O.K. na most som zabudol, to je 3,6mld na cesty v BA. Dali by sa k tomu priratat aj dialnice cez mesto, ale dialnice sa buduju po celom Slovensku.
Avsak spajanie s tym, ze mesto Presov nedokazalo dva roky osvetlit cestu je problem len a len mesta Presov a stat s tym nema nic. To vzdy bolo v posobnosti daneho mesta a to uz od stredoveku kde jedno mesto verejne ostvelenie (faklami) malo a ine nie. BA vrazila do reko osvetlenia 900mil. v roku 1997 (tusim) zvysila sa svietivost svetelnych bodov z 50% na 95% a znizila sa spotreba elektrickej energie o 50%. Aj napriek tomu ju ucet za elektrinu bude stat tento rok cca 120mil. Reko bola financovana z uveru bez statnych dotacii.
V konecnom dosledku fiskalna decentralizacia priniesla tu dobru vec, ze konecne sa v parlamente nebiju dediny z mestami kto kolko dostane penazi. Aj ked bolo presmerovanych menej penazi ako by bolo treba (napr. + 10% z vyberu DPH by bodlo a mozno aj so zasluhovostou - 5% tam kde sa vyberie, 5 % sa prerozdelí) samospravy dnes presne vedia na com su a v podstate si mozu byt iste svojimi prijmami a vedia si naplanovat vydavky.
Re 81-71: Skusil si napisat na DPMK ci ti ju neposlu na dobierku?
To s tymi cestami nemyslis vazne. Porovnanie vydavkov len jedneho mostu za miliardy korun na strane jednej; na druhej strane v PO neboli dva roky peniaze na osvetlenie par sto metrovej hlavnej cesty spajajucej centrum mesta s najvacsim sidliskom tretieho najvacsieho mesta na SR. Dva roky(!). Zohladnujuc aj pocet obyvatelov, dolezitost ciest, atd, atd... Beriem to tak, ze si sa nechal uniest.
ja mam vacsinu cestakov . zbieram ich len vsetky su neaktualne .. ale jeden cas tusim na imhd boli cp s poradiami ak sa do bre pametam ... tak som to myslel
nazbierat komplet CP by dalo strasne vela roboty.. Este jedna moznost je, a to takato:
Mat znamych na tych spravnych stolickach, najlepsie na tych v autobuse/elektricke.. A jednoducho si tie CP poopisovat. ?
Re #53582 Papyr: "vase ctihodne mestske organy su naprosto neschopne za tie peniaze nieco urobit. Preco napriklad DPB zaplatil svojimi peniazmi zrusenie retazovkoveho vedenia na karloveskej radiale? Nielenze to su vyhodene peniaze, a to nemale, este to vyvolalo aj zhorsenie. A tak podobne. Rozmaha sa tu nazor, ze je to tym, ze sa doplaca na vychod - a ja kricim a hlasam, ze nie, ze to je tym, ze niektori kompetentni Bratislavcania su diletanti."
Jedno mas pravdu. Za zly stav MHD, zelene a vsetkeho co spravuje mesto moze len a len mesto. Ani vychod, ani nedostatok penazi ani nic podobne.
A este ma dnes napadla jedna vec, na ktoru Bratislavcania zabudaju a to jeden sposob akym vlada dotuje Bratislavu. Financuje VS a Univerzity ktore v Bratislave su a na ktorych studuje az 80 tis. studentov (verejne + sukromne, denne + externe) a mnozstvo z tych ludi tu aj ostava. A to je ten obrovsky potencial, ktory vlada vlieva do Bratislavy. Napriklad vo Viedni zije dvakrat tolko ludi bez maturity a takmer dvakrat tolko Bratislavcanou v pomere k poctu obyvatelov ma vysokoskolske vzdelanie.
Re #53586 Papyr: myslim, ze zdarny priklad by sa dal najst aj vo Finsku. Ked si uvedomis kde su teraz a ze v roku 1992 stratili sovietsky trh. Myslim si, ze prave finsky model vzdelavania je ten, ktory by si SR mala osvojit.
Nenasiel by si si este cas tento rok na jednu vikendovku v Bratislave? Ubytovanie zabezpecim. Mozme pokecat o tomto a aj inom. Napis mi prosim vyjadrenie na tichyz ( zavinac ) stonline.sk
Este jedna info o vychode. ZSR rozhodli o modernizacii stanic v Presove (620mil) a v Poprade (860mil). 75% pojdu zo strukturalnych fondov, 25% zo statneho rozpoctu. Zaciatok prac by mal byt buduci rok, ukoncenie v 2007.
Dnes som bol na letisku a zastavil som sa aj v infostanku. K letakom zadarmo o Bratislave pribudol aj jeden informujuci o sluzbach DPB a to konkretne o zakladnych podmienkach pouzitia cestovneho listka (aj v anj a nj). V letaciku sa pis o cestovnych listkoch a ich platnosti v prestupnej tarife (aj o predlzovani doby platnosti pocas vikendov) a o revizii. Pridaný je aj vzor identifikacnej karty revizora a potvrdenia o zaplateni blokovej pokuty. Dufam, ze pribudnu aj letaky o linkovom vedeni a inych dolezitych info.
V infostanku som sa spytal na cestovne listky. Odpoved bola nadejna. Sice ich este nepredavaju, ale realne sa o tom uvazuje a je to v procese schvalovania. Pracovnik ma oboznamil o existencii listkoveho automatu a na otazku o minciach pohotovo navrhol rozmenit si stokorunak v automate na kavu. Nie je to sice systemove riesenie, ale aspon vie poradit a nekyvne len plecami. Ostava dufat, ze budu nakoniec aj oni predavat CL.
Praha a okolie - dopravu s totoznymi cestovnymi listkami a totoznou tarifou spolocne zabezpecuju tito dopravcovia:
Dopravni podnik hl.m. Prahy
Ceske drahy
Martin Uher
Hotliner
Connex Praha
Spojbus
BADO Bus
Bosak
CSAD POLKOST
CSAD Stredni Cechy
CSAP
Probo Trans Beroun
Jaroslav Stepanek
Ale samozrejme, dalo by sa to takto zhrnut. Ono chyby sa najdu na vsetkych stranach, povedzme primator Presova sa vobec nesnazi ziskat pre Presov a okolie akukolvek fabriku, akykolvek priemyselny park. Uz sa povrava o Kechneci, o Michalovciach, len u nas furt nic. Takze diletanti su aj tam. Ale skutocne ak sa chceme mat lepsie EN BLOC, nielen v BA a nielen v PO, tak je okamzite nutne zacat s podporou inteligencie. Kvalitne skoly, neskor kvalitne podniky kde sa pracuje s hlavou, Irsko nam moze byt prikladom. Inak - ved aj Amos napisal, ze 140 000 nezamestnanych na vychode koreluje s poctom 140 000 Ciganov... ktori nikdy robit nebudu.
Jo a k tym bratislavskym diletantom... Para je povodne z vychodu? Alebo Zachar, Weigl, Kajdi, Durkovsky?
V Košiciach, Žiline, Zvolene a Bratislave sa cestujúci v diskusii s predstaviteľmi ZSSK, vyšších územných celkov a Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR môžu dozvedieť všetko o novinkách pri cestovaní vlakom v rámci svojho regiónu i celého Slovenska.
Zástupcovia ZSSK predstavia novinky v cestovnom poriadku, ktorý bude platiť od 11. decembra 2005 a tiež nové produkty a služby ZSSK.
V Bratislave bude diskusné fórum v utorok 29. novembra 2005 o 10.00 hod, na Trnavskej ulici 8/A (oproti zimnému štadiónu), v miestnosti č. 104.
No ono to čo navrhuješ nie je nápad zlý, len je otázkou, čo za dopravcov by tie linky obsluhovali. Ak by to totiž dopadlo napr. tak, že linku 65 bude mať napr. Kováč a syn, pričom táto firma bude mať troch zamestnancov otca Kováča, mamu Kováčovú a syna Kováča, 1 garáž vo dovre svojho RD a 2 Vrakosy B 732, ďakujem pekne. Rovnako by ma nepotešilo ako niečo ala Hotliner. Ale ak by to bola 1, 2 väčšie firmy s nejakymi preferenciami prečo, nie.
Čo sa týka dotácií poľnohospodárom, navrhujem okamžité zrušenie.
Ja by som tuto vasu diskusiu asi zhrnul v otazke>
Co vyrovnava regiony efektivnejsie?
- stale dotovanie slabsich regionov z prachov silnejsich?
- docasne nedotovanie na este rychlejsie rozbehnutie silnych regionov, a neskorsie vacsie injekcie?
Re #53582 Papyr: ja len dufam ze ti diletanti nepochadzaju z vychodu lebo tu bude druha antifa (teda antivy)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
V infostanku som sa spytal na cestovne listky. Odpoved bola nadejna. Sice ich este nepredavaju, ale realne sa o tom uvazuje a je to v procese schvalovania. Pracovnik ma oboznamil o existencii listkoveho automatu a na otazku o minciach pohotovo navrhol rozmenit si stokorunak v automate na kavu. Nie je to sice systemove riesenie, ale aspon vie poradit a nekyvne len plecami. Ostava dufat, ze budu nakoniec aj oni predavat CL.