čo sa týka financovania, štát má na všetko a zároveň nemá na nič. Dnes som čítal popis dotačného projektu z dielne jedného ministerstva, kde sa na dotáciách plánuje rozdať stovky miliónov ročne (niekoľko rokov) na "podporu vzdelávania" s veľmi otáznym zabezpečením proti zneužitiu - a takýchto vecí je plno. Železnice - dotované štátom - chcú predĺžiť TEŽ až po Zakopane. Atď. Čiže z rozpočtu idú peniaze na veci rozumné aj nezmyselné, ak je politická vôľa.
"To je presne spôsob, akým sa to nemá robiť, dúfam že na novú trať by sa kúpili nové a kapacitné vozy." Pretože myšlienka a realizacia? NDS v Bratislave sa uberá smerom:
1. 1987-výstavba ťažkého metra, cca take ake je v Prahe
2. 1990-porevolučná protisovietská nálada a náhle zastavenie výstavby metra ruského typu
3. roky 90-te sa niesol negovanim myšlienky NDS na lahké metro VAL
4.na prelome tisícroči sa ešte raz objavila povodna myšlienka klasickeho tažkeho metra
5.neskor došli uvahy o nahradení NDS bežnou električkovou radialou
6. dnes sa rata iba s takouto radialou, no nakup patricneho kapacitneho vozoveho parku sa neustale zahmlieva a posuva s tym, ze v prvej faze po vybudovani sa rata iba s elektrickami K2S, toto je NDS?
Iste, najviac su mudry ti, ktorí zdrhli do Prahy, vozia sa metrom a myslia si, ze elektricka v BA vsetko poriesi. Nech sa paci ? ? ?
Hlavne, ze podaktori vykrikuju, aka je 3-minutova 95 prazdna...
Iste, na to treba preferenciu... Avsak na plnu preferenciu mozme zabudnut - tolko obsah z dnesneho mailoveho vyjadrenia magistratu (clanok bude zverejneny v pondelok).
Re #55790 81-71:
1. Substrat z L50 sa asi tazko bude vozit elektrickou... V 78 az tak vela ludi nie je. Okrem toho elektricka tam moze chodit aj kazdych 1.5 minuty a ma 2x vyssiu kapacitu. Neverim, ze by stvornasobna kapacita dnesnej L95 nestacila.
2. Za to ale nemoze elektricka, ale niekto iny...
3. To je neodskriepitelne, otazne je, ci vyhodit sto miliard preto, aby sa o malo zvysila kapacita oproti potencialnej kapacite elektriciek, keby fungovali tak ako by mali.
4. Aj mensi rozsah je lepsi ako ziaden.
5. Nechapem, ako mozes verit, ze by sa tu niekedy metro vybudovalo. Ved si len pozri ten smiesny balik (v porovnani s metrom) urceny pre elektricku. Uz z neho ukrojili 200 milionov na Solarisy a dalsich 120 milionov na dobudovanie Pristavnej ulice. Vazne veris, ze pri takomto rozhodovani je toto mesto niekedy schopne metro postavit? Ak to nepostavia zeleznice, tak mesto urcite nie.
pravdu povediac ani po podrobnom štúdiu som nezistil, komu to bolo smerované, ale ten slovník ma dosť prekvapil, pretože sa mi nezdá že by si niekto mohol v dotazníkoch písať "záľuby: MHD, rasizmus"
?
aj keď teoreticky... pospolití mládenci nosia uniformy, s ktorými by mohli byť celkom dobre vodičmi električiek... ale aj tak si myslím, že na imhd sa dá nájsť dosť široký sortiment nadávok aj bez nadávania do cigánov, arabov, židov, negrov.... to už ani ako vtip nie je príliš dobré
Tak to sa urcite mylis musim ta upozornit ze ako nahle sem nikto nieco napise (co sa nepaci admin.),tak mu znemozni pristup.Pripomeniem sa ti (Presbourg).Admin. sup sup rychlo uz nestihas to sa nepatri takto dlho ma tu nechavat este by som napisal pravdu. ? Neviem si vysvetlit jedno preco nebol vyhodeny taky S499.1023 ten sa nam tu ale naozaj slusne chova alebo ved to nevadi hlavne nech sa stotoznuje z nazorom admin a je to o.k.ne?Ak je podla teba toto demokraticke forum tak si bol stalinova prava ruka.Nemas sajnu co je demokraticke.
81-71.Len tak dalej pokracuj to plati aj pre aquila a dalsich.
Tak to je vse a admin. sup sup uz meskas.... ?
"To však neznamená, že sa projekt železničného tunela musí z fleku zahodiť" - práveže by to mohla byť šanca pomôcť bratislavskej doprave, ak by bol využívaný aj pre S-Bahn.
"Stále je však odklonený od centra" - centrum sa nám pomaly "posúva" mierne na východ, takže to až tak mimo nebude.
No vidíš, a keď som pred 20 rokmi ako študent VŠ do BEÚSu nastupoval ako brigádnik, vozovňa Krasňany bola vozovňou vrakov a jazdiť sa dalo len s juráckymi vozmi.
fobust:
My jsme si žádné trolejbusy nezrušily. Ty zrušil bolševik a doba. Nebo i ty si snad můžeš za to, že vaším centrem města vede dálnice? Kdyby tu tehdy nebyl komunismus a o trolejbusech rozhodovali kompetentní osoby, jezdily by v Praze dodnes. A kdyby nepřišla ropná krize, kdo ví, jestli by ještě dnes jezdily i v Bratislavě. Nebo jsme si snad i ty ostatný dráty na hranicích natahali sami?
pls aquila a nevim z kym sa to tu este hadas, piste si laskavo ti svoje hadky a nadavky na pokeci.
Re #55851 hoppusmark: No niekedy sa mi to zda vhodne, ked niekto tu pise mrte prispevok, ale zaze ked chcem do jedneho prispevku vopchat odpovede pre desat inych prispevkov tak by bol asi problem.
Kdyby jste si v Praseti nezrušili trolejbusy, tak se nyní můžeš chválit taky tricetiletými vozy 14Tr, které by sa možná vyrobili v 1970-tych letech, kdyby Prase mělo zájem. ?
"ak chcem nosnym systemom (L8,L9,L14) cestovat do Hornbachu stoji mi v ceste trojpruhova zeleznica" - v rámci budovania BID sa dúfam bude viac tlačiť (možno aj verejná mienka by mala tlačiť) na budovanie prestupných bodov električka - železnica (S-Bahn) - bus.
Okrem "Hornbachu" a Dúbravky vidím ešte Vajnory, Petržalku Juh, Dolné hony (trolejbus), Tesco Lamač (trolejbus), prípadne Rača (pri BAZke). Sú to podľa mňa relatívne nízke náklady a veľký úžitok. Samozrejme, za predpokladu aspoň 20 minútového taktu vlakov.
To sa akurát učím na skúšku "všeobecné dejiny 20teho stor." Ale už na gympli sa mi to zapáčilo...
Lebo niektoré zdroje blízke mojej mame tvrdia, že ja osobne mám židovských prapredkov ?
a tuto to ani nebolo v kontexte, ani som nečakal, že sa v tom niekto nájde, ale keď už...
Všeobecne sú smradobusy, aj keď sú Cé-eN-Gé, v horšom stave ako vozy elektrickej trakcie. Žiadna vrakosa nehlási zastávky, dvere sú tam stále nafigu, všetko tam čviriká a vŕzga, podlaha sa pozvolna približuje vzorkovníku aký bene poznáme, tyže sa lúpu, pseudoobloženie praská.... 14Tr po GO (alebo VP?) sú oveľa lepšie spravené, majú trasnparenty s teplomerom, hlásia zastávky, sú aj čistejšie. O električkách hádam písať nemusím, vozovňa Krasňany dlhodobo ukazuje že tam robia aj schopní ľudia.
Ukáž mi kde som v tom príspevku napísal nadávku. Ponížiť? Áno ponížil som ťa, lebo zjavne ti to robí dobre. Tak sa plaz na zemi ty nič! Štekaj, lebo si obyčajný pes! Štekaj a popros pánka aby ti dal kostičku (tak čo, už si vzrušený?).
pre ostatných:
Neberte to vážne, ja mu chcem iba pomôcť naplniť jeho sexuálne fantázie aby už konečne dal pokoj. ?
pod toto sa podpisem, lebo tunak zopar ludi su frajirkovia v ramci anonymity na nete. Igorko, mi uz dokonca vyhrazal ze mi rozbiju usta, aj ked myslim, ze by ho to preslo keby sa stretol so skoro dvojmetrovym a metrakovym chlapom
Re #55840 AAA: ja som len hovoril, ze ten prispevok ma pravdu a tak to aj dopadne ja som nikde netvrdil ze to je nedajboze nejake oficialne stanovisko
ja viem, ze ta kapacita by mohla teoreticky postacovat, ale mas tu viacero problemov.
1. poriadne zabzar na danej radiale a na to usposobene vozidla
2. dostatocny pocet vozidiel.
vies si predstavit kolko vozidiel/suprav by muselo DPM mat aby pokryval v oboch smeroch co i len v spicke vzdy 3 hodiny rano a navecer 90 sekundovy interval v oboch smeroch ? a zaroben aj obsluhovali sa dalsie radialy ?
ale mozno aj to by bolo riesitelne, ale vies si predstavit 90 sekundovy interval an neuralgickom bode zvanom safko ? vsak tak by mohli rozno odstavit IAD pokial by to nebolo riesene mimourovnovo ... tam vidim obrovsky problem tych 90 sekund.
uz teraz kolabuje kamenne, tak si to neviem predstavit potom ..
Re #55845 fobust: ach jaj, ja za to nemozem ze ked vam dojdu argumenty tak dokazete len nadavat a ponizovat
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale