Reakcia na: slovanista21 #55160:
No, napady docela fajn, ale kde vziat na to peniaze? A k tomu linkovaniu električiek: ja by som bol skor za "Plzeňský" spôsob. Radšej mat menej liniek, ale čo budu mat kvalitne intervaly. Toto riešenie by som si predstavoval asi tak, že by som rátal na každú radiálu s jednou linkou, čiže by sme mali dokopy bud 4 linky /vybrane spoje by zachadzali na Hl. stanicu a na stanicu Nové Mesto / alebo 5 liniek / 4 linky-4 radialy a jedna linka medzi Hl. stanicou a stanicou Nové mesto/. A takto riešene linky by sa proste v meste priechodne točili. Dalo by sa to riešit aj polovičnym množstvom liniek /teda 3 alebo dokocna v určitom pripade aj dvoma/ systemom na dve radialy jedna linka / napriklad Rača-Ružinov alebo Dubravka-Zlate Piesky/. Celý systém je ale postavený na kvalitnom prestupnom uzle v centre mesta, ktorý bohužial v Bratislave neexistuje /Trnavské Mýto je OK, ale trochu mimo centra, takže ma nevhodnu polohu na tento systém/. V Plzni to pekne funguje, maju pekný, novučko zrekonštruovaný terminál a minimum liniek s hustým intervalom. Myslím, že takýto systém až na vybudovanie kvalitného prestupného terminálu a možno mierne zvýšenie kapacity existujúcich obratísk /možno ani nie/ nie je ani tak finančne náročný. V konečnom dôsledku by sa jednoznačne skvalitnila doprava /najma intervaly/. Čo na to hovorite?
galiyosha
Mňa oveľa viacej škre doprava v sedle. Nemôžem povedať, že by mala kapacitné problémy, ale zatiaľ čo predtým mala oblasť, kde bývam, spojenie s centrom so 6minútovým intervalom (ak človeku ušla 93, akurát stihol preši prísť na následnú 94), plus sa dala použiť aj 90, teraz ostala len 93 s 12minútovým intervalom. Použiť 99 je hop alebo trop, lebo keďže nechodí na Smolenickú, jeden nikdy nevie, či mu pôjde skôr ďalšia 93 alebo 94 z Holíčskej...
Ale s tým sa asi veľmi nedá čo spraviť. Egoistický návrh by bol zrušiť v sedle 94 a hodiť autobusy na 93 tak, aby s 8minútovým intervalom nadväzovala na 98/99. Ale to by som zas zhoršil obslužnosť zvyšku Petržalky, ktorá jazdí aj 94...