A aký myslíš by to malo interval, ale keby bol hneď aj 5 min, podľa CSP to máš stále od TECHNOPOLU rýchlejšie terajšou 78 a to aj keby bola 5 min. v zápche. A keď hovoríme o doplnkových linkách, potom polovica Petržalky pôjde touto linkou rovno do mesta a na ten systém sa vykašlú.
Prosim predloz mi odovodnenie preco menit rozchod, dolozene vypoctami nakladov a navratnosti takejto investicie. Dalej mi sprav presny rozbor prac, ako to chces robit, lebo zo dna na den sa to neda. Dalej vykalkuluj naklady s tym spojene - vyluky, etc. V neposlednom rade mi predstav konkretne vozidlo, ktore by jazdilo po elektrickovych aj zeleznicnych tratiach, jeho technicke parametry, rozmery, prejazdove profily, ako ho ches napajat, osove tlaky a podobne. Dalej si zelam vypocet, ktory porovna toto vozidlo s elektrickou, ako to ovplyvni udrzby trati, o kolko sa to vdaka vyssej hmotnosti predrazi, aka bude navratnost spolu s navratnostou ceny celej prestvby, nielen udrzby. Dalej mi napis konkretne zatazove smery odkial kam chces koho vozit a najma v akom intervale, aku kapacitu supravy chces, etc. Dalej mi popis spravanie sa vozidla so zeleznicnym profilom kola v obluku s polomerom 25 metrov (to je chytak!). Ked mi toto vsetko poskytnes, tak mam este vela dalsich otazok na teba. ?
"rýchlodrážnosť" petržalskej trate skončí hneď za mostom. Električka má petržalský úsek prejsť za cca 18 minút, pričom ďalších 13 minút sa bude zo Štúrovej štrachať na Hlavnú stanicu, čiže spolu 31 minút. Autobus 93 porovnateľnú trasu urobí dnes za 25 minút. Z toho vidieť, že petržalský projekt bez trasovania v CMO je nedomyslený, a trasovanie ďalej zrejme "rieši kolega".
Výhľad do budúcnosti: v predloženej štúdii sa ani slovkom nespomenulo, či je táto trať projektovaná na neskoršie bezproblémové prestavanie na 1435, resp. či estakáda bude vhodná na prevádzku vozidla železničného typu. Ak toto nebude splnené, potom sa za 8 miliárd akurát dokonale zabetónuje to, že tu nijaký nosný systém nikdy nebude.
Poplatok za železničnú cestu: ak si na svojej trati, riešiš jej výstavbu a údržbu. Ak nie si, platíš za cestu. Myslíš že údržba tratí električiek je zadarmo? Navyše, ak sa mesto železničného projektu zúčastní, môže hovoriť do toho, aké poplatky budú. Ak nie, tak nie.
Nové vozidlá: už pre petržalskú trať sa majú kupovať nové električky, ak sa o 10 rokov bude budovať nový nosný systém, budú sa kupovať ďalšie nové vozidlá? Nie je jednoduchšie od začiatku počítať s vozidlami schopnými prevádzky v podzemnej trati?
A prečo áno, prečo by BA nemohla mať nejakú mrakodprapovú štvrť, štvrte a zvyšok mesta nižšia zástavba? Predsa tie roztratené mrakodrapy po celom meste sú hnus!!!
Podľa mňa je budovanie petržalskej električky potrebné. Predsa má ísť o trať, ktorá bude budovaná ako RÝCHLODRÁŽNA, teda bude bez úrovňového križovania. A v budúcnosti sa jedine zruší úsek cez Starý most a nahradí sa tunelom.
A taká otázka, napadlo už niekoho z vás niečo z tohoto:
1. Kto bude tú dopravu prevádzkovať: ZSSK Slovensko? To mesto bude platiť okrem peňazí pre DPB aj ZSSK Slovensko? Alebo DPB, ktorý bude musieť platiť ŽSR poplatky, jedny z najvyšších, ak nie najvyššie v regióne stred. Európy za používanie trate?
2. Že sa budú musieť aj tak kúpiť nové vozidlá, za predpokaldu, že by to prevádzkoval DPB, také ktoré budú musieť spĺňať aj železničné predpisy(problém s tým je aj v Nemecku) a DPB by musel budovať komoplet nové zázemie pre úplne iný typ vozidla?
3. Bolo by atraktívne pre niekoho napr. od TECHNOPOLU ísť 5 minút autobusom na zastávku, 2 min. ísť na nástupište , 10 min. čakať, 3 min. sa viezť, 2 min. ísť von? (spolu 22 min.), teraz autobus 10 min. + zápcha 5 min.?
Nie je to ten mrakodrap, co ZREZALI pamiatkari, kvoli udajnej historicky unikatnej zastavbe v okoli☠, ktoru by mrakodrap narusil? Ale to mas plnu pravdu, ze vyskove obmedzovanie zastavby odvolavanim sa na nasledne dopravne problemy je KRATKOZRAKE, TUPE a PRIMITIVNE!!!
Trojkoľajka nebude nutná v prípade, ak všetko bude bezporuchovo fungovať. Ale čo ak nastane hararijná udalosť - v tuneli zostane trčať vozidlo a voľná zostane len 1 koľaj ? Samozrejme bude sa to operatívne riešiť, súpravu odtiahne nejaké vlečné vozidlo, ale aj počas tejto doby môže nastať kolaps, ak tunel bude využívaný aj električkovou dopravou... ?
Uplny suhlas. Tie peniaze pre Petrzalku sa nasli nie preto, ze by niekto chcel zlepsovat dopravnu situaciu v meste. Cela ta lokalita Petrzalskeho koridoru je stavebne neskutocne atraktivna a vedia to hlavne poslanci. Takze ak sa tam postavi provizorne nic, zbytok sa bude moct "uzitocne" zastavat. A je to.
+tr3mp. Je mi to jasne. Od trate na madare by sa to dalo vyklopit este aj druhym smerom, je tam placu a placu. Okrem toho, ta vlecka sa da predlzit pohodlne cez areal priamo k terminalu. Je to lepsi a lacnejsie riesenie, ako napajat tu trat ktovie odkial. A keby sa velmi chcelo, dala by sa pripojit aj Astronomicka. Ale to je vazne astronomicky predpoklad.
bry den!! mam otazocku: neviete niekto ako premava bus (blagus) z pod Noveho mosta do viedne. teda v akych casovych intervaloch a ceny spiatocneho listka. dakujem ?
Trochu pletieš dve na tri. Nezvýhodňujem autobusovú dopravu, konštatujem že namiesto miliárd za provizórne riešenie (ktoré sa zrealizuje za 5 rokov a potom sa zistí, aké problémy prinieslo do zvyšku siete) je možné okamžite skvalitniť MHD. Som za to, aby sa budoval nosný systém, ale bez tej predprípravy vo forme električkového provizória. Ak však nie sú peniaze, potom by som v žiadnom prípade nerobil kroky, ktoré povedú k zablokovaniu koridoru nosného systému, a v takom prípade sa radšej venovať menším projektom, ako sú nové autobusy. Tie budú potrebné tak či tak, s tým čo tu je sa 5 rokov nevydrží.
Osobne by som preferoval riešenie, kde by sa nové (veľkokapacitné, nemyslím malé SORy) autobusy prednostne nasadili na nové petržalské nosné autobusové linky, aby ľudia videli v zmene linkovania aj nejaký reálny prínos a snažili sa prednostne prestupovať na nosnú linku. A samozrejme, aj autobus sa dá do určitej miery preferovať na križovatkách (až po zriadenie BUS pruhov, tam kde sa dá).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy