Myslis, ze narast vzkm 3-minutovej linky, ktora jazdi aj cez vikendy vykryjes zrusenim par sedlovych spojov? Ani by som nepovedal. 95 konci na Vysehradskej preto, lebo je to jednoducho najblizsie obratisko z Lucanky. No a presmerovanim 99 by zase len zacali podaktori mudrovat, ze sa "nedostanu do nemocnice" - takto sa dostanu skoro odvsadial
Povedz odkiaľ kam cestuješ, ktoré zastávky na nástup a výstup alternatívne môžeš použiť a niečo sa snáď nájde. V otázkach Auparku a podobných je vyhľadávač žiaľ blbý
to su povačšine argumenty, ktoré by mohol hovorit hocikto, neda sa vyhoviet všetkým. Všetci by sme chceli najradšej klbové busy, všetci by sme chceli poloprazdne busy a tak dalej. A ozaj, píšeš to sposobom, ako keby pred tým neboli tlačenice ?
Mne sa zdá akurát divna vec na Dostojevskeho rade, ked 88 odbáča na Landererovu v smere na most Apollo, najpr stojí asi minutu na jednom semafore cez Dostojevskeho rad a potom dalšiu minutu na semafore Olejkárska-Landererova. To je preferencia MHD pred IGK ? A zelená vlna nikomu nič nehovorí? Tie semafory sa presne striedaju, ked je na jednom červená, na druhom je zelená a naopak. Exemplárny prípad nenastavených semaforov. Situácia je rovnaká vždy, každý deň, stále, presne vždy to tak je. A to by stačilo vyladit semafory, a za ten ča by už bol bus davno na mooste Apollo a nie pri Allianz-SP........... ?
TAK SOM DAČO HODIL DO BLOGU. DÚFAM, ŽE SI TO AJ NEJAKÁ NESPOKOJNÁ RAKOVINA PREČÍTA...
Ako strašidlo MHD Petržalčanov vychováva
(Obrázok - použil som fotku 99 z imhd, lebo inde nebola, tak sorry...)
Linka 99 - môj symbol zmeny. Velebená, ale hlavne zatracovaná.
Tak a máme to tu. DLHO ohlasované zmeny v organizácii verejnej dopravy. Podľa môjho názoru skvalitnenie a zefektívnenie. Podľa názoru pre mňa nepochopiteľného kvanta ľudí zmeny vedúce k ničomu. Väčšina už zhodnotila systém ešte pred jeho spustením. Najviac kričia tí, ktorí vedia najmenej. Taký názor som nadobudol za posledné dni. Tento článok je čisto pre Petržalčanov, maximálne pre zvyšok Bratislavy. Ak si ho chce prečítať niekto "cezpoľný", nebránim mu v tom. Ale ani neodporúčam, lebo aj tak by asi nevedel, kde sa uvedené miesta nachádzajú.
Som Petržalčan. A som na to hrdý. Ale to, čo predvádzajú moji spoluobčania, ma privádza do nemého úžasu! Toľko frflania, pohodlnosti, lenivosti, neochoty premýšľať a informovať sa a zbytočných rečí som na tomto sídlisku ešte nezažil! Nebudem sa tu rozširovať o "informatívnej kvalite" článkov v periodikách typu Nový čas a Večerník. Toľko demagógie sa dá vidieť asi len tam. Ale PREČO im veria ľudia z nášho sídliska?!
Najčastejšie sťažnosti sa týkajú prestupovania. Väčšina plače, že musí prestupovať x - krát, nechodí im linka odhentiaľ hentam, odhentadiaľ tam a neviem čo ešte. PROSÍM, nehľadajte si spojenia do roboty/školy/kamkoľvek spôsobom, že prstom kopírujem moju obľúbenú starú linku a plačem pri tom, ako musím desaťkrát prestúpiť. Verte, že VŠADE sa dá dostať na jeden prestup. Mám to odskúšané. A v mnohých prípadoch sa to dá stihnúť aj rýchlejšie ako doteraz. Pýtam sa: je naozaj jeden prestup taká tragédia? Prečo ľudia nechcú rozmýšľať a silou - mocou veci komplikujú? Prečo nehľadajú alternatívy, ale radšej si zanadávajú? Prečo? LEBODOTERAZSATOTAKNEROBILO! Preto!
Uvediem príklad. Mnohí sa sťažujú, že im zrušili 81 a tým aj prístup na stanicu. Od TECHNOPOLU sú tu postupne po trase alternatívy 98/93, 99/93, 95/1, 83/93, 84/93, 80/93. Ďalej sú tu ešte 98/74, 98/61, 68/201, 88/210 vychádzajúce z jej zastávok. Komfortne na jeden prestup, všetko sa dá stihnúť do 30 minút (81 TECHNOPOL - Hl. stanica --> 22 minút), v ktorých je zarátaná možnosť, že vám pred nosom zdrhne nadväzný spoj. Čiže ani na lístkoch neprerobíte, aj tak by ste kupovali polhodinový. Že sa vám nechce prestupovať s batožinou? A ako zvládate dôjsť z konečnej do staničnej haly, na perón, do vozňa a do kupé? Je naozaj taký problém raz vystúpiť a nastúpiť, pričom spravíte tak päť krokov a štyri schodíky? A takto je to aj z ostatnými linkami.
Ďalšia vec je až do neba volajúca neinformovanosť. Ja jednoducho nemôžem pochopiť, ako je možné, že ľudia ráno v panike pozerajú ako teľatá na nové linkovanie! Extrém bol, keď jedna pani pri Zrkadlovom háji začala vykrikovať, že vodič linky 95 zle odbočil, lebo miesto doprava (kam predtým 95 naozaj chodila) ide doľava (kam chodí teraz). Nepovedal by som ani slovo, keby... Keby už DVA TÝŽDNE neviseli na zastávkach mapky so zastávkami, pričom každá linka mala vlastnú farebnú čiaru, hneď vedľa cestovných poriadkov! A keby už v sobotu pred 5. septembrom neboli všade vyvesené nové CP. Väčšina ľudí vôbec nevedela čo a kam chodí, pretože im bolo asi jednoduch zaťažko kúsok pootočiť hlavou.
Najviac ma iritujú vyhlásenia typu: "Prečo nám nejde priama linka do Lamača?", "Prečo mi tu miesto desať liniek stojí len päť?", "Prečo tu máme len dve linky s trápnym intervalom osem minút?". Ide snáď priama linka z Devínskej do Vajnor? Alebo z Rače do Podunajských Biskupíc? Nemyslím! Inak btw., v tomto konkrétnom prípade nespokojencovi ide do Lamača priamo 92, dokonca častejšie ako doteraz. Ale to mu je jedno. Hlavne že narieka. Ďalej ľudia nedokážu pochopiť, že nezáleží KOĽKO liniek mi stojí na zastávke, ale AKO ČASTO chodia. Typický príklad je oblasť Kremnickej. Zrušili im 81, 82, 90 a 180. Nahradili ich 80 a 88. Obyvatelia tejto časti písali rozhorčený list, že im zrušili všetky linky a nič tu neostalo, takže budú musieť chodiť na (nie až tak) ďalekú zastávku Dvory. To bolo neinformovanosťou (opäť). Pravda je iná, dokonca sa prepravná kapacita na tejto zastávke zvýšila na 130% pôvodnej. Ani dostupnosť cieľov nie je horšia (Hl. stanica 80/93, Kollárovo nám. 80, Nový most 88, Šafárikovo nám./Malá scéna 88/1,12, Aut. stanica 88, Miletičova 88/68). Hlavný ťah Zochova/Hlavná stanica je zabezpečený 80 (6 minút)/93 (4 minúty). Tu vidieť, že viac neznamená vždy aj lepšie. V poslednom bode je najvypuklejší problém obyvateľov sídliska Lúky VII a Lúky VIII. Majú tu linky 59, 92, 98 a 99, blízko 95 a 93 (Lúky VII) a linky 92, 98, 91 a 191 (Lúky VIII). Včetci ale vidia len trápnu 98 s intervalom osem minút a 99 s intervalom 7,5 minúty, s ktorými sa "nikam nedostanú" (citát). Tak prosím k tomuto sa vyjadrím takto: čo by obyvatelia Devínskej Novej Vsi (celé sídlisko zváža linka 21 každých šesť minút) alebo Dlhých dielov, kde žije mnohonásobne viac ľudí ako na celých Lúkach VII a VIII dohromady, dali za takéto "trápne linky" a "trápne intervaly"! Myslím si, že mnohí by si ich vážili omnoho viac ako títo nevďačníci.
Prosím, Petržalčania, používajte pri cestovaní mozog! Na to ho máte! Zabudnite na socialistické obdobie liniek "odvšadiaľ všade", toto je bežné v modernej Európe. Keď zavedú električku, iné to už nebude. Linka 95 je kvázi naša električka. Pre toto máme PRESTUPNÚ tarifu. Neohŕňajte nosom nad tým, čo máte. V mnohých častiach Bratislavy by brali len polovicu z toho! Už sa nevzrušujte nad tým, že hento mali dať tam a hento zase inde a to mali nechať tak. Nie sú na to peniaze. Myslite na to, že štát už dopravu nedotuje. A mesto financie nemá. Môžme si luxusne držať neefektívne linky, ale raz sa môže stať, že tie linky už nebudú a budeme chodiť pešo. Nenadávajte na to, že čo sa spraví s ušetrenými peniazmi a autobusmi. Tie totiž pôjdu na vylepšenie dopravy v Devínskej (nová linka cez Devín). Aj oni majú právo cestovať.
Viem, že zmeny sú vždy ťažké. Aj v roku 2000 všetci nadávali, že predtým to bolo dobré. A hľa, teraz si to nechceme pustiť. Nedržme sa dogmaticky starých trás, a skúsme sa zahrať s kombinatorikou. Preskúšajme si všetky alternatívy a tú najlepšiu si nakoniec osvojme. Je v tom aj kúsok dobrodružstva, objavovania nových zákutí a možností. Mnohokrát budeme prekvapení, že je to lepšie. Netvrdím, že vždy. Viem, že niekedy je to aj trochu horšie. Viem, že za toto mi karmu nikto nezdvihne a ani ma nebudú velebiť, ale chcem trochu pomôcť Petržalčanom. Preto vás PROSÍM, do diskusie nepíšte jalové reči o tom, ako je všetko na nič, ale skôr napíšte, odkiaľ a kam sa chcete dostať, posnažím sa najsť nejakú vhodnú alternatívu. Sľubujem, že každému s takouto požiadavkou odpoviem. A kľudne sa podeľte aj vy so svojimi novoobjavenými cestami. Pomôžeme si navzájom. Petržalku predsa také niečo nezlomí!
P. S.: Ak po mesiaci zistím, že je to celé oničom, píšte si, že budem prvý, ktorý napíše kritický článok.
Neviem ako sa to ujme, ale ak náhodou áno, uvítam každú pomoc pri vysvetľovaní a skladaní trás pre zmätených vlkov...
?
Snáď aspoň niektorí začnú uvažovať. ?
a mam aj dalsi problem, dostat sa do prace mimo dopravnej spicky... na stranke chyba vyhladanie spojenia a tak, kedze som si este nezvykla nemam sancu, ... ci predsa???
Vyhladala som si spojenie s Petrzalky do Ruzinova a viete co som sa dozvedela, ze ked pojdem linkou 93 na zastavku AUPARK, tak zo zastavky AUPARK minutu ci dve po prichode 93-ky odchadza linka 50, ktora ma do Ruzinova dopravi...
Este stastie, ze si pamatam, ze nazov AUPARK ma viac ako jedna zastavka, mohla by som sa pekne napalit, lietat totiz este stale neviem...
Priznavam, ze som to chcela najprv tyzden odskusat a az potom kritizovat, ale to sa neda... Nech nikto netvrdi, ze je mozne dostat sa systemom viacerych prestupov do prace skor, ked na zastavke stoja tri autobusy je problem prebehnut, zvlast pre nas starsich... Dalsi problem je aj poddimenzovanie liniek, ci samotnych autobusov(mala 96, dlhe intervaly 98), uz na tretej-stvrtej zastavke je problem dostat sa dnu...
Naivne som si myslela, ye cestovat sa da aj kulturne a nie na jednej nohe pridrzajuc sa susedovej kosele...
"Veriť v renesanciu nočnej MHD v Bratislave je zrejmé umelecké vyvrcholenie tzv. "prešporského naivizmu" " To bolo krásne povedané ? ale ja by som to jednoduchšie vyjadril, podla mna ide jednoducho o Taxikársku lobby. Som si asi naivne myslel, že aspon dačo hodia cez most Apollo, ale to by bolo asi na nich moc.
A kadial by prechadzala ta zlucena linka? Ja praveze byvam na Patronke a do Petrzky jazdievam vzdy 92kou (a teraz aj 92Skou); 83kou zasadne nie. Tou to trva dost dlho a dost casto sa dostane do zapchy uz pred Patronkou... 92S na Patronke zacina, takze tam by meskanie nemalo byt ziadne.
Osobne som za zachovanie linky iducej z Patronky cez most Lafranconi na Dvory a dalej do Petrzky cez Lafranconi a ak bude o tom anketa, tak hlasujem ZA zachovanie 92(S).
No, ibaže zastávkový pruh je mimo tie dva pruhy pre IGK, takže pokial dakto nie je blbý vodič, tak by po tom nemal prechádzat ? A mimochodom, nebude to blbé, ked tam buduce leto budu kolaje od busov?Všade na okolo spravili pekne nove povrchy. Prečo zrovna tam nie?
To tu už bolo na pretrase. Dúbravčania by mali na Hodžovo primárne používať nejakú menej zvrhlú trakciu (aj keď ja keď som z D. chodieval, tak som tiež preferoval smradobusz ). Ja osobne som za zlúčenie 83+92 s tým, že výsledná (expresná) linka by išla napr. práve cez Dúbravku.
Ešte jedna vec, a to dve nosné linky zo spomínanej konečnej. Po výstavbe tramvaje jedna trasa problémy mestskej časti nevyrieši, takže je nutné počítať s dvomi dlhšími radiálami. Pokiaľ by si mal vozovňu na Janíkovom dvore, tak je jasné, kadiaľ tie radiály povedú...
Pokiaľ je moc veľké scifi, tak sa vopred ospravedlňujem
92Sko mi nerus!!! Super spojenie do Petrzky i mimo spicky z Patronky a oblasti za nou; nemusim sa trepat 83ku, ktora je v sedle ajtak plna dochodcov (v 92S je miesta kopec) a ktora ide okolo Hodzovho namestia krokom kvoli rekonstrukcii... okrem toho mam takto fajn cestu na ZST Petrzalka (cez 1 prestup na Dvoroch na 91/191/93/94), takze si mozem pospat dlhsie.
92S takisto nahradza cast byvalej 81ky (Halova - Nam. Hraniciarov).
83ka ma tu nevyhodu, ze ludia z Dubravky chodia na 90% prave po Hodzovo namestie. Podla mna by neuskodilo "otocit" linku 34 - isla by Dubravka - Patronka - SAV - Hodzovo nam. - Vazovova - Sancova - SAV - Patronka - Dubravka. Ono aj rano sa 83ka natrieskava a na Hodzku sa zrazu zazracne uvolni...
92S a 83 teda maju subeh len na zastavke Patronka a potom ten kusok v Petrzke. Ale podla mna je to fajn napad - 83 pre ludi, ktori idu z Petrzky do centra a ti, ktori idu dalej, sa zvezu 92S na Patronku a odtial linkou do ciela.
Bez ohľadu na nedoriešené vozokm, koncepcia nosnej linky by sa imho nemala týmto spôsobom riadiť bodmi, akými sú napríklad nemocnice. Dôvod je zrejmý: do práce chodia ľudia každodenne, čo sa o chodení k doktorovi povedať určite nedá.
Keby si sa na to pozrel z pohľadu dopravného priezkumu, tak by sa ti takáto 95 vyprázdnila ešte na sídlisku. Do samotnej nemocnice by išlo mizivé percento ľudí. Okrem toho nezabúdaj, že koncepčne je nová 95ka v podstate smradľavá gumokolná alternatíva električky. Po postavení (pánbohzaplať) električiek do Petržalky bude 95ka priamo nahradená. Určite by boli možnosti, ako upraviť aj nové linkové vedenie, tadiaľ, ako navrhuješ ty, cesta určite nevedie. 95ku by som si ja osobne dovolil, práve vďaka jej pokrokovej koncepcií s dlhodobejším výhľadom, označiť ako linku, na ktorú sa nesiaha.
Pretože keď tam pôjdu IGK, tak by to robilo zvuk chchchchchch (asfalt) ... drrrrrrrrrr (kreténprint) ... chchchchchch (asfalt), zatiaľ čo optimálne riešenie je vtedy, keď to robí iba chchchchchchchchchchchchchchchchchch
Veriť v renesanciu nočnej MHD v Bratislave je zrejmé umelecké vyvrcholenie tzv. "prešporského naivizmu"
Peon, mne by sa pozdávalo Muchovo námestie, nehovorím objektívne, ale subjektívne, nakoľko bývam blízko MN, takže momentálne rozmýšľam egoisticky... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0