Prosím Ťa, a prečo by u autobusu rýchlejšie prebiehal nástup/výstup? Električka síce má výhybky ale zasa aj dosť zásadným spôsobom lepšie dynamické vlastnosti.
A na to si ako prišiel? Subjektívny pocit, lebo v električke neručí RÁBA, tak to určite ide pomaly? Keď ešte jazdila 12 z Ružinova do Dúbravky, tak 78, čo som na Tomášikovej stretol, prišla vždy do Dúbravky po mne.
Takže predsa len redundantne. Len poznámka: Tie vozy nemajú slabšiu EDB, akurát sa skôr stráca. Vozy s budením EDB z troleja majú zase takú milú vlastnosť, že pri výpadku napájania (či už strata napätia v troleji alebo vypadnutie zberačov) je aj nefunkčná EDB...
Sak ja som len pisal v preklade to ze neviem aky ma Presov voz. park.
Re #52351 galiyosha: Prirodna energia znamena: vietor, voda, slnko...
Re #52352 inTony: Skus sa zamyslit nad tym co si napisal. Aj ked autobusu ide smrad z vyfuku tak to znecistuje iba Ba+okolie? Ee, tym sa znecistuje cela planeta...
Re #52354 Papyr: Nejsom sice v tomto ohlade odbornik ale klbak za 8mil ?!?
Ja viem, prečo som z tej banánovo-balkánskej republiky išiel het. Občas sa mi zdá, že sa to už začína zlepšovať, ale takéto správy ma vždy presvedčia, že za môjho života asi čas na návrat nenastane.
Sak niekoho si volit mal, to nie ze nie. Ale nevyhovaraj sa na primatora (resp. zaostalcov z podhorskych dediniek), ked si ho ako rodeny Presporak volil. A ked nie ty, tak ini rodeni Presporaci.
Re #52343 Red-Hawko: "Ten Presov to myslis tych 5novych autobusov? Aj Ba sa pochvali ze dostala 200mil a kupi nove autobusi ale nepochvali sa tym ze vetky ostatne co ma su vrakosy.... reps. inac- nebudes sa chvalit tym zlym."
Za 200 milionov SK sa da kupit 25 klbovych alebo 35 kratkych NP autobusov. A co z toho do BA prislo? Inak s tym Presovom sa chvalim preto, ze po dojdeni tychto NP autobusov uz ma 22% autobusoveho vozoveho parku nizkopodlaznych. Podobne Kosice, 20%. Len Bratislava ma stale tri kusy z 500, co je 0,6%.
"Len tak mimochodom, eliny a trolejbusy zacnem uznavat a obdivovat az v tedy ked sa elektrina bude vyrabat VYHRADNE IBA z vyuzivanim prirodnej energie..." Elektrická energia je úplne rovnako "prírodná", ako nafta, zemný plyn a benzín.
Ja by som to videl asi takto. Ak by teraz kúpila Bratislava nejakých 150 Karos B 950, bolo by to ozaj čudné. A ja ani žiadnu megadodávku Karos silou mocou nepresadzujem. Otázne však je, či je na výber.
Ja by som to videl asi takto. Ak by teraz kúpila Bratislava nejakých 150 Karos B 950, bolo by to ozaj čudné. A ja ani žiadnu megadodávku Karos silou mocou nepresadzujem.
Skôr je tu reč o tom, že Bratislava už DÁVNO mala začať s postupnou obnovou vozidlového parku. V druhej polovici 90. rokov mohla Karosa B 900 poslúžiť ako ideálna náhrada väčšiny súčasných vrakov (ako v iných mestách SR a ČR) a keď by dnes už gro bus parku tvorili 900-vky, pokojne by sme sa mohli začať baviť o tom, že v roku 2005 je už najvyšší čas začať kupovať len NP vozy. To áno. Ale v situácii keď celé roky obnova vozového parku prakticky neprebiehala sa Bratislava dostala do neslávnej pozície, keď sa môže v rámci Slovenska pýšiť s najväčšími vrakmi a môže sa porovnávať s najdivokejšími SAD-kami, aby našla ďalšie šrtnásťročné autobusy bez GO a pod.
Takže to je ani nie tak o tom, že BA by mala TERAZ kúpiť Karosu, to je skôr skonštatovanie fatálnej chyby, že Bratislava CELÉ ROKY nekupovala niečo lacnejšie na rýchlu obnovu základu parku (Karosa B 900, Mercedes Connecto a pod.). Odkladaním problému tento prerástol iba do obludných rozmerov, kde rok za rokom je ťažšie čo i len očakávať, nieto ešte realizovať jeho riešenie. A tak, ako naznačil fobust, 20 nových autobusov, hoci aj neviem akej super značky a akej super nízkej podlahy, bude len trápnym divadielkom pre voličov skôr než Bratislavu chytí ďalší predsmertný kŕč v podobe ďalšej várky samovyraďujúcich sa autobusov.
Re #52343 Red-Hawko: Priateľu, keď píšeš, skús si predtým overiť skutočnosti. Prešov v žiadnom prípade nemá nejakých 5 nových autobusov. Citelisy na obrázkoch boli len tohtoročnou dodávkou nových autobusov. Úprimne prajem Bratislave, aby sa jej cestujúci dočkali raz takého vozového parku, aký má Prešov. A kým bude môcť hlavné mesto tiež skonštatovať, že v mimošpičkovom čase sú takmer úplne všetky autobusy už NP a v špičke vypomáhajú nejaké staršie Karosy B 900/950 a TAMY s Ikarusmi 435 budú v najbližšom čase vyraďované, to ešte veľa vody v Dunaji pretečie.
Prveho menovaneho som urcite nevolil. Toho druheho som uz volil. S nadejou v lepsie zajtrajsky zjavne zbytocnou. Ake je teda riesenie? NEVOLIT? Vcul bud mudry.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023