Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Matej Balog #56017:
odporucam precitat diskusiu. slovo metro a elektricka resp rychloelektricka je vec definicie.

vo viedni je metro aj linka U6, ktora ma mozno 15% trasy pod zemou, alebo elektricky ktore su zase z velkej casti pod zemou 🙂

hovorime to u nosnom systeme, ktore s KONECNYM riesenim prechodu cez safko (ak si niekto mysli ze sa to bude v najblizsich 30 rokoch menit je vacsia naivka ako ten co dufa v tazke metro 🙂

aj som chcel napisat, ze nazorny priklad ako to moze fungovat je napriklad boston, ale kedze tunak drtiva vacsina ludi nevidela ani ako funguje U6 resp elektricky vo viedni, tak by som asi moc chcel aby niekto vedel ako funguje boston 🙂
Reakcia na: HB real #56018:
Kde sa to naozaj nedá vyriešiť inak ako tunelom, okrem centra, kde sa stavať tak skoro asi nebude (mimo napojenia na Šafko)?
Reakcia na: Red-Hawko #56016:
201, Záhradnícka, 68
Reakcia na: Matej Balog #56017:


Vy nechapete???????
Precitaj si co som pisl nizsie a zistis ze mne je jedno co nas bude vozit ja len trvam natom aby to bolo plne segregovane pomocou tunelov.Nic viac nechcem.A to nie vsede tie tunely len tam kde sa to aozaj inak neda vyriesit.Takze tu nikto nevravi o metre vy pozorne citajte.A este ked sa chces hadat o slovicka tak mi napis aky je rozdiel medzi tramwy v tunely a vlakom v tunely?Nie je to metro? ?
Reakcia na: aquila #56014:
Dobre, ale ak som to správne pochopil, napojenie na Šafku môže byť DOČASNÉ riešenie, aby električka mohla fungovať skôr. Keď hovoríš o Nosnom Dopravnom Systéme a nevyhovuje Ti električka, nehovoríš náhodou o metre ako o správnom riešení (resp. električke v tuneli, čo je vlastne metro - underground (ang. pod zemou), či nie?)?

Re #56015 HB real: Naozaj sa nechcem naťahovať o presnom počte obyvateľov v Bratislave. Chcel som len povedať, že Bratislava nemá toľko obyvateľov (aj keď ich je viac ako 500 000), aby NUTNE potrebovala to omieľané metro.
Pls ako sa zajtra dostanem z krizovatky Gagarinova Tomasikova na zimak st arena, potrebujem tam byt o 9tej.
Reakcia na: Matej Balog #56013:


To sa mame do nekonecna opakovat.Tak este raz to pisem resp.opakujem
.Ked si zoberies kolko je v BA.bytov tak zistis ze tu je dost markantny rozdiel v uvedenom pocte obyv.a skutocnych obyv.My sa nemozme pozerat nato,ze mame iba 450000 tis.obyv.To mi chces nahovorit,ze ako ti co sa odstahuju prec z ba,ze ich byt ostal prazdny?asi tazko pochybujem lebo tych bytov je stale malo takze si to este raz prerataj a zistis uplne ine cislo a nespoliehaj sa na papier.Dalej si uvedom aj to ze ako tu uz bolo spomenute ti co odisli tak odisli iba pri BA ale pracovne tu stale ostali ved napokom co by v tych dedinach aj robili ludia z dedin cestuju do Ba. za pracou a skolou.No a potom este studakou,turistou,a pracujucich.A este nemozem zabudnut ze aj vybavovania roznych veci.Sidli tu vela firiem,banka takze ludia s celeho Slovenska navsevuju denne Ba.Nezabudajme je to HL.M. republiky.
Reakcia na: Matej Balog #56013:
ty nevies citat ? kde hovorim o metre ? ja tu stale hovorim o nosnom dopravnom systeme a mimourovnovom rieseni v centre.

to ze tunak kopu ludi nevie pochopit to, ze napojenie na safko je ten najvacsi problem by som asi chcel vela...

dalej vidim problem v tom, ze mesto blokuje vystavbu projektu filialka s odovodnenim ze budu raz (rozumej za 50 rokov mozno) stavat tunel. ked chcu stavat tunel nech ho stavaju hned, alebo nech mesto vyklidi priestor a robi tam elektrickovu radialu.

a navyse ked uz mesto tak sila mocou chce si rozdelovat peniaze samo, tak nech to dotiahnu po projektovej stranke do konca a od safka po kamenne nech je to pod zemou.
Reakcia na: aquila #56012:
Pozri, chceš diskusiu. To je v poriadku. Ale prečo nechceš dať šancu električke? Prečo stále trváš na metre, ktoré je pre Bratislavu temer zbytočné? Veď ako to tu povedalo už milión ľudí, má 450 000 obyvateľov a také mesto metro nutne nepotrebuje! ☺
Reakcia na: AAA #56010:
neklamem ani v jednom, to sa nevylucuje. hovorim, ze zatial jediny prevadzkovatel v reale uvadza cisla ktore som ti uviedol. to je fakt 🙂

siemens na propagacnych materialov na webe uvadza pri 7p/m2, WL a tlacena brozurka SGP/Elin union to vychadza zhruba 4p/m2.

takze specifikuj, KDE konkretne by som mal klamat 🙂 ale dam si tu namahu a ked pojdem nabuduce v ULF-e tak ti odfotim co je priamo v elektricke a tam su tie udaje ktore suhlasia s brozurkovu SGP/Elin union 😉

aj pendolino dosiahlo na jednom useku rychlost 230 kmh v CR, realne jazdi okolo 160 kmh v tom optimalnom pripade.

takze mi napis KDE konkretne som klamal alebo zavadzal 🙂

Re #56011 Matej Balog: chcem diskusiu 🙂 nebudem sa tu X krat opakovat, precitaj si co chcem 🙂

ludia na metro nemali 30 rokov, ak si si nevsimol v roku 1988/89 sa realne zacalo stavat. potom do toho zasiahli "odbornici" ci skor politici a ta mizeria trva dodnes 😉
Reakcia na: hoppusmark #55851:
To je síce pravda, že dlhé príspevky sa týkajú v pomerne veľkom počte inej tematike ako je MHD v Bratislave, ale nie je tak vždy. Ale nejaká dĺžka by sa stanoviť mohla (ak už nie je), ale taká aby si to nevšimol nikto okrem takého, kto by to zistiť chcel.

Re #XXXXX aquila: Zaujímalo by ma čo vlastne chceš. Chceš hádku? Alebo chceš metro? Ale prečo ? Mesto so 450000 obyvateľmi bez metra dokáže prežiť. Ľudia podporujúci metro mali 30 rokov a vidíš, koľko toho urobili. Vykopali jamy a postavili dnes už len trosky vozovne v Petržalke.
Reakcia na: aquila #56009:
Aha, ale v príspevku 56004, kde je napísané ,,ja mam brozurku od siemens SGP Verkehrstechnik Elin Siemens a tam je napisane". Takže teraz skutočne buď v tomto, alebo v príspevku 56004 klameš.
A čo sa týka tej obsaditeľnostiSiemens ju počíta pre 7 osôb/meter, ale ty si tvrdil, že ju Siemens počíta pre 4 osoby/m.
čo sa týka traťovej rýchlosti, niekto tu spomenul, že na ružinovskej radiále nejaká električka dosiahla 110 km/h. Ja som na to reagoval príspevkom, v kt. som napísal, že trať Zátišie - Jurajov Dvor je stavaná pre rýchlosť 120 km/h. Ale nikde som nepísal, že sa ňou tam bežne jazdí.
Reakcia na: AAA #56008:
ohladne ULF som nezavadzal, som vychadzal z oficialnych udajov, ktore dodava wienere linien ako jediny prevadzkovatel v praxi ako aj kolko je priamo na vozidlach uvadzane.

co je na tom zavadzanie ? v somalsku by sa do tej elektricky dalo mozno aj 600 ludi, je to relevantne ? nie je 🙂

ja vychadzam z praxe 🙂 ja mozem tvrdit, ze zavadzas ty, kedze vychadzas z nejakej brozurky ale prax je ina 🙂

tak isto ako zavadzas ohladne tratovej rychlosti 🙂

ohladne M1, okey, tak som mal mozno nespravne info, ale tym 90sekundam sa mi vazne nechcew verit. jedna vec je co je napisane a druha vec je prax. v prahe som vzdy cakal na metro hrozne dlho :)))

usek bosakova - janikov dvor sa neda posudzovat samostatne, alebo sa budu na bosakovej otacat elektricky ?

hovorime o komplexnej problematiky kde musis zahrnut dva neuralgicke body => safko a kamenne. a pri zvazeni tychto faktov sa na 90 sekund nedostanes ked urobis cokolvek 🙂
Reakcia na: aquila #56004:
Zavádzanie 1. ULF Technical Data
ULF 197-4 ULF 197-6
Track gauge 1435 mm 1435 mm
Length 24.2 m 35.5 m
Width 2.4 m 2.4 m
Entrance height 197 mm 197 mm
Low-platform share 100% 100%
Seats 42 66
Transport capacity (7 pax/m²) 207 313
Ale ty si v príspevku 55992 napísal: hovoril som o ULF, ktora ma 4os/m2 a 220 ludi a nie 7 a 330 ludi ako si spominal ty.
Zavádzanie 2. interval L C: pravidelny interval v prahe nie je 90 sekund ani na M1. Ale predsa ak mám interval 1-2 min tak je tu priemer 90 s. Okrem toho ja mám tiež svoje zdroje, kt. ti nemôžem ukázať (ide o knihy, letáèiky a behať cez pol mesta, aby som ti to ukázal nebudem),kt. hovoria o intervale 90s.
Tak ťa opätovne žiadam, ako má pod¾a teba vyzerať úsek Janíkov Dovr - Bosáková, aby si ho nazval rýchlodrážny.
Reakcia na: AAA #55986:
a ešte som zabudol dodať: vozidlom v NDS samozrejme môže byť aj električka. K návrhu petržalskej radiály na petržalskej strane nemám v zásade výhrady, ale to, že sa vyflákli na riešenie centra je pre mňa sklamaním, pretože podľa mňa práve to by pomohlo skvalitniť (zrýchliť, spravidelniť, zatraktívniť) dopravu systémovo pre celé mesto, nielen pre jednu radiálu.

