Podľa mňa je budovanie petržalskej električky potrebné. Predsa má ísť o trať, ktorá bude budovaná ako RÝCHLODRÁŽNA, teda bude bez úrovňového križovania. A v budúcnosti sa jedine zruší úsek cez Starý most a nahradí sa tunelom.
A taká otázka, napadlo už niekoho z vás niečo z tohoto:
1. Kto bude tú dopravu prevádzkovať: ZSSK Slovensko? To mesto bude platiť okrem peňazí pre DPB aj ZSSK Slovensko? Alebo DPB, ktorý bude musieť platiť ŽSR poplatky, jedny z najvyšších, ak nie najvyššie v regióne stred. Európy za používanie trate?
2. Že sa budú musieť aj tak kúpiť nové vozidlá, za predpokaldu, že by to prevádzkoval DPB, také ktoré budú musieť spĺňať aj železničné predpisy(problém s tým je aj v Nemecku) a DPB by musel budovať komoplet nové zázemie pre úplne iný typ vozidla?
3. Bolo by atraktívne pre niekoho napr. od TECHNOPOLU ísť 5 minút autobusom na zastávku, 2 min. ísť na nástupište , 10 min. čakať, 3 min. sa viezť, 2 min. ísť von? (spolu 22 min.), teraz autobus 10 min. + zápcha 5 min.?
Nie je to ten mrakodrap, co ZREZALI pamiatkari, kvoli udajnej historicky unikatnej zastavbe v okoli☠, ktoru by mrakodrap narusil? Ale to mas plnu pravdu, ze vyskove obmedzovanie zastavby odvolavanim sa na nasledne dopravne problemy je KRATKOZRAKE, TUPE a PRIMITIVNE!!!
Trojkoľajka nebude nutná v prípade, ak všetko bude bezporuchovo fungovať. Ale čo ak nastane hararijná udalosť - v tuneli zostane trčať vozidlo a voľná zostane len 1 koľaj ? Samozrejme bude sa to operatívne riešiť, súpravu odtiahne nejaké vlečné vozidlo, ale aj počas tejto doby môže nastať kolaps, ak tunel bude využívaný aj električkovou dopravou... ?
Uplny suhlas. Tie peniaze pre Petrzalku sa nasli nie preto, ze by niekto chcel zlepsovat dopravnu situaciu v meste. Cela ta lokalita Petrzalskeho koridoru je stavebne neskutocne atraktivna a vedia to hlavne poslanci. Takze ak sa tam postavi provizorne nic, zbytok sa bude moct "uzitocne" zastavat. A je to.
+tr3mp. Je mi to jasne. Od trate na madare by sa to dalo vyklopit este aj druhym smerom, je tam placu a placu. Okrem toho, ta vlecka sa da predlzit pohodlne cez areal priamo k terminalu. Je to lepsi a lacnejsie riesenie, ako napajat tu trat ktovie odkial. A keby sa velmi chcelo, dala by sa pripojit aj Astronomicka. Ale to je vazne astronomicky predpoklad.
bry den!! mam otazocku: neviete niekto ako premava bus (blagus) z pod Noveho mosta do viedne. teda v akych casovych intervaloch a ceny spiatocneho listka. dakujem ?
Trochu pletieš dve na tri. Nezvýhodňujem autobusovú dopravu, konštatujem že namiesto miliárd za provizórne riešenie (ktoré sa zrealizuje za 5 rokov a potom sa zistí, aké problémy prinieslo do zvyšku siete) je možné okamžite skvalitniť MHD. Som za to, aby sa budoval nosný systém, ale bez tej predprípravy vo forme električkového provizória. Ak však nie sú peniaze, potom by som v žiadnom prípade nerobil kroky, ktoré povedú k zablokovaniu koridoru nosného systému, a v takom prípade sa radšej venovať menším projektom, ako sú nové autobusy. Tie budú potrebné tak či tak, s tým čo tu je sa 5 rokov nevydrží.
Osobne by som preferoval riešenie, kde by sa nové (veľkokapacitné, nemyslím malé SORy) autobusy prednostne nasadili na nové petržalské nosné autobusové linky, aby ľudia videli v zmene linkovania aj nejaký reálny prínos a snažili sa prednostne prestupovať na nosnú linku. A samozrejme, aj autobus sa dá do určitej miery preferovať na križovatkách (až po zriadenie BUS pruhov, tam kde sa dá).
Eliny tu v BA nemajú žiadnú budúcnosť bez patr. zmien. Rozchod treba prerobiť aby sa zjednodušil prechod budúceho regio nosneho systemu. Do teraz eliny nikam nevedu, len tak akosi postupom času k vl. zániku. Sám zvihodňuješ autob. dopravu, ale na preplnenie križovatiek akosi pozabúdaš. Či už to bude reg. nosný alebo elinový nosný systém, vždy to bude mať lepšie výhody, ako stojací neurobus na križovatke . Je to všetko aj v zastaralom uvažovaní niektorých z nás. Veď si zober napr. Prečo niektorým IQ vadí, že má byť nádherný 32 posch. mrakodrap postavený pri Ymke a teraz sa musí investor sudiť , pretože to IQ to chce len 8 poschodové.
Nehovorím o rušení električky, ale ani nemám ilúzie o tom, že v súčasnom stave (resp. súčasnom + Petržalka) môže byť rýchlym nosným systémom.
Rozchod nie je problém, jeho zmenou sa električky nezrýchlia.
Preferencia na križovatkách - jej účinky najmä na veľkých križovatkách by som nepreceňoval, nie je to všeliek.
Frekvencia zastávok - nevidím znižovanie počtu zastávok električky v Bratislave veľmi realisticky. Pár zastávok sa zruší, časť z nich sa po protestoch zas zavedie (keďže MHD je riadená politicky). Ak by sa električka mala prerobiť na expresný systém, potom by musela existovať doplnková doprava na zvoz k zastávkam. To by však fungovalo iba v prípade, ak nosný systém naozaj prináša viditeľný efekt - napr. metro, ktorému sa v podmienkach mesta rýchlostne nič nevyrovná, inak ľudia nebudú mať motiváciu prestupovať. Ak však "doplnkový" autobus bude porovnateľne rýchly ako električka, ľudia radšej zostanú sedieť v ňom.
Takže ak má splnať elina spokojnosť a nemusí sa rušiť. Treba im dať v prvom rade zelenú . Zastávky zriediť roztiahnuť. Zmeniť rozchod koľajníc upraviť podvozky. Potiahnuť koľajnice na nosny system, a postupne napojiť na regionalnu dopravu. Staré neprerobené eliny odstraniť a s nejakým 5 minutovým intervalom ich poslať od letiska cez BA mesto do D N V či iných trasach. ?
Andy: to ako 2 kolaje pre Engerautram a jednu pre ZSR a platit to bude ZSR? Alebo ako? 2 kolaje pre ZSR a aby to modrogumnici vedeli rozlisit tak to budeme oddelovat tou elektrickovou?
otvorenie Bratislavy do regiónov považujem za pozitívum toho projektu, značne by to podporilo rozvoj ekonomiky mesta aj regiónu. Na rozdiel od jednej trasy vnútromestskej električky, ktorá tento účinok mať nebude.
K počtu koľají - nemusí sa nutne stavať tretia/štvrtá koľaj v celom úseku (mimo staníc), je to najmä vec zabezpečenia trate.
Je jasné, že zastávok bude menej ako pri električke, ale aj rýchlosť prepravy bude väčšia. Od toho je to nosný systém a tomu by sa musela prispôsobiť aj ostatná doprava - vrátane električiek.
Električka v Bratislave v tomto zmysle rýchlym nosným systémom nie je a nerobil by som si ilúzie, že ním v dohľadnom čase bude - aspoň neviem o tom, že by vodiči prichádzajúci do Bratislavy odstavili auto na parkovisku Tesca Zlaté Piesky a potom sa "komfortne" za 25 minút odviezli električkou do centra.
Podobne, ak by existovalo P+R v Dúbravke, asi by polhodinová cesta do centra nebola príliš atraktívnou alternatívou.
Stále mi z toho vychádza, že optimálnym riešením je začať výstavbu definitívneho nosného systému tak, ako je v územnom pláne, bez električkového provizória. Ak to nejde teraz, potom je asi na mieste riešiť predovšetkým aktuálne problémy MHD - napríklad nákup kĺbových autobusov, za 8 miliárd (čo bude stáť petržalská električka), ale aj za polovicu tejto sumy sa dá urobiť v celej MHD viditeľná zmena pre celé mesto, nielen pre mestskú časť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale
Rozchod nie je problém, jeho zmenou sa električky nezrýchlia.
Preferencia na križovatkách - jej účinky najmä na veľkých križovatkách by som nepreceňoval, nie je to všeliek.
Frekvencia zastávok - nevidím znižovanie počtu zastávok električky v Bratislave veľmi realisticky. Pár zastávok sa zruší, časť z nich sa po protestoch zas zavedie (keďže MHD je riadená politicky). Ak by sa električka mala prerobiť na expresný systém, potom by musela existovať doplnková doprava na zvoz k zastávkam. To by však fungovalo iba v prípade, ak nosný systém naozaj prináša viditeľný efekt - napr. metro, ktorému sa v podmienkach mesta rýchlostne nič nevyrovná, inak ľudia nebudú mať motiváciu prestupovať. Ak však "doplnkový" autobus bude porovnateľne rýchly ako električka, ľudia radšej zostanú sedieť v ňom.