Myslím si, že je to správne tak, ako to je. Turisti sa tým voziť fakt nemajú čo. A neviem čo je na tom zlé, že ten autobus je relatívne prázdy, to musí byť podľa teba každý spoj MHD narvaný?
Snáď to nepochopíš ako rýpanie, ale hádam si nemyslíš, že by bolo najlepšie, keby do X43 mohli nastúpiť iba pracovníci sanatória a Lesnej správy, ktorí by sa museli vodičovi preukázať, že sú tam naozaj zamestnaní? ?
Lebo takto keď tú linku používajú aj (ne)turisti z Koliby na Železnú studničku, tak aspoň trochu zaplnia kapacitu autobusu, aby stále nechodil takmer prázdny.
POSTREH Z VÝLUKY ELEKTRIČIEK (1)
Z Jesenského som dnes išiel 13-kou (7939 + 7940), všetky električky čo som videl používajú cieľ "Tunel" namiesto "Chatam Sofer" (aj na transparente, nedigitalizované 4-ky na plastovej tabuľke pred vodičom).
VNÚTORNÉ DIGITÁLNE TRANSPARENTY
Transparent 13-ky neukazoval zastávky ani pásmo, len "13 Tunel" a raz za čas preblikol na čas, ale pri Chatámovi Soferovi sa zmenil na "5 RAČA / Komisárky" a od Kapucínskej začal ukazovať zastávky aj pásmo a čas. Zobrazovanie MČ už pochválil aj inTony v príspevku #46135.
Ja som len zvedavý, kedy sa toto prehladnejšie zobrazovanie na vnútorných (i vonkajších) transparentoch bude uplatňovať aj na ostatných (nielen) električkových linkách. Alebo dlhšie názvy ako "5 DÚBRAVKA / Pri kríži" sa už na vnútorné transparenty nezmestia?
POSTREH Z VÝLUKY ELEKTRIČIEK (2)
Späť mi prišla na Kapucínsku v smere do tunela (79xx/79xx) s transparentom "13 Hlavná stanica", pričom tam ešte hádam mala prísť ako linka č. 5, nie?!
Ale zároveň chcem tohto vodiča pochváliť za to, že pri Chatámovi Soferovi sa už síce kúsok rozbehol, ale hneď na to zastavil a späť zacúval na zastávku, aby mohli ľudia pohodlne prestúpiť z X1-ky. Dúfam, že aj v novom petržalskom "superprestupnom" systéme budú vodiči takýto ohľaduplní...
Zároveň aj na zastávke "Nový Most" taktiež počkal, aby z tej istej X1-ky mohli ďalší cestujúci prestúpiť. ?
Škoda však, že na internete ani na zastávkach nie sú žiadne CP na tento výlukový víkend, čo pôsobí na ľudí dosť mätúco. Ani CP dočasne zrušených liniek č. 1 a 12 nie sú prekryté. Ale chápem, že na víkend by sa im to zrejme neoplatilo prelepovať...
Kto z vás vie, v akom intervale premávajú X1 a X4? Ak podľa takého istého CP ako počas výluky v minulosti, keď premávali dočasne aj cez pracovné dni, tak ak ho máte niekde uložený, kľudne by ste ho mohli na www.imhd.sk zverejniť. Čo vy na to?
ešte k tomu Fobustovmu článku: teraz si to tak čítam a je tam napísané "Ako cestujúci máte pocit že ste iba náklad, ktorý sa vozí z bodu A do bodu B, niekedy aj cez bod C alebo D"
..Fakt je, že niektoré spoje treba takpovediac "narovnať", lebo sa zbytočne vozíme obkľukou cez celé mesto(napr. linky 86, 78 atď)
Ale niektoré linky čo premávajú iba v špičke by trebalo zaviesť celodenne a celotýždenne(napr. 85, 78), lebo tam kde mate v špičke priame spojenie sa inokedy dostanete iba spomínanou obkľukou alebo musíte viackrát prestupovať.
Andy: to s tými ružovými košeľami..myslel som to vážne, ale na druhej strane to bol iba príklad, mohli by byť aj bledomodré s bielymi pásikmi, alebo biele,...mal som skrátka na mysli zmenu..:-)
mam taky blby dojem ze take SORy na linkach do lamaca stacia aj preto, lebo ich tam proste narvali aj ked nestacili a ludi to omrzelo a zacali cestovat inac (autami)...
Re hoppusmark: No ono nové autobusy sa kupujú. Tento rok 7 midi a 2 mini. Je to málo, ale je to viac ako minulý rok. (SORky sú dobré vozy, s nízkou spotrebou a tam kde jazdia väčšinou plne postačujú. Budúci rok by sa malo kúpiť ďalších 9 busov a 6 trolov, ktoré nahradia autobusy na Dlhé Diely. O desať vozov bude treba menej vplyvom zmeny liniek v Petržalke. V každom prípade potrebná je dodávka minimálne 100 kusov vozidiel ny náhradu Ik28X (50kusov) a K732 (50kusov). Rozpočet príjmom fyzických osôb sa vyvíja lepšie ako sa očákava( zatial + 1,5mld) takže hádam sa nájde viac penazí pre autobusy v Bratislave. Dôležité je, že mesto si tento problém uvedomuje.
Čo sa loga DPB týka, nemyslím si, že to je problém dňa. Aj ja by som si vedel predstaviť nové logo DPB, ktoré by napríklad vychádzalo z loga mesta a do života by bolo uvedené pri spustení električky do Petržalky a nazvalo by sa to "Nový začiatok" ( s tými už máme na Slovensku nejaké tie skúsenosti). Alebo aj skôr pri spustení trolejbusov na Dlhé Diely s tým, že čo bude nasledovať - električka, preferencia radiál,... a hádam aj nové busy. No neoznačoval by som nové logo problémom dňa, lebo iné logo neprinesie zmeny k lepšiemu pre cestujúceho.
(ak sa však niekomu chce, vytvorte a navrhnite na magistráte alebo na DPB, možno to príjmu za svoje)
Myslím, že košele sú fajn. Je to zlatá stredná cesta medzi celkovou uniformou a firemným tričkom.
Inak vo štvrtok som išiel v L90 a dve pani sa rozčulovali čo to vymysleli za hlúposť to nevé linkovanie. Prihovoril som sa im a zaala debata. Vysvetlil som im filozofiu a postupom času začali chápať a jednej sa to lúbilo evidentne druhá sa zmohla na argument, čo starý ľudia. Tak som jej povedal o L99, ktorá spája celú Petržalku a to, že schody sú iný problém, ktorý rieši nízkopodlažné vozidlo. Myslím, že som ich presvedčil na toľko, že už nebudú také skeptické a počkajú si na to ako to bude vyzerať v skutočnom živote.
enge2: Ja dúfam, že nie a že zmeny budú kozmetické. Politickými kompromismy vznikne len paškvil tak ako vždy.
Ad Amos Keynes a Fobust:
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.
To je jednoduché. Buď peši k Auparku a tam na L50 alebo L88 na Starohájsku a tam na L68 na Dulovo.
Re #46165 hefec: Keby si nenapísal, že je tam stretnutie 4% tak myslím, že väčšina ani nevie. Ja určite. Teraz si na seba len upozornil.
Re #46159 babou: ad fobustov materiál:
Bod 2. Informačná kancelária na Obchodnej prešla rekonštrukciou, takisto ako tá na Hlavnej stanici a v Gaštanovom hájiku. Tá pod mostom a na Hodžku vyzerajú dobre. mohli by lepšie ale nie sú špinavé a v skutku za poslednú dobu som nemal problém, že by pracovníčka bola neochotná.To, že neexistujú jazdné poriadky v knižnej podobe je stále chyba. Aj keď penetrácia internetu je v BA dosť vysoká, stále je to chyba. Doplnkový predaj CL neexistuje a je len hlúposť dopravcu, že sa pripravuje o tržby z tejto formy predaja. MHD je stále pomalá, tento nový materiál by mal k niečomu pomôcť. Stále viac vozidiel dostáva informačný elektronický systém aj keď nie je využívaný tak ako by mohol. Mohol by zobrazovať oveľa viac. Platové tabuľky boli obnovené. žltočierna je klasická, bielo červená pre dojazdy a bielomodrá pre výluky aj keď nie vždy sa stým tak stretnete ale už aj úmysel niečo zmeniť je v podmienkach DPB dosť. Magistrát od roku 2003 kedy bol ten materiál zverejnený osadil množstvo prísreškov JCDecaux a v najbližších 2 rokoch ich pribudne ďalších 150 a potom každý rok 20 až do roku 2011. DPB opravil svoje prístrešky, tie ktoré sú v tom materiály na fotografiách.
K úrovni vozidiel sa netreba vyjadrovať. Na jednej strane plynofikácia priniesla skúlturnenie vozidiel, nové plechy, lak, podlaha,... na druhej strane vozy sú poruchové, žerú olej,... ale to už cestujúci nevidí a ani ho to nezaujma pokiaľ ho odveze do ciela v slušných podmienkach. Najväčší problém je z čistotou. Tou zaostáva hlavne 4. a 2. kolóna.vozy sú špinavé, za dvermi by sa uchytili fialky na tom množstve blata. Na druhej strane konečne sa čistia električky od prejavov grafity. Vozové suchoty však nedovolujú voz čistiť okamžite. Vždy je lepšie cestujúceho odviesť aj v znečistenom voze ako ho neodviesť vôbec. Zaujímavé je že fobust kritizuje, že musíte prestupovať čoraz častejšie pričom dobre vie, že systém odvšadial všade je dlhodobo neudržateľný a neefektívny. Čo sa vodičov a revízorov týka poviem len blbec sa nájde všade. Je len na cestujúcom či sa bude sťažovať apotom je narade dopravca aby situáciu riešli - zrážka zo mzdy až vyhadzov.
3. magistrát začal viac riešiť problém MHD, aj keď pomaly ale pán boh zaplať za električku do Petržlaky a troljbus na D. Diely. Už len tie nové vozidlá. Buduje sa preferencia aj keď by me si ju vedeli predstaviť fungujúcu lepšie a hlane vybudovanú rýchlejšie. Nie je to však lacná záležitosť. Rekonštrukcie tratí sa konečne rozbehli vrchné vedenie v Bratislave je ucelená kapitola o ktorej netreba hovoriť. Je proste strašné a kým tam budú tí istý ľudia asi navždy bude.
Rekonštrukcia električkovej tratepri Poluse bola naprojektovaná chybne, lebo sa tam zmenili prepravné koridory chodcov. Nie je pravda, že cestujúci nemá inú možnosť. môže ísť iným východom, ktorým sa dostane na prechod rovno na nástupište električiek, ale väčšina ľudí využíva iné smery a tomu sa mal aj prispôsobiť projekt. Som si však istý, že keby tak spravili fobust by dnes kritizoval vzdialenosť zastávky električiek a L50, že to obmedzuje prestupy.
K nosnému systému sa nebudem vyjadrovať, keďže magistrát na čele s primátorom prijal fobustove argumenty a zobral jeho materiál, ktorý vyvtoril (alternatíva k metru - je to na tejto stránke) a len s malými úpravami sa v tej podobe bude realizovať. (s najväčšou pravdepodobnosťou) Za ďurkovským som bol vtedy s ním ešte s nejakým ďalšími ľuďmi a tento projekt sa mu veľmi lúbil, takže myslím si, že tu môže byť fobust spokojný.
K tomu asfaltovému krytu na zastávke zátišie som sa už vyjadril a k rozbitým Karosám 732 som tiež napísal, že väčšine bol vďaka plynofikácii upravený interiér do podoby, za ktorú by sa nebolo treba hanbiť, keby bola umývaná.
Myslím si, že za tie dva roky MHD v Bratislave prešla kus cesty. uniformy vodičov, sprevádzkovanie hlásičov, GO trolov či T3, K2 a ich modernizácie. Takisto sa začali opravovať plechy autousom, ročne sa zgenerálkuje od 20 - 30 autobusov na pohon zeným plynom, opravy prístrešov a budovanie nových,... atď.
Myslím si, ž jedine čo nám teraz chýba k spokojnosti je 25 krátky trolejbusov a 100 autobusov všetkých dĺžok. Som si istý, že aj ľudia by boli oveľa spokojnejší.
Re fobust: Možno by si mal vypracovať nový materiál a zhodnotiť čo sa zmenilo a v čom problém pretrvávajú.
Tie prehnité kovové obruče stačilo natrieť červenou farbou, ale meniť asfalt, príliš drahý špás.
S tou 4086 - to mi je novinka... Preto som ju už tak dávno nevidel na 88, 90...
Mne zas bude trochu ľúto za linkou 82. Ešte za tou, čo išla na Hlavnú stanicu. Malo to interval 10/12/10/15//15 a počas špičiek to bolo vždy perfektne využívané. Okrem iného mi to bude chýbať aj preto, že by to bol ideálny spoj do školy pri Dulovom nám. Vozilo to ľudí z celého nášho sídliska a bolo to dosť ľudí. Škoda jej.
Ale však 82 budem výdavať aj naďalej na Einsteinovej, ale na trase Dudova (???) - Vojenská nemocnica (???) - VolksWagen...
Bol si sa na tej zastavke pozriet? Tu nejde iba o stary asfalt, ale o tie hrdzave, prehnite kovove pasy po obvode zastavky. Navyse, cela ta rekonstrukcia sa mala spravit inak, najma sa mali posunut zastavky.
ak sa nemylim, tak po novom to mas najlepsie 88 z Einsteinovej na Furdekovu, prestup na 68 a priamo na Dulovo nam. Mozno exituje aj lepsie riesenie. Napada ma este ist na Kollarovo nam. a odtial trolejbusom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes