Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #46640:
je to dokument EIA, ale iný neexistuje (oficiálny ani neoficiálny)... takže beriem pochopiteľne tento údaj (neviem z akého dôvodu by som ho mal považovať za zjavne nepresný), to nie je demagógia, daj mi dôveryhodný údaj (pre reálnu jazdu s cestujúcimi, nie testovaciu jazdu Jožka Frndu na plný knedlík) a potom sa môžeme baviť o tom, aký bude efekt toho systému a či sa dá urobiť lacnejšia alternatíva. Urobil som v minulosti ešte jedno meranie, porovnateľná trasa nosného systému sa dá autom prejsť za 8 minút a z iných meraní mi vychádza že auto na rovnakej trase a voľnej ceste je typicky 2x rýchlejšie ako električka. Je to opäť len empíria, ale na jej základe predpokladám že tých 15 minút tam tá električka môže mať v grafikone úplne reálne.

Samozrejme, skok cesty Štúrova-Hlavná stanica z 13 na 8 minút som si všimol, a dokonca som to tu už v minulosti písal... To svedčí o kvalite spracovania celého zámeru a nevidím to ako dobré znamenie.

Je ale predovšetkým na meste samotnom, aby malo kvalitne pripravený projekt a zvážilo všetky alternatívy, aj ich prezentovalo verejnosti. Nie je mojou chybou, ak sa verejné informácie podávajú v štýle "Pat, Mat a kolektív".
Reakcia na: inTony #46623:
S užívateľom inTony sa dá takmer 100% súhlasiť.
Reakcia na: yale #46610:
Combino prakticky na žiadnej trati nejde rýchlejšie ako T3, pretože COmbino je možno moderné, nízkopodlažné a siemensovské vozidlo ale z hľadiska jazdných vlastností leží kdesi medzi T3 a starým dvojosákom...
Inak, taká račianska, vajnorská či ružinovská radiála, to sú skutočne staré, zanedbané a kľukaté trate. môžem jedine súhlasiť so si-čkom, že si čistokrvný demagóg.
ŽELEZNÁ STUDNIČKA

Re #46639 Tomi: Zaujímavé informácie, netuším však, kde konkrétne v tej oblasti môžu bývať ľudia. Asi majú svoje domy dobre skryté. A tá údajná policajná ubytovňa je asi tajná. ? ? Dúfam, že obnovená linka č. 43 bude znova premávať prevažne každých 30 minút ako donedávna.

Podľa toho, čo som videl a tu čítal, zdá sa, že na X43 premáva vždy 3507. ? Žeby mal lepšie jazdné vlastnosti než ostatné Sory? A tiež si myslím, že X43 mohli dať aj cez víkend, veď už aj na Štátne lesy (zrejme kvôli blízkej samote a ďalej odtiaľ sú tiež nejaké chatky) premávajú 3 spoje linky č. 79 aj cez víkend. Viac v príspevku #46553

ČLÁNKY Z NOVÍN

a; SME píše: Lanovka prešla zaťažkávajúcou skúškou http://bratislava.sme.sk/c/2308740/Lanovka-presla-zatazkavacou-skuskou.html Je tam aj diskusia, v ktorej sa spomína aj linka č. X43 ?

b; PRAVDA píše: Vypadol spoj, cestujúci zmokli http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Cbratislavao&c=bratislavao_2_3

