To je tak, keď nečítam príspevky od vrchu. ? Ber teda môj predchádzajúci výlev za nadbytočný.
Moje dnešné dojmy boli trochu rozpačité a optimizmus vo mne mierne nalomili...
Ráno som šiel do mesta okolo 8.30. Na zástavke Budatínska (Stále je na znamenie? Teraz je to už asi zbytočné.) čakal na 93 oveľa početnejší húfik, než kedykoľvek predtým na 94. 93 sa už na Smolenickej zaplnila tak, že ľudia stála aj na schodoch, hoci kompresný pomer vnútri autobusu mal ešte stále svoje rezervy. Pri Terne to už začalo byť tesnejšie a na ŽST Petržalka to už bola stará známa klasika. Netuším, či to bolo spôsobené vynechaním spoja, ale bohvieaké zlepšenie oproti predchádzajúcemu stavu to nebolo. Naspäť som šiel okolo 10.00 95 zo Šafárikovho námestia. Na moje počudovanie, autobus bol veľmi slušne naplnený, ale vrámci kultúry.
V "strede" sedla som ešte necestoval, ale pamätám si, že okolo 13.00 chodili 93/94 z centra pomerne veľmi plné. Keďže intervaly v tomto období sa nezmenili, len sa poskracovali trasy, som celkom zvedavý.
Opäť som sa potreboval do mesta dostať okolo 15.30. Z Holíčskej vynechali asi dve 68 (medzičasom odišli tri 94 a dve 99). Okrem zdržania to v tomto smere kapacitne nebol problém, nechcel by som však byť v koži cestujúcich následne čakajúcich na prepravu z mesta. Naspäť som šiel okolo 17.30. 88 z ASMN pomerne kultúrne, po prestúpení do 68 na Moste Apollo som však stál na poslednom (či v mojom smere skôr prvom) schode. Iste, bolo to čiastočne aj o tradičnom nepostupovaní ľudí do vozidla, ale nebolo to bohviečo.
Trochu by možno chcela doladiť križovatka Bosákova - Šustekova, ktorá neviem, či bola po otvorení Mosta Apollo preprogramovaná, aby reflektovala zmenené dopravné prúdy.
Ale ja sa bojím, že 98 bude v oblasti juhu a juhovýchodu Lúk skutočne problém, ktorý sa neutrasie. Zopár myšlienok (opravte ma niekto, ak sú mimo): Väčšina cestujúcich bývalej 93 smerovala na Zochovu, prípadne Hodžovo námestie. Pre týchto nepredstavuje 95 s prestupom uspokojivú alternatívu. 93 počas rannej špičky vôbec nevozila vzduch -- už na Lúčanke bola zväčša veľmi slušne zaplnená. Do 98 tak nastúpi celý juhovýchod Lúk, ktorý sa potrebuje dostať na 93. Okrem nich sa do 98 pokúsia dostať aj celé južné Lúky, ktoré predtým cestovali 97 do oblasti Ekonomickej univerzity -- či už priamo na EÚ, alebo do škôl v Ovsišti. No a nesmieme zabudnúť ani na "pôvodných" cestujúcich 198, ktoré vôbec, ale vôbec nechodila poloprázdna. To potom spôsobí, že 98 je vo svojej južnej časti značne preťažená. Ešte uvidím, ale bojím sa, že so začiatkom vyučovania na vysokých školách sa to len zhorší.
Naopak, napríklad na linku 95 kvôli pomerne zlej nadväznosti na centrum (93/94 je to predsalen do "komerčného" centra bližšie) jazdí napríklad neskôr večer úplné minimum ľudí. Ale tu by som bol mierne optimistický, asi je to skôr nezvyk cestujúcich na toto spojenie.
Ja netvrdím, že pre obyvateľov väčšiny Lúk sa situácia zlepšila, tam skôr naopak. Mne samému sa cestovanie výrazne znepohodlnilo. No vzhľadom na ignorantský postoj mesta, ktoré už štyri roky básni o nákupe nových autobusov a asi čaká, že samé priletia z neba, som rád, že táto zmena aspoň má hlavu a pätu. Mohli sme dopadnúť oveľa horšie.
Čo sa týka Šafárikovho námestia, to je v súčasnosti neriešiteľná situácia, nadväznosť na električky smer Karlova Ves je tam vážne slabá. Dúfam, že nové električkové linkové vedenie (ak bude), to bude brať na zreteľ a ešte viac to nezhorší len špičkovou 12kou...
S tým predĺžením cestovania... Nechcem sa hádať o haliere , ale tých "max. 30 minút" sa mi trochu nezdá. Čistá jazdná doba bez započítania pešieho presunu Zochova - Kapucínska a čakania na električku na Kapucínskej bola pred zmenou 24 minút. Peší presun trvá aspoň 2 minúty, električka do 4 minút vždy určite neprišla. To predpokladám ešte stále nezahŕňa peší presun na zástavku Lúčanka.
Re #48911 marko: Spočítaj si, o koľko sa predĺži trasa 94 posunom konečnej z Holíčskej na Vyšehradskú a 93 z Vyšehradskej na Antolskú. Keď si to vynásobiš počtom kôl za deň, dostaneš sa k takému astronomickému číslu, že zrušenie doslova _zopár_ spojov, ktoré by si zlúčením 59 a 94 docielil, to ani omylom nenahradíš. Keby sa to dalo, určite by to spravili už autori zmeny linkového vedenia. Čísla nepustia.
Ohľadom 99 sa podľa mňa nejedná o plytvanie, skôr ide o to, aby si na ňu obyvatelia zvykli. Osobne však vôbec neschvaľujem jej prehodenie s 98 na konci trasy. To spôsobuje, že obzvlášť ráno chodí 98 extrémne plná, lebo plní namiesto 99 funkciu zvážača na nosné linky...
Nuž, konkrétne Tvoju oblasť som svojho času celkom dobre poznal. Ešte za starého linkového vedenia som tade pred pár rokmi cestoval do školy. Na Jungmannovej sa ešte dalo pohnúť, na Hálovej už bolo veľké umenie nastúpiť a na nadjazde vlkä vypadávali. Zastávka Aupark vtedy ešte nebola. Tieto moje zážitky platili pre L83.
Neviem síce kde presne na sídlisku bývaš, ale snáď by stálo za pokus nejako sa dopracovať na 93ku, ktorá chodí častejšie Pokiaľ sa možnosti vyčerpajú, tak kontaktuj d3k4
No on Kreténprint je tiež betónový, lenže nejaký magor vymyslel do toho raziť tie ornamenty a teraz na tom ryžuje, pritom by stačilo mať Haltestellen vybetónuvané.
No veď tá guľatá vtedy čistiareň, potom, po prevrate, najprv wexlácka kaviareň, potom predajňa Globtel a teraz bohviečo, je na tej fotke krásne vidieˇ%t za tým trombelusom.
teba som sa nepytal, prispevok som adresoval cloveku co mi tu ide do hlavy tlacit ze sa mi zlepsilo cestovanie do prace ked sa mi zhorsilo, miesto 3 liniek mam 2, mieesto 3 prepchatych a 1 normalnej mam 2 prepchate, ja tam zlepsenie nevidim prepac a tie linky su PREPCHATE, to mi ver, mozem ukazat x inych liniek ktore jazdia prazdnejsie v ranej spicke
ale mas pravdu, je to zlepsenie, doteraz som v zivote nevystupoval miesto na hodzovom namesti ale na SAV kde jazdim, znechuteny z MHD z ktorej je mi blivno vystupujem po novom uz radsej na Hodzovom, aby som sa presiel po vzduchu a zacnem asi uvazovat ze budem dobrovolne nastupovat na Halovej miesto Jungmannovej, tymto si usetrim zrusenim Jungmannovej a SAV dve zastavky cestou do prace a cas straveny v nechutne prepchatej MHD z ktorej je mi na tycku, kedze tak si kulturu cestovania nepredstavujem, radsej sa pobavim na tych blbcov co idu v prepchatej MHD kde za to platia a ja ich pesibusom zadarmo predbehnem...
som fanda zmien, cakal som zlepsenie, cakal som ze ked nam tu zrusili jednu alternativnu linku (81) k 83/84 bude to nejak kompenzovane na tych zvysnych 2 ktore ponechali (resp. 1 z nich beztak skratili (83)), ale ako vidim prinieslo to len zhorsenie, po novom prepchate linky a intervaly rovnake
Aká alternatíva? Vlkä sa rovnomernejšie rozložili. Myslíš že je efektívne prevádzkovať jeden spoj natrieskaný a jeden poloprázdny? Prečo by sme nemali presunúť vozy tam, kde ich naozaj treba?
Keďže ale cestuješ obrovskú vzdialenosť z Jungmannovej AŽ na SAV, tak mi to znie, ako ďaľší výkrik zhíčkaného vlčáka. Ak sa mýlim, tak sa vopred ospravedlňujem.
bud patriš ku kaste z magorstratu, ktorí presne takto vidia cestovanie od stola alebo pokladáš cestovanie a prestup na L32 a L92 za normálny, pričom potom asi ty nebudeš uplne ok.
V médiach DPB prezentoval adresu zmenymhd@dpb.sk (je aj na stránke DPB), kde majú ľudia mesiac posielať pripomienky k zmenám MHD. Budú to vyhodnocovať a na základe toho môžu byť ešte nejaké zmeny. Žiadne katastrofické scenáre o navrátení pôvodného stavu so zrušením niektorích liniek nehrozia, takže buďte v pohode. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
NN
ale mas pravdu, je to zlepsenie, doteraz som v zivote nevystupoval miesto na hodzovom namesti ale na SAV kde jazdim, znechuteny z MHD z ktorej je mi blivno vystupujem po novom uz radsej na Hodzovom, aby som sa presiel po vzduchu a zacnem asi uvazovat ze budem dobrovolne nastupovat na Halovej miesto Jungmannovej, tymto si usetrim zrusenim Jungmannovej a SAV dve zastavky cestou do prace a cas straveny v nechutne prepchatej MHD z ktorej je mi na tycku, kedze tak si kulturu cestovania nepredstavujem, radsej sa pobavim na tych blbcov co idu v prepchatej MHD kde za to platia a ja ich pesibusom zadarmo predbehnem...
som fanda zmien, cakal som zlepsenie, cakal som ze ked nam tu zrusili jednu alternativnu linku (81) k 83/84 bude to nejak kompenzovane na tych zvysnych 2 ktore ponechali (resp. 1 z nich beztak skratili (83)), ale ako vidim prinieslo to len zhorsenie, po novom prepchate linky a intervaly rovnake