Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prepáčte mi moju nevedomosť, ale ako tu čítam tie plamenisté prejavy niektorých jedincov o tom, ako železničná tunelová spojka Petržalka - Filiálka bude spĺňať funkciu NDS v Petržalke, vynárajú sa mi v hlave minimálne nasledujúce otázky:

- ako si títo nadšenci predstavujú obsluhu Petržalky touto spojkou? To cestujúci pôjdu busom z Betliarskej až kamsi na Einsteinovu alebo na ŽST Petržalka, aby prestúpili do vlaku a previezli sa cez Dunaj tunelom?

- ako si predstavujú kapacitu tohto dopravného spojenia? Dnes po jednej strane Petržalky ide nosná 93+94 v špičke v 2-3min. intervale, po druhej trase zas 95 v 4min. intervale. Ten výsledný, povedzme 1-2min. interval prevezmú na seba vlaky? To budú jazdiť tak často?

Ad Metro: Myslím, že ten, kto prvý raz toto bláznovstvo nahlas vyslovil, ani netušil, akú škodu na tomto meste spáchal.
Neviem ako teraz, ale dnes o 13:00 h bol na Patrónke v oboch smeroch vylepený starý CP L49. Jediný nový, čo som tam videl bol CP 21-ky...

Pri NOU je na zastávke v ozname o L211 priamo uvedené, aby ľudia smerom na Kramáre išli pešo pod kopec alebo na zastávku "Pri suchom mlyne" a za tým je zvýrazneným písmom uvedené, že autobus bol nahradený ekologickým trolejbusom...

Minibus (1900) na L44 má už vonkajší bočný digitálny transparent. Všimol som si ho len zvnútra, ale spredu už nie je plastová tabuľka. Myslím, že tá nová zachádzka na Guothovu je celkom dobrá, no tým sa jej trasa (najmä na/z Jaskov rad) stáva ešte zložitejšou.

Chválim, že na L66, 68, X50, 201 , 211
a asi aj iných od dnes zmenených sa na vnútorných transparentoch ukazujú správne zastávky novej trasy.

Myslím, že na X50 môže premávať naozaj iba SOR. Na Trenčianskej ul., ktorá je pomerne úzka je sú na kraji cesty odparkované autá, a tak musel ísť dosť opatrne...
Reakcia na: aquila #58017:


Metro BA, zaciatok vystavby 1988, zastavenie prac 1990.

Projekt z Luky Juh na Hl.St. : naklady 12 mld. Kcs,
9 stanic (Luky Juh, Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever, Petrzalka Centrum, Dunaj, Prior, Obchodna, Hl.St.), vsetky stanice
mali byt ostrovne, v Petrzalke zapustene pod povrchom.

Na prijekt sme mali odsuhlasenych 5 mld Kcs.
Z tejto sumy sa dal realizovat len usek Luky Juh -
stanica Dunaj. Kvoli znizeniu financii (z 12 mld na 5 mld Kcs)
sa musel upravit aj projekt.Hlavne v Petrzalke,
okrem stanice Luky Juh a Dunaj (mali ostrovne nastupista),
boli vsetky Petrzalske stanice riesene s bocnymi nastupistami
(kolaje boli len v jednom tuneli, namiesto dvoch tratovych
tuneloch pri povodnom variante s ostrovnymi nastupistami)
a boli v zareze, teda bol tam pristup denneho svetla.
Otacanie suprav v smere do mesta sa malo realizovat kolajovou spojkou hned za stanicou Petrzalka Centum.
Na prepravu mali sluzit 5 vozove supravy typu 81-71 z Ruska.


Metro na 100mm existuje, v Spanielsku,
mesto Bilbao :

http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-urbinaga1.jpg

http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-moyua-station.jpg

mesto Valencia:

http://www.urbanrail.net/eu/val/val-almassil1.jpg

http://www.urbanrail.net/eu/val/val-mislata1.jpg
Reakcia na: aquila #58017:
chcem len skratka povedat, ze bratislava NEMA absolutne ZIADNU koncepciu rozvoja dopravy co i len na 5 rokov dopredu a nieto ze nejaky rozvoj na 15-30 rokov ...
Reakcia na: galiyosha #58003:
a jeje, elektrickoiflovi dosli argumenty tak musi urazat 🙂 cim to je, ze ma to neprekvapuje ? 🙂

tych 5 miliard, by si clovek musel zaist do prahy a tam si vyziadat rozpocet na rok 1990 a taktiez, vyrozumenie/ustanovenie vtedajsej bratislavskej VPN 😉 mozno si fakt dam tu namahu si to zistit, aj ked to uz nic nezmeni 😉

a co by sa za tych 5 miliard postavilo ? no docela dost, minimalne hruba stavba by bola urobena a by bolo jednoduchsie tam dat aj ked len elektricky a postupne to dostavavat, ake to ze bratislava 20 rokov nebude mat zhola nic 😉

a ano v stuttgarde to trvalo 20 rokov, tak preco by to nemohlo aj v BA trvat 20 rokov ? preco by sa postupne pri kazdej rekonstrukcii isteho useku nepripavil ten usek hned aj na siroky rozchod ? hovorim tu niekde ze by sa malo prejist systemom big bang ? nie..

s tym suvisi aj petrzalska radiala. co tu mesto trepe o metre a tunely pod dunajom, ked ju budu stavat rovno v 1000 mm ? to je chore 😉 metro na 1000 mm tusim fakt nikde na svete nie je 😉

inak BA kupuje veci aj bez nutnosti prechodu na 1435mm 😉 ale zrovna toto fakt nie je problem, ale neschopnost ludi na magistrate. fakt by bolo lepsie, keby bola BA predmestie viedne, snad by sa aj nieco normalneho a rozumneho postavilo 😉

ja mestu nebudem nic pisat, nemam dovod 🙂

ja sa s tebou stavim ze elektricka sa skor ako v roku 2008 nezacne stavat a mozno sa zeleznica zacne stavat skorej ako elektricka 🙂 dokoncena nebude skorej, lebo sa tam jedna o niekolko km tunel od filialky az po stary most v petrzalke 🙂
Reakcia na: Andy #58014:
a v tom liberci to preco tak spravili? ved to nie je lacne 😕
Metro v BA nikdy nebude
Reakcia na: Richie #58013:
Dôvod neexistuje. Ale aby mali niektorí do čoho rýpať, tak si vymysleli že to skrátka treba.
preco by mala bratislava prejst a rozchod 1435mm? a preco to tak robia v tom liberci? pred mesiacom mi tu v diskusii dobri ludia vysvetlili, ze sirsi nie je o nic lepsi a modernych viaclankovych vozov je v dnesnej dobe na metrovy rozchod viac nez dost. tak preco?
Reakcia na: Matej Balog #58010:
nemam nic proti solarisom, ale ja radsej mby som videl karosy ?
Reakcia na: d3k0 #57997:
Čítal som dokument "Dopravno-inžinierske podklady" na stránke http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=76705&p1=59584 a je tam uvedený ten starý (podľa mňa nereálny) návrh linkovania. Neexistuje už nejaký aktuálnejší?
Reakcia na: C734.00 #58005:
Metro v Bratislave možno bude, najbližšie však o 150 rokov ? . Samozrejme, zišli by sa viac kĺbové vozidlá, ale keď už sme pri 15-metrových, čo máš proti Solarisom? To je moja srdcová záležitosť ❤ . ?
Reakcia na: galiyosha #58008:
klbové to hej...ale preco nie karosy? ved vyrabaju aj citybus, aj tie B961 niesu zle! Podla mna su kvalitnejsie. nie?
Reakcia na: C734.00 #58007:
O type vo význame "15m vozidlo" rozhodol DPB, o "type" vo význame "výrobca a dodávateľ vozidiel" rozhodla verejná súťaž, keď Solaris ponúkol najlepšiu cenu za požadované vozidlá. Ja by som tu Karosy v žiadnom prípade radšej nevidel, každopádne by som tu však radšej videl namiesto 15m nezmyslov kĺbové vozidlá...
Reakcia na: Andy #58006:
som pocul ze magistrat... ale ajtak radsej by som videl karosy
Reakcia na: C734.00 #58005:
O type nerozhodol magistrát, o type rozhodlo DPB.
Reakcia na: aquila #58002:
podla mna v Ba metro nebude. Vtedy odmietli velku sancu na vystavbu, len preto, no a teraz nemaju ziadne.
aj ta kupa novych autobusov Solaris Urbino neni rozumne..o type rozhodol magistrat, aj to tak vyzera. radsej by mohli kupit neake Karosy. Budem zvedavy kolko vydrzia tie urbina!
Ta nitrianska Karosa B731 s SPZ NR131AP co je zac?? vyzera byt atmosferak, a ma okno vodica, predne dvere ako novsie s turbom. Vie niekto o tom nieco?
bolo vyrobene pocas prechodu na model 700.20 a dostala uz novu kasnu?
Reakcia na: aquila #58002:
Akoby som počul tých zakomplexovaných ľudí kladúcich na verejnom prerokovaní stále tie isté nič neriešiace otázky...

Tých 5 miliárd si stále nijako nedokázal. Vždy si len odvetil "nájdite si to sami". Chyba. Pokiaľ niečo tvrdíš, je na Tebe, aby si to dokázal.

Okrem toho -- čo si myslíš, že by sa za tých 5 miliárd postavilo? Úsek Janíkov dvor - Filiálka? Možno ani ten nie. A ďalšie peniaze na postupné rozširovanie by padali z neba? V tejto mizérii, keď nie je ani na poriadnu obnovu vozového parku? Stavba ťažkého metra v Bratislave by bola finančná samovražda, bez ohľadu na nejaké prvotné miliardy zo štátneho rozpočtu...

Keby si do toho skutočne tak videl, ako sa tu stále snažíš tvrdiť, a nebol len múdry ako kýbel gitu, tak by Ti bolo jasné, že prerozchodovanie bratislavských radiál je tá najmenšia položka. Čo vozidlá? Čo vozovne? Čo dielne? Prečo Liberec, menšia prevádzka než BA, nemá po dvadsiatich rokoch doteraz zmenu rozchodu ukončenú a všetky rekonštrukcie a novostavby vozidiel spravidla nakupuje vo verzii supersocka? Prečo mnohé švajčiarske mestá ďalej fungujú a rozširujú svoje prevádzky na metrovom rozchode? Prečo v Linci, kde majú úplne jednoduchú a nekomplikovanú sieť, a takmer všetky vozidlá nové, nemenia ten svoj podľa Teba taký problematický 900 mm rozchod?

Lebo je to umelý problém a jeho absolútne zbytočné "riešenie" stojí šialené peniaze!

V Stuttgarte ten prechod trval 20 rokov a mesto ho financovalo len z 20 %. Zvyšné peniaze dostali od krajinskej a spolkovej vlády. Bratislava by na niečo podobné nedostala ani korunu.

Ja by som v Bratislave veľmi rád štandardný rozchod. Veľmi rád. Nie sú na to peniaze.

Napíš mestu, nech sa nehrajú na tunel v budúcnosti, a nech prechod cez most riešia v konečnom variante aj s mimoúrovňovými križovaniami. Ja tak spravím.

Ty si sa vyjadril, že nič písať nebudeš. Tak potom tu nemláť prázdnu slamu ako dôchodcovia nad pivom a choď si na magistrát a jeho neschopnosť nadávať niekam inam. To, že sa prechod mostom nerieši definitívne, je LEN A LEN politický problém, ktorý spôsobili ľudia stále vidiaci v Bratislave metro, ktoré tu nikdy nebude.

A že električka bude v Petržalke skôr ako podzemné prepojenie Filiálky s Petržalkou? O kartón sektu sa s Tebou stavím kedykoľvek...
Reakcia na: galiyosha #58000:
omyl, je to sposobene vecnou neschopnostou magistratu. keby neboli vychytraly tak uz metro stoji pred 10timi rokmi.

BA odmietla v roku 1990 5 miliard KCS na vystavbu rychlodrahy, lebo by tam bola sovietska technika. v prahe to neodmietli 🙂

typicka slovac, papezskejsi ako papez ...

prave kvoli neschopnosti magistratu za poslednych 16 rokov je vysledkom to, ze bude v BA len dalsia este k tomu uplne dosrana radiala, ktora nic nevyriesi.

a ohladne zeleznice, je to daleko realnejsi projekt ako tato radiala.

mesto chce zacat buduci rok, ale nema poriadne urobene plany ani kompletne studie. prestavbu stareho mostu, doteraz nevyriesenu.

ale kedze sa blizia volby tak sa o tom keca.

som sa ochotny stavit o hocico ze sa v roku 2007 s vystavbou nezacne 🙂

btw. ze tam bude 15 rokov ako docasne riesenie. nebud smiesny, bude to aspon do roku 2050 a to som optimista.

a ako som povedal, ked uz mesto pre seba zabere cely stary most tak nech to riesia v konecnom variante.

skor kvoli takym ako ty je tu teraz uplne posrana radiala, ktora sa v NICOM nebude lisit od dubraveckej alebo radialy do race, ktora je mozno viac mimourovnova ako ta petrzalska.

a dalsie uplne scestne riesenie bude len 1000 m rozchod 🙂

v nasledujucich rokoch sa rekonstruuje X trati. preco sa pri ich rekonstrukcii uz rovno nedavaju obe kolaje ako v liberci. postupne. cena by sa nenavysila mozno ani nie o 10-15%

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.