Reakcia na: Matej Balog #56017:
odporucam precitat diskusiu. slovo metro a elektricka resp rychloelektricka je vec definicie.vo viedni je metro aj linka U6, ktora ma mozno 15% trasy pod zemou, alebo elektricky ktore su zase z velkej casti pod zemou
hovorime to u nosnom systeme, ktore s KONECNYM riesenim prechodu cez safko (ak si niekto mysli ze sa to bude v najblizsich 30 rokoch menit je vacsia naivka ako ten co dufa v tazke metro
aj som chcel napisat, ze nazorny priklad ako to moze fungovat je napriklad boston, ale kedze tunak drtiva vacsina ludi nevidela ani ako funguje U6 resp elektricky vo viedni, tak by som asi moc chcel aby niekto vedel ako funguje boston
AAA
A M 1 je štandardná súprava metra, takže tá obsaditeľnosť, aby si ostatní mohli predstaviť.
Obsaditeľnosť ULF: http://www.transportation.siemens.com/ts/en/pub/products/mt/products/trams/ulf.htm
Tu sa hovorí o 7 ľuďoch. Ovšem u nás je norma pre maximálnu obsaditeľnosť 8 osôb/meter. ?
Tie 4 osoby, sú možno štandard WL, ktorý si oni určili.
Potom mi povedz ako má vyzerať podľa teba úsek Bosákova - Janíkov Dvor.
Ale ak mám tú česť s riaditeľom ROPIDu, konštruktérom ULF a profesorom ŽU v jednej osobe, mea culpa. Ak nie tak klameš.
Re #56000 81-71: To, že VAL je vhodný pre mestá s cca 500 000 obyvateľmi je spomenuté napr. v DM 5/2004. A dovoľ, aby som ti ja pripomenul ich a naše finančné možnosti.