Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si> ty si nedas povedat...no ked to ma byt nosny system tak si asi predsa nedame vyrobit jeden kus tej elektricky??? nemysliiiiis?? si to cele predstavujes prilis jednoducho....
WEST> co sa tyka rozchodu, ono je velmi pekne zachovavat historiu, ale tie elektricky by v bratislave aspon podla mna mali byt nosnym dopravnym systemom a nie muzeom. A podla toho by to malo aj vyzerat tak do poctu ako aj technickeho vybavenia voznov. Je sice pravda, ze dnes si mozes nechat vyrobit hocico aj v serii jedneho kusa, teda aj elektricku na hocaky rozchod, ale cim je to atypickejsie a cim mensia seria sa vyraba, tym je to drahsie. A pri tom ako vyzera rozpocet mesta (a predpokladam ako aj bude vyzerat v najblizsich rokoch) tak to fakt vyzera ze zmena rozchodu je vyhodnejsia.
Heh... NO... ak nam budu na ten rozchod BEZPROBLEMOV a za CENU 1435mm rozchodovych elin vyrabat vozy - suhlasim s Tebou West. SI teraz predstavujem v BA o 15 rokov nizkopodlazaky Astra, Alstom (moje oblubene) na 1000mm rozchode. ;)) Ale ked to bude secko OK a HLAVNE KVALITNE - PROSIM! 😉
Som na tejto stranke 1krat,ale chcel by som upozornit na jednu vec.Pri autobuse Solaris 15 je napisane,ze by kapacitne nevihovoval starsim 18metrovým.Ale podla vašich udajov ma len o 1 miesto menej ako stare Ikarusi-Co nie je vada.Alebo vy mate chybu v údajoch.A co sa tyka 1000mm rozchodov je blbost aby sa to menilo Okrem Bratislavy a jedneho českého mesta(kde je prebudovávanie v plnom prúde)nie je nikde na svete.Ponechajme si tento unikat.Vzdy sa najde vyrobca,ktorý vyrobý elektricky s 1000mm rozchodom.A mlo by nam zaležať aj na historii len ona nas može učit,takže by nam malo zaležať aj na starých vozňoch.
pre tych, s ktorymi som sa bavil o tvorbe cestovnych poriadkov v BB (Spectre, d3k0, Dusan):
mrknite si cestovny poriadok linky c. 3 na bb.imhd.sk - zlata Bratislava ... (toto nie je reklama :-))))
Neodpustim si este jednu vec: minuta v i-caffe je lacnejsia ako minuta dospelaka v MHD! To je sila...
btw. 4500 prispefkof!!!
(A neodpisujte mi, teraz fachcim z i-caffe)
Aj ked oneskorene, ale predsa: Prajem stastne prezitie sviatkov a hlavne stastny novy rok 2002 (najlepsie ak sa prestane diskutovat o metre...). Cafte!
Hranate svetla: beriem spat slovo "vsetky". V BA som len od septembra tak nemam az taky prehlad. Ale budem chodit s otvorenymi ocami. Hranate svetla mali v BB najnovsie B731 (1989) (dalsia B731/2 prisla az v roku 1998), zvolenske B73x s vetranim vzadu a samozrejme mnozstvo734 a 735.

Bratia cesi, neviete ktoremu mestu "chyba" od roku 1995 Karosa B732 EC 5210 ? Teraz ma SPZ BCA2128.
Ktora Karosa C734 Zajazdy BA s.r.o. ma celovozovu reklamu Aupark? Ma to e.c. BA-079HB. Ktora 163* to bola?
Kam ja na to chodim..:)
http://www.schielfk.de/bilder.html
Odmyslite si jeho xicht-su tam myslim 3 fotky kde je vidno niaka elektricka /abo len casti/, ake aka to je neviem, necital som to, mozno to tam aj je napisane...
"glosa" = jeden vyplul zuvacku na kolaje a obaja sa za nou vrhli... :))) To co ma byt? To bola ich spolocna, abo bola zlata??? :))) eee 🙂
Sakris...coskoro nebudem mat ani na platenie netu a vy chcete prerabat celu el. siet :)))Prosiiim vaaas...naco! Skoda penez...(ktore aj tak nie su 🙂
A ak niekto chce stavat metro...a bude to FAKT CHCET /lebo z toho bude nieco mat - stat/, budu aj peniazky...a vasu 1435kovu siet vam ototo...Zamerajme sa na rozsirovanie nasej 1000 a CKD sa urcite nevede tak dobre, aby mohla odmietat zakazky, aj ked na 1000ky. Podpise sa zmluva o dlhodobej dodavke ci nieco take /nie som ekonom/, teda budu mat zarucene ze bude staly odber masin 🙂
d3k0: heh.. nemas prafdu a ani knizka. ;)) Prax a realita nepustia. 😉
KLF: Ja som si tiez myslel, ze 1435 je stabilnejsi, ale asi by sa v knizke Mestska hromadna doprava od Habardu len tak pre nic za nic nepisalo, ze je to prave naopak. Je tam na to vzorec, Turbo ti ho urcite rad napise. Okrem toho to bude aj v jednom z nasich clankov.
klf> co tu vypraaavas nezmysly :))
Heh... pekna slovna mela.. 😉
No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne. 😉 No... cize cestujuci by nam tolko neplakali, ze to vo vozoch s nimi "hadze". ANO, ja viem, zalezi aj na kvalite trate, ale ja berem teraz do uvahu oba rozchody s ROVNAKOU kvalitou trate. Ideme dalej. Na 1435mm rozchod uz tu mame co-to pripravene. je toho pramalo, ale JE. Napriklad na Ruzinovskej celej je aj zlab na 1435mm! A to je najdlhsia rovna trat v Bratislave ! Cize tam by uz prerabat moc nebolo co. Je to malo v porovnani s celou BA, ale JE. Dalej. Metro v BA je utopia a patrim k tym, co si myslia, ze idealnym riesenim pre mesto je vytvorenie niecoho medzi elektrickou a metrom - nieco ako vo Viedni Schnellbahn (rychlodraha). (Aj ked musim podotknut, ze vo Viedni su useky, kde sa aj v beznej elektricke citim ako v rychlodrahe v porovnani s BA). Ak chceme taketo nieco presadit, a myslim, ze chceme (projekty su, zastancovia tiez), tak jednoducho 1435 MUSIME mat. Pretoze by sa kupovali nove vozy (idealne by boli s vyzbrojou od firmy Alstom, ktore zakupili aj v Gdansku), alebo Skodovacke Astry (licencia Alstom, lacnejsia varianta) a tie by nam iste nik na 1000mm nevyrobil. Tento projekt je cenovo cca 1/3 - 1/4 z ceny celej vystavby metra + nakupu vozov metra. To len na margo tych, co by chceli pisat nieco o cene projektu a su zastancami metra. Mno... neviem, uviedol som snad DOST dovodov preco 1435 a nie 1000. A to pri VSETKEJ ucte k 1000mm rozchodu, to myslim vazne !
TBC> ja nevravim ze to je zrovna to prve, ale treba podstrcit este v 1/4 roka 2002 neaky vhodny projekt na rozvoj elin, ktory bude mat sancu prejst ako konkurancny projekt k metru. treba ho dat niekedy dokopy (kua, zas asi budem musiet do toho kopat najviac ja) a odniest to na kompetentne miesta...
aj tak to aby sa prestaval rozchod je teraz to posledne co potrebujeme...
Turbo> no to posledne, historicke vozy je zrovna to coho mi bude ludo ak sa zmeni rozchod. Ale inac ma uz asi neukecas, proste vyvoj ide vpred, ja netvrdim ze 1000 mm trate su zle, ale dnes ked prevadzkujes 1000 mm trat tak si diskriminovany. Spomen si napriklad o tom co sa vravelo o podbijackach.. taka seriozna velka pre rozchod 1000 mm je na slovensku jedna a k tej sa len tak lahko DP ani nedostane, kupit vlastnu je velmi drahe... na rozchod 1435 mm maju podbijacku na kazdom tratovom obvode ZSR, takze si mozes pozicat kedy len potrebujes bez problemov. Aj to ma dost velky vplyv na to ako vyzera udrzba...
O podvozkoch sa vravelo na schodzi, ze zohnat sa daju, akurat ze to nieco stoji.. ale co sa vyhybiek a trati tyka, tak tie co stoja za to nie je problem prestavat a ten zvysok je aj tak v takom stave zeby ho bolo treba hned vymenit a nahradit, tak to mas uz za jedno ci to spravis na rozchode 1000 alebo 1435 !

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.