Doteraz som bol zvyknuty raz prestupovat. A dvakrat to je VELA.
Ja nehovorim, ze odvsadial vsade - ale si zober L93 a L94. Myslim si ze sa daju navrhnut lepsie. Ked L94 obsluhuje usek od Smolenickej po Dvory tak preco musi L93 stat na kazdej zastavke v tomto useku? Co ju namiesto toho posunut viac do zadu (Antolska al. Dolnozemska)? Ja tvrdim su to 2-3 minuty navyse ked pojde na tieto konecne a to sa da usetrit prave tym vynechanim zastavok. A zaroven odlahci L98.
Ocuj, ja osobne som z Petrzalky, byvam sice za mostom pri Bille(teda mam dokonaly prehlad o 83+84+99+95+78), no casto zajdem aj nizsie pozret.
Ad 99/95: prestupny uzol na Farskeho lepsie nevyriesis, proste nemas ako. Ma to dokonale T-ckovu krizovatku. 95 je z Safka smerom dole, 78 zo Safka smerom na Ovsiste a 99 z Ovsista smerom dole. Proste nikdy nevymyslis vhodne rozmiestnenie zastavok, tak aby to dolo optimalne. Kym nemas terminal, nic nevyriesis ?.
Ad 95/93: A co ze idu obe z Vysehradskej. Kazda ide inym smerom a kazda najpriamejsie ako sa da do mesta. Podla mna je to idealne riesenie. Otazne je sidlisko okolo Lubovnianskej, Jasovskej a samotna nemocnica. Tam je podla mna zvazaci bus to najlepsie co sa da urobit. Mozno by stacilo premenit konecne 99 a 98, mozno to postaci, tu sa az tak nevyznam.
Ad rychly spoj: To snad ani netreba komentovat, otvor oci ? .
Osobne denne prestupujem 4x po dva prestupy, obcas aj viac a vobec mi to nevadi a to chodim optimalne. ?
Ja osobne každý deň 2x denne 2x prestupujem a nepripadá mi to nijak neefektívne. Proste cestujem z blbého bodu A do blbého bodu B. A celá trasa je spolu len 10-13 zastávok. A nemôže mať každý petržalčan spojenie cez každý most.
Krista Tvojho... a podľa čoho si myslíš že bolo to linkovanie robené? Len tak z brucha? Samozrejme, že sú analýzy, ktoré bohužiaľ ukazujú niečo iné, čo si Ty vsugeruvávaš. Ak sa pýtaš na dotyčné materiály, to myslím nie je záležitosťou iMHD. Skús sa nakontaktovať na DPB na autorov linkového vedenia.
"A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku." Veď o tom som písal, stará dobrá a-193. Bohužiaľ, v súčasnej situácii na podobnú linku nenájdeš vozy...
S tým cestovaním na juh Lúk v sedle je to bieda, to súhlasím. Zo Zochovej sa prakticky o 100 % zhoršil interval, pretože keď sa aj človek odvezie a-94, nemá zaručený prestup. Vystúpi na Holíčskej a zo Smolenickej mu odíde a-98. Ďalšia a-99 vynechá (nech žijú plyňáky!) a môže sa len pozerať, ako mu odchádza aj a-93, na ktorú mohol počkať už na Zochovej...
To, že a-99 nechodí na Smolenickú, je podľa mňa jej veľká nevýhoda. Neviem však, ako to riešiť... Argumentom pre súčasnú podobu bude asi spojenie oblasti Šintavskej a Jantárovej cesty s oblasťou Budatínskej a spojenie polikliniky Strečnianska so zvyškom Petržalky. (To by ale IMHO uspokojivo zvládla aj a-95.)
Na druhú stranu, na celodenné služby bývajú málokedy nasadzované poruchovejšie vozy (plyňáky nepočítam). Na to, že by mi v sedle vypadla a-93 alebo a-94, si už dosť dlho nespomínam.
"Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie."
Ja som presvedčený, že bohužiaľ nedá. Nové linkové vedenie robili ľudia, ktorí o situácii majú prehľad a je podložené konkrétnymi číslami. Keby sa napríklad a-93 dala predĺžiť, určite by sa tak stalo.
Prosím, v prvom rade mi vysvetli tie Tvoje prieskumy okolo zastávky Antolská, alebo mi daj link tam, kde si to písal.
Je libo rýchle spojenie cez Nový most? Ale to je zase antisystém. Nemôžu chodiť linky odvšadiaľ všade, pochop to. Rýchle spojenie do centra máš, lenže problém je v tom, že pre Teba asi dotyčné linky nie sú dosť dobré.
IGK zatiaľ nemám a viem aj čo je to 2x prestupovať. Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý
Co tak odsledovat. Zober si personal nemocnice, ktori sa tam potrebuje dopravit + pacientov aj pre polikliniku aj pre nemocnicu+ navstevy + par inych ludi. Ja som sa tu uz pytal ci ma niekto info, kde kolko ludi nastupuje + o vytazenosti liniek. Nejaky solidne udaje co sa daju pouzit. Ak ich niekto ma tak ICH ZVEREJNITE.
Mne je jasne ze vozidiel je malo. Na magistrat som pisal uz davno - ale je to ako hadzat hrach o stenu.
A ja chcem iba poukazat na to ze moze byt aj rozumnejsie linkovanie.
Inac KTO Z VAS je z Petrzalky, alebo pouziva busy v Petrzalke? A ak tak ktore, resp.medzi akymi zastavkami.
Iba k tomu co som sa este nevyjadril.
L59 - Ale elina v Petrzalke nie je. A ked bude tak budem aj za zrusenie 93, 95 a inych. Ale myslim si ze tu 59 treba riesit teraz. Ked je to dobre spojenie a ludia ju vyzivaju a ked kapacitne nestaci.
O Antolskej som uz pisal - priame spojenie potrebuje.
Posunutie L93 na Antolsku to tiez som niekolko krat spominal.
Ja si myslim, ze 2 prestupy su neefektivne.
A co odporucis ako rychle spojenie cez Novy most zo zastavok Dolnozemska, Antolska, Lubovnianska, Lucanka, Znievska?
A hovorim dobre sa teoretizije pokial nechodis kazdy den s dvomi prestupmi o trasach ktore spominam.
V sucastnosti povazujem za rychlejsi spoj prave 59. Aj 98 je celkom fajn ale preco musi stat na zastavkach Znievska, ZS Budatinska, Tupolevova a dve na znamenie za sebou.
A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku.
K vynechavaniu busov: Mas pravdu ale len ciastocne. Pred zmenou mi mohla vynechat 93 (myslim int 6 min). Teraz moze tiez ale aj prestupovy bus. A co mimo spicky? 93 ma 12 min intervaly (myslim rovnako ako predtym). Ale navyse mi moze vynechat aj prestupovy bus. A o alternatyvnych spojoch v minulosti ani nehovorim. Vynechala 93, nastupil som na 90. Bolo mi jedno ci prestupim na elinu na Kapucinskej alebo pod mostom.
S tym ze zodpovedne je mesto, co sa tyka nakupu novych busov - plne suhlasim. Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie.
Čo sa týka preťaženosti a-98 (a aj a-59, z ktorej veľká časť ľudí na Smolenickej vystúpi) na úseku Lúčanka - Smolenická, to je skutočný problém. Pokiaľ niekto cestoval každý deň na Zochovu (a že ich bola väčšina), a-95 preňho nie je adekvátna náhrada. Osobne zahustenie intervalu a-98 nepovažujem za šťastné riešenie.
Možno by stálo za úvahu v rannej špičke časť spojov a-93 (napríklad polovicu) viesť _jednosmerne_ na trase Vyšehradská - Lúčanka - Znievska - Budatínska alebo (ešte lepšie) Dolnozemská - Bzovícka - Ľubovnianska - Lúčanka - Zniveska - Budatínska. Tento problém by to IMHO riešilo efektívnejšie, než zahusťovanie a-98.
a-59 je najmä pre školy, ktoré tradične začínajú aj skôr ako o ôsmej.
"ano aj, ale nerobila sa zmena pre to lebo nie su busy a chce sa usetrit?"
Je to LEN a LEN chyba magistrátu. Zmena sa robila preto, aby sa busy ušetrili. A to sa aj stalo. Ktosi tu spomínal, že vypravenosť sa znížila o 15 kĺbových vozidiel, a to je pri súčasnom kritickom nedostatku VEĽMI veľa. Myslíš, že keby bol autobusov dostatok, premávali by na tak preťažených linkách, ako sú a-68, takmer každý deň také šroty ako 4947?
Inak mi toto Tvoje uvažovanie pripadá asi podobne choré, ako uvažovanie magistrátu. V podstate z Tvojej vety vyplýva, akoby zmena systému mala vyliečiť poruchovosť prestarnutého parku. Podobne si možno na magistráte myslia, že plynofikácia zvyšuje počet dostupných vozidiel...
Keď ta skutočne vypadávanie vozidiel tak trápi (a veru, že by malo), napíš list na magistrát, nech si konečne uvedomia, že by s tým mohli aj niečo začať robiť a nielen stále nechať bez jediného slova obhajoby vláčiť DPB a zmenu linkovania po médiách.
- z L99 na L95 prestup cez frekventovanu krizovatku,
To nie je otázka linkového vedenia, ale inteligentného riešenia prestupných terminálov. V zbytku mesta to nie je lepšie...
- intervaly L59,
Nepovažujem to za systém. Ja by som totiž túto linku zrušil a pevne dúfam, že bude po postavení tramvaje do Petržalky nadobro zrušená.
- obe vraj taziskove linky zacinaju na Vysehradskej 93, 95,
To má svoje pro aj proti. Jedna linka by sa mohla otočiť napr. na Jasovskej, ale kilometricky by si to DPB nemohol dovoliť, navyše zastávku Ĺubovnianska berú iné linky.
- do niektorych busov sa nedostanes, pritom ine chodia skoro poloprazdne,
Od pondelka budú posilnené ranné špičky. Problém s kapacitou tu bol už skôr. Nie je to chyba linkového vedenia, ale magistrátu, pretože nekupuje nové vozy a nie je na čom jazdiť.
- osobne zvacsa pri jednej ceste dva krat prestupujem,
Ja som dlhé roky chodil na strednú školu v Dúbravke. Cestoval som z Ružinova. Aj keď bol k dispozícií spoj s jedným prestupom, chodil som na 2, pretože to bolo pohodlnejšie a zväčša aj rýchlejšie. Prestupuje sa všade na západe!
- Nemocnica nema !! spojenie s bus ani vlakovou stanicou,
No a? Neviem čo sa všetci vzrušujú s tou nemocnicou. Neviem o tom, že by pred reorganizáciou chodilo z Antolskej niečo na vlakovú a autobusovú stanicu (opravte ma ak sa mýlim). Okrem tohoto zmysel takéhoto spojenia je proti logike, ... just think
- zo zadu z Petrzalky nemas rychli spoj,
Nie?
L91 (Jasovská - Nový most) 9 min
L95 (Vyšehradská - Šafárikovo nám.) 14 min
L93 (Vyšehradská - Zochova) 16 min
... alebo by panstvo chcelo súkromný raketoplán?
- busy vynechavaju rovnako ako pred zmenou
Samozrejme, pretože stále jazdia rovnaké šerble, zhité, životu nebezpečné, poznačené socializmom a DPB údržbou. Za to nemôže linkové vedenie, ale magistrát, ktorý na MHD serie!
""intervaly L59" - veď je to v podstate školská linka" - nesuhlasim. Chodim obcas spojmi po 6 hod. Ano ide zopar skolakov, ale nezda sa ti ze je to trochu skoro pre skolakov na 8 hodinu? A je obojsmerne pretazena.
"pri tak rozsiahlej zmene ťažko presne trafiť intervaly nových liniek, ale ako sa píše nižšie, už sa to upravuje" - neexistuju ziadne studie podla coho sa to upravovalo? A uprava typu posilnenie L98 - naco? Je preplnena iba na useku Lucanka - Smolenicka. Inak kapacitne postacuje. Tak preco nepredlzit L93 aby obsluhovala usek na ktory ludia aj tak z L98 prestupuju. Pre L93 je to +2 minuty, teda ten jeden posilovy bus (ktory ma ist na L98) by to vykryl.
""Nemocnica nema !! spojenie s bus ani vlakovou stanicou" - je tak veľmi potrebné???" - zjavne nemas predstavu pre koho je nemocnica urcena a koho "obsluhuje". Vsak je to spickove pracovisko a stretnes tam viac mimi-ba ludi ako bratislavskych. A to aj zo vzdialenosti 100-200 km od Ba! A mimichodom keby si spravil prieskum o najvacsich nastupnych/vystupnych zastavkach (nie prestupnych - tie sa daju spravit takmer hocikde) tak Antolska z Petrzalskych zast.bude na poprednych miestach (nechcem povedat ze rovno prva).
""busy vynechavaju rovnako ako pred zmenou" - to NIE JE vina SYSTÉMU liniek MHD, ale nesystémovosti obnovy vozového parku zo strany magistrátu!!!" - ano aj, ale nerobila sa zmena pre to lebo nie su busy a chce sa usetrit?
"zo zadu z Petrzalky nemas rychli spoj"
Úplne zozadu chodia a-91 a a-191 tak, ako predtým. a-95 v súčasnej trase taktiež podstatne urýchlila cestovanie do danej oblasti centra a a ja ju za rýchly spoj považujem. Predtým bolo rýchlym spojom podľa Teba čo? a-193?
"busy vynechavaju rovnako ako pred zmenou"
K LUKovej reakcii ešte dodám, že keby sa zmena nevykonala, vynechávanie spojov by bolo omnoho citeľnejšie. Je predsalen rozdiel, keď vypadne jeden spoj na linke s intervalom 3 alebo 4 minúty, ako keď vypadol na linke s intervalom 6, 10 alebo 15 minút!
Prečo všetcia tí, čo stále nadávate na vynechávanie spojov, nezačnete konečne žiadať nápravu u toho, kto je za to zodpovedný? (Malá nápoveda: Ak by to ešte niekomu nedošlo, momentálne to nie je DPB, ale najmä mesto.) Magistrát má už roky plné huby kecov o obnove vozového parku, každý rok sa objavujú správy o zaručenom nákupe vozidiel a nič z toho. Úprimne túto ignoráciu problému nechápem. Mesto si asi myslí, že autobusy k nám prídu samé alebo čo...
k tej 78... v sucasnom stave je z pohladu petrzalky uz len ako posilova linka na prekrocenie dunaja... pokial tam potiahnes nazad 88, tak posilu ti spravi ona a 78 mozes (opat) skratit. Okrem toho podla mna 78 (a obvzlast v dnesnom tvare) je taky dost divny hybrid a radsej by som ho zlucil s linkou 94 do obdoby volakedajsej 54ky. Z pohladu vychodnych oblasti mesta by to bolo zaujimavejsie (ASMN obsluhuje L202 a safarikovo nam. ak ho nepovazujem za prestupny uzol tak mam v pesej dostupnosti z Rajskej kde ide taktiez L202), zato oblast mytnej a kapucinskej uz takuto obsluhu z vychodu v sucasnosti nema...
Nad nahradou petrzalskej casti L78 sa po jej skrateni myslim nema velky vyznam zaoberat...
"intervaly L59" - veď je to v podstate školská linka...
"obe vraj taziskove linky zacinaju na Vysehradskej 93, 95" - ale každá ide inou trasou
"do niektorych busov sa nedostanes, pritom ine chodia skoro poloprazdne" - pri tak rozsiahlej zmene ťažko presne trafiť intervaly nových liniek, ale ako sa píše nižšie, už sa to upravuje
"Nemocnica nema !! spojenie s bus ani vlakovou stanicou" - je tak veľmi potrebné???
"busy vynechavaju rovnako ako pred zmenou" - to NIE JE vina SYSTÉMU liniek MHD, ale nesystémovosti obnovy vozového parku zo strany magistrátu!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
Nad nahradou petrzalskej casti L78 sa po jej skrateni myslim nema velky vyznam zaoberat...