratiska (napr. odbočenie z nástupišťa ako L95 do vyhradeného Bus-pruhu smer Aupark)
- Svätoplukova -> Páričkova
- Záhradnícka -> Miletičova (opačný smer okolo býv. bitúnku už bude snáď vyriešený lepšie, lebo za doterajšieho stavu aj tieto zákruty by boli problematické)
- Prejazd okolo ŽST Nového Mesta, napr. pri pošte BA3 po oboch stranách zparkované IGK a už dnes sa tam kĺbaky nevyhýbajú bezproblémovo
- Vajnorská - >Riazanská
- Riazanská -> Kukučínova (najmä tento smer a ostrouhlá zákruta)
- obratisko pri OD Slimák
Nehovoriac o aktuálnej trase, kde by to bolo obtiažnejšie asi v zákrute Miletičova - Trenčianska a možno aj na nájazdovej rampe z Ružinovskej na Bajkalskú
----------------------------------------------------------
Lebo keď sa u nás skúšal na linkách 1x 15m bus - solaris 3510, tak mal viacero kolízií v zákrutách, že už pár späťákov na IGK zrušil. Aj ďalšie 15 m vozy, čo tu boli (Meďák a MAN) mali kolízie, či už s inými účsatnákmicestnej premávky alebo so stojatými objektami vedľa cestnej premávky, či vo vozovni.
Ale to už zachádzam do siahodlhých debát ktoré sa môžu viesť najmä o
- rozhodnutí nákupu 15 m vozov ako takom
- o vodičských schopnostiach beusákov ?
? ?
"50 - je fakt ťažké predpokladať, ako sa hodí k tej linke - napr. križovatka Svätoplukova - Páričkova alebo odbočenie z Páričkovej na Dulovo námestie..." Preco sa skor nezamysliet nad tym,ci by kapacitne postacovali ako nahrada za 18 metrove vozy? Uz si nikto nepamata aky problem bol s kratkymi Karosami?Konecne sa daco zlepsilo a uz chce dakto znizovat komfort na tejto vytazenej linke, hm...
"87 - tam by sa to zrejme aj hodilo, ale prečo keď už raz konečne máme nové vozy ich poslať niekde úplne mimo centra?!" Nebudem hovorit o opodstatnenosti z hladiska kapacity na tejto linke,kedze ju dobre nepoznam, skor mi pride cudny princíp, ktory sa tu uvadza. Podla mna je uplne jedno, kde Solaris bude jazdit,klucove je,aby jazdil tam,kde bude vyuzity najlepsie. A ak bude vyuzity najlepsie,pre mna za mna nech aj jazdi ku spalovni alebo k povodiu Dunaja. Vobec nejde o to,ci bude alebo nebude v centre, sak to je sprostost. To malo busov,co sa zakupilo,nech je rozumne vyuzite.
Solarisy
88 - počas pracovných dní by sa uživili najmä v sedle, večer a počas víkendov
50 - je fakt ťažké predpokladať, ako sa hodí k tej linke - napr. križovatka Svätoplukova - Páričkova alebo odbočenie z Páričkovej na Dulovo námestie...
87 - tam by sa to zrejme aj hodilo, ale prečo keď už raz konečne máme nové vozy ich poslať niekde úplne mimo centra?!
Ak by sme mali starý systém, tak by som ich vrelo privítal na clasa 90tke ? .
dovolím si nesúhlasiť... práve L50 je najhoršia pre "soláče"... nechcem napísať, že by to nezvládli prejsť, ale určite by mali v niektorých miestach problém...
Solarisy by som rád videl na linke 50 vzhľadom na charakter tejto linky (vozí noazaj veľmi veľa dôchodcov). Kĺbaky z nej by sa šupli na L96 a do zálohy, veď máme kritický nedostatok vozov a reálne hrozí že sa budú zasa objavovať sóla vo výprave niektorých kĺbových liniek.
Aj by som Ti niečo odpísal, ale asi ťažko niečo výstižnejšie, než BEÚS v #59438.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike