p.s. a co sa mi na tomto projekte tiez nepaci, ze mesto ho prezentuje ako docasny, pricom kazdy vie ze sa jedna o konecny projekt, minimalne prechod cez dunaj a zbytocne blokuje ZSR a hlavne 12 miliard z EU ...
a keby nebolo mesto hlupe, tak si dajme tomu urobi mostovy variant a tlaci na ZSR ze im vyda povolenie ale pod podmienkou zastavok nivy a petrzalka centrum.
jo a S-Bahn by tiez hodne hodne zatrkativnil keby mohli dotacie na zeleznice davat ci uz VUC alebo mesta, co teraz nie je mozne, kedze to robi stat
ach jaj, igorko si fakt neokrochanec, co ti nevysli prepocty cenikov ? neboj, zajtra dorobis
vies igorko, ja odsudzujem anonymitu na internete takych neokrochancov ako ty, co si ju nevazia a ju naopak zneuzivaju. proste tu nadavaju ako pohania ale v realy by boli taky malicky az az.
ale ako si si nevsimol, tak jediny kto tu pluve si ty igorko, poznam takych neokrochancov ako ty, ale obycajne maju aspon tolko chochmesu, ze nepluvu. ale vidim, ze tebe je problem sa zdvihnut z toho primitivneho chovania
a v com klamem ? ze si akoze "produktovy manager" istej firmicky na elektroniku ? urobis mi ponuku na nejaku tu yamahu ?
skor mam dojem, ze pre teba je nedosiahnutelny ciel aj ta sukromna kvazi vysoka skola s.r.o a preto sa nad ludmi vyvysujes s tym, ze si manager vies ono je dobrym zvykom pomenuvanie funkcii ludom "manager" lebo im to zvysuje sebavedomie, commitment a lepsie pracuju, ale teba by som na hodinu vyrazil
Re #55919 Technopol: toto je praveze ten problem, lebo mesto bude musiet vozy kupovat za svoje, ale stat mu na ne neprispeje. jedno ako to dopadne. skor sa obavam toho aby stat apriori povedal pri mostovom variante, ze vsak je to len radiala, tolko novych vozov netreba.
ale dajme tomu, ze sa presunieme z fan fiction do reality a zobereme do uvahy, ze sa viac menej pocita a aj je schvaleny projekt cez stary most a sanca, ze niekto z mesta by predsa len chcel spolupracovat so ZSR na NDS sa limitne blizi k nule, tak tu su moje pripomienky k najvacsim uskaliam projektu rychloelektricky.
1. neuralgicky bod => safko. pokial toto kriticke miesto nebude vyrieseny mimourovnovo, alebo aspon solidne, tak to bude hodne hodne velky problem a dovolim si tvrdit ze sa budu tvorit "vlaciky" na moste priamo a na sturovej ulici tak ako ich pozname z kamenneho namestia.
toto povazujem dokonca najhorsie miesto projektu. ked uz mesto chce usetrit na tunely, tak mali urobit alternativu kde by sa minimalne elektricka hend zahrabala pod sturovu a dali pod zem aj kamenne namestie. to sa tak ci tak planuje cele prestavat v horizonte 10 rokov.
dalej, mesto sice schvalilo projekt ale uplne ignoruje moznost vyuzitia eurofondov, kde by s dobrym projektom mohli na dostat aj 100 milionov korun z EU fondov. mesto bedaka ze nema peniaze, ale EU fondy nevie vyuzit ...
2. nakup novych voznov => bude sa setrit kde sa da a pochybujem ze sa ozaj kupi 44 novych zostav. dalsi problem je, ze aj s plnym poctom 44 suprav ( co i len 20m) bude problem naplnit kapacitu a vyriesit na solidnej urovni spoje.
3. kvoli bodu jedna a dva, vo velmi optimistickom variante bude interval v najlepsom pripade 3 minuty, ale tomu osobne neverim a budeme radi za 5minutove intervaly so 40m supravami.
4. usetrenim na tunely, stat neda viacej. co da stat na prvu fazu tym to hasne, ziadne dalsia dodavka "usetrenych" penazi je mytus. tu sa ide hop alebo trop. mesto mozno dostane peniaze na radialu (lebo inak ju nepostavi, kedze na to samo nema), ale nic viac. co sa nevyboxuje hned, to nebude.
Re #55917 galiyosha: uz som ti pisal, ja som svoje fakty odkomunikoval. konkretne mi vyvrat co i len jeden
2 m@rtin: toho ineho typka si nevsimaj, nestoji to za to praha sa rozvija velmi, velmi dobre. su tam muchy, ale kdo je perfektny ? (okey, vieden :lol: )
dovolim si tvrdit, ze praha sa najlepsie postavila k rozvoju MHD z celeho vychodneho bloku.
nova draha na barrandov aj predlzenia metra su mestotvorne prvky, ktore si praha zasluzi. a narazka na to ze ich ludia budu vandalizovat ? preboha to kde sme ? snad v 21 storoci! a zase tolko hulvatov ako igorko tam snad nezije
ohladne vlakov ako MHD v prahe, tie sa prekvapivo dobre osvedcili beho povodni
Re #55921 drink: ohladne S-Bahnu by to malo velky vplyv ak by sa ozaj postavila stanica petrzalka, a zastavky nivy + petrzalka centrum (t.j. v okoli bosakovej). s tym ze by sa z fililaky, tak ako je planovane, stala nove hlavna stanica => bratislava centrum a kam by smerovala cela primestka doprava.
napojenim na nivy by bol vyriesene aj tolko potrebne komplexne prepojenie bus & vlak.
Re #55923 AAA: petrzalska radiala by nezdgradovala na obycajnu, ona by sa nou stalo, len s tym rozdielom ze cast useku by bol mimourovnovo rieseny (ak stat da $$$)
NDS by sa ozaj tak skoro uz nezapustil pod zem. keby bolo v mostsnom variante aspon doriene ta tolko preflaknuta podzemna stanica elektricky na kamenom, tak beriem a uznavam, ze je to vyhodnejsie, ale take nieco som v projekte nenasiel a nenajdeme to ani za 30 rokov.
pri metre by sa stat nemohol vyhovarat a by bol vacsi problem kratit investiciu, pri elektrickach je to nenormalne jednoduche.
o zruseni IAD sa neda v tejto oblasti uvazovat, lebo MHD je prilis o nicom. ani vo viedni si take veci nedovolia a tam MHD v podstatne inej urovni
ja som tu uz X krat spominal, nejedna sa o metro v celom rozsahu ale nieco ako U6 vo viedni. ze v centre to mus ist pod zem a to tato petrzalska radiala nebude splnat minimalne do roku 2030 ak nie dlhsie ...
ani M1 nechodi v prahe v 90 sekundovom intervale je vyhodnejsie dat dlhsiu supravu na dlhsie intervaly ako kratsie na male intervaly.
inak kratka ULF ma asi 40 miest na sedenie 90 na statie, to len ako referenciu
interval 4,2 minuty sa ti zda moc pre metro ? a ty kde zijes ? snad mimo moskvy kde tych 90 sekund ozaj dosahuju sa interval metra v spicke pohybuje v extremnych pripadoch 2 minuty, ale inak 3 minuty je standard.
A taký malý prepočet som zabudol. Ak by do Petržalky chodila napr. jednotka metra M1. M1 poskytne jednosmernú hodinovú kapacitu pri intervale 90 s 1464*45=65880 cestujúcich. Teda ak by to metro chodilo stýmto intervalom tak za 2 hodiny odvezieš celú Petržalku. Takže asi taká je reálna potreba metra v BA.
Ak by bola potreba 20 000 osôb/hodina, tak ti stačí 14 vlakov/hodina. Teda interval 60/14 4, 2 min. v špičke. No pre metro je to interval vhodný skôr do víkendového prevádzkového režimu. Takže tak.
To isté, čo ty tvrdíš mne, môžem tvrdiť aj ja tebe vo vzťahu k metru (ako to dopadne, nebude na vozidlá,...).
Čo sa týka Šafka, tam to môže riešiť reorganizácia dopravy. Napr. semafor bude púšťať v špičke vždy jednu súpravu v každom smere v rovnakom čase. Zrušenie odbočenie Štúrová - Dostojevského rad,.... Hoci uznávam, mimoúrovňový variant by tú križovatku riešil najlepšie.
Čo sa týka Kamenného nám. to sa dá riešiť, zase útlmom IAD a tým pádom, budú mať električky dlhší signál voľno, alebo reorganizáciou električkovej dopravy. (Napr. L 11 a 14 budú práve podľa návrhu mesta predĺžené do Petržalky.)
Re #55895 aquila: Ja som si za ten možno týždeň, čo tu prebieha táto diskusia všimol od teba tieto ,,argumenty":
1. Petržalská radiála by zdegradovala na obyčajnú.
2. NDS by sa tak skoro v CMO nezapustil pod zem.
3. ŽSR idú stavať VRT pod Petržalkou.
4. Problém Šafárikovho nám.
5. Štát by prispel na metro.
Moje protiargumenty:
1. Odkiaľ vieš, že metro by nezdegradovalo tiež.
2. Odkiaľ vieš, že výstavba metra by na dlhé roky neskončila hneď za mostom.
3. Už ti tu bolo povedané, mesto aj tak tunel zacvaká zo svojho.
4. Pozri začiatok celého príspevku.
5. Všetky tieto rozhodnutia sú politické. Teda ak bude mesto vedieť lobovať, vylobuje peniaze aj na električku. No ak lobovať nevie, tak nedostane na metro nič.
A ešte niečo, mesto so 450 000 obyvateľmi podľa akéjkoľvek odbornej knihy metro nepotrebuje.
Re #55921 drink: Vzhľadom na trasovanie žel. tratí v meste pochybujem o význame.
"S-bahn je pekná vec, ale Bratislave by vzhľadom na jej prepravné nároky a tvar mesta pomohol asi ešte menej, než to zbožňované metro" - určite to nie je všeliek, ale vzhľadom na stále väčší počet dochádzajúcich, by význam určite mal. Okrem toho, nie všetci cestujú do centra.
Všeobecne si myslím, že je to zaujímavá téma, ktorá má ešte veľký potenciál na dobré nápady - možno sa nejaký objaví na tomto fóre.
Požadujem teda od Teba materiály, z ktorých bude jasne vyplývať overiteľnosť Tvojich tvrdení o odmietnutých miliardách z federálneho rozpočtu (nehodlám Ťa ťahať za slovíčka, hoci si napísal zjavnú blbosť), EÚ ap! Inak trvám na tom, že sa nejedná o žiadne fakty, ale len o Tvoje výmysly, ktoré sa tu snažíš ako fakty podsúvať!
Tá trať je síce pekná, ale keď som tadiaľ minulý rok 2x išiel električkou, tak sa tam jazdilo nejak pomaly... Neviem či to bolo spôsobené blbou chronometrážou alebo čím, ale mal som pocit zbytočného zdržovania.
O Igorkovi nehanebne klameš a nemáš ani len toľko odvahy, aby si povedal: Ja, Debilenko Minerálkovič, som študent 3. ročníka Podnikateľskej Akadémie, o miliardových investíciách rozhodujem na mysli a vo sne a o Igorkovi si zo slepej závisti vymýšľam, čo mi slina na jazyk prinesie.
Sám tu ohováraš anonymitu na internete a pritom sám ju len využívaš na to, aby sa ostatní nedozvedeli, že si telesne aj duševne postihnutý chudáčik, čo mu rodičia zaplatili súkromnú VŠ.
O Igorkov i klameš a nemáš ani len toľko odvahy, aby si povedal: Ja, Debilenko Minerálkovič, som študent 3. ročníka Podnikateľskej Akadémie a o miliardových investíciách rozhodujem na mysli a vo sne!
Sám tu ohováraš anonymitu na internete a pritom sám ju len využívaš na to, aby sa ostatní nedozvedeli, že si telesne aj duševne postihnutý chudáčik, čo mu rodičia zaplatili súkromnú VŠ.
Takže skutočne nemáš na to, aby si sa rovno postavil a odpovedal? Len momotiny vieš trepať? No, presne ako som si po tvojich úbohých výpadoch voči bystričanom myslel. No nič. Evidentne v tvojom prípade paltí - krivá chrbtica, krivý charakter.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.