c; PRAVDA píše: Od budúceho roku sa bude cestovať pohodlnejšie http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Cbratislavao&c=bratislavao_2_1 Píše sa tam o BID
Buďme realisti. Metro v Bratislave nikdy nebude. Už sa zmeškala tá doba keď sa ešte dalo postaviť, ceny pozemkov pôjdu stále hore, mesto sa zase až tak zväčšovať nebude, to už nikdo nikdy nezaplatí.
Na druhej strane mi nedochádza význam petržalskej električky. Zabijú sa tam obrovské prachy a výsledok bude, že cestovanie sa ani o kúsok nezlepší. Neviem prečo by sa malo zlepšiť. Že sa ušetrí nejakých 5 minút na spojení Petržalka - Centrum? No ale na druhej strane sa zase zrušením busov z Petržalky na Hlavnú stanicu či Vazovovu doba cestovania kúsok ďalej ako po Šafko predĺži.
Myslím, že miesto fantasmagórií a veľkých projektov (ktoré sú zaujímavé akurát tak pre stavbárske a finančné mafie - niekto tu už písal pozoruhodný postreh, že petržalská električka je dobrá akurát na to, aby sa mohli zastavať lukratívne pozemky kde je doteraz plánovaný koridor na metro či čo) by sa malo robiť postupne a kontinuálne. Postaviť konečne vozovňu (alebo vozovne) v západnej časti mesta, dokúpiť busy, urobiť prednosť električkám. Hlavne zase nesnívať 10 rokov o nosnom systéme a neinvestovať nič do existujúceho. Bratislavská MHD vyzerá tak na trt aj preto, že každý furt čaká, že príde metro/električka/mestský vlak/UFO a všetky problémy budú vyriešené.
Reakcia na: yale #46638:
Najskôr uvediem pre vecnosť diskusie definície zo SSJ:
demagóg -a mn. -ovia m. kto používa demagógiu;
demagógia -ie ž., falošná, poburujúca argumentácia (v diskusii)

Teraz pripomienka k Tvojej argumentácii, konkrétne k vete: "čo bolo uvedené v oficiálnom zámere, a väčšina ľudí nepozná ani ten a veľmi sa diví, že petržalská električka má vo svojom projekte plánovanú dobu jazdy okolo 15 minút."

Naozaj, keď si človek zámer podrobnejšie preštuduje, najmä strany 75 (navrhované električkové linky do Petržalky) a 93 (0. variant - električkové linky len po Šafárikovo nám.) a porovná si čas a rýchlosť (odčítaním údajov na spomínaných stranách) na petržalskom úseku (Šafárikovo nám. - Janíkov dvor) zistí nasledovné:
- cestovný čas obojsmerne: 35 minút, teda jednosmerne 17,5 minúty
- priemerná rýchlosť: cca 20 km/h
Keď si toto niekto pozrie len tieto čísla, hneď si povie, že čo je to za zlý nový nosný systém, keď to bude tak isto rýchle ako súčasné autobusy...

Lenže pozor, problém je v tom, že všetky ako-tak technickejšie údaje o novom nosnom systéme, ktoré boli oficiálne zverejnené, sú len v tomto zámere pre účely posudzovania vplyvu na životné prostredie. Nie je to teda žiadna exaktná technická dokumentácia obsahujúca presné výpočty z oblasti dopravného inžinierstva (hovorím o časti určujúce cestovné časy) - je to len jednoduché prepočítanie vzdialenosti pomocou priemernej rýchlosti na cestovný čas. Nie je však ani primárnym účelom Tebou citovaného dokumentu, aby obsahoval presné dopravné údaje na takejto úrovni podrobnosti.

Mimochodom, podľa Tebou citovaného dokumentu vychádza trasa Šafárikovo nám. - Hlavná stanica na 8 min., takže nový NS - založený na električkách - prinesie zlepšenie aspoň na tejto trase, nie? Bez nejakých úprav sa len tak zlepší cestovná rýchlosť na tejto trase - aké super ... 😉

Môžeš tvrdiť, že spomínaný zámer na petržalskej trati počíta s časom 17,5 minúty. Hoci ja som to tam výslovne nenašiel uvedené, jedine sa mi tento údaj podarilo získať výpočtom z dvoch spomínaných tabuliek. Lenže tento údaj je zjavne chybný, alebo aspoň nepresný (minimálne z dôvodu uvedeného v predchádzajúcom odstavci). Preto naozaj pôsobí dojmom demagógie, keď vyberieš zo zámeru nejaký údaj a postavíš na ňom svoju argumentáciu, pričom pri získavaní tohto údaju je viditeľné, že číslené údaje sú nesprávne.

Korektné by teda bolo, keby si zámer označil ako nepresný v uvedenej sekcii, (hoci ako ešte raz zdôrazňujem úlohou tohto zámeru nie je stanovovať cestovné rýchlosti), ale nie aby si túto zjavnú nepresnosť využíval na argumentáciu proti samotnej podstate zámeru. Takto sa nesmieš čudovať, že Ťa ostatní označujú za demagóga.

Pre ostatných, tabuľka s porovnaniami vzdialeností, cestovných časov a rýchlostí je na http://hrady.sk/imhd/nsmhd-rychlosti.pdf
Včera som išiel linkou X43 s odchodom 18:05. Na Kolibu ma doviezol TAMBUS 232 č. 3706. Spojom X43 cestovalo 10 ľudí. Myslím, že 6 išlo hneď naspäť, boli medzi nimi 2x otcovia s malými synmi, ktorým chceli ukázať túto linku a pri autobuse sa aj fotili. Ja som sa vracal posledným spojom (20:25), došiel v ňom jeden pán, ktorí cestoval ďalej a vystúpil na Železnej studničke (vraj na kofolu). Tu vodič zobral miestneho chlapca, ktorému sa pokazil bicykel a od lanovky som už išiel sám. Ako som sa dozvedel od šoféra, pri sanatóriách býva 7 rodín a asi 5 ďalších ľudí tam pracuje. Pár rodín býva aj na Železnej studničke a má tam byť niekde aj policajná ubytovňa (?). Tá X43 potom asi má zmysel, podľa vodiča by mohli 2 - 3 spoje premávať cez víkend.
Na X13 ma viezol SOR.
Presne rovnakou kombináciou (X13 TAMBUS č. 3706 - X43 SOR č. 3507 - X13 SOR č. ?) som cestoval o tom istom čase pred dvoma týždňami.
Mimochodom, pre všetkých, ktorí to ešte nestihli, odporúčam zviesť sa touto linkou, stojí to zato. Myslím, že minimálne týždeň by ešte mala chodiť, podľa toho chlapca budú na jednom úseku o 3 dni pokladať asfalt (ináč je cesta už skoro hotová).
Reakcia na: Ámos Keynes #46634:
aké čísla a tabuľky tu kto vytiahol? niečo som zmeškal? Práve to som očakával, že tu niekto uvedie reálne náklady na kilometer autobusu, električky atď a k niečomu sa dopočítame ale bohužiaľ tu sa nenachádzajú o petržalskom projekte ani o jeho alternatívach nijaké informácie nad rámec toho, čo bolo uvedené v oficiálnom zámere, a väčšina ľudí nepozná ani ten a veľmi sa diví, že petržalská električka má vo svojom projekte plánovanú dobu jazdy okolo 15 minút.

Takisto, ak hovorím o tom, že mi nevadí ak pod zemou bude jazdiť trebárs aj električka, a ty vytiahneš ceny ťažkého metra v Prahe, to už je rovno výsmech a neúcta.

Rovnako ako naivná predstava niekoho iného o tom, že "kvôli nepriateľom sa do projektu dali vety o provizóriu, ale v skutočnosti je to definitívne riešenie".

Toto sú naozaj detské spôsoby.
Dnes tesne pred 8.00 sa na zastávke "Dubová" v smere na Patrónku stalo toto: autobus L83, v ktorom som cestoval, zastal na uvedenej zastávke. Počas státia naskočila červená, keď vtom, asi tak 5 sekúnd po naskočení, sa od kopca prevalila Karosa L21 v cca 65-km rýchlosti... Vtedy už určite svietila chodcom zelená, vodič mal štastie, že tí - stojac za autobusom 83 - sa pohli snáď až neskoršie. L21 frčala kľudne ďalej k Patrónke; ihneď za ňou však štartovala Lada s policajtmi, ktorí stáli na chodníku pri zastávke smerom k žel. podjazdu; vodiča-debila stopli na Patrónke, čo videl som už pri vystupovaní z L83. Uvedený vodič prišiel, dúfam, o vodičák i flek v DPB.
Nikdy neviete, čo v Bratislave príde a čo/kto Vás vozí...
Tr 14- 6281 č204 teraz vchadza na Valasku s tvrdo chrápajucou obludou, ktora prespala na konečnej Radiovej vo voze pokračujúc na Valasku. Chrápal na plne hrdlo Trieskal si tam hlavu o sklo a kmital s ňou sa po inych cestujúcich zaberajúc 2 sedadlá. Smrad bol cítiť všade. Avšak ako si vodič s ním poradí to už neviem... ?
Reakcia na: yale #46632:
Ups sorry.
3mld Sk nie CZK. IV.C1 3,88km - cez 7,5 miliardy CZK
yale: Hej, všetci Petržalčania chcú ísť metrom na hlavnú stanicu. Tam robia respektíve nasadajú do vlakou a chodia robiť na východ. Presne tak to je, že?
Pokiaľ ja viem, ako Petržalčan je pravdou, že Petržalčania prestupujú na Šafku, Zochovej či Hodžovom na električky, autobusy či trolejbusy do K.V., Ružinova,... alebo ostanú v CMO. Električka ich na ten prestup odvezie rovnako rýchlo ako metro akurát za rádovo nižšie náklady na obstaranie aj prevádzku.

Vecne sa tu s tebou snaží diskutovať už nejaký ten meiac, vždy keď vytiahneš tému metro niekoľko ľudí a bušia do teba vysvetľujú, dokazujú číslami, tabuľkami, nákladmi a ty stále trepeš svoje. Naozaj si myslíš, že všetci sú sprostí a len ty máš pravdu. Vecnú diskusiu s tebou si zabil svojim prístupom ty.
yale: O.K. má vo všetkom pravdu metro je najlepšie a najspásonosnejšie. Navrhni prosím financovanie (za koľko, od koho, počas akej dlhej doby) tejto stavby a kedy sa odveziem aspoň po to Šafko aby som mohol prestúpiť na električku.
Reakcia na: Ámos Keynes #46630:


Ešte niečo. Asi nemá zmysel pokračovať, na tomto fóre nejaká vecná diskusia nie je možná, zvrhlo sa to tu na klasický flamewar.

Takže radšej skončím, nech je viac priestoru na tie zaujímavé informácie, ktoré sa tu inak vyskytujú.

Demagógov poznám, ja k nim nepatrím. Ale ak chceš vidieť demagógiu, prečítaj si svoje vlastné riadky - napríklad to o pražskom metre. Možno sa to časom naučíš rozlišovať. Držím ti palce.
Reakcia na: Ámos Keynes #46630:
tešíš sa, aký si drsný? Je to detské, nauč sa diskutovať vecne, zíde sa ti to v živote.

Nie som demagóg a to, čo som napísal je korektné. Skús si sám vypočítať čas jazdy električky z Janíkovho dvora, tak ako je uvedený v samotnom zámere.

Čo sa týka 40m voza: ide o to, že električka na Šafko nebude zaujímavá pre takú veľkú skupinu Petržalčanov, ako by bolo metro s trasou až na Hlavnú stanicu a ďalej. Pôjdu preto radšej paralelnou autobusovou linkou, nebudú križovať Petržalku aby dosiahli trať električky, stratili by čas, ktorý im električka v CMO nevynahradí - na rozdiel od metra. Na Hlavnú stanicu sa z väčšej časti Petržalky dostanú rýchlejšie autobusom. Napokon, je zbytočné špekulovať, veľa napovie záujem o linku 95 čoskoro.

Mne nerobí problém, či v nosnom systéme bude jazdiť električka, ale problémom je, že sa nerealizuje ani len náznak riešenia v CMO. Prepáč, ale toto je úplne to najľahšie - zakončiť trať trianglom do starej siete a ďalej sa nestarať.

"A nie, že ťa nemáme otravovať s vecami, že si demagóg. Ty ním jednoducho si, lebo si vymýšlaš čísla, prekrúcaš a zatajuješ fakty,... a s takým sa ani nemá cenu baviť "

tak toto je na smiech - čo som zatajil, prekrútil? Si pri zmysloch?
Reakcia na: yale #46569:
Okrem toho, že si demagóg a prekrúcaš fakty, tak si si nasral do huby. Keď si si nie istý, či využijeme 40 metrové vlaky električky na čo pre boha stavať metro? ?
Okrem iného, prečo to bude električke s rovnakými stanicami a rovnakou max. rýchlosťou bude trvať dlhšie (po Šafko) ako metru? To mi prosím vysvetli.

