Ty patríš tiež medzi tých, ktorým raz niekto povie, že treba zmeniť rozchod, lebo bude super a potom celé noci sníva o tom, že by tu bol zmenený rozchod.
Akých 5 vlakov? Pozri si cestovný poriadok. Každú hodinu chodí vlak do Viedne, a okrem toho nejaké vlaky do Maďarska, Košíc, Prievidze a ešte by sa niečo našlo...
Vieš si predstaviť čo by robili Petržalčania, keby im niekto v tomto momente oznámil, že električka bude definitívna (hoci aj s 1435mm rozchodom, zabudovanými WC, zrkadlami namiesto plechov, pozlátenými tyčami) a že nikdy nebude metro?
Asi si nevieš predstaviť čo obnáša taká zmena trakcie... To nie je len napísať na počítači do nejakého políčka číslo "15" a stlačiť enter. To si jednoducho ani vo sne nemôžeme na Slovensku dovoliť(a neviem o tom že by sa také niečo dialo aj inde), a taká zmena nie je opodstatnená...
neexistuju elektricky ktore by vydrzali take obrovske napatie, tj by si prisiel a hned ako by si zberac zdvihol k vedeniu, vsetky suciastky by ti zhoreli a mozes ju akurat vyhodit alebo dat 10 mil. na jej opravu ?
Oni vedia preco kupili Solarisy(tusim Jazveciky??) aj ked podla mna to neni najstastnejsie riesenie...Aj ked si myslim ze Karosy a Solarisy je trozku rozdiel aj v kvalite...No to ja posudit neviem...Ja som bol jednoznacne za 18m autobusy...Lebo 15m autobusy su obmedzene svojou dlzkou a tazsie sa otacaju...Cize plne s 18-kami s galioshom plne suhlasim...
Re #58010 Matej Balog: Mne tiez nesedia Solarisy...A nechapem preco tie Solarisy ked uz nemozu byt v Petrzalke...Ved aj tak sa budu menit vypravy... A za to ze to chcu dat na 96 ... Ved Petrzalke by sa hodili... Ved vkuse dostavame vody z Juraku...Vid 4811-4819 tusim resp. 4956-8 to su iba tie ktore poznam...
Re #58013 Richie: V niecom mas pravdu...No na 1435mm je sirsi vyber vozidiel aj ked nemyslim ze DPB planuje kupovat nejake vozidla v najblizsom case... Okrem 7957/8 ... A Andyho (58014) nepocuvaj... On tiez furt rype (vid Rugger ho chce kill , no to je vzajomne... ? )
Re #58017 aquila: O metre sa porozpravaj s R.A.T.P. ten ta vyvedie z omylov...
Re #58021 Vladimír: Nerataj vysledny 93+94 s 95 lebo to nema nic spolocne aj ked to su nosne linky...A na 95 je 4-minutovy interval velmi malo...Nech sa mudrlanti z Vysokych miest skusia povozit rano v tlacenici L95 a potom nech nieco vymyslaju...
Re #58025 CeCo: Ved ZST Petrzalka sa aj tak skoro nepouziva..Chodi odtial za den asi 5 vlakov..A to je to najmodernejsia zeleznicna stanica na Slovensku...
Re#58033 aquila:
Ktory bol ten dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat?
MAM PROSBU:Podaruje mi niekto nejake stare materialy tykajuce sa MHD??(stare cestaky,a ina)DAKUJEM ? ? ?
Re #57995 galiyosha: Aj 14T ms svoje vady...Tazko prechadza oblukmi,je dost "leniva" ako sa hovori...Mimoúrovnove riesenie Safka si neviem predstavit ? ? ...Ja by som v Petrzalke videl najradsej 16T.. Ja preferujem tradicne Skodovky...Nech do Petrzalky nejak specialne zrekonstruuju a upravia T3 napriklad a spriahaju do trojsuprav...A usetria mnoho penazí kedze to je lacnejsie...Aj ked ide aj o istu revitalizaciu vozoveho parku mozme nakupit z inych miest TeTrojky- ... A k tým mimourovnovym krizovatkam: Ak to spominate v kombinacii s Tram...Tak spravte 100% preferenciu a mate ... Sice do toho nerozumiem ale setrim ... ? ? ?
Re #57996 CeCo: Nechcem Ti do toho kecat ale linka 82,81,85,86 je od 5,9,2005 zrusena...A co ma 191 spolocne s Patronkou?? Mozno som zle pochopil..Aj ked tvoje definicie su dost dobre...
Re #58001 CeCo: HH .. Sak hovorim ze je to od veci... Ale mimoriadne dobre si to zhodnotil... Keby si to skorej o 3/4 roka tak by im to mozno aj pomohlo... Ani mne sa to docela nepaci , mozno to tu raz rozoberem... No ja som hlavne na TRAM-vaje
http://www.dpml.cz/historie.php aj tu najdeš prečo...
A ešte k tomu rozchodu. 1000 mm prináša menšie opotrebovanie oblúkov, koľajníc, okolkov atď. Prejazd vozidiel je rýchlejší. Úzkorozchodná trať je proste vhodná do mesta, lebo električky majú klukaté trate po meste = menšie oblúky... ?
na 1435 mm mas logicky inak polozene tazisko ale zase ine odstredive sily .. to beriem.
ale aj tak je najpodstatnej zvrsok s tym ako sa on staraju v BA je jedno aky je tam rozchod
Re #58036 Martin Fundárek: ved prave, ked mesto chce vyhradit tento most ciste len pre elektricku, preco to uz nestavaju v definitivnom variante a neporiesia aj bosaku aj safku mimourovnovo ?
Re #58039 Martin Fundárek: mne chut nieco urobit nechyba, tomu ver ale robim to pre seba, napriklad v tom, ze nevyuzivam MHD v BA, lebo nie som sebevrah a snazim sa natolko, aby som ju ani nemusel vyuzivat
ohladne magisteriatu, nema zmysel cokolvek pisat. staci si zobrat diskusiu ohladne rychlodrahy, vsak je to fraska
inak s vladou som plus minus spokojny, len skoda, ze nestihli dotiahnut privatizaciu carga, rozvodov etc ... a zhodou okolnosti, na vladu mozem hovorit co chcem. pokial mi neznarodia majetok (co sice s fickom hrozi), tak je to odvysle len a len odo mna
Re #58040 petert: pekna ironia vcelku som sa zasmial
Ja som pocul o hocicom, ale momentalne je v kurze obycajna petrzalska elektrickova radiala s trvalim prepojenim cez stary most...a samozrejme vsetko povchove.
asi najpodstatnejsou vyhodou prerozchodovania trati (v kombinacii so zmenou geometrie kolajnic a kolies a nemalou kopou dalsich veci) je moznost zaviest prevadzku hybridov - teda niecoho co beha po meste ako elektricka a za mestom to prelezie na zeleznicnu trat a riesi to aj regionalnu dopravu...
Nech teda ZSR si zmeni postupne trakciu na 15Kv aby to mohli rakušania pre ich úspech potiahnuť sem i za filialkou. Začať s nimi spolupracovať.O tom je úspech v europskom spoločenstve. Rušne mame dosť zastaralé, potrebuju generalky, pre ich poruchovosť, kde tu zhorené stykače a pod. S Bahny su však aj deiselove. Ale funguje to , no žial nie u nás.
"ja mestu nebudem nic pisat, nemam dovod"
Dôvodov máš dosť, aspoň podľa toho, čo si tu za posledné mesiace popísal. Len Ti chýba chuť niečo urobiť. Typická slovenská vlastnosť - nadávať niekde v krčme pri pive na vládu, na starostu, na čokoľvek, ale pohnúť ani prstom. To je jedna z vecí, ktoré ma na slovenskej náture s..ú.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Puki
A ešte k tomu rozchodu. 1000 mm prináša menšie opotrebovanie oblúkov, koľajníc, okolkov atď. Prejazd vozidiel je rýchlejší. Úzkorozchodná trať je proste vhodná do mesta, lebo električky majú klukaté trate po meste = menšie oblúky... ?