Návrh linkového vedenia v projekte tiež vidím ako ako pre klasickú električku - 5 liniek na jednej radiále je už trochu dosť. Dnes som išiel okolo karloveskej radiály - zas tam vláčikovali dve súpravy za sebou, to je čistá strata.

Trasa B by podľa mňa však uniesla aj systém nekompatibilný so starou traťou, teda taký kde by neboli prejazdy z iných tratí. To je už však otázka pre posúdenie odborníkmi, a nie som si istý, či to pred návrhom variantu s električkami bolo vykonané.

Tak či tak, sme vo volebnom roku a ako sa to nakoniec celé zomelie, to sa nedá ani odhadovať.
Reakcia na: aquila #55993:
Viem, že je to len šoping+bizniscentrum, ja som len reagoval na užívateľa HB real, ktorý chcel prestavbu, nové podchody.... Ja som len písal, že to nebude treba, keď by bola Filiálka. ?
Reakcia na: AAA #55986:
"zvršok je v úsek Zátišie - Jurajov Dvor je myslím, konštrukčne stavaný na rýchlosť 120 km/h" - povedal by som, že Vmax pre koleso-koľaj je ďaleko vyššia 🙂, ale to nemá pre MHD reálnu hodnotu, rovnako môžem povedať, že Bugatti Veyron rozbehneš na 400 aj na slovenskej diaľnici 😉. Pre MHD postačí vozidlo s Vmax = 70-80, dôležitejšie je, aby podobnú rýchlosť medzi stanicami mohlo trvalo dosahovať.
Reakcia na: AAA #56003:
hm zaujimave, ja mam brozurku od siemens SGP Verkehrstechnik Elin Siemens a tam je napisane

ULF 197-4 entspricht Wiener Typ A ULF 197-6 entspricht Wiener Typ B

Spurweite 1.435 mm
Länge 24,2 m 35,5 m
Breite 2,4 m
Einstiegshöhe über SOK 180 mm
Fußbodenhöhe über SOK 205 mm
Niederfluranteil 100 %
Raddurchmesser 670 mm
Fahrwerk radial gesteuerte Portalfahrwerke
Sitzplätze 42 66
Stehplätze 94 143
Anzahle der Türen 5 7
Dauermotorleistung 6 x 60 kW 8 x 60 kW
Fahrzeugsteuerung SIBA 32 /ELTAS
v max 70 km/h
Max. Anfahrbeschleunigung 1,4 m/s2
Max. Bremsverzögerung 3,0 m/s2

inak aj ULF ma Vmax len 70kmh 😉 takze kde by si chcel sa prehanat s elinou 110 kmh 😉

je mozne ze si to tak dala vyspecifikovat WL na 4p/m2, ale faktom je ze kratka ULF ma kapacitu 136 a dlha 210 podla WL 😉 a pre BA moze platit aj tych 330 😉

a tie pocty na elektickach vo WL viem aj z praxe potvrdit, ze je to 42/94 resp 66/143 😉

a este k veci, kde som klamal ? 🙂
Reakcia na: aquila #55992:
Udivuje ma tvoja absolútna neznalosť dopravy v Prahe. M1 je jednotka, ktorá premáva na L C. Interval na L C je pardon nie 90 s, ale 1-2 minúty. ? http://www.dpp.cz/idos/ZJRRes.aspx?ttInd=1&date=6.1.2006&line=48136|1&from=1914|1&to=818|1&mask=-1&tt=pid
A M 1 je štandardná súprava metra, takže tá obsaditeľnosť, aby si ostatní mohli predstaviť.
Obsaditeľnosť ULF: http://www.transportation.siemens.com/ts/en/pub/products/mt/products/trams/ulf.htm
Tu sa hovorí o 7 ľuďoch. Ovšem u nás je norma pre maximálnu obsaditeľnosť 8 osôb/meter. ?
Tie 4 osoby, sú možno štandard WL, ktorý si oni určili.
Potom mi povedz ako má vyzerať podľa teba úsek Bosákova - Janíkov Dvor.
Ale ak mám tú česť s riaditeľom ROPIDu, konštruktérom ULF a profesorom ŽU v jednej osobe, mea culpa. Ak nie tak klameš.
Re #56000 81-71: To, že VAL je vhodný pre mestá s cca 500 000 obyvateľmi je spomenuté napr. v DM 5/2004. A dovoľ, aby som ti ja pripomenul ich a naše finančné možnosti.
Reakcia na: galiyosha #56001:
citaj, citaj, citaj co som tu napisal ohladne projekte filialka 🙂

ked to nedokazes, tak neni o com.

nedokazes ani pochopit co je to prioritny projekt a jeho financova nie a ani nevie co vsetko je BA planovane, tak o com sa mam s tebou bavit, ked nemas zakladne informacie ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.