Ďalšou vecou je, že zatial čo ja sa zo 8 miliard dostanem z Petržalky do Centra na plne segregovanej trati a okrem iného nakúpim 25 električiek a spravím preferenciu na zvyšných radiálach.
Praha stavia Metro za 3mld CZK na 1 kilometer. Ty sa za tých 8 mld dostaneš z Janíkovho dvoru po Technopol a to nebudeš mať čím jazdiť, lebo jedna súprava ťa výjde na cca 300 miliónov. Samozrejme na tie dva kilometre metra ti tá jedna bude plne stačiť.
Jediný problém toto vedenie spravilo a to ten, že keď projekt predstavila verjnosti nenazvala ho ultraľahké metro. Všetci by boli spokojný a ty by si si tiež hovel nad tým, že Bratislava bude mať konečne metro.
A nie, že ťa nemáme otravovať s vecami, že si demagóg. Ty ním jednoducho si, lebo si vymýšlaš čísla, prekrúcaš a zatajuješ fakty,... a s takým sa ani nemá cenu baviť.

Re #46570 si: tak tak, pravdu máš.
Reko mosta má stať maxi cez 1 miliardu a aj to sa chce finančne zapojiť VÚCka, teda pokiaľ vyhrá Ľubko R. aj s jeho synmi.

Re #46588 hoppusmark: ? ? ? ?

Re #46618 Martin Fundárek: To už aj Pri Vinohradoch. Aj tam sa už dá vystúpiť.
Reakcia na: yale #46627:
lenže je lacnešie prerobiť, existujúce trate na rýchlodrážne a v centre ich spraviť postupne pozemne (podobne ako metro), ako stavať úplne nové podzemné trate po všetkých významných radiálach, kde budú kopírovať električku.

Proste, podľa mňa je lepšie prerobiť niečo čo už existuje ako postaviť niečo úplne nové, čo bude aj oveľa viac stáť, a ani nevedno kedy sa to dokončí...

?
Reakcia na: Papyr #46573:
Ešte k výroku "Vyssia kapacita nutna nebude, Petrzalka sa nema kam rozrastat" - stačí ak si pozrieš územný plán a uvidíš že územie južne od Petržalky sa bude zastavovať, a to pomerne skoro, a to v priestore až po D4, malý príklad:

http://www.southcity.sk
Reakcia na: inTony #46623:
CMO = centrálna mestská oblasť. Čiže električku asi neprerobíš na CMO.

Zoznam pomalých tratí je o dosť dlhší, ako píšeš - celá priečna os, Obchodná, Námestie SNP, ale ani na Štúrovej či Radlinského to nie je práve superrýchla jazda, ak sa tvoja linka po ceste preraďuje na inú radiálu cez Vazovovu, tiež si počkáš. Vajnorská... no comment.

Hlavný problém električky ako nosného systému však je, že neposkytuje pripojenie na vstupné body do mesta, ani nerieši rýchly prechod centrom mesta. Hlavná stanica je pripojená veľmi nešťastne - je odtiaľ ďaleko všade. Väčšina cestujúcich zo stanice preto odchádza inými prostriedkami. A ostatné príchody do mesta jednoducho chýbajú.

Opäť sa vrátim k tomu testu: nosný systém ti umožní na okraji mesta odstaviť auto na P+R, pohodlne a rýchlo sa odviezť do centra a naspäť. Odstavil by si auto na parkovisku Tesca, alebo niekde na konci Dúbravky, aby si použil električku?

Električky dokážu ísť rýchlo, električky sa dokážu prepletať ulicami mesta - ale nedokážu to naraz. Ak postavíš plne segregovanú trať v trase navrhovaného nosného systému, vôbec mi nebude vadiť že na tej trati chodí električka, charakterom prevádzky to bude metro. A naopak, aj tá najdokonalejšia električka sa bude cez centrum na povrchovej trati medzi autami a chodcami iba tmoliť. Ak sa rozhodneš postaviť plne segregovanú električku, potom rýchlo zistíš, že náklad na tú trať je porovnateľný s inými koľajovými systémami.

K tvojmu katastrofickému scenáru: už s metrom v trase B Janíkov Dvor - Trnavské Mýto (-Ružinov) by sa bratislavská MHD rapídne zlepšila. Nebola by vôbec nijaká nutnosť na to, aby vlaky z tejto trasy chodili na trate električky. Otázka zanedbávania ostatnej dopravy je len vecou toho, aké budú zdroje. Je dosť možné, že rovnako bude zanedbávaná ostatná doprava pri výstavbe petržalskej električky.
Reakcia na: Johny D #46625:
Do kelu, sorry decka, zasa ma to raz hodilo do tejto komnaty

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.