Reakcia na: S499.1023 #46700:
Je to skôr tak, že ja končím, bohužiaľ ste tu mnohí absolútne uzavretí, akoby v strachu že obyčajnou diskusiou, či už len uvažovaním nad alternatívami vám niekto niečo zoberie, takže je jednoduchšie radšej útočiť spôsobmi na úrovni materskej školy. Samozrejme, je tu aj dosť ľudí, ktorí sa k tomu neznižujú a vedia sa na veci pozrieť aj z inej strany, ako je momentálne povolené kolektívnou mienkou (prezentovanou pár hlučnými "vodcami"), ale zrejme vedia, že keby pripustili iný názor, boli by tiež zahriaknutí.
Je jasné, že aj na diskusnom fóre, tak ako v živote je pohodlné len sa viezť na vlne "všeobecného názoru", kde stačí len občas "pricmrdnúť" vetičku na jeho podporu, prípadne počastovať "odporcov" vtipnými bonmotmi, alebo pochváliť iného člena skupiny za takýto flame. A už niekto vyzerá ako odborník. Funguje to aj tu, možno som čakal že ľudia, ktorí sú na sieti dlhšie, poznajú tieto hry a už sa im vyhýbajú, vedia že je to strata času.
O tému budúceho rozvoja dopravy v Bratislave tu teda nie je záujem.
A teraz sa už môžete nerušene vrátiť k vzrušujúcim schváleným témam, napríklad "nekončiace dobrodružstvá X43"
yale
K trase B: rieši dopravu z Petržalky, rýchlu dopravu na Hlavnú stanicu a Trnavské Mýto - perspektívne Filiálku. Ideálne by bolo zachytiť ešte Ružinov pred Miletičovou. Umožní odbúrať vysokú frekvenciu mestskej dopravy na Štefánikovej aj Šancovej, poskytuje konečne priame prepojenie centra so stanicou v severojužnej osi, Hlavná stanica by fungovala ako prestupný bod na autobusy smer Patrónka, Lamač, DNV. V podstate by sa zóna bez autobusov MHD rozšírila až po úroveň stanice. V samotnej Petržalke by vďaka rýchlosti nosného systému cez centrum bola táto možnosť ďaleko atraktívnejšia ako električka, teda rozšírila by sa aj atrakčná zóna trasy - mnohí cestujúci v súčasnosti prechádzajúci Dunaj dopravou cez Nový Most by sa radšej po priečke priblížili k nosnému systému a pokračovali ním, teda znížil by sa aj dopravný nárok cez Nový Most. Trasa prechádza zásadnými prestupovými bodmi v centre (električky na Kamennom nám., Hodžovo nám.) aj ďalej od centra (Hlavná stanica, Trnavské Mýto). Výrazné zvýšenie atraktivity lokalít po celej trase (v súvislosti s pripravovanou výstavbou Hlavnej stanice nárast jej významu aj z iných dôvodov ako dopravných), aktívna zábrana odchodu mestotvorných funkcií z centra. Predstav si, aké možnosti by vznikli, ak by si sa za 10-11 minút dostal napr. z lokality Technopolu na Hlavnú stanicu. Na túto rýchlu, kapacitnú a za každého počasia dostupnú trasu by sa samozrejme prispôsobila doplnková doprava.
Problémy trasy: vzdialenosť od Račianskeho Mýta, zrejme na hrane atraktivity a cestujúci z Rače do centra by asi neprestupovali z električky, prestupovali by tí na Hlavnú stanicu. No a samozrejme druhý problém - nepokrytá autobusová stanica (resp. stanica Pribinova až cca 600m od stanice). Toto sú ale veci, s ktorými by sa dalo žiť. Takisto pripojenie letiska nevidím ako prioritu nosného systému, to by skôr mala riešiť železnica, charakter dopravy z letiska je viac na expresnú linku bez lokálnych zastávok.