Reakcia na: aquila #58002:
Akoby som počul tých zakomplexovaných ľudí kladúcich na verejnom prerokovaní stále tie isté nič neriešiace otázky...Tých 5 miliárd si stále nijako nedokázal. Vždy si len odvetil "nájdite si to sami". Chyba. Pokiaľ niečo tvrdíš, je na Tebe, aby si to dokázal.
Okrem toho -- čo si myslíš, že by sa za tých 5 miliárd postavilo? Úsek Janíkov dvor - Filiálka? Možno ani ten nie. A ďalšie peniaze na postupné rozširovanie by padali z neba? V tejto mizérii, keď nie je ani na poriadnu obnovu vozového parku? Stavba ťažkého metra v Bratislave by bola finančná samovražda, bez ohľadu na nejaké prvotné miliardy zo štátneho rozpočtu...
Keby si do toho skutočne tak videl, ako sa tu stále snažíš tvrdiť, a nebol len múdry ako kýbel gitu, tak by Ti bolo jasné, že prerozchodovanie bratislavských radiál je tá najmenšia položka. Čo vozidlá? Čo vozovne? Čo dielne? Prečo Liberec, menšia prevádzka než BA, nemá po dvadsiatich rokoch doteraz zmenu rozchodu ukončenú a všetky rekonštrukcie a novostavby vozidiel spravidla nakupuje vo verzii supersocka? Prečo mnohé švajčiarske mestá ďalej fungujú a rozširujú svoje prevádzky na metrovom rozchode? Prečo v Linci, kde majú úplne jednoduchú a nekomplikovanú sieť, a takmer všetky vozidlá nové, nemenia ten svoj podľa Teba taký problematický 900 mm rozchod?
Lebo je to umelý problém a jeho absolútne zbytočné "riešenie" stojí šialené peniaze!
V Stuttgarte ten prechod trval 20 rokov a mesto ho financovalo len z 20 %. Zvyšné peniaze dostali od krajinskej a spolkovej vlády. Bratislava by na niečo podobné nedostala ani korunu.
Ja by som v Bratislave veľmi rád štandardný rozchod. Veľmi rád. Nie sú na to peniaze.
Napíš mestu, nech sa nehrajú na tunel v budúcnosti, a nech prechod cez most riešia v konečnom variante aj s mimoúrovňovými križovaniami. Ja tak spravím.
Ty si sa vyjadril, že nič písať nebudeš. Tak potom tu nemláť prázdnu slamu ako dôchodcovia nad pivom a choď si na magistrát a jeho neschopnosť nadávať niekam inam. To, že sa prechod mostom nerieši definitívne, je LEN A LEN politický problém, ktorý spôsobili ľudia stále vidiaci v Bratislave metro, ktoré tu nikdy nebude.
A že električka bude v Petržalke skôr ako podzemné prepojenie Filiálky s Petržalkou? O kartón sektu sa s Tebou stavím kedykoľvek...
CeCo
24 - fiha, linka VW1 - VW2 je zaujimava. Postavi aj mne DPB linku Vojenska Nemocnica - Pri suchom mlyne, aby som mal pohodlny spoj od bydliska k potravinam???
Nejako mi unika zmysel linky 83 na lavom brehu Dunaja - co takto pouzit 85+191+83 (ktora by bola len v Petrzke)? Alebo este lepsie - elektricku 12 a linku 82? Dubravcania by mali taketo spojenie, z Patronky by sa muselo tympadom prestupovat len 1x (191+ petrzalska 83, resp. 85+petr. 83). Hoci byvam na Patronke (a neviem si vynachvalit linku 92), tak mi to pride ako zbytocne mrhanie peniazmi/busmi, ktore by sa dali vyuzit inde...
Ludia na sidlisku Dvory 5 (najma pri Rusovskej) a okolie Kremnickej budu radi - ziadne spojenie smerom do centra mesta, a to su k nemu najblizsie... Strana pri Novom moste este moze pouzit zastavku Dvory, ale okolie zastavok Kremnicka a Zaporozska bude musiet ist busom 81/86 na elektricku...
Co takto prehodit linku 81 pod Novy Most? Na elektricku predsa dovezie aj linka 86 (tympadom sa budem moct teoreticky i zrusit zastavka "Viedenska" a cela vetva busov po Inchebu a zaroven ziskaju Dvory moznost ist do centra (priamo, resp. prestup pri Auparku)
Zislo by sa poriesit ukoncovanie liniek pod Starym ostom a Novym mostom. Ukoncenie liniek 30/37/29... mi pride dost nestastne, kedze odtial sa da dostat nejako priamejsie do Petrzalky jedine linkou 12 - vsetko ostatne je na viac prestupov... Ak by teda nenatiahli aspon linku 81 pod Novy most, tak by to mali nejako zosuladit a tych 5 spojov ukoncit na Safarikovom namesti - takto by sa vytvoril velky prestupny uzol Dubravka - Lamac - Centrum - Petrzalka (elektricka).
Alebo sa caka, ze linka 50 sa casom potiahne pod Novy most a terajsi park/obratisko sa zastavia (nejakym business centrom, ktore bude mat super lukrativnu polohu, lebo takmer z celeho mesta bude k nemu priamy pristup elektrickou)?
C.