V Prahe bola raz nahradna doprava vyriesena lodou, tak co? A aj lanovku tam maju.
Annnnnnnnndy00000008> Kvantita s kvalitou sa da, to je jasne, ale pri dnesnych dotaciach...
Anndy008: veru, ten termin vcerajsej diskusie bol uplne mizerne. A navyse som sa o tom dozvedel len v ten den rano :-((
V SME sa pise aj o dostavbe zeleznicnych zastavok, dovolim si citovat (link je na titulnej strane imhd.sk): "Podobný projekt však v meste už existuje – Bratislavská integrovaná doprava (BID). Opýtali sme sa Ota Mošovského z magistrátu, či neuvažovali urobiť tieto zastávky už skôr, čo by zvýšilo počet ľudí, ktorí do mesta prichádzajú vlakom bez čakania v zápchach. „Uvažovali sme o tom, veľmi by sa tieto zastávky pre BID hodili, ale narážame na dva problémy – administratívny a problém peňazí. Monopolné železnice zatiaľ nechcú tieto zástavky, muselo by ich celé zaplatiť mesto. " (koniec citatu)
Preco nezacat budovat nosny system (ci uz to budu elektricky + zeleznice alebo metro) napr. tratou DNV - Dolne Hony, resp DNV - Petrzalka. Ci preto, ze by to bolo realne a lacnejsia vetva by sa stavala prva (a mala sancu na dokoncenie). Ved tak ci tak stanice budu sucastou nosneho systemu (ak to bude metro), takze sa postavit budu musiet (zrejme z vladnou garanciou). Tak preco nezacat nimi? Za (relativne) malo penazi (v pomere k Petrzalskej vetve) by sme mali system regionalnej dopravy v smere na Malacky, Pezinok, Senec, Dunajsku Stredu a Rusovce s rozumne umiestnenymi zastavkami. A potom by uz len stacilo dostavat bud chybajuce tunely (v pripade metra) alebo rozvinut siet klasickej dopravy (eliny, tbusy, busy, (lode, lanovky )
Tu ide hlavne o to, aby sme presvedcili o tom, ze elektricka je lepsia ako metro. Nie vsak elektricka v dnesnej podobe. Trate si mozes navrhovat ake chces - rychlodrazne, podzemne, klasicke a mozes ich prisposobovat konkretnym podmienkam. S metrom taku flexibilitu nedosiahnes.
elektricky pod zem: asi pred 15-20 rokmi som videl projekt na prestavbu obchodnej, kde sa okrem ineho pisalo, ze to bude prve miesto, kde elektricky budu mimourovnovo oddelene od ostatnej dopravy, inymi slovami budu pod zemou (nejako to nevyslo
To je tak - bud kvalita alebo kvantita. Andrej - zrejme si si este neprecital d3k0v prispevok (podla casu - ty si ho este pisal kym ho d3 poslal). Ludia v Bratislave proste doslova "zeru" to, co im pod nos strkaju ti hore, ktorym to prinesie prospech. Pozri sa na Prahu - tam rozsiruju trasu C a zerie im to tusim polovicu rozpoctu na MHD (o. i. oni maju na MHD 21 miliard Kc, my snad ani ne jednu miliardu Sk (tymito udajmi si nie som isty)). Takze chciet mozete, len ako by to potom vyzeralo? Nijaky rezort by nedostaval viac ako 10% toho, co je teraz (ak nic nepride od statyu alebo EU, co by sa ale aj tak neskor muselo zaplatit z dani nasich deti), ale stavebna firma realizujuca vystavbu metra by na tento ucel dostala strasne peniaze. Ak som to napisal chaoticky, tak sorry, dufam ze ma uz nebudete kritizovat
Ja si myslim, ze nestaci - mozno teraz na par rokov.
Ale hlavne - mne nejde ani tak o metro, ci elinu, ale o to, ze nemoze dobre fungovat varianta na jednej trati pomala "lokalna" doprava a zaroven rychla z jedneho konca na druhy. Mne ide o to. Ked rychla elina bude jazdit inde ako pomala, tak nech (aj tak su to kolajove vozidla)- ale ne spolu na jednom kolajisku. A hlavne podla mna rychla doprava na to, aby bola rychla, tak aspon v meste(centrum) musi chodit uplne pod povrchom zeme.
A tiez mam predstavu, ze nebudem chodit kilometre na zastavky (to zabezpeci ta lokalna doprava, co bude privadzat k nejakemu nastupnemu bodu do rychlej).
"relativne rychlo a lacno stavat metro" - mozno pre Spanielov... Chod sa postavit pred Slovac a povedz im "OK, tak teraz vam vezmeme 15x40 milionov USD (pozn.: co kilometer, to 40 mil. $) a ideme stavat metro pre Bratislavu". Ako by sa asi narod tvaril? Alebo povedz Blavakom "Sorry, nemame teraz peniaze, metro zacneme stavat v roku 2075, ked konecne budu. Ine riesenia totiz nie su dlhodobo perspektivne."
BTW, vcera sme nasli podporu aj na miestach, kde sme si mysleli, ze ziadna nie je. Mal si byt na vcerajsej diskusii o metre a pocut argumenty jednej aj druhej strany. Ja som tam sice nebol, ale aspon sprostredkovane viem, co sa tam dialo. A nedopadlo to dobre pre metro...
Najvacsi problem diskusii ci metro ci elektricku je v tom ze vacsina bratislavskej verejnosti si
pod terminom metro predstavuje nieco rychle a moderne a naopak elina je v ociach ludi nieco stare a pomale.
Je to sposobene pravidelnym vymyvanim mozgov, ktore zacalo v 70. rokoch minuleho storocia.
Bohuzial mi je zle aj z tzv. dopravnych odbornikov, ktori maju klapky na ociach a dookloa melu len o metre, ako o zachrane
dopravy v Blave. Ich najhorsia varianta su tzv. gumaci, tym ide o hracku zvanu VAL.
Este stale to nechapes? Je to iba chaby populizmus a honba za plnymi penazenkami! Potom ked dostanu co chcu tak budes pozerat, ze ich vily budu rozlahle cez tri okresy
Bratislave totiz STACI elektricka. Ale zato poriadna!
to d3k0:
to akoze jedna linka znamena, ze to funguje?
ale pokial viem, tak to ma fungovat u nas na 30+ rokov, najlepsie na vzdy nie?
Podla mna tato diskusia nevedie (tu na tomto serveri) k nicomu.
Vasim argumentom je stale cena a to je vsetko. Ale podla ceny to nema zmysel vobec robit - to zruste MHD a je to lacnejsie (ze to uz nic neriesi, to je asi podruzny problem - hlavne, ze to bude lacno).
Raz tu bol nejaky clanok teda odkaz to pravdy ci kam, a tam nejaky clovek hovoril o tom ako sa stava metro v madride, ci kde v spanielsku - ze to ide relativne lacno a rychlo postavat.
Andrej: Chod sa pozriet do Brna ako tam chodi linka 8... Mimochodom, Brno ma len o malo menej obyvatelov a s kvalitnou elektrickovou sietou su bez problemov a bez napadov stavat metro...
Uvedomte si, ze za metro by sa cvakalo viacej na cestovnom ako na elinach, takze by mal DPB ci kto nizsie zisky /predsa - metro za 20-30 Sk ci 60 min eliny za 20 SK? Pyt riaditelom firmy, tak by som zobral metro - hoci sa s tymto riad. nazorom nestotoznujem
tak potom mam 2. navrh:
botanicka - tam nie je co riesit, tu treba
molecova+jurigovo+segnerova - zlucit do jednej zastavky a umiestnit ju v priestore dnesnych odstavnych kolaji pri hribikoch (ved pri predpokladanych dlzkach suprav by sme tam aj tak mohli odstavit iba drezinu )...
nadluckama+lackova - jedna zastavka priblizne v strede medzi nimi
borska+karlova ves - tiez zlucit bud tam jak je borska alebo trochu dalej ku konecnej...
alebo navrh 3:
zlucit aj nadluckama+lackova+borska do priestoru lackovej
karlova ves - mohla by byt iba na vystup a nastup liniek konciacich v KV (ak take budu)
tulenique> este sa ti to zdaju byt male skrty?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COLOR