p.s. inak potom by sa stala aj filialka nova centralna stanica a riesilo by sa cez nu aj primestska doprava.
jednalo by sa o takzvanu kompletnu prestavbu zeleznicneho uzla bratislava.
peniaze na to da EU vo vyske 80-90% (podla projektu) lebo zeleznicny uzol bratislava je na dvoch multimodalnych TEN-T koridoroch a je to zaradene ako jeden z 30tich prioritnych projektov EU na ktore sa planuje dat do roku 2013 dokopy asi 900 miliard euro
to len na predstavu
jednalo by sa o takzvanu kompletnu prestavbu zeleznicneho uzla bratislava.
peniaze na to da EU vo vyske 80-90% (podla projektu) lebo zeleznicny uzol bratislava je na dvoch multimodalnych TEN-T koridoroch a je to zaradene ako jeden z 30tich prioritnych projektov EU na ktore sa planuje dat do roku 2013 dokopy asi 900 miliard euro
to len na predstavu
yale
Tunel železníc vynecháva Hlavnú stanicu, nerieši kritické a v súčasnosti zle obslúžené spojenia nábrežie - centrum - Hlavná stanica a Hlavná stanica - obe Mýta. Na druhej strane pridáva možnú obsluhu AS Mlynské Nivy.
Stále je však odklonený od centra, preto jeho efekt bude o dosť menší. Mal by ale zmysel v prípade, ak by sa išlo na variant opustenia (tj výrazného zníženia významu) Hlavnej stanice a presunu centrálneho železničného terminálu na Filiálku.
Reming preto navrhoval popri tuneli postaviť druhú trasu A, ktorá by bola riešená podzemným vedením električky, súčasná karloveská radiála by sa v oblasti Nového Mosta zahĺbila, prechádzala pod zemou centrom, na Mlynských Nivách križovala železničný tunel alias B-čko a na povrch vystúpila na ružinovskú radiálu. Čiže dve trasy iba s jedným prestupovým bodom. Môže to mať niečo do seba, ale myslím, že podzemný vnútromestský okruh vytvorený prepletením trás A a B podľa ÚP je logickejší.
To však neznamená, že sa projekt železničného tunela musí z fleku zahodiť, malo by sa na ňom ďalej pracovať, pretože je tu nejaká šanca na úspech.