Hm.. a čo potom keď na budúci rok uzavrú Starý most?... vtedy budú musieť tak či tak niečo spraviť.. Vtedy by som im najradšej zrušil všetky linky, ktoré chodia cez Starý most, potom by ešte len uvideli zhoršenie MHD... ?
A to už fakt nebude žiadna ďalšia anketa o názve mosta? Bude mi to chýbať!
K tomu novému linkovaniu - asi bolo treba viac vysvetľovať a diskutovať a nechať pripomienkovať predtým. Takto to vyzerá ako šité horúcou ihlou, hoci návrh sa zrejme nezrodil cez jeden víkend.
ratislavská hromadná doprava nemení od 1. júla svoje linky. Rozhodli o tom dnes poslanci mestského zastupiteľstva.
Návrh mal podľa námestníka primátora Karola Koladu zrýchliť a zefektívniť hromadnú dopravu z Petržalky cez mosty. Proti návrhu sa postavil starosta mestskej časti Petržalka Vladimír Bajan, ktorý kritizoval zrušenie a zredukovanie viacerých petržalských liniek, pretože by podľa neho Petržalčanom skomplikovali prepravu.
Pripomienky vyjadrili aj viacerí poslanci z iných mestských častí. K protestu sa pridalo tiež občianske združenie Lúky. Plánované zmeny v doprave sa týkali aj sprevádzkovania piateho mostu cez Dunaj. Keďže sa návrh neprijal, nebude cez most Apollo premávať MHD, povedal pre TASR Kolada. Presmerovanie niektorej z terajších liniek by totiž podľa neho narušilo celý systém dopravy v meste.
Okrem rušenia liniek malo byť najväčšou zmenou zhustenie intervalov na tri minúty a zvýšenie počtu zástavok na znamenie. Návrh rátal s vytvorením doplnkových a lokálnych liniek, ktoré by tvorili pripojenie k nosným. Rátalo sa s vytvorením prestupných uzlov, so zrušením 8 autobusových liniek z Petržalky a niektorých električiek. Z ušetrených peňazí mal Dopravný podnik riešiť situáciu liniek v Devínskej Novej Vsi.
To je super že cez Most Apollo nepôjde MHD Aspoň si "tiežodbornícka verejnosť" uvedomí o čo prišla! A terz môže v pokoji zas nadávať na súčasný stav MHD, hlavne v Petržalke, a satve električových liniek, keď pôjdu hromadne a potom niekoľko minút nič.. ? ?
Hehe, akurát som tam bol obzerať a išiel som smerom k trolejbusu pomalým tempom, že nastúpim a pôjdem jednu zastávku, ale nakoniec zavrel dvere keď som bol 5 metrov od neho, tak som nechcel dávať na javo, že som chcel nastúpiť, aby nemusel vodič stresovať s dodatočným otváraním..
97 by som z pristavneho mosta na kosicky most nepresuval, tym by sa len zbytocne predlzila trasa...
likvidacia L71 sa mi pozdava ako relativne najmensie zlo (naozaj ma dost velky subeh so vselicim aj teraz)
Re #46007 mrcheef: dobre, to plati v spicke; skus si to ale tak po desiatej vecer a optimalne v smere do petrzalky aby si si nemohol len tak jednoducho vyratat prichod na zastavku toho menej frekventovaneho spoja (89) [obdobne cestuvam aj ja medzi zastavkami cilizska - holicska; cez den pouzijem kombinaciu 201/202 + 97; ale vecer jednoznacne uprednostnim priamy spoj (78), ktory to aj napriek dlhsej trase dokaze v neskorsich hodinach zvladnut za podobny cas ako je cista jazda 97+trolejbus a nemam este problem s prestupom a cakanim na zastavke]
Dnes som išiel okolo 15:40 h. linkou č. 203 smer Koliba. Tesne za križovatkou Štefanovičova/Žilinská stál cez celú cestu akýsi stavebný mechanizmus a viditeľne nič nerobil. Vodič odstavil trolejbus za zastávkou, otvoril dvere a čakal. Asi po 7 minútakch išiel nejaký spolucestujúci k stavebnému mechanizmu a hneď na to nám ten uvoľnil cestu ?
Na Kolibe má výluková linka správny terčík X43. Na všetkých zastávkach je však namiesto cestovných poriadkov iba taký fialový oznam (totožný s tým na www.imhd.sk). Nechápem, veď keď mohla mať na jeseň na 5 dní mimoriadna linka č. X82 k Cintorínu Petržalka na všetkých zastávkach cesťáky aj s mapkou, tak mohla by ich mať aj X43, ktorá určite bude premávať aj budúci týždeň. Ozaj, kedy plánujú sprejazdniť pôvodnú cestu? Predpokladám, že do spustenia lanovky na Kamzík. Len či ostanú na linke č. 43 aj staré dobré prevažne 30 minútové intervaly...
Na X43 bol dnes nasadený 3507 (takmer prázdny bol). Ešte pred Kamzíkom bola sťažená cesta, keď sme museli ísť opatrne po kraji cesty kvôli prácam kvôli nejakému vrtu či čo... Tesne za Cvičnou lúkou (Letná bobová dráha) bus zastavil pred cestnou zábranou. Vodič vystúpil cez predné dvere, odomkol ju a odtlačil. Kúsok sme prešli a vodič ju šiel za bus znova zamknúť. Ďalej sme išli úzkou, peknou a strmou cestou k Snežienke. Na konečnú "Lesopark" prišiel asi tak o 16:18 h., kde čakal aj s cestujúcimi na plánovaný odjazd 16:25 h.
Naspäť sme nastúpili o 18:30 h. pri bufetoch Rotunda (odbočka na Kačín), zastávka "Železná studnička". Tam je nový označník s terčíkom X43 (samozrejme bez CP). Zastávka v smere na Patrónku je zrušená (prekrytá čiernym igelitom), za ňou sa bus otočil a ďalej znova obsluhoval všetky zastávky linky č. 43 (t.z. aj "Železná studnička" smer Lesopark a samozrejme "Lesná správa" atď). Tentoraz bol bus celkom slušne obsadený cestujúcimi. Prekvapilo ma však, že nejako z boku od rozkopanej cesty som od Vojenskej nemocnice videl prichádzať nejakú embéčku, tak zrejme autá sa na Železnú studničku aj tadiaľ dostanú...
Pri Snežienke ("Lanovka") sme svižne vyrazili do prudkého kopca na Kamzík, keď sa zrazu v protismere objavil akýsi červený favorit (či felícia to bola?). Najskôr cúval a brzdil bus až v ňom bolo cítiť spálené gumy (alebo to niečo z bŕzd smrdelo). Potom autiak uhol vedľa cesty a my sme sa horko-ťažko rozbehli do strmého kopca.
Na Kamzíku, keď išiel vodič odomknúť zátarasu, cez predné dvere bleskovo vystúpila nejaká pani s deťmi. To znamená, že X43 stojí (aj keď neoficiálne) aj na Kamzíku ? ? ? Keď šiel vodič zamknúť zábranu, tak úplne tesne na drzovku po kraji úzkej cesty nás predbehlo to červené auto, ktoré sa medzitým niekde otočilo...
Tentoraz bol problém prejsť aj popri Cvičnej lúke (Letná bobová dráha), keďže na ceste boli ľudia a na jej kraji zaparkované autá. Posledný ťažký úsek nás čakal pri tom spomínanom vrte a šťastne sme dorazili na Kolibu.
Myslím si, že vodiči linky č. X43 by si zaslúžili mimoriadne prémie, keďže to nie je sranda jazdiť po takej úzkej a strmej lesnej ceste a popritom zakaždým odomykať a zamykať cestnú zábranu. Nedokážem si predstaviť jazdu po tejto ceste v zime (ak by bola zasnežená a zľadovatená). Vtedy by sa takáto obchádzka určite nemohla uskutočniť ?
Medzi odchodmi (napr. od 18:45 do 20:05 h.) sa musí vodič dobre nudiť, keďže určite nerobí prejazdy na iné linky. Jednoznačne každému (nielen) nadšencovi MHD odporúčam previezť sa touto linkou. ☺ ?
Takže rád by som zhrnul zasadnutie. Podľa príspevkov z diskusie som mal dojem,že návrh prejde. Nestalo sa tak nie preto,že by bolo veľa poslancov proti,len sa ich dosť zdržalo.
Podľa pôvodného návrhu malo byť ušetrených až 2mil. vzkm,až ďalšími kompromismi sa dosiahol predkladaný stav. Kolada dokonca povedal,že sa uvažuje aj nad predĺžením jednej z nosných liniek k nemocnici za účelom lepšej obslužnosti Lúk 8.
Nuž čo dodať,návrh neprešiel,žiadne ďalšie opatrenia ani neboli spomenuté.Zostáva teda súčasný stav,cez Most Apollo vraj nebude (na hanbu poslancov) premávať žiadna linka. Weigl a Zachar odchádzali značne sklamaní.
Mimochodom celú rozpravu mám nahratú,síce nič moc to nie je,keď sa dostanem najbližšie na net,tak vám to dám k dispozícii.
Je to naozaj škoda, poslanci zacítili príležitosť vyhriať sa na slniečku populizmu, a ani zo strany inokedy takých zhovorčivých pánov z radnice (však za chvíľu ich zas bude vidno, keď sa budú fotiť pri otváraní mosta Apollo) som nevidel nejakú snahu presviedčať verejnosť a poslancov. Zmena linkovania je však nutná nielen z dôvodu nedostatku vozidiel, ale aj ako začiatok budovania zbernicového dopravného systému z doterajšieho trasovania v štýle "mesh".
Problém samozrejme je aj v tom, že neexistuje viditeľná protihodnota, ak sa pomenia linky pri otvorení linky metra, každý vidí výhodu. Ťažko však stavať linky s nosným systémom bez existencie samotného nosného systému. Ak by sa aspoň pre najdôležitejšie nosné linky z Petržalky nakúpili nové autobusy, ľudia by videli aspoň nejaké okamžité zlepšenie.
Obávam sa, že celý projekt električky do Petržalky (nehovoriac už o výstavbe REÁLNEHO nosného systému) je iba chiméra, ak sa všetci schovávajú už pri takomto jednoduchom kroku ako riešili dnes, potom je dosť možné že nový projekt opäť zhavaruje pri najbližšom probléme, resp. dopracuje sa do trvalého provizória ktoré nič nevyrieši, iba minie čas a peniaze.
Nie, nikto ta tu neroztha, lebo my vsetci co o dorpave mame nemale znalosti ten navrh povazujeme principialne za spravny, len o drobnych detailoch by sa dalo este diskutovat.
Kde presne, kedy, ktory voz, koho preslo, aku rychlost mala tramvaj iduca do centra, vybehol ten chodec spoza protiiducej tramvaje? ??? Prosim co najviac infos, diky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Podľa pôvodného návrhu malo byť ušetrených až 2mil. vzkm,až ďalšími kompromismi sa dosiahol predkladaný stav. Kolada dokonca povedal,že sa uvažuje aj nad predĺžením jednej z nosných liniek k nemocnici za účelom lepšej obslužnosti Lúk 8.
Nuž čo dodať,návrh neprešiel,žiadne ďalšie opatrenia ani neboli spomenuté.Zostáva teda súčasný stav,cez Most Apollo vraj nebude (na hanbu poslancov) premávať žiadna linka. Weigl a Zachar odchádzali značne sklamaní.
Mimochodom celú rozpravu mám nahratú,síce nič moc to nie je,keď sa dostanem najbližšie na net,tak vám to dám k dispozícii.