A ešte by som dodal že L99 je najviac vyťažena práve na useku ovsište farskeho čiže by sa potom jej interval z 7,5 minuty mohol dať na 10 minut a tým by si voz získal ale to je ako posledná možnosť
No, tak aby som uviedol presnejšie informácie k návrhu skrátenia linky 99 na Muchovo nám. resp. Farského:
V tomto texte budem ako označenie bývalej linky č. 88 používať číslo 90.
Na linke číslo 99 skrátením po zastávku Farského ušetríme 13 minút na kolo, no musíme odčítať časy jazdy na Muchovo nám. cez Mlynarovičovu (3 minúty) a z Muchovho nám. na Farského (1 minúta), čiže 4 minúty. Celkovo teda na kolo ušetríme 9 minút, čo by stačilo na 1 autobus, ktorý by vykonával na linke 90 interval okolo 26 až 30 minút v špičke, čo je úplne nevyhovujúce.
Čo sa týka zrušenia zachádzky na Romanovu, ušetríme tým 14 minút na kolo bez 6 minút na kolo, ktoré treba na jazdu medzi zastávkami TERNO a Šintavská. Ušetríme 8 minút.
Ak by sme použili oba návrhy, čo by bolo podľa mňa najlepšie, ušetrili by sme 17 minút na kolo, čo by stačilo na dva sólo autobusy na linku 90, čiže na 15-minútový interval, ktorý by podľa mňa nevyhovoval. Nové vozidlo však nie je až také nereálne ako pri kĺbových - do premávky by sa mal zaradiť plynofikovaný Ikarus 415 a možno by sa nejaký pojazdný voz v depe našiel.
No hej, ale veď o to ide, že ak bude variant s jednou linkou do Petržalky, bude to mať tú výhodu, že v Petržalke budú jednotne nové vozidlá na novej trati z vlastnej vozovne. Ďaľšou výhodou je, že cestujúci budú v električkách omnoho lepšie rozložený, t. j. z Petržalky možno cestuje viac ľudí cestuje do jednej časti mesta ako do inej a pochybujem, že by sa DPB podaril urobiť CP tak, aby boli linky v preklade a zároveň aby niečo nechodilo natrieskané a niečo poloplné.
Re #53109 inTony: Presne tak, na Šafko ide ľudí viac a to aj tou blbou zachádzkou na Romanovu. To, že by pôvodná L88 bola po novom s číslom 81, nie je isté, ale chápam, že si to uviedol ako príklad. A to bude fakt zaujímavé, ako to bude s linkou 95 počas uzávierky Starého mosta. Každopádne pôjde cez Apollo alebo Nový most a ešte nie je isté, že bude končiť na Šafku. Možno na zastávke Nový Most alebo AS Mlynské Nivy (v tom prípade by mohli linku 88 predĺžiť na Šafárikovo nám.), ktovie ... ?
Nie, nie je to rýchlovýhybka, keď sa cez ňu všetci šuchcú ako slimáci. To si môžem pomenovať potom všetky výhybky ako "rýchlovýhybky"... A s tou dialnicou by som to neprovnával, tam je totiž MINIMÁLNA rýchlosť motorvého vozidla 50 km/h, a ak ju vozidlo splní, môže po dialnici ísť. Na tej výhybke nie je minimálna rýchlosť 40 km/h, ale maximálna. Samozrejme že nejaká minimálna tam byť musí, ináč by trolejbus v jednom smere na výoadku napätia zastavil.
Ak má byť tamto rýchlovýhybka, tak potom môžem aj staré podvesné výhybky v Brne označiť ako "rýchlovýhybky". ?
Zase Ti spermie na mozog tlačia? Alebo si len tak dostal chuť buzerovať? Keď na diaľnici budú všetci vodiči jazdiť 50, tak sa to prestane volať diaľnica?
Počúvaj, a ty si myslíš, že výhybka, cez ktorú sa jazdí 30, nie je rýchlovýhybka? A myslíš, že substrát zaujíma, či je podvesná alebo ťahová? Mať tak tvoje starosti...
To som nevedel ze su pristresky na Hany melickovej, dakujem za upozornenie, a asi vtedy vypadlo nejake vozidlo pretoze sa z konecnej vracala pojazdna dielna, a asi nemali v zalohe kratke vozidlo tak dali klbak
otazka do plena pre diskutujucich zijucich v Prahe:
budem sa tam tento weekend nachadzat (spolu s babou a este jednym parikom), chcelo by sa niekomu spravit troska doprovodu po meste, poukazovat MHD a aj ine zaujimavosti a pripadne vecer zapadnut dakam na kofolu ?
Web dpb.sk ma nezujíma, mne ide o imhd. Lebo nedávno som dostal vysvetlené, ako je imhd skvelé a profesionálne (čo nechcem vyvracať a nakoniec aj úroveň stránok hovorí za seba). A tá novinka o údajnej rýchlovýhybke je teda trošku divná, lebo za rýchlovýhybku to nemožno považovať, pokiaľ je pri nej rýchlostník 30 km/h a vodiči budú jazdiť aj tak 10 až 15 km/h... No uznaj. Alebo neuznaj, mne je to fuk.
Na webe DPB to maju podla tvojeho gusta ? V dňoch 19. a 20. novembra 2005 (sobota a nedeľa) bude z dôvodu nevyhnutných prác na trolejovom vední vylúčená trolejbusová doprava ......
Citát:
"Z dôvodu montáže rýchlovýhybky bude cez víkend 19. a 20. novembra 2005..."
Prosím? Akej rýchlovýhybky???
Však u nás sa cez všetky výhybky jazdí maximálne 30. To má byť rýchlosť? A navyše, drtivá väčšina vodičov tade bude jazdit 15 km/h.... Neviem kto to písal, každopádne by bolo vhodnejšie napísať napr. "Z dôvodu výmeny trolejovej výhybky..." alebo, ak chce byť niekto presnejší, tak "Z dôvodu výmeny pôvodnej podvesnej výhybky na Karadžicovej ulici za ťahovú bude dňa bla bla..." ?
tie predĺženia sa mi vôbec nepozdávajú. Len nech pekne ostanú tak ako sú.. možno až na tú 83 a 87 ale trovha inak... Ale predĺženie 78 je úplná blbosť ako 84 presmerovať cez Nám. hraničiarov.. ? ? Radšej 83 Technopol/Prokofievova-Pri križi. 78 a 87 bez zmeny. 99 Antolská-Farského, 81 Šafko-Ovsište.... Určite lepšie ako 78 po Ovsište... ?
To je fakt, z Ovsišta na Šafko ide viac ľudí ako napr. na ŽST Petržalka. A kto chce ísť z Ovsišta napr. do Tesca alebo do nemocnice nepôjde dnešnou 99 motajúcu sa ešte cez Romanovu, ale 98 (hoci nájdu sa aj takí tupci). Úsek 99 cez Romanovu je fakt blbý týmto sa vlatstne táto linka stala nepoužiteľnou ako spoj k dôležitým miestam v Petržke. Pri Technopole nieje potrebná taká kapacita, a aj keby, DPB plánuje obratisko a predĺženie nejakej linky. 84 by v krátkej verzii premávala aj cez víkend v 15min. intervaloch. Vznikla by linka 81 Šafko-Ovsište a 99 by bola Muchovo nám.-Antolská.
Som však zvedavý ako spravia linky, keď "niekedy" uzavrú Starý most.. 50 buď ukončia na Šafku alebo pojde cez Nový most na Rusovskú cestu. 78 asi cez most Apollo na Muško. Ale s 95 to bude dosť veľká zachádzka...
nadjazd ponad kri6ovatky Karloveská-Devínska-Molecova, by bol veľmi zložitý alebo neriešiteľný, keďže na Jurigovom námestí je nadchod. Vhodné by bolo zastávky Molecova a Jurigovo zlúčiť resp. jednu z nich zrušiť. Keby sa však nejako vyriešil nadchod na Jurigovom námestí tak radšej násyp resp. estakáda. Podjazd by sa dal spraviť aj na križovatke Alexho-M.Sch.Trnavského kde je klesajúci terén. Električka by začala klesať skôr. Zastávky Drobného a Alexyho by sa zlúčili do jednej, pred poštou a DK Dúbravka. Na zastávke Karlova Ves by zastavovali len končiace linky (vzd. zastávok Karlova Ves a Borská je len cca 170m), keďže pre Dúbravčanov nemá moc význam, až ná pár ľudí. Zlúčiť zastávky MiÚ Karlova Ves a Nad lúčkami do zastávky obojsmerne za križovatku Karloveská-Fadruszova bližsie k námestiu. V severných častiach vybudovať nadchod, ktorý by na západe ústil pred vhodami domov a na východe by ústil pri námestí. V južnej časti by boli semafory.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
